jakość marna.
Lanos 7 lat z jednym tłumnikiem, Kia 6 i nawet nie ma tłumikach sladu rdzy tylko lekko na łapach tłumika a Dacia 1,5 roku a tłumik jak by miał juz dobre pare lat
W rzeczy samej chodzi o spaw wieszaka, tłumik i wydech końcowy w Loganie po 5,5 roku wyglądały tak samo jak po miesiącu używania.
Tu jest zdjęcie po trzech latach jeżdżenia:
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2011-11-10, 22:02
podobnie miałem w moim ex nissanie note - tłumiki 5 lat prawie nowe a rura między nimi sama rdza
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-11-13, 20:32
Niestety kupić takiego wieszaka się nie da, bo to część integralna z pierwszą częścią wydechu, która kosztuje bagatela 1700zł z uwagi na to, że posiada katalizator.
Toczenie mnie kosztowało po znajomości 25 zł, a spawanie u znajomego kolegi gratis.
Teraz mam wieszak porządny z pręta, bo oryginał to była cienka rurka.
Także 1700zł a 25 zł to jednak gra warta świeczki :)
Ogólnie u mnie teraz wydech wygląda tak, że pierwsza część wydechu, katalizator i jego spawy są bez rdzy, wygląda jak nowy, natomiast środkowy wydech na spawach i wieszaku jest rdza i to dość konkretna, ale tym się nie przejmuje, bo w ASO środkowy tłumik to cena 300zł, także tragedii nie ma i ostatnia część wydechu - tłumik końcowy również bez rdzy.
Jak widać u mnie i z postów Kratylosa i innych kolegów rdza bierze wieszaki i spawy środkowego tłumika.
Sądzę, że jak za rok lub daj boże dwa, będę musiał wymienić środkowy tłumik, to pomaluje go srebrzanką aby zabezpieczyć go przed rdzą.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-11-13, 20:46, w całości zmieniany 6 razy
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-11-18, 18:08
Środkowy wydech i jego wieszak trochę oczyściłem i pomalowałem srebrzanką (odporną do 600 C). Mam nadzieje, że jeszcze ze dwa lata mi środkowy wydech wytrzyma.
Wygląda to teraz tak (klikamy na zdjęcie) :
Zdjęcie0174.jpg
Plik ściągnięto 23840 raz(y) 63,66 KB
Zdjęcie0173.jpg
Plik ściągnięto 455 raz(y) 68,5 KB
Zdjęcie0172.jpg
Plik ściągnięto 397 raz(y) 77,24 KB
Zdjęcie0170.jpg
Plik ściągnięto 26043 raz(y) 67,8 KB
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-11-18, 18:12, w całości zmieniany 2 razy
Jak już Mariusz rdza weszła, to srebrzanka już żadnych cudów nie zrobi, może jedynie trochę opóźnij korozję. Gdybym pomalował rury, tłumik, wieszaki od razu po kupnie auta, to wtedy faktycznie zabezpieczyłbym wydech przed korozją i dzisiaj nie miałbym, tych problemów co miałem. Mam nadzieje, że oczyszczenie, odtłuszczenie i pomalowanie srebrzanką przynajmniej trochę wydłuży czas żywotności środkowego wydechu. Nowy to koszt 300 zł, także jak coś, to założę nowy środkowy wydech, pomaluje srebrzanką i zapomnę o sprawie.
Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015 Pomógł: 13 razy Dołączył: 10 Paź 2008 Posty: 1500 Skąd: Ozorków
Wysłany: 2011-11-18, 22:37
Tak sę teraz zastanawiam dlaczego mechanicy na każdym przeglądzie ruszali rurą wydechową. Teraz już wiem szybko korodujący wieszak.(nikt w serwisie nic nie mówił ) Po zimie przyjżę się jak jest u mnie
Ostatnio zmieniony przez Mariusz 2011-11-18, 22:39, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-11-20, 20:35
Tylko jak przyjrzeć się zdjęciom piotreesa, to wygląda jakby to nie rdza była przyczyną oberwania wieszaka. Bardziej wygląda to na niefachowe pospawanie - jakby pękło na spawach.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-11-20, 23:17, w całości zmieniany 1 raz
Ten nieszczęsny wieszak wygląda jak w Loganie Ph I (wiem miałem/pisałem), nie to co Artura, gdzie jest o wiele bardziej zaawansowany technologicznie.
laisar napisał/a:
TSD to jest prawdziwy problem, a jakieś durnowato wydumane plastiki...
Podzielam Twoje zdanie: ponieważ uważam, że auto ma służyć do wygodnego przemieszczania się a nie być ruchomym centrum sztuk audiowizualnych ;-P i zbiorem wodotrysków, a ja lubię rzeczy "proste" i stad min. wzięła mi się Dacia
A tu taka wpadka. Na mój gust Artur ma rację: źle położony/zaprojektowany spaw.
Jak mówił jeden z Klasyków MELS'izmu (Krtku, nie ma nic wspólnego z MEL'em ):
DOŚWIADCZENIE JEST TO SUMA BŁĘDÓW POPEŁNIONYCH RAZ.
Tak się zastanawiam: przecież problem musi być znany, jeżeli wg. DEKRY głównym problemem oprócz przepalających się żarówek są... awarie układu wydechowego (sądzę, że chodzi o ten, tu słowo niecenzuralne, wieszak).
Panowie z Dacii: jedna Karta Zmian Konstrukcyjnych załatwi problem.
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2011-11-21, 00:21, w całości zmieniany 5 razy
@jackthenight: Problemem jest urywający się wieszak, a nie powód, z jakiego się to dzieje.
@piotrres: To jest niestety jeszcze prostsze - nawet jeżeli znany jest i problem, i jego powód, to poprawienie go może być nieopłacalne, jeśli zmiana konstrukcyjna kosztowałaby więcej, niż naprawy gwarancyjne w obecnej sytuacji...
dysco [Usunięty]
Wysłany: 2011-11-21, 09:20
wieszaki to nie tylko słabe punkty w dacii mi w lipcu malowali pare elementów pod uszczelkami, w sobote zaglądam i co na nowo wychodzż po 4 miesiącach od naprawy??? na rynience dachowej kilka punktów :( morał taki lepiej nioe aso a hamerait i samemu poprawic
dysco [Usunięty]
Wysłany: 2011-11-21, 10:40
i tu się z Toba zgodze. Jak by nie patrzec to trzeba jej poświęcać dużo czasu ja mam kolor zwykły niebieski morski i juz ma tyle rys na sobie że wypadało by go juz spolerować, narazie woskuje to się swieci ale juz ciemnego auta nie kupie. Nie dosyć ze się go pigluje to on i tak zaczyna rdzewieć???
To dla konesera, a nie dla ludzi pracy
Kratylos masz plusa
Ostatnio zmieniony przez dysco 2011-11-21, 12:55, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-11-21, 11:11
laisar napisał/a:
@jackthenight: Problemem jest urywający się wieszak, a nie powód, z jakiego się to dzieje..
Czepiasz się chłopaku.
Mnie akurat bardziej interesuje powód problemu.
_________________
dysco [Usunięty]
Wysłany: 2011-11-21, 12:55
jeśli to było do mnie to Chłopaka sobie poszukaj ale w b.....
a powód jest prosty jakość wykorzystanej stali i blach jest ponizej krytyki, oszczędność poszła w złym kierunku a i samo lakierowanie elementów, wystarczy spojrzeć ile poproctwa jest pod lakierem w postaci grudek. Z tłumnikami jest tak samo dlaczego inne marki się nie sypią tak bo jakość maja lepszą. Renault chyba nie wie jakie czasy mamy i nadal Europe dzieli na biednych i bogatych. Wystarczy popatrzeć na Austriacką Dacie Logan Acces ma wspomaganie wszystkie kontrolki świecą nawet chyba teraz drugą poduche, a u nas nawet kontrolka pasów nie świeci chyba że w topowej wersjii
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-11-21, 13:42
dysco napisał/a:
jeśli to było do mnie to Chłopaka sobie poszukaj ale w b.....
Ja nie tobie dysco odpowiadałem, spójrz sobie kogo cytowałem w mojej odpowiedzi.
Poza tym z klakierami KIA to strata czasu dyskutować, więc nie schlebiaj sobie.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-11-21, 13:47, w całości zmieniany 1 raz
To jest niestety jeszcze prostsze - nawet jeżeli znany jest i problem, i jego powód, to poprawienie go może być nieopłacalne, jeśli zmiana konstrukcyjna kosztowałaby więcej, niż naprawy gwarancyjne w obecnej sytuacji...
Tu się nie zgodzę - na zdrowy rozsądek lepiej coś raz zrobić porządnie, niż później 3x poprawiać.
Od strony ekonomicznej - tu chyba trzeba wymienić wieszak wraz z rurą i tłumikiem - czy 1000PLN wystarczy na same części?
Ostatnio zmieniony przez eplus 2011-11-21, 19:36, w całości zmieniany 1 raz
I jest jeszcze jeden aspekt. Można takimi usterkami zrazić nawet najbardziej zagorzałych zwolenników marki. Po prostu kupią auto u innego producenta. Więc moim zdaniem, żadna oszczędność.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum