Wysłany: 2014-05-24, 16:36 Wymiana paska wieloklinowego osprzętu (trudność: b. łatwe)
Do wymiany paska wieloklinowego, inaczej osprzętu potrzebujemy :
- klucz 16 najlepiej oczkowy
- lewarek i klucz 17 do śrub koła
Czynności :
Lewarukujemy prawy przód . Zdejmujemy koło .
Zdejmujemy osłonkę plastikową prawej podłużnicy z przodu koła.
Ukazuje się nam widok kół osprzętu , w tym rolki napinacza i stary pasek.
Wracamy pod maskę i wkładamy klucz 16mm na śrubę rolki napinacza
Przycciągamy mocno ten klucz do siebie , w dół.
Dobrze w tym momencie o coś zablokować klucz z odgiętym napinaczem sprężynującym i wtedy zciągnąć pasek.
Zablokowałem u siebie o rant podłużnicy chyba
Wracamy na dół i zciągamy pasek z kół.
Nakładamy nowy pasek i znów odginamy napinacz kluczem 16
Tu widać zablokowany klucz i już nowy pasek.
A tak z dołu
A oto stary pasek
Odblokowujemy klucz napinając tym samy pasek i skręcamy wszystko, czyli koło Finito!
Ja tylko przypomnę, że zgodnie z podręcznikiem serwisowym przy każdej wymianie paska należy wymieniać także rolkę napinacza wraz z jej śrubą: http://www.daciaklub.pl/f...1639419#1639419
Marmach masz ten sam silnik co ja, także masz to samo
A tak wogóle ta zmiana dotyczyła konkretnie silnika K9K 796 86KM w LOGAN, Duster i chyba w SANDERO.
Odnośnie wymiany napinacza wg mnie można nie wymieniać zawsze, zwłaszcza, że widać jak pasek popękany i słychać że piszczy a napinacz nie "skacze"/ nie "bije".
Poza tym koszt paska to 40pln a napinacza ponad 200pln. Można zacząć od paska - on szybciej się wyrobi zazwyczaj. U mnie piszczał , po wymianie cisza.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 726 Skąd: Wro
Wysłany: 2014-05-24, 17:41
corrado napisał/a:
Marmach masz ten sam silnik co ja, także masz to samo
A tak wogóle ta zmiana dotyczyła konkretnie silnika K9K 796 86KM w LOGAN, Duster i chyba w SANDERO.
Odnośnie wymiany napinacza wg mnie można nie wymieniać zawsze, zwłaszcza, że widać jak pasek popękany i słychać że piszczy a napinacz nie "skacze"/ nie "bije".
Poza tym koszt paska to 40pln a napinacza ponad 200pln. Można zacząć od paska - on szybciej się wyrobi zazwyczaj. U mnie piszczał , po wymianie cisza.
dlatego zeby koszt byl rozsadny mozna zrobic sama rolke, ona tez sie wyrabia
Marmach masz ten sam silnik co ja, także masz to samo
Nooooo silnik ten sam, ale dostęp może być gorszy/lepszy. Próbowałem kiedyś zmienić pasek w fiacie palio i po wstępnych oględzinach zgodnie udaliśmy się z ojcem do warsztatu :D
laisar napisał/a:
Każdy zrobi jak zechce - ja tylko zwracam uwagę, jak wg producenta jest poprawnie.
To nie rozrząd, więc paniki nie ma, jak napinacz się zatrze. Wszystko w sumie zależy od tego, co jest bardziej odporne na zużycie :)
Yes sir! Tutaj trzeba się kierować głównie odsłuchem i tym czy jest ładowanie akumulatora/ewentualnie wspomaganie/klima.
Na zdjęciu nie widać tego bo foty kiepskie ale od wewnątrz popękany był jak się go zgięło i pewnie ładujące się syfy w tę gumę powodowały piski.
Ps. Nowy pasek miał może z 1cm więcej obwodu ( DAYCO) niż stary ( RENAULT ), mimo wszystko dobrze ładuje i nic nie piszczy.
dlatego zeby koszt byl rozsadny mozna zrobic sama rolke, ona tez sie wyrabia
Jako wyrób z Renault , taka rolka nie istnieje w dialogysie, natomiast faktycznie znalazłem w INTERCARSie taką rolkę do napinacza
Rolka napinająca pasek wielorowkowy - koszt 64.60 PLN
E2R5607BTA
średnica zewnętrzna [mm]: 65
Szerokość [mm]: 26
OK, jedziemy dalej .
Przy okazji sprawdzania powodów piszczenia i zrzucania paska klinowego, miała miejszce wymiana rolki napinacza o której w poprzednim poście. Koszt jakiegoś zamiennika ok 40pln.
1. Zrzuczamy pasek klinowy, jak poprzednio
2. Torxem odkręcamy śrubę mocującą.
3. Skręcamy nową rolkę.
4. Nakładamy pasek.
Stara rolka , trochę świszczała jak się zakręciło ją w palcach, nowa ciężej się obracała ale bez szmerów .
DSC_0406.jpg nowa rolka
Plik ściągnięto 319 raz(y) 146,61 KB
DSC_0407.jpg porównanie wyglądu stara / nowa
Plik ściągnięto 6659 raz(y) 104,62 KB
DSC_0408.jpg napinacz bez rolki
Plik ściągnięto 375 raz(y) 113,66 KB
DSC_0409.jpg nowa rolka skręcona
Plik ściągnięto 320 raz(y) 73,4 KB
Ostatnio zmieniony przez corrado 2016-02-11, 21:31, w całości zmieniany 1 raz
NIe, to chodzi o sprężynowanie napinacza - napinacz z rolką napina w stronę do kabiny auta, a więc chcąć zdjąć/nałożyć pasek klinowy po założeniu klucza, przyciągamy klucz do siebie - w kierunku przed auto ( zgodnie z ruchem wskazówek zegara ).
Czy ktoś, kto kupował pasek i rolkę do dCi (86KM, klima) pamięta może nr katalogowy... paska i rolki napinacza? Względnie czy śruba mocująca napinacz jest elementem zestawu? ;)
6 latek wybiło memu samochodu i myślę, że czas powymieniać rozrząd i pasek klinowy, szczególnie, że coś mi w zimie wyło na zimnym silniku...
Ostatnio zmieniony przez Marmach 2016-03-17, 23:31, w całości zmieniany 1 raz
prosba o odswiezenie fotek z pierwszeo postu, bo "nic" nie widac :)
A jak widac temat cieszy sie sporym zainteresowaniem, mimo , ze tak prosty - 3100 odwiedzin :P
Maxgear - faktycznie podobno kiepska firma... Ale napinacze SNR powinny być już wystarczająco dobre, a na Alle też świat się nie kończy - w innych sklepach jest większy wybór.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum