Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Wymiana amortyzatorów przód
Autor Wiadomość
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-22, 21:06   Wymiana amortyzatorów przód

Wymiana jest prosta ale trochę potrwa- w moim przypadku ok 2-3h na obie strony.

Potrzebne narzędzia:

- ściskacze sprężyny,
- klucz oczkowy odgięty 27mm
- klucz 21mm z otworem na kontrę
- imbus 6mm
- klucz 17mm może być nasadkowy do łącznika stabilizatora
- klucz /nasadka 18mm
- klucz 10mm

Do roboty. Lewarujemy auto, zdejmujemy koło .
Dobrze jest od razu odkręcić górne mocowanie amorka , tj nakrętka 21mm , kontrując 6mm imbusem.

Zajmujemy się dołem .
Odkręcamy :
- 1 x 17mm - łącznik stabilizatora,
-śruby amorka do zwrotnicy 2x 18mm
-mała śruba do przewodów hamulcowych 1 x 10mm



Wyciągamy całą kolumnę

Zwrotnica luzem

Łapiemy ściągacze do sprężyn i skręcamy ( to był ból bo zjeżdzały , zsuwały się u mnie po sprężynie - nie ma tego na zdjęciach ). Odkręcamy talerzyk z poduchą amorka i łożyskiem pod nim - imbus + 27mm

Zdjęta sprężyna - porównanie starego i nowego amorka

Przed montażem nowego amorka dobrze ścisnąć go kilka razy by zapracował gaz z olejem w całym tłoku
Zakładamy skręconą sprężynę - niestety brak zdjęcia - i nakładamy kolejno talerzyk, łożysko i poduszkę, nakręcamy ręką nakrętkę tą 27mm. Po skręceniu przynajmniej kilka gwintów można popuścić sciskacze sprężyny i je zdjąć .
Na zdjęciu zmontowana kolumna

Wkładamy kolumnę i łapiemy górę mocowania talerzykiem i nakrętką 21mm. Łatwiej w ten sposób montować amorek w zwrotnicę bo góra jest "zaczepiona".

Skręcamy wszystko

Można się brać za drugą stronę .
Amorek prawy był w gorszym o wiele stanie, powoli się wyciągał i łatwo było go wcisnąć.
Koszt amorków MONROE 7373 do automatycznej skrzyni, choć mam manualną (ale nie mieli innych z magazynów) to ok 150pln za szt :-)
Oczywiście zaleca się zrobić zbieżność po wszystkim i sprawdzić geometrię przodu.
Ostatnio zmieniony przez corrado 2014-03-22, 22:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
Daster 



Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 366
Skąd: Białystok
Wysłany: 2014-03-22, 21:37   

Sorry ale wytłuściłem nosem ekran aby coś dojrzeć w tych zdjęciach.
Mój kalkulator robi większe. Czemu takie małe?
_________________

Ostatnio zmieniony przez Daster 2014-03-22, 21:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2014-03-23, 11:55   

jaki masz aktualnie przebieg?
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-23, 13:25   

75tys
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne