Wymiana rury wydechowej ze względu na przerdzewiałe uchwyty mocujące.
Po oględzinach wydechu doszedłem do wniosku, że nie ma sensu naprawiać uchwytów poza pierwszym na rurze z katalizatorem. Jest z nią mały problem bo dostępna tylko w serwisie.
Wymieniono tłumik środkowy i końcowy wraz z gumami, obejmami i robocizną.
Koszt 260zł.
nr kat. 02010AL (tłumik końcowy)
nr kat. 02007AL (tłumik środkowy)
96000km
Wymiana końcówki stabilizatora (zestaw naprawczy)
Śruba wypracowała się (prze korodowała z grubości) i podczas przejazdu przez torowisko zerwała się - pękła.
Koszt 40zł
(komplet 2szt. na lewą i prawą - stronę są takie same)
nr kat. 27447 (febi)
Vergl. nr 60 01 547 133
Zakupiony zestaw rozrządu z pompą wody i płynem chłodniczym. Koszt 340zł. Po wymianie szczegóły.
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-09-21, 09:58
Marek1603 napisał/a:
Po oględzinach wydechu doszedłem do wniosku, że nie ma sensu naprawiać uchwytów poza pierwszym na rurze z katalizatorem. Jest z nią mały problem bo dostępna tylko w serwisie.
Ale można sobie środkowy wieszak, ten przy katalizatorze wytoczyć z pręta stalowego :
http://www.daciaklub.pl/f...p=107184#107184
Zdecydowanie mocniejszy niż orginalny wieszak, który jest tylko cienką rurką.
CO do wieszaka przy środkowym tłumiku to można go również naprawić, więc szkoda trochę wydawać kasy na kupno nowego tłumika środkowego.
Nie wiem jak u ciebie wyglądał sam tłumik środkowy - u mnie był całkiem całkiem, tylko kątownik wieszaka przerdzewiał, a dokłądniej to same spawy przerdzewiały, więc łatwo było to naprawić, także wymiana jego mijała mi się z celem.
A po co kupowałeś tłumik końcowy ? Też coś z nim było nie tak ?
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2012-09-21, 10:02, w całości zmieniany 2 razy
Właśnie tak jak piszesz uchwyt ten jeszcze przed katalizatorem zrobiłem z pręta fi10. Spawareczka (półautomat) koc gaśniczy nad rurę i dawaj "nagły atak spawacza".
Co do tłumików, stwierdziłem po oględzinach, że jeszcze z rok by wytrzymały ( rozpatrując całość z rurami i spawami) więc wymieniłem i mam spokój znowu na 4 lata myślę.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2012-09-21, 11:48, w całości zmieniany 1 raz
Znalazła się chwila czasu i wymieniony rozrząd. Wiem, wiem przeholowałem trochę te 8189km ale mogłem sobie na to pozwolić bo miałem go wymienionego przy 15000km w związku z naprawą - wymianą gwarancyjną (było na forum) zębatki pompy olejowej.
No i stało się. Dzisiaj o 5:11 pękło 100000km. Nie przestawiłem jeszcze zegarka bo nadal się rozkoszuję jazdą .
Muszę znaleźć chwilę i opisać historię.
No i się dzisiaj stało. Zawitała kolejna drakula na podwórku. Nie moja, a rodziców.
Dacia Sandero Stepway Laureate 0.9 Tce
Dodatki:
- dywaniki gratis
- Aluski enzo wave 16' gratis (stalowe z kołpakami pójdą na zimówki)
- breloczek do kluczyków gratis
- koło zapasowe
- FNS
- przeglądy za 299zł
Trasa około 35km z Krakowa i średnie spalanie spadło z 14,4l na 6,2l. Myślę, że rodzice będą zadowoleni. Osobiście się bardzo podoba ale na razie za mało praktyczne jak dla mnie.
1.jpg
Plik ściągnięto 490 raz(y) 46,71 KB
2.jpg
Plik ściągnięto 390 raz(y) 39,06 KB
3.jpg
Plik ściągnięto 416 raz(y) 57,16 KB
4.jpg
Plik ściągnięto 317 raz(y) 65,51 KB
5.jpg
Plik ściągnięto 403 raz(y) 62,68 KB
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2013-06-26, 20:44, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2013-06-27, 08:32
Wooooowwwwwwwwwwwwwwww!!!!!
Stepway to jedno z najładniejszych aut na rynku. Super Mareczku. Cieszę się razem z Tobą Twoim nowym zakupem.
Teraz Marek pojedzie z nami na przeprawówkę górską
Huuurrrraaa!!!
Ostatnio zmieniony przez Hakama 4x4 2013-06-27, 08:34, w całości zmieniany 1 raz
Wymieniony filtr powietrza i świece przed wczasami. Oczywiście NGK i filtr jak wyżej. Jeszcze 4kkm i będzie olej + filtr.
No i oczywiście wysprzątałem w środku.
Nawiązując do regulacji odstępu przerwy między elektrodami to są one fabrycznie ustawiane, a sama świeca zabezpieczona tekturową tulejką w okół gwintu aż za elektrodę.
Dla tych co nie wiedzą.
Przewody zapłonowe SENTECH HIGH POWER LPG
8402
Renault Clio 1.4i L(Mot E7J 634/635) 98->
Renault Kangoo 1.4i L(Mot E7J 634/635) 97->
Renault Kangoo 1,6i L(Mot K7M) 97->
Renault Megane Cabriolet 1,6i L(Mot K7M 702/720) 98->
Renault Megane Classic, Coach 1,6i L(Mot K7M 702/703/720) 98->
Renault Megane Grandtour Scenic 1,6i L(Mot K7M 702/703/720) 98->
Parę dni temu, podczas pierwszych, jesiennych, chłodnych dni przy ruszaniu auto zaczęło "szarpać". Myślałem, że to sprzęgło, poduszki silnika i nie wiem co jeszcze. Jeździłem i obserwowałem, aż pewnego dnia, jak ustały chodne dni, objaw prawie ustąpił. Postanowiłem w pierwszej kolejności zakupić przewody i dzisiaj wieczorem zrobić test przed wymianą. Woda w spryskiwaczu do mycia szyb,którym potraktowałem przewody po odpaleniu auta. No i nie myliłem się. Zrobiła się ładna choinka między przewodami, a osłoną kolektora (tam przewody miały najbliżej do masy).
Przewody wymienione, a objaw "szarpania" przy ruszaniu wygląda, że ustąpił.
A tak przy okazji numery poduszek silnika i skrzyni udostępnione przez Laisara.
Prawa górna: 112107695R - 425 zł.
Środkowa dolna: 8200575641 - 227 zł.
Lewa dolna: 6001548623 - 383 zł.
Lewa górna: 6001548160 - 345 zł.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2013-11-08, 21:24, w całości zmieniany 1 raz
Wymiana poduszki środkowej dolnej silnika. Koszt 64zł
Febi FE29397
Zakupiona też prawa górna i czeka na wymianę. Koszt 197zł
Febi FE34295
Po wymianie przewodów zapłonowych wydawało mi się, że już jest wszystko ok ale coś jeszcze nie dawało mi spokoju. Zakupiłem więc ww poduszki i podczas zmiany oponek wymieniłem dolną i teraz jest widoczna różnica. Po prostu stara była już wypracowana i zaczęła pomału pękać tracąc swoje właściwości. Zdjęcie poniżej.
Problem występował podczas ruszania. Takie jakby szarpanie. Podczas jazdy wszystko było ok.
Poduszki lewa górna i dolna niedostępne w sklepie po numerach z poprzedniego postu. Pozostaje mi znajomy, który zajmuje się francuzami. Może coś dopasuje od jakiejś Reni. A może po prostu znajdzie odpowiedni zamiennik.
6.jpg
Plik ściągnięto 254 raz(y) 238,69 KB
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2013-11-08, 21:41, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum