No dobra, jeżeli pozwalają na tym forum założyć własny wątek to sobie założę.
Na początek fotka mojego ale jeszcze nie mojego Lodgy.
Stała tak sobie i czekała aż je gaz i inne dodatki założą więc wyjąłem komórkę i fotkę strzeliłem. Odebrałem ja dzisiaj, jazda próbno rodzinna zaliczona na +.
Pierwsze wrażenia takie, że zapakuję tu to co chciałem, drugie takie, że otrzymałem to czego się spodziewałem :)
Cel najważniejszy został osiągnięty. Zapakuje tyle osób ile chciałem.
przejechaliśmy dzisiaj kilka km i pierwsze spostrzeżenia. Zadziwił mnie silnik, mam najtańszą wersję 1.6 z gazem. Na razie nie jeździliśmy szybciej niż 70 na godzinę ale silnik, który mam jest genialny. Tego silnika prawie nie słychać. Przy prędkościach do 70 na godzinę o pracy silnika informuje tylko wskazanie obrotomierza.
Silnika jakby nie było, nie słychać i nie czuć przy wciskaniu pedału gazu.
Jakby go nie było a jednak samochód jedzie.
Dziwne z jednej strony uczucie z drugiej czekam na wyniki spalania.
Jak dla mnie liczy się ekonomia. Ma być cicho, tanio, i niezawodnie, nie musi być szybko. Po teście pierwszego dnia jest cicho i mam nadzieję że będzie tanio i niezawodnie,
Pozdrawiam
Postanowiłem przyciemnić szyby w dwóch tylnych rzędach i klapie bagażnika.
Chcę to zrobić sam !!!!!
Na początek muszę wiedzieć:
1) Jaka folię kupić? Model typ
2) Jak to coś co kupiłem w punkcie 1 położyć na szyby?
Wszelkie rady, pomoc mile widziana :)
Pozdrawiam
Darek
Ostatnio zmieniony przez grapess 2014-04-20, 00:18, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-04-10, 08:00
życzę długiej i bezproblemowej przyjaźni z tym sympatycznym pojazdem
Dzisiaj pierwsza obserwacja.
Po ruszeniu rano przy 6 stopniach temperatury na zewnątrz, gaz włączył się po 1.1km.
To jest normalne, bo silnik musi się nagrzać do odpowiedniej temperatury, by reduktor gazu mógł normalnie pracować a więc już powyżej 40 st. bo inaczej reduktor przy zimnym silniku może skrócić żywotność membrany w reduktorze i w ten sposób silnik może w przyszłości źle pracować na gazie.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 81 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3704 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-04-10, 15:47
Nowe Lodgy Laureate od połowy kwietnia mają mieć tempomat i przycisk Eco - silnik przechodzi w oszczędniejszy tryb i są ikonki podpowiadające czy zmienić bieg na wyższy/niższy.
No cóż, trochę szkoda, jak się okaże że i cena ma być mniejsza to by oznaczało że trochę dałem ciała.
Ten przycisk eco to pal licho, ale tempomat by się czasem przydał.
Tempomat jest dobry na długie trasy i na autostradach, natomiast do jazdy na krótkie trasy czy w mieście to tempomat nie jest potrzebny. A ogranicznik jest dobry, bo zaprogramujesz sobie prędkość np. 60 km/h i jedziesz sobie, o ile warunki drogowe pozwalają, z wciśniętym pedałem przyśpieszenia do pierwszego oporu po mieście bez obawy o kontrole radarowe policji.
Jak trzeba trochę szybciej to jeszcze mocniej wciskasz pedał co powoduje lekkie przeskoczenie oporu i możesz szybciej jechać. Czy to zauważyłeś?
Tak, nawet dzisiaj testowałem. Ale jeszcze do końca nie czuję jak to działa. Ustawiłem na 60 jak doszedł do 60 to zaczęło szarpać. Jakbym jechał na za niskim biegu.
Mija prawie tydzień, na liczniku 200km stuknęło !!!!
Jakiś czas temu zauważyłem klekotanie w silniku, podobno wg ASO TTTM i mam czekać na przegląd przy 1000km. No to czekam.
Ale dzisiaj, a w sumie pierwszy raz to wczoraj zauważyłem kolejny chyba niepokojący objaw.
Wracałem wczoraj z Wawy do Piaseczna i przypomniało mi się, że miałem sprawdzić hałas przy 110 więc zjazd w prawo na obwodnicę. Akurat było zielone więc wystarczyła redukcja do 2, obroty poniżej 2 tysięcy.
Za zakrętem poczułem się wolny więc gaz do dechy, samochód zaczął przyśpieszać i przy ok 2000 obrotów dziura, brak mocy po chwili samochód wrócił do życia i raczył przyśpieszyć.
Pomyślałem, że może coś tam. Ale dzisiaj znowu to samo, odwożę dzieci do szkoły. Podjeżdżam do skrzyżowania, skręt w prawo, redukcja do 2 bez zatrzymywania. Za zakrętem gaz do dechy i dziura.
O co chodzi?
Ostatnio zmieniony przez grapess 2014-04-15, 15:53, w całości zmieniany 1 raz
Pomyślałem, że może coś tam. Ale dzisiaj znowu to samo, odwożę dzieci do szkoły. Podjeżdżam do skrzyżowania, skręt w prawo, redukcja do 2 bez zatrzymywania. Za zakrętem gaz do dechy i dziura.
O co chodzi?
Czy taki objaw jest na benzynie czy na gazie czy na obu paliwach?
To zaobserwuj je. Jak będzie OK na benzynie to wiadomo, że źle się dzieje z komputerem od gazu i trzeba je szybko zareklamować. Podejrzewam, że źle są ustawione nastawy komputera gazowego i trzeba je skorygować, by były zbliżone do pracy na benzynie.
A jak tak samo będzie na benzynie to prawdopodobnie winę ponosi soft, ale dokładnie nie jest to pewne. Jak będziesz w ASO to weź kumatego mechanika ze sobą na przejażdżkę i w czasie jazdy pokaż mu wszelkie niepożądane objawy, żeby on to zrozumiał i nie gadał, że TTTM.
Naprawione, wgrana nowa mapa do gazu. Chyba nie nowy soft a tylko konfiguracja.
Przy okazji usunięte stukanie przy przejeżdżaniu przez śpiących policjantów. Dołożone wytłumienie sprężyny w postaci nakładek na górny koniec sprężyny kolumny McPersona. Lodgy jeździ jak nowa , super.
Podziękowania dla kolegów z forum no i dla Panów z ASO Puławska za szybką naprawę.
Ostatnio zmieniony przez grapess 2014-05-02, 08:50, w całości zmieniany 2 razy
No to super, że Twoja Lodgy już jeździ tak jak trzeba. Zawsze jak się instaluje gaz do samochodu to trzeba zawsze dostrajać komputer w czasie postoju i W CZASIE JAZDY.
Większość gazowników tego nie robi, bo im się nie chce jechać i dostrajać komputer. Przeważnie robią tylko w czasie postoju w warsztacie i "pan będzie zadowolony". Potem są takie problemy ja wyżej opisane posty......
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Pewnie tak było, w ASO powiedziano, że do nowego wgrywa się soft standardowy.
Teraz wiem, że jeździli we dwóch i dostrajali. Jest na pewno lepiej. Nie dusi się, równo przyśpiesza, jest OK.
A najważniejsze, że nie stuka przednie zawieszenie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum