Kolejne podejście to tematu . Wydaje się że wloty w grillu dustera nie były umieszczone tam bez powodu .
Są idealnie w lini prostej od pojemnika wyrównawczego dolotu powietrza .
Po usunięciu plastiku (zakreskowanego na czerwono ) uzyskujemy idealne miejsce na wlot powietrza
Zapomniałem dodać dla osób które w silniku 1.6 16v nie grzebały że ta puszka gdzie leży deska jest pusta a filtra powietrza jest dalej schowany za silnikiem .
Ta pusta puszka gwarantuje blokowanie wody w dolocie .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-04-28, 21:35, w całości zmieniany 2 razy
Przeszukałem dziś internet i znalazłem to czego szukałem .Coś takiego jak szukam nazywa się " Dolot firmy Raceland " Niestety już nie produkowany oraz raczej nie do daci
Zapomniałem dodać dla osób które w silniku 1.6 16v nie grzebały że ta puszka gdzie leży deska jest pusta a filtra powietrza jest dalej schowany za silnikiem .
Ta pusta puszka gwarantuje blokowanie wody w dolocie .
MA i co z tego ja wlot powietrza jest w tym samym miejscu co benzyniak ma wiec lipny według mnie :(
To co pokazales podejdzie pod 65, 86 a nie pod 90 czy 110 bo 90 i 110 puszka ma z przodu silnika wiec takie cos nie podejdzie musze to obadac bo przy 140 na 4 auto zdechlo i niehcialo jechac juz :( bylo czuc ze brakuje mu powietrza :(
Wykonałem dziś testy oraz drobne przeróbki frontu auta .
Test z zakrywaniem dolotu powietrza na benzynie i LPG nic nie pokazał , puszka jest tak dziurawa że zasysa powietrze skąd chce .
Kilka osób twierdziło że komputer nie poradzi sobie z nadmiarem powietrza , włożyłem suszarkę która nie grzeje do pustej puszki , napompowałem dolot jak balon i nic . Totalne nic silnik tylko jakby lżej pracował .
Dokonałem także przeróbki grilla aby był gotowy na przyjecie nowego dolotu , do usunięcia został tylko kawałek plusika który kierunkuje powietrze na chłodnice .
Ogólnie cała modyfikacja na duży plus ma też walor estetyczny .
Cała operacja nie kosztowała ani złotówki siatki troche miałem (10 zł za 1m2 ) i kila opasek zaciskowych , plastik wycinałem szlifierką kątową
1.jpg po wycięciu
Plik ściągnięto 274 raz(y) 207,97 KB
2.jpg
Plik ściągnięto 270 raz(y) 140,74 KB
3.jpg
Plik ściągnięto 235 raz(y) 198,58 KB
3 (2).jpg przymiarki , trzeba było wyciąć jeszcze otwory na mocowanie
włożyłem suszarkę która nie grzeje do pustej puszki , napompowałem dolot jak balon i nic . Totalne nic silnik tylko jakby lżej pracował .
Biorąc pod uwagę, że silnik 1.6 przy 1000 rpm zasysa jakieś 700-800 litrów powietrza na minutę, to musiałbyś mieć naprawdę niesamowitą suszarkę, żeby zrobiła jakąkolwiek różnicę
Ani silnik ani LPG nie będzie miał problemów z takim nadciśnieniem na samym wlocie, bo w dolocie za filtrem i tak nie wytworzy się nadciśnienie, jedynie zmniejszy się podciśnienie. Szczególnie jak się jedzie szybko, gdy silnik pracuje na wysokich obrotach i pod dużym obciążeniem- zasysa wtedy ogromne objętości powietrza.
Takie coś stanowi problem w instalacjach gazowych II generacji, w których podciśnienie w mieszalniku jest kluczowe. Dla wtrysku nie ma to absolutnie znaczenia. Testowane wielokrotnie w autach terenowych ze snorklem, którego wlot można zwrócić zarówno do przodu jak i do tyłu. Wówczas faktycznie II generacja potrafi się krztusić, a IV idzie bez zająknięcia.
Także śmiało działaj, poza ewentualnym łapaniem syfu do dolotu nie widzę przeciwwskazań
Ostatnio zmieniony przez mendelmax 2014-04-29, 15:44, w całości zmieniany 1 raz
Tak jak pisałem nie robie tego pierwszy raz i zachowuje zdrowy rozsądek .
Efekt będzie na pewno pytanie tylko jak duży , większa dynamika od 3 tyś obrotów oraz 60/70 km/h.
Takie doloty są w nissanach oraz renówkach dlaczego nie miały by być w daciach .
Zrobiłem dziś pomiary i sprawa wygląda tak , wlot powietrza maksymalnie może być prostokątem o wymiarach 28x3,5 cm .
Rura do puszki ma ok 35 cm jest średnicy 5-7 cm (owal ) .
Największy problem to brak wymiarów proponowanych przeze mnie (wyżej ) wlotów powietrza
Wlot powietrza jest na tyle wysoko że nie będzie łapał syfu z drogi a siatka jest na tyle gęsta że blokuje 90 % wody . Dolot nie będzie szczelny nadmiar powietrza będzie swobodnie usuwany (woda również ) , tworząc hermetyczny układ można uzyskać lepsze efekty ale ryzykuje się zassanie wody
prawdopodobnie ma , ale dla mnie to żaden problem bo już mam zrobiony wlot świeżego powietrza w tym miejscu (kratki w grillu ) Jedyne co blokuje dostęp powietrza to osłona chłodnica którą bez problemu można wyciąć .
To widać ze zdjęć ale ten dolot jest idealny dla osób które mają gwarancje jeszcze 3 lata .
Wymieniacze z aso pewnie się nawet nie pokapują że inny dolot jest bo już taki w dasterze widzieli i pewnie jakiś model przejściowy był a ja uzyskam zamierzony efekt .
Osoby z dusterem po lifcie aby dostarczyć świeże powietrze do silnika mogą naciąć osłonę chłodnicy .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-04-30, 22:25, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum