Wymiana jest prosta ale trochę potrwa- w moim przypadku ok 2-3h na obie strony.
Potrzebne narzędzia:
- ściskacze sprężyny,
- klucz oczkowy odgięty 27mm
- klucz 21mm z otworem na kontrę
- imbus 6mm
- klucz 17mm może być nasadkowy do łącznika stabilizatora
- klucz /nasadka 18mm
- klucz 10mm
Do roboty. Lewarujemy auto, zdejmujemy koło .
Dobrze jest od razu odkręcić górne mocowanie amorka , tj nakrętka 21mm , kontrując 6mm imbusem.
Zajmujemy się dołem .
Odkręcamy :
- 1 x 17mm - łącznik stabilizatora,
-śruby amorka do zwrotnicy 2x 18mm
-mała śruba do przewodów hamulcowych 1 x 10mm
Wyciągamy całą kolumnę
Zwrotnica luzem
Łapiemy ściągacze do sprężyn i skręcamy ( to był ból bo zjeżdzały , zsuwały się u mnie po sprężynie - nie ma tego na zdjęciach ). Odkręcamy talerzyk z poduchą amorka i łożyskiem pod nim - imbus + 27mm
Zdjęta sprężyna - porównanie starego i nowego amorka
Przed montażem nowego amorka dobrze ścisnąć go kilka razy by zapracował gaz z olejem w całym tłoku
Zakładamy skręconą sprężynę - niestety brak zdjęcia - i nakładamy kolejno talerzyk, łożysko i poduszkę, nakręcamy ręką nakrętkę tą 27mm. Po skręceniu przynajmniej kilka gwintów można popuścić sciskacze sprężyny i je zdjąć .
Na zdjęciu zmontowana kolumna
Wkładamy kolumnę i łapiemy górę mocowania talerzykiem i nakrętką 21mm. Łatwiej w ten sposób montować amorek w zwrotnicę bo góra jest "zaczepiona".
Skręcamy wszystko
Można się brać za drugą stronę .
Amorek prawy był w gorszym o wiele stanie, powoli się wyciągał i łatwo było go wcisnąć.
Koszt amorków MONROE 7373 do automatycznej skrzyni, choć mam manualną (ale nie mieli innych z magazynów) to ok 150pln za szt
Oczywiście zaleca się zrobić zbieżność po wszystkim i sprawdzić geometrię przodu.
Ostatnio zmieniony przez corrado 2014-03-22, 22:28, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum