Marka: Dacia
Model: MCV , Logan
Silnik: 1.5 dci 68 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 222 Skąd: Radom
Wysłany: 2014-04-21, 10:33 Czy silnik 1.2 Tce można zagazować LPG
Witam . Zastanawiam się czy w.w silniczek bez problemu można zagazować i czy to ma sens . Jeżeli Tce to silnik z wtryskiem paliwa do kolektora plus sprzężarka to teoretycznie tak . Jeżeli jest wtrysk bezpośredni do cylindrów- to nie . Te same pytanie mnie nurtuje odnośnie silnika 1.4T w Chevim np. Orlando .
Sensowność gazowania go jest mocno dyskusyjna. Biorąc pod uwagę cenę instalacji, problematyczność jej zestrojenia oraz potencjalnie wyższą awaryjność turbobenzyny względem wolnossącej, rozsądniejsze staje się chyba jednak kupienie dCi.
Zagazować się da. Tyle, że instalacja droga a ilość spalanego gazu ze względu na konieczne dotryski paliwa nie będzie duża. Chyba, że zdecydujesz się na dedykowaną LPDi ( ale nie ma je jescze dla tego silnika) VI generację, ale jakość w Polsce nikt tego w tej chwili nie montuje. Więc trzeba jechać na zachód, cena kosmiczna a i serwis odległy..
Ostatnio zmieniony przez kali 2014-04-21, 22:18, w całości zmieniany 1 raz
Jest coś takiego jak instalka Vialle, gdzie wtrysk gazu jest realizowany przez wtryskiwacze benzynowe a gaz doprowadzany jest przez zawór, który odcina zasilanie benzyną i w magistralę od benzyny pakuje płynny gaz. Nie ma więc konieczności stosowania parownika i na gaz możesz przechodzić od razu.
Czy się da do Tce 125- nie wiem, na pewno do silników VW ale trzeba pytać bo coraz więcej producentów ma w swojej ofercie silniki z bezpośrednim wtryskiem benzyny.
Cena instalki do silników ze stajni VW/ Audi/Seat/ Skoda, Kia/ Hyundai lub Ford na razie konkret, bo zaczyna się od 8500 PLNów...
Marka: Fiat
Model: 500L
Silnik: 1.6 Multijet II Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Maj 2014 Posty: 156 Skąd: Radom
Wysłany: 2014-05-02, 20:55
Jest firma, która montuje zasilanie LPG do silników TSI od VAG. Cena to ok. 6-10k PLN, co szósty wtrysk to wtrysk benzyny przez fabryczne wtryskiwacze. Inne rozwiązanie to podanie ciekłego gazu do pompy paliwa wysokiego ciśnienia i co jakiś czas przełączanie benzyna-gaz. O, znalazłem tu: 1.2-tsi-lpg-style-samochod-rodzinny-testautokult
TCe z bezpośrednim wtryskiem to te same zagadnienia, co TSI.
Technicznie da się, ale opłacalność i sensowność mocno wątpliwa: 9l gazu + 4l benzyny na każde 100km.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-03, 08:13
Jedynym sensownym rozwiązaniem jest wtrysk gazu w fazie ciekłej przez wtryskiwacze benzynowe. Niestety drogie i słabo jeszcze rozpracowane technologicznie - na stronie klubu Octavii był kiedyś wątek o eksploatacji Vialle w 1.2 TSI - facet przez pierwszy rok praktycznie co miesiąc odstawiał samochód do poprawek a w końcu wymienili mu instalację na nową :) Rozwiązania z dotryskiem to jedna wielka kupa która nie ma żadnych zalet oprócz ceny.
zauważyłem na otomoto dustera 1.2TCE z LPG, http://otomoto.pl/dacia-d...-C34267101.html wyposażony w najnowszej generacji instalację gazową Direct LiquiMax-2.0 holenderskiej firmy Prins
temat o tyle ciekawy, że nikt z forum go jeszcze nie poruszał
To jest instalacja gazowa V generacji. Tam nie ma redaktora tylko gaz jest wtryskiwany w stanie ciekłym a nie lotnym jak ma to w IV generacji. Taka instalacja V generacji kosztuje dużo drożej i nie opłaca się montować w polskich warunkach.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 726 Skąd: Wro
Wysłany: 2014-08-25, 18:59
okolo 8 tys za instalke taaaaa, do tego jakies ubezpieczenie zamiast gwarancji. Z awaryjnością Dacii i tym samym utratą 5 lat gwarancji zakup idealny, jak proszenie się o klopoty...
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-25, 21:19
Zauważmy jak solidnie zainstalowano wlew, pod nierdzewna jak mniemam blaszką, z gumową uszczelką, by nie rdzewiało miejsce jak u naszych krajowych druciarzy.
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2014-08-25, 21:19, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-26, 09:34
http://shopprins.pl/index...oduct&id_lang=1
plus zbiornik i montaż ...... w zasadzie sens jest średni , albo kupić 1.6 MPI i zagazować za 3000 albo po prostu dCi i mieć święty spokój bo nie wierzę że kilkumiesięczna instalacja na rynku jest w pełni dopracowana ...
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2014-08-26, 09:35, w całości zmieniany 1 raz
nie kupił bym nigdy takiego silnika z gazem .
LPG zawsze skraca żywot silnika do tak wysilonej jednostki jak 1.2 tce zamontowanie lpg może skończyć się remontem bardzo szybko .
Jeżeli mowa o starych silnikach to wiemy że mogły robić nawet na LPG 500 tyś km a jak zachowają sie nowe ?
Jeżeli mowa o starych silnikach to wiemy że mogły robić nawet na LPG 500 tyś km a jak zachowają sie nowe ?
Stare diesele też latały po 1.000.000km, co dla dzisiejszych jest nie do osiągnięcia. Weź również pod uwagę, że 100KM z 1 litra pojemności osiągane jest nie tylko w silnikach Renault ale i VW (np. 1.4 TSI) i jak na razie to awarie nie dotyczyły trwałości samego silnika ale osprzętu i niektórych rozwiązań, które były be ale sobie z nimi poradzono (m.in. szybko rozciągający się łańcuch rozrządu). Nie demonizowałbym. W wyścigach osiągane są większe moce z litra pojemności ale tam silnik wystarcza czasami na jeden wyścig. Zresztą: poziwiom- uwidim.
nie kupił bym nigdy takiego silnika z gazem .
LPG zawsze skraca żywot silnika do tak wysilonej jednostki jak 1.2 tce zamontowanie lpg może skończyć się remontem bardzo szybko .
Jeżeli mowa o starych silnikach to wiemy że mogły robić nawet na LPG 500 tyś km a jak zachowają sie nowe ?
Z tym skracaniem żywotności to bym nie przesadzał. Jeśli instalacja jest dobrze dostosowana do silnika i odpowiednio wyregulowana to właściwości LPG raczej poprawiają warunki pracy silnika. Mam tu na myśli wyższa liczbe oktanów. W tego typu instalacji nie ma zjawiska podawania zubożonej mieszanki, bo skroplony gaz zajmuje podobną objętość co benzyna, a wiec odpadają problemy wypalonych gniazd zaworowych i uszczelek pod głowicą. Z tego co pamiętam to jedynym problemem w przypadku bezpośredniego wtrysku było zapiekanie się wtrysków benzynowych ale pamiętam, że pracowano nad wtryskami dwupaliwowymi. Ciekawe czy już to wdrożyli czy dalej stosują częściowe zasilanie benzyną ( co którys suw zamiast lpg podawana jest benzyna).
Ostatnio zmieniony przez cookie 2014-08-28, 06:45, w całości zmieniany 1 raz
zauważyłem na otomoto dustera wyposażony w najnowszej generacji instalację gazową Direct LiquiMax-2.0 holenderskiej firmy Prins
temat o tyle ciekawy, że nikt z forum go jeszcze nie poruszał
To jest instalacja gazowa V generacji. Tam nie ma redaktora tylko gaz jest wtryskiwany w stanie ciekłym a nie lotnym jak ma to w IV generacji. Taka instalacja V generacji kosztuje dużo drożej i nie opłaca się montować w polskich warunkach.
W V generacji wtryskiwacz był w kolektorze ssącym. Gaz wtryskuje się na grzybek ssący, który pełni rolę parownika. Tu natomiast mam doczynienia z LPDi, Czyli do wtrysku gazu używa się wtryskiwacza benzynowego.
mekintosz napisał/a:
Zauważmy jak solidnie zainstalowano wlew, pod nierdzewna jak mniemam blaszką, z gumową uszczelką, by nie rdzewiało miejsce jak u naszych krajowych druciarzy.
Dostajesz to za co płacisz. Miałem wybór zainstalować gaz u producenta. Czyli KME za 3000zl albo na tych samych komponentach u druciarza za 2300zł Wybrałem druciarza. Instalacja działa tak samo dobrze tyle, że wszędzie tryty
rottweiler napisał/a:
czemu ta instalacja jest taka droga?
Bo tylko dwie firmy na świecie opanowały ta technologię wydając na badania kupę szmalcu. Dodatkowo niska skala produkcji takich zestawów robi swoje.
Karenzo napisał/a:
nie kupił bym nigdy takiego silnika z gazem .
To twoja sprawa.
Karenzo napisał/a:
LPG zawsze skraca żywot silnika do tak wysilonej jednostki jak 1.2 tce zamontowanie lpg może skończyć się remontem bardzo szybko .
Jeżeli mowa o starych silnikach to wiemy że mogły robić nawet na LPG 500 tyś km a jak zachowają sie nowe ?
W tej jednostce gaz wydłuza jej zywotność dodatko łatwo można zwiększyć moc takiego silnika. Więc zastanów się co piszesz. Przypominam ci też
Więc może jakieś argumenty za skracaniem żywotności tego silnika bo to nie jest każdy silnik.
cookie napisał/a:
Z tego co pamiętam to jedynym problemem w przypadku bezpośredniego wtrysku było zapiekanie się wtrysków benzynowych ale pamiętam, że pracowano nad wtryskami dwupaliwowymi. Ciekawe czy już to wdrożyli czy dalej stosują częściowe zasilanie benzyną ( co którys sów zamiast lpg podawana jest benzyna).
.. albo po prostu dCi i mieć święty spokój bo nie wierzę że kilkumiesięczna instalacja na rynku jest w pełni dopracowana ...
Diesla tez da się zagazować a ta instalacja jest już parę lat na rynku a nie miesięcy. Można było kupić w salonie grupy VAG takie zamontowane fabrycznie. Później się z tego wycofali, że względu na pewne problemy techniczne w niektórych krajach. Tu szło o czystość i jakość gazu. U nas takie instalacje mało popularne ze wzglądu na cenę a i koszty serwisowania i naprawy w razie, czego tez spore. Sprawdźcie ile kosztuje litr oleju do tej pompy. Na szczęście tam są potrzebne mililitry. Ale i tak włosy staną wam dęba.
Ostatnio zmieniony przez kali 2014-08-27, 09:57, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-27, 10:51
W instalacjach LPDi największym technologicznym wyzwaniem jest konstrukcja pompy paliwowej która obsługuje zarówno LPG jak i benzynę. Opanowały to 2-3 firmy na świecie i stąd te 8k PLN za instalację.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum