Marka: Fiat
Model: 500L
Silnik: 1.6 Multijet II Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Maj 2014 Posty: 156 Skąd: Radom
Wysłany: 2014-05-02, 20:29
Aby przeróbki dolotu miały sens proponuję użyć interfejs OBD na Bluetooth i Torque (Pro, czy Lite, tego nie wiem, mam Pro) na Androida.
Bez dodatkowych pluginów powinien pokazać temperaturę powietrza z komputera na podstawie sygnału z czujnika przepływu w za filtrem powietrza. Tak będziecie mogli ocenić sensowność przeróbek. W czasie jazdy, bo po nawet krótkim postoju temp. powietrza potrafi u mnie zwiększyć się z 19 na 36° C.
Ostatnio zmieniony przez rafal_rx 2014-05-02, 20:30, w całości zmieniany 1 raz
to że działa obd ii to wiem ale nie ma czujnika temperatury wlotowej powietrza , nie ma turbiny więc nie ma potrzeby żeby był .
Do tego nigdzie w dolocie nie widać żadnej sądy .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-05-02, 21:19, w całości zmieniany 1 raz
U mnie w 1.5DCI też Android nie pokazuje temp. dolotu :( Też mam wersje PRO ale nie ma :( Przepływomierz oczywiście ma czujnik temp powietrza i zmienia rezystancje pod wpływem powietrza ( chuchałem ). Może by pod Kompem i softem pod WINxP by widział ...
Marka: Fiat
Model: 500L
Silnik: 1.6 Multijet II Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Maj 2014 Posty: 156 Skąd: Radom
Wysłany: 2014-05-02, 22:00
Karenzo napisał/a:
to że działa obd ii to wiem ale nie ma czujnika temperatury wlotowej powietrza , nie ma turbiny więc nie ma potrzeby żeby był .
Do tego nigdzie w dolocie nie widać żadnej sądy .
Albo przepływ powietrza jest mierzony bezpośrednio przez czujnik przepływu powietrza, popularnie z angielskiego zwany MAF (Mass AirFlow Sensor), albo pośrednio obliczany przez komputer na podstawie innych danych (ciśnienie atmosferyczne, położenie przepustnicy i obroty, pewnie też temp.) Obecnie raczej nie ma układów bez maf, a czy jest turbina, czy nie nie ma znaczenia.
Inny problem to taki, czy interfejs i Torque będą łaskawe pokazać. Bo u mnie w Hyundai'u pomimo plugina do Torque nie pokazuje mi wielu ciekawych, ale innych parametrów.
Ależ oczywiście, że jest, tyle że umieszczony dopiero w kolektorze wlotowym - szara wtyczka na drugim kanale od lewej strony zdjęcia (od prawej strony auta):
Natomiast benzyniaki faktycznie nie mają przepływomierza - ilość powietrza rzeczywiście jest wyliczana na podstawie ciśnienia (czerwony pipek blisko grodzi silnika, na górze zdjęcia) i temperatury.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2014-05-06, 11:23, w całości zmieniany 1 raz
Dzwoniłem do ASO .
6. 165853783R ~ 280 zł Niedostępne
7. 165553478R ~ 250 zł Niedostępne
8. 960155900R ~ 59 zł
Sprawdzałem w dwóch aso cenny były podobne .
Za kawałek plastikowej rury renault chce 300 zł , ładnie
cały dolot kosztował by ok 700 zł a na allegro 30-50
Trzeba poczekać bo na allegro nic nie ma
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-05-06, 15:18, w całości zmieniany 4 razy
Odświeżam temat
mam nadzieje że pomożecie namierzyć części
Chce zrobić dokładnie takie samo rozwiązanie , rura oryginalna była materiałowa więc co to jest za rura ?
Samą rurę można zastąpić peszelem ale ciężko znaleźć ten łapacz powietrza (nic na allegro nie znalazłem ) .
Wpadłem na taki pomysł też aby ogrzać opalarką oryginalną rurę i spróbować wygiąć
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-08-16, 01:56, w całości zmieniany 3 razy
przypomnę tylko, że obniżenie temp. dolotu o 10 st C zwiększa ilość powietrza o trochę ponad 3%.
Przy 100 KM daje przyrost na ok. 104 KM
pV=nRT , przy stałym ciśnieniu gazu - p , R - stała gazowa i ilości molowej n
Tak ale również sposób jego zasysania , aktualnie powietrze jest leniwie zasysane przez rure , po modyfikacji będzie wpychane do tłumika (czarna puszka) skąd bez oporów dostawało się przez filtr do przepustnicy .
Zresztą nie bez powodu taką konstrukcje stosuje się w renault dlaczego w daci takiej nie ma ? po lifcie już jest lepiej
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-08-16, 13:49, w całości zmieniany 1 raz
We wtorek/środę powinienem już mieć już ten łapacz powietrza u siebie (jeżeli sprzedawca nie nawali ) proszę o propozycje z czego zrobić rurę miedzy łapaczem a tłumikiem
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-08-17, 22:40, w całości zmieniany 3 razy
Jest taka specjalna rura karbowana gumowana. Można kupić w centrach motoryzacyjnych na metry. Sam kupiłem do Scenica, bo poprzedni już się rozpadł. Kosztuje "grosze" i są dużo lepsze niż fabryczne.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum