Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sie 2011 Posty: 144 Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-04-28, 08:49
Gratuluję kolekcji. Ja mam wszystkie i już mi się rozepchły z gabloty. Niedługo będą stać jedne na drugich. :) Ale gratuluję cierpliwości u latorośli. Jak coś z autek PRL-u synkowi sprawiłem czasem to plastikowe dodatki fruwały już po pięciu minutach!
Ostatnio zmieniony przez dragon 2012-04-28, 08:50, w całości zmieniany 1 raz
Stuknęło 87000 i pomału zaczynają wychodzić eksploatacyjne rzeczy w mojej drakuli.
W sobotę czyściłem tylne bębny wraz z malowaniem z zewnątrz.
Dzisiaj wymiana poduszek górnych amortyzatorów przód wraz z łożyskiem - zestaw naprawczy. Czas pracy około 2h.
Narzędzia (piszę po kolei co robiłem):
- klucz oczkowy 22 do odkręcenia góry,
- ściągacz do sprężyn,
- podnośnik (odkręcenie koła),
- nasadka 10 z grzechotką do odkręcenia wspornika przewodu od czujnika ABS,
- nasadka lub oczkowy 18mm do odkręcenia amorka od piasty. Wyciągamy cały amorek ze sprężyną na dół.
- oczkowy 27 do odkręcenia poduszki.
Montaż w odwrotnej kolejności.
Objaw - stuki ale nie z dołu zawieszenia tylko tak gdzieś z góry. Doszedłem do tego podczas oględzin co stuka. Otóż górna poduszka odeszła jakieś 5mm od nadwozia.
Po rozebraniu łożysko obrotowe szumi jak nie wiem co i duży luz. Nowe nasmarowałem dodatkowo smarem.
Prawdopodobnie za niedługo przegub drążka kierowniczego strona lewa. Trzeba będzie zrobić obydwa ze względu na konieczność ustawienia zbieżności, a nie lubię robić dwa razy jednej rzeczy.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2012-06-06, 18:31, w całości zmieniany 1 raz
Dzisiaj byłem na stacji diagnostycznej sprawdzić zawieszenie i tylko jeszcze drążki do wymiany no i klocki, około 2mm zostało. Reszta podobno jest OK.
Koszty:
1. poduszki amortyzatorów przód 2 komplety z łożyskami itd. 154zł
2. końcówka drążka 2 szt.LiP 130zł (smar do tłoczków i spray do czyszczenia zacisków)
SWAG nr. 60929623 i 60929624 (nr renault. 60 01 550 442 oraz 60 01 550 443)
3. diagnostyka zawieszenia 20zł
4. ustawianie zbieżności 60zł.
5. klocki hamulcowe 65zł.
SAMKO 5SP756 Fiat Doblo (119) Doblo Cargo (223)
Koszt naprawy przodu 430zł. Nie liczę robocizny bo sam zrobię.
I jeszcze ściągacz do sprężyn 60zł (przyda się do montażu sprężyn do staruszki), 31zł nasadka do tylnych bębnów i 12 zł preparat do czyszczenia zacisków tylnych.
Wymiana końcówki drążka kierowniczego.
1. odkręcić oczkowym 17 przegub kulowy przytrzymując śrubę przegubu torx-em T30.
2. odkręcić - poluzować nakrętkę kontrującą końcówkę na drążku i wykręcić ją. Dwa klucze 19 płaskie lub nastawne.
3. wkręcić nową końcówkę,
4. przykręcić przegub do piasty, a następnie skontrować nakrętkę na drążku.
Proste jak budowa cepa. Czas jakieś 2,5 godziny bo myślałem że przy lewej stronie będę musiał użyć szlifierki, ale żaba i poszło.
Uwaga. Wpasujcie dobrze torx-a bo jak się obrobi to kaplica i męczarnia z demontażem.
Wymiana klocków.
1. od wewnątrz zdjąć plastikowa zaślepkę w gumowych osłonach śrub i odkręcić je (jakiś dziwny imbus ani metryczny ani calowy),
2. od zewnątrz zdjąć sprężynę i wkrętakiem wepchnąć tłoczek uważając na osłonę gumową,
3. ściągnąć zacisk wraz z klockami,
4. ściągnąć ww osłonę z tłoczka, nałożyć odpowiedniego smaru i założyć z powrotem osłony.
5. włożyć klocki i poskręcać wszystko.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2013-02-15, 19:29, w całości zmieniany 2 razy
Dzisiaj znowu parę rzeczy eksploatacyjnych zostało wymienione.
Przebieg 91347km.
Wymiana:
- olej w skrzyni TRANSELF NFJ 75W80 (weszło około 2,9l) Klucz do korka spustowego ma kwadrat 8X8mm
- ŚWIECE
- były Motrio 070 dwu elektrodowe, nie polecam i szkoda że dopiero teraz się o tym dowiedziałem
- są NGK V-LINE BKR 6E jedno elektrodowe całkiem inaczej silnik pracuje, sprawdzimy jutro na trasie
- FILTR POWIETRZA
- był motrio
- jest JC PREMIUM B2R034PR (nie wiem co za firma ale wygląda lepiej od motrio, a przynajmniej te gumowe uszczelki w nim)
- FILTR OLEJU
- był motrio
- jest OPTIMA OP 828655 (filtron OP643/3) MADE IN POLAND.
- olej silnik CASTROL MAGNETIC 5W30. Od początku tym zalany. Korek też 8X8mm
Koszt części 296zł.
Polecam wymianę oleju w skrzyni pomimo ogólnej teorii że się go nie wymienia. Poziom też był oki.
1. stary był już czarny
2. śmierdzi. Nie próbowałem więc nie wiem jak smakuje.
3. skrzynia ciszej pracuje na luzie i puszczonym pedale sprzęgła.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2012-07-19, 21:02, w całości zmieniany 3 razy
Może nie tyle terkotanie ale słychać było jakby chodziła "na sucho".
Dzisiaj po przejażdżce do pracy zdecydowanie precyzyjniej chodzi. Podczas puszczania sprzęgła nie ma takiego jakby szarpnięcia - stuku tylko łagodnie jak w czasach świetności gdy była nowa.
Po przejechaniu dzisiaj około 25km spalanie 6,0. Przed wymianą w maksie do 6,4. Jazda i prędkość taka jak przed wymianami ww części - płynów.
Silnik też jakby ożył po wymianie świec na jedno elektrodowe, a może to tylko autosugestia. Lepiej to będzie zauważalne - stwierdzalne lub nie jak zapakuję auto, włączę klimę i zacznie się jeździć wyprzedzać itd.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2012-07-20, 05:00, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: 1310 TLX
Silnik: 1.6
Rocznik: 1990 Pomógł: 4 razy Dołączył: 24 Gru 2009 Posty: 130 Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-07-29, 11:17
Marku, czy mi się wydaje, czy coraz więcej naklejek masz na tylnej szybie - w zeszłym tygodniu jechaliśmy z kolegą agresywnym przez Olkusz i Cię widzieliśmy mniej więcej o 14.40
Całkiem możliwe Zwłaszcza w poniedziałek.
Co do naklejek to wiesz, co zlot ich przybywa. Pikurki (ogólnopolski renault) są już cztery.
Dwie klubowe (stara i nowa). Jedna z SCP oraz dziecko w samochodzie z RK (duża trójkątna). Miejsca jeszcze trochę zostało.
Wymiana rury wydechowej ze względu na przerdzewiałe uchwyty mocujące.
Po oględzinach wydechu doszedłem do wniosku, że nie ma sensu naprawiać uchwytów poza pierwszym na rurze z katalizatorem. Jest z nią mały problem bo dostępna tylko w serwisie.
Wymieniono tłumik środkowy i końcowy wraz z gumami, obejmami i robocizną.
Koszt 260zł.
nr kat. 02010AL (tłumik końcowy)
nr kat. 02007AL (tłumik środkowy)
96000km
Wymiana końcówki stabilizatora (zestaw naprawczy)
Śruba wypracowała się (prze korodowała z grubości) i podczas przejazdu przez torowisko zerwała się - pękła.
Koszt 40zł
(komplet 2szt. na lewą i prawą - stronę są takie same)
nr kat. 27447 (febi)
Vergl. nr 60 01 547 133
Zakupiony zestaw rozrządu z pompą wody i płynem chłodniczym. Koszt 340zł. Po wymianie szczegóły.
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-09-21, 09:58
Marek1603 napisał/a:
Po oględzinach wydechu doszedłem do wniosku, że nie ma sensu naprawiać uchwytów poza pierwszym na rurze z katalizatorem. Jest z nią mały problem bo dostępna tylko w serwisie.
Ale można sobie środkowy wieszak, ten przy katalizatorze wytoczyć z pręta stalowego :
http://www.daciaklub.pl/f...p=107184#107184
Zdecydowanie mocniejszy niż orginalny wieszak, który jest tylko cienką rurką.
CO do wieszaka przy środkowym tłumiku to można go również naprawić, więc szkoda trochę wydawać kasy na kupno nowego tłumika środkowego.
Nie wiem jak u ciebie wyglądał sam tłumik środkowy - u mnie był całkiem całkiem, tylko kątownik wieszaka przerdzewiał, a dokłądniej to same spawy przerdzewiały, więc łatwo było to naprawić, także wymiana jego mijała mi się z celem.
A po co kupowałeś tłumik końcowy ? Też coś z nim było nie tak ?
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2012-09-21, 10:02, w całości zmieniany 2 razy
Właśnie tak jak piszesz uchwyt ten jeszcze przed katalizatorem zrobiłem z pręta fi10. Spawareczka (półautomat) koc gaśniczy nad rurę i dawaj "nagły atak spawacza".
Co do tłumików, stwierdziłem po oględzinach, że jeszcze z rok by wytrzymały ( rozpatrując całość z rurami i spawami) więc wymieniłem i mam spokój znowu na 4 lata myślę.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2012-09-21, 11:48, w całości zmieniany 1 raz
Znalazła się chwila czasu i wymieniony rozrząd. Wiem, wiem przeholowałem trochę te 8189km ale mogłem sobie na to pozwolić bo miałem go wymienionego przy 15000km w związku z naprawą - wymianą gwarancyjną (było na forum) zębatki pompy olejowej.
No i stało się. Dzisiaj o 5:11 pękło 100000km. Nie przestawiłem jeszcze zegarka bo nadal się rozkoszuję jazdą .
Muszę znaleźć chwilę i opisać historię.
No i się dzisiaj stało. Zawitała kolejna drakula na podwórku. Nie moja, a rodziców.
Dacia Sandero Stepway Laureate 0.9 Tce
Dodatki:
- dywaniki gratis
- Aluski enzo wave 16' gratis (stalowe z kołpakami pójdą na zimówki)
- breloczek do kluczyków gratis
- koło zapasowe
- FNS
- przeglądy za 299zł
Trasa około 35km z Krakowa i średnie spalanie spadło z 14,4l na 6,2l. Myślę, że rodzice będą zadowoleni. Osobiście się bardzo podoba ale na razie za mało praktyczne jak dla mnie.
1.jpg
Plik ściągnięto 490 raz(y) 46,71 KB
2.jpg
Plik ściągnięto 390 raz(y) 39,06 KB
3.jpg
Plik ściągnięto 416 raz(y) 57,16 KB
4.jpg
Plik ściągnięto 317 raz(y) 65,51 KB
5.jpg
Plik ściągnięto 403 raz(y) 62,68 KB
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2013-06-26, 20:44, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum