Marka: Cytryna i Helmut
Model: inny
Silnik: benzyna i ropniak
Rocznik: inny Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Sie 2012 Posty: 437 Skąd: Wawa
Wysłany: 2014-03-31, 05:21 czyżby jednak ceny Lodgy w dół?
może ja się złamię... licho wie...
"Cena Lodgy zaczyna się dzisiaj w Polsce od 37900 złotych. Za samochód w najwyższej specyfikacji, trzeba zapłacić już ponad 60 tysięcy. Producent zapowiada obniżkę między 1000 a 2000 euro. "
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3749 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-31, 08:56
Tyle że w Polsce Lodgy jest właśnie tańsza te 1000 do 2000 Euro niż we Francji czy Niemczech. I dlatego spora część "polskich" jest sprzedawana tamże. Więc uwierzę w zrównanie cen ale dużej obniżki nie przewiduję.
Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster Pomógł: 5 razy Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 651 Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2014-04-16, 15:14 Re: czyżby jednak ceny Lodgy w dół?
Dyziek napisał/a:
"Cena Lodgy zaczyna się dzisiaj w Polsce od 37900 złotych. Za samochód w najwyższej specyfikacji, trzeba zapłacić już ponad 60 tysięcy. Producent zapowiada obniżkę między 1000 a 2000 euro. "
Nie wiem jak tam radzi sobie Lodgy na innych rynkach, ale w Polsce jest dość duży spadek - I kwartał 2014 vs I kw. 2013 liczba pierwszych rej. Lodgy zmiejszyła sią aż o 31,6% (461 vs 674). A Lodzia jest jeszcze zbyt krótko na rynku, żeby mówic o ew. wstrzymywaniu sie z zakupewm ze względu na face lifting. Więc nie dziwi zbytnio, że się zastanawiają nad odniżkami cen.
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2014-04-18, 18:10
A jak sprzedaje się Duster? Pytam bo jak wiadomo moda na SUVy trwa w najlepsze a nawet się rozrasta, kiedyś odbywało się to kosztem segmentu D, ale teraz mogą ucierpieć również vany i kompakty...
Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster Pomógł: 5 razy Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 651 Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2014-06-13, 09:08
benny86 napisał/a:
A jak sprzedaje się Duster?
Duster sprzedaje się całkiem dobrze: http://www.daciaklub.pl/f...er=asc&start=50 . Sytuacje Dustera i Lodgy sa diametralnie różne - w ciągu ostatnich miesięcy spory i rosnący wzrost (vs rok ubiegły) pierw. rej. Dustera, natomiast w przypadku Lodgy spory i rosnący spadek.
A propos spadków Logdy, porównując m-ce I-IV 2014 do analogicznego okresu roku ubiegłego, byl spadek liczby pierwszych rejestracji Dacii Lodgy w Polsce aż o 34,66% (558 vs 854).
Porównując m-ce I-V 2014 do analogicznego okresu roku ubiegłego, byl spadek liczby pierw. rej. Lodgy aż o 35,58% (641 vs 995). Tak więc nadal spadek, spadek znaczny i jeszcze rosnący.
lodgy dla wielu nie wyglada zbyt imponująco ale to kwestia gustu i tuningu, ta biała sztuka kolegi route2000 jest fenomanalna a kosztowała 50 000 zł... w cenie corsy w klimą praktycznie... namawiam kilka osób właśnie na taki wybór bo auto jest fajne i wygląda lepiej niż 1,5 raza droższy scenik
Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster Pomógł: 5 razy Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 651 Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2014-06-13, 14:20
Wiesz, kilka razy slyszałem od różnych osób, ktore nie pasjonują się marką Dacia (w przeciwieństwie do nas ), że Lodgy to taka "kolumbryna". Czyli, troche paradoksalnie, wielka zaleta Lodgy w postaci bardzo pojemnego wnętrza jest dla niektórych poważną wadą. No, ale ludzie mają rózne potrzeby i gusta... dla niektórych również Duster jest zbyt duży .
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2014-06-13, 15:51
DD, też to często słyszę, ponadto Lodgy wygląda dla mnie bardzo nieproporcjonalnie... i co z tego skoro jest Doker, jak dla mnie świetne auto, ale ja ogólnie lubię tego typu auta. Przesuwne drzwi,mega pojemność przy rozmiarach trochę większych od segmentu B...
Wiadomo co: 3* - auto reklamowane przez samego producenta jako stricte rodzinne powinno być najbezpieczniejsze z całej gamy modelowej, bo akurat dla tej grupy klientów jest to jeden z najważniejszych parametrów.
(Czy słusznie, to zupełnie inna dyskusja - ale tak wygląda w tej chwili sytuacja).
Tymczasem lodgy jest właśnie najgorsza - i to nie z powodu błahego braku punktu czy dwóch za świecidełka, tylko za poważną słabość konstrukcji karoserii. A tego raczej nie naprawi nawet jeszcze niższa cena.
Ja nie wiem, na co czekają w Renault - bo na pewno nie muszą na fazę 2. Być może boją się po prostu reakcji klientów, którzy jednak zdecydowali się do tej pory na lodgy, gdyby producent przyznał, że konstrukcja rzeczywiście wymaga poprawek? MSZ to byłaby jednak głupota - więcej tracą zarówno wizerunkowo, jak i finansowo (jak widać po sprzedaży), nie reagując...
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 4x2
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 371 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-17, 18:17
Cytat:
z Lodzią jest jednak coś nie tak
Wiadomo co: 3* - auto reklamowane przez samego producenta jako stricte rodzinne powinno być najbezpieczniejsze z całej gamy modelowej, bo akurat dla tej grupy klientów jest to jeden z najważniejszych parametrów.
Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013 Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2014 Posty: 703 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-17, 18:54
laisar napisał/a:
Wiadomo co: 3* - auto reklamowane przez samego producenta jako stricte rodzinne powinno być najbezpieczniejsze z całej gamy modelowej, bo akurat dla tej grupy klientów jest to jeden z najważniejszych parametrów.
Dlatego tyle u nas po drodzę szrotów jeździ ;)
Przyczyna jest taka że nie wiem czemu Dacia ma dwa samochody w tym samym segmencie - Dokker i Lodgy, a ta druga jest po prostu brzydsza i mniej praktyczna IMO.
Lepiej byłoby dołożyć kilka innych (lepszych) wersji dokkera - np z dci 110km i lepszym wyposażeniem.
laisar - masz rację z tymi 3* - jest tylko jedno ale.
Zobacz powyżej Twojego postu nikt o tym nie wspomniał. Padły za to trochę niepochlebne uwagi (wiem rzecz gustu to jest) na temat wyglądu i nieproporcjonalności. Uważam też podobnie - Lodgy jest z lekka bezpłciowa.
Było to zdjęcie już tu na forum i powiem (more i powtórzę) taka Lodgy wygląda z tej perspektywy lepiej. Pierwsze spotkanie z nią (oryginalną) przeraziło mnie wyglądem tyłu po otwarciu klapy bagażnika. Ogólnie mieniłbym pewne linie karoserii i poszerzył ostatni słupek koztem tylnych okien.
Dokker lepszy ciekawszy? Z jednej strony TAK - ma ciekawszą linię Z drugiej strony te przesuwne drzwi mi osobiście nie pasują. Optycznie prezentuje się lepiej i wizualnie jest z lekka mniejsze od Lodgy. Jak jest naprawdę (wymiary zew/wew) nie wiem nie chce mi się sprawdzać .
Osobiście wolałbym jednak dzisiaj kupić do firmy (namówić firmę) by kupiła lodgówkę Ale z wnętrzem z Dokkera - półka nad kierowcą, deska rozdzielcza.
Moim zdaniem prócz tych 3* (wiele osób jednak chyba o tym nie wie/nie zdaje sobie sprawy ich ilości kupując Lodgy) "problemem" tego modelu jest jego nieproporcjonalność.
Ale to co napisałem sa tylko moimi indywidualnymi odczuciami. Nie potwierdzonymi badaniami .
A i tak przeszukałem necik (delikatnie) i nie znalazłem ile * ma Dokker w NCAP
Ostatnio zmieniony przez d3mol3k 2014-06-17, 20:59, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-17, 21:54
Jeszcze nie rozbijali go. Lodgy jest jak wielki wieloryb, nie zawsze sie podoba ale jest wielka.
Jednak z gamy aktualnie sprzedawanych daci wybrałbym dustera lub dokkera w wersji "ucywilizowanej" Z plastkiem na blachach karoserii w drugim siedzeniu i ogólnie przyjemniejszemu wykończeniu ( mniej spartańskiemu ) - jak inne dacie .
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2014-06-17, 21:54, w całości zmieniany 1 raz
Małe OT. W początku lat 50-tych byłem wożony w dużym wózku dziecięcym z małymi kółkami. Jak zobaczyłem Lodgy po raz pierwszy od razu skojarzyłem kształt z moim wózkiem.
Bo jedynie wątkotwórca należy do potencjalnych klientów - reszta dyskutantów to widzowie, to co niby mają oceniać jak nie wygląd? <;
zdzisiu27 napisał/a:
co jest czynnikiem wyboru auta w PL?
Cena. Koniec, kropka.
Nieprawdą jest jakoby - gdyby tak było, to sprzedaż nówek dowolnej marki i modelu wynosiłaby okrągłe zero sztuk.
A wśród używek nie królowałby "pasacik-te-de-i" czy tam inny "golfik-ge-te-i", tylko clio-fiesta-punto i podobne...
Tymczasem niby każdy mówi "cena-cena-cena", ale najpierw robi jednak ukryte założenia pt "przynajmniej 140 KM", "tylko fał-wej", albo "lepszy niż sąsiada" (;
Wszystko to jednak nieważne, albowiem:
wielgibolo napisał/a:
opowieści o tym że w Polsce ktoś na te gwiazdki patrzy
- kto mówi o Polsce? Problemem lodgy jest niska sumaryczna sprzedaż na świecie, a nie w naszym wesołym baraku <:
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum