Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2008-11-28, 08:46
Pożegnanie Logana-sedana i powitanie MCV-ki.
Autor Wiadomość
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-04-27, 21:28   

Nie no bawi się ale tylko na biurku pojedynczo i zaraz chowa i zamyka na klucz gablotę.
Ot, tak go nauczyłem że musi szanować i tyle.
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-04-27, 21:44   

Ja w jego wieku budowałem parking z drewnianych klocków i tam wszystkie stały przez większą część doby :mrgreen:
 
wat 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 110
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 1146
Skąd: Zabrze/Hindenburg
Wysłany: 2012-04-27, 21:51   

aż kiedyś odwiedzi go jakiś kumpel demolka i będą sprawdzać czy te autka nie umią latać :-P albo będą przeprowadzać ;-) testy zderzeniowe
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-04-28, 00:15   

wat napisał/a:
testy zderzeniowe

I obciążeniowe.

I morskie.

I ppoż...

BTDT <;
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2012-04-28, 05:04   

Najnowszy to chyba 97 - Poldas MR87.
Dopiero w drodze.
Ostatnio zmieniony przez eplus 2012-04-28, 05:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
dragon 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sie 2011
Posty: 144
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-04-28, 08:49   

Gratuluję kolekcji. Ja mam wszystkie i już mi się rozepchły z gabloty. Niedługo będą stać jedne na drugich. :) Ale gratuluję cierpliwości u latorośli. Jak coś z autek PRL-u synkowi sprawiłem czasem to plastikowe dodatki fruwały już po pięciu minutach!
Ostatnio zmieniony przez dragon 2012-04-28, 08:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-04-28, 11:57   

Kumple już przychodzą ale klucz od gabloty jest wtedy u mnie :mrgreen: i co najwyżej to przez szybę sobie mogą pooglądać i oko nacieszyć.

Kluczyk dostaje zawsze jak jest sam. Powiem więcej sam sobie bierze bo wie, że wtedy może.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-04-28, 15:04   

No to jeszcze dwie kolekcje.

Taksówki świata i maszyny budowlane.

taxi1.jpg
Plik ściągnięto 332 raz(y) 120,19 KB

taxi2.jpg
Plik ściągnięto 337 raz(y) 111,47 KB

maszyny1.jpg
Plik ściągnięto 376 raz(y) 104,8 KB

maszyny2.jpg
Plik ściągnięto 282 raz(y) 109,95 KB

 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-04-28, 17:42   

gratuluję pasji i cierpliwości... :-) kilka marek/modeli z tej kolekcji posiadałem w skali 1:1... :lol: :mrgreen:
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-04-28, 21:26   

Podobno każdy ma jakiegoś bzika. ;-) :mrgreen:
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-04-28, 22:24   

ale ten jest wyjątkowo nieszkodliwy... :-)
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-05-25, 20:59   

No to jeszcze coś takiego sobie składamy www.lokomotywa-model.pl
Właśnie przyszły numery12-15.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-05-25, 21:20   

Stuknęło 87000 i pomału zaczynają wychodzić eksploatacyjne rzeczy w mojej drakuli.

W sobotę czyściłem tylne bębny wraz z malowaniem z zewnątrz.

Dzisiaj wymiana poduszek górnych amortyzatorów przód wraz z łożyskiem - zestaw naprawczy. Czas pracy około 2h.

Narzędzia (piszę po kolei co robiłem):
- klucz oczkowy 22 do odkręcenia góry,
- ściągacz do sprężyn,
- podnośnik (odkręcenie koła),
- nasadka 10 z grzechotką do odkręcenia wspornika przewodu od czujnika ABS,
- nasadka lub oczkowy 18mm do odkręcenia amorka od piasty. Wyciągamy cały amorek ze sprężyną na dół.
- oczkowy 27 do odkręcenia poduszki.
Montaż w odwrotnej kolejności. :mrgreen: ;-)

Objaw - stuki ale nie z dołu zawieszenia tylko tak gdzieś z góry. Doszedłem do tego podczas oględzin co stuka. Otóż górna poduszka odeszła jakieś 5mm od nadwozia.
Po rozebraniu łożysko obrotowe szumi jak nie wiem co i duży luz. Nowe nasmarowałem dodatkowo smarem.

Prawdopodobnie za niedługo przegub drążka kierowniczego strona lewa. Trzeba będzie zrobić obydwa ze względu na konieczność ustawienia zbieżności, a nie lubię robić dwa razy jednej rzeczy.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2012-06-06, 18:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-05-31, 20:27   

Dzisiaj byłem na stacji diagnostycznej sprawdzić zawieszenie i tylko jeszcze drążki do wymiany no i klocki, około 2mm zostało. Reszta podobno jest OK.

Koszty:
1. poduszki amortyzatorów przód 2 komplety z łożyskami itd. 154zł
2. końcówka drążka 2 szt.LiP 130zł (smar do tłoczków i spray do czyszczenia zacisków)
SWAG nr. 60929623 i 60929624 (nr renault. 60 01 550 442 oraz 60 01 550 443)
3. diagnostyka zawieszenia 20zł
4. ustawianie zbieżności 60zł.
5. klocki hamulcowe 65zł.
SAMKO 5SP756 Fiat Doblo (119) Doblo Cargo (223)

Koszt naprawy przodu 430zł. Nie liczę robocizny bo sam zrobię.
I jeszcze ściągacz do sprężyn 60zł (przyda się do montażu sprężyn do staruszki), 31zł nasadka do tylnych bębnów i 12 zł preparat do czyszczenia zacisków tylnych.

Wymiana końcówki drążka kierowniczego.
1. odkręcić oczkowym 17 przegub kulowy przytrzymując śrubę przegubu torx-em T30.
2. odkręcić - poluzować nakrętkę kontrującą końcówkę na drążku i wykręcić ją. Dwa klucze 19 płaskie lub nastawne.
3. wkręcić nową końcówkę,
4. przykręcić przegub do piasty, a następnie skontrować nakrętkę na drążku.

Proste jak budowa cepa. Czas jakieś 2,5 godziny bo myślałem że przy lewej stronie będę musiał użyć szlifierki, ale żaba i poszło.
Uwaga. Wpasujcie dobrze torx-a bo jak się obrobi to kaplica i męczarnia z demontażem.

Wymiana klocków.
1. od wewnątrz zdjąć plastikowa zaślepkę w gumowych osłonach śrub i odkręcić je (jakiś dziwny imbus ani metryczny ani calowy),
2. od zewnątrz zdjąć sprężynę i wkrętakiem wepchnąć tłoczek uważając na osłonę gumową,
3. ściągnąć zacisk wraz z klockami,
4. ściągnąć ww osłonę z tłoczka, nałożyć odpowiedniego smaru i założyć z powrotem osłony.

5. włożyć klocki i poskręcać wszystko.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2013-02-15, 19:29, w całości zmieniany 2 razy  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-07-19, 20:55   

Dzisiaj znowu parę rzeczy eksploatacyjnych zostało wymienione.

Przebieg 91347km.
Wymiana:
- olej w skrzyni TRANSELF NFJ 75W80 (weszło około 2,9l) Klucz do korka spustowego ma kwadrat 8X8mm
- ŚWIECE
- były Motrio 070 dwu elektrodowe, nie polecam i szkoda że dopiero teraz się o tym dowiedziałem
- są NGK V-LINE BKR 6E jedno elektrodowe całkiem inaczej silnik pracuje, sprawdzimy jutro na trasie
- FILTR POWIETRZA
- był motrio
- jest JC PREMIUM B2R034PR (nie wiem co za firma ale wygląda lepiej od motrio, a przynajmniej te gumowe uszczelki w nim)
- FILTR OLEJU
- był motrio
- jest OPTIMA OP 828655 (filtron OP643/3) MADE IN POLAND. :-P
- olej silnik CASTROL MAGNETIC 5W30. Od początku tym zalany. Korek też 8X8mm

Koszt części 296zł.

Polecam wymianę oleju w skrzyni pomimo ogólnej teorii że się go nie wymienia. Poziom też był oki.
1. stary był już czarny
2. śmierdzi. Nie próbowałem ;-) więc nie wiem jak smakuje. :-D
3. skrzynia ciszej pracuje na luzie i puszczonym pedale sprzęgła.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2012-07-19, 21:02, w całości zmieniany 3 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-07-19, 21:58   

Marek1603 napisał/a:
skrzynia ciszej pracuje na luzie i puszczonym pedale sprzęgła.

Chodzi o sławne terkotanie? Przestało? Czy u Ciebie nie było i jest tylko zwyczajnie ciszej?
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-07-20, 04:59   

Może nie tyle terkotanie ale słychać było jakby chodziła "na sucho".

Dzisiaj po przejażdżce do pracy zdecydowanie precyzyjniej chodzi. Podczas puszczania sprzęgła nie ma takiego jakby szarpnięcia - stuku tylko łagodnie jak w czasach świetności gdy była nowa. :-P

Po przejechaniu dzisiaj około 25km spalanie 6,0. Przed wymianą w maksie do 6,4. Jazda i prędkość taka jak przed wymianami ww części - płynów.
Silnik też jakby ożył po wymianie świec na jedno elektrodowe, a może to tylko autosugestia. Lepiej to będzie zauważalne - stwierdzalne lub nie jak zapakuję auto, włączę klimę i zacznie się jeździć wyprzedzać itd.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2012-07-20, 05:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
UniculTLX 



Marka: Dacia
Model: 1310 TLX
Silnik: 1.6
Rocznik: 1990
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Gru 2009
Posty: 130
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-07-29, 11:17   

Marku, czy mi się wydaje, czy coraz więcej naklejek masz na tylnej szybie - w zeszłym tygodniu jechaliśmy z kolegą agresywnym przez Olkusz i Cię widzieliśmy mniej więcej o 14.40 :mrgreen:
_________________
Dacia 1310 TLX swap 1.6 :D
Skoda 110L '76
Skoda 120GLS vel Tinky Winky '80
BA3 Lada 2106 1500s '81
 
agresywny 



Marka: Polonez
Model: Atu Plus
Silnik: 1.6 GLI
Rocznik: 1998
Dołączył: 13 Lip 2012
Posty: 51
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-07-29, 11:20   

Marek1603, całkiem fajnie się prezentuje Twój MCV :)
_________________
AGRESJA! NAPINKA! I PEŁNA DZIDA NA 100%! ŻADNEJ LIPY!!!!
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-07-29, 11:28   

Zasada jest prosta. Jak dbasz to masz. ;-)

Całkiem możliwe Zwłaszcza w poniedziałek.
Co do naklejek to wiesz, co zlot ich przybywa. Pikurki (ogólnopolski renault) są już cztery.
Dwie klubowe (stara i nowa). Jedna z SCP oraz dziecko w samochodzie z RK (duża trójkątna). Miejsca jeszcze trochę zostało. :mrgreen: :mrgreen:
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-09-21, 09:13   

I dalej wymiana rzeczy eksploatacyjnych.

95000km.

Wymiana rury wydechowej ze względu na przerdzewiałe uchwyty mocujące.
Po oględzinach wydechu doszedłem do wniosku, że nie ma sensu naprawiać uchwytów poza pierwszym na rurze z katalizatorem. Jest z nią mały problem bo dostępna tylko w serwisie.
Wymieniono tłumik środkowy i końcowy wraz z gumami, obejmami i robocizną.

Koszt 260zł.
nr kat. 02010AL (tłumik końcowy)
nr kat. 02007AL (tłumik środkowy)

96000km

Wymiana końcówki stabilizatora (zestaw naprawczy)
Śruba wypracowała się (prze korodowała z grubości) i podczas przejazdu przez torowisko zerwała się - pękła.

Koszt 40zł
(komplet 2szt. na lewą i prawą - stronę są takie same)
nr kat. 27447 (febi)
Vergl. nr 60 01 547 133


Zakupiony zestaw rozrządu z pompą wody i płynem chłodniczym. Koszt 340zł. Po wymianie szczegóły.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-09-21, 09:58   

Marek1603 napisał/a:
Po oględzinach wydechu doszedłem do wniosku, że nie ma sensu naprawiać uchwytów poza pierwszym na rurze z katalizatorem. Jest z nią mały problem bo dostępna tylko w serwisie.

Ale można sobie środkowy wieszak, ten przy katalizatorze wytoczyć z pręta stalowego :
http://www.daciaklub.pl/f...p=107184#107184
Zdecydowanie mocniejszy niż orginalny wieszak, który jest tylko cienką rurką.

CO do wieszaka przy środkowym tłumiku to można go również naprawić, więc szkoda trochę wydawać kasy na kupno nowego tłumika środkowego.
Nie wiem jak u ciebie wyglądał sam tłumik środkowy - u mnie był całkiem całkiem, tylko kątownik wieszaka przerdzewiał, a dokłądniej to same spawy przerdzewiały, więc łatwo było to naprawić, także wymiana jego mijała mi się z celem.
A po co kupowałeś tłumik końcowy ? Też coś z nim było nie tak ?
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2012-09-21, 10:02, w całości zmieniany 2 razy  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-09-21, 11:48   

Właśnie tak jak piszesz uchwyt ten jeszcze przed katalizatorem zrobiłem z pręta fi10. Spawareczka (półautomat) koc gaśniczy nad rurę i dawaj "nagły atak spawacza". :mrgreen:

Co do tłumików, stwierdziłem po oględzinach, że jeszcze z rok by wytrzymały ( rozpatrując całość z rurami i spawami) więc wymieniłem i mam spokój znowu na 4 lata myślę.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2012-09-21, 11:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-10-20, 18:26   

98189km.

Znalazła się chwila czasu i wymieniony rozrząd. Wiem, wiem przeholowałem trochę te 8189km ale mogłem sobie na to pozwolić bo miałem go wymienionego przy 15000km w związku z naprawą - wymianą gwarancyjną (było na forum) zębatki pompy olejowej.

Części:
Pasek rozrządu DAYKO 94785 096RP170H
Pasek akcesoriów DAYKO 5PK1750 n(z klimą)
Pompa wody KRA1505080 (z uszczelką i szpilką rolki napinającej)
Rolka napinająca XM453
Uszczelniacz wału korbowego CORTECO 4362032.PS BAVISLRDX7 35x47x7 12013859B
Płyn chłodniczy 5l

Koszt ww części 240zł
 
monopios 



Marka: DACIA
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 980
Skąd: okolice Częstochowy
Wysłany: 2012-10-21, 18:38   

Marek1603 napisał/a:
No to jeszcze dwie kolekcje.

Jak byś chciał powiększyć kolekcję, to myślę że zainteresujesz się tą firmą.
https://sites.google.com/site/modeletrackera/wymiana
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne