Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2014-06-18, 08:57
Uwaga na kuny w centrum Warszawy
Autor Wiadomość
JaroBB 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Dokker Van
Silnik: 1.5.dCi
Rocznik: 2013
Dołączył: 02 Cze 2014
Posty: 3
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-02, 17:45   Uwaga na kuny w centrum Warszawy

Jestem bardzo ciekawy Waszych doświadczeń z tymi zwierzakami. Podobno w samym centrum W-wy tak nałogowo grasują, że jak poinformowano mnie dziś w serwisie Al. Jerozolimskie 156 Warszawa pożerają masowo rury dolotowe w Daciach z silnikami 1.5 dCi zwłaszcza w niespełna rocznych samochodach parkowanych np. Ogrodowa róg Żelaznej

Czy to prawda bo takowa cześć z wymianą nie podlega gwarancji a jej wymiana kosztuje około 1350 zł w w/w serwisie.

Czy rzeczywiście mamy plagę pożeraczy konkretnie tych rur :?:
Czy może serwis ma sposób na dobry zarobek :?:
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-06-02, 18:16   

smakują im też gumowe przewody spryskiwacza
 
d3mol3k 



Marka: dacia/dacia
Model: dokker/duster
Silnik: 1.5 dci 90/1.6 SCe
Rocznik: 2012/2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 1093
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-06-02, 18:23   

Nie wiem jak w Warszawie (ale może to z racji bliskości polityków różnych opcji) ale u mnie w Szczecinie w miejscu gdzie grasują kuny nikomu skubane nic jeszcze nie pożarły. Ba nie ruszyły ani razu mojego Leo_sia choć łażą pod nim i obok niego niemal każdego dnia.

Ale może wynika to z faktu że mieszkam bliżej zgniłego zachodu i tu lepiej postrzegane sa samochody z za zachodniej granicy? :-)
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2014-06-02, 18:26   Re: Uwaga na kuny w centrum Warszawy

JaroBB napisał/a:
Jestem bardzo ciekawy Waszych doświadczeń z tymi zwierzakami. Podobno w samym centrum W-wy tak nałogowo grasują, że jak poinformowano mnie dziś w serwisie Al. Jerozolimskie 156 Warszawa pożerają masowo rury dolotowe w Daciach z silnikami 1.5 dCi zwłaszcza w niespełna rocznych samochodach parkowanych np. Ogrodowa róg Żelaznej

Czy to prawda bo takowa cześć z wymianą nie podlega gwarancji a jej wymiana kosztuje około 1350 zł w w/w serwisie.

Czy rzeczywiście mamy plagę pożeraczy konkretnie tych rur :?:
Czy może serwis ma sposób na dobry zarobek :?:

Myslisz że ktoś z ASO chodzi i wyżera, albo przy przeglądzie podgryza?
 
DD 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 651
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2014-06-02, 21:24   Re: Uwaga na kuny w centrum Warszawy

JaroBB napisał/a:
Czy rzeczywiście mamy plagę pożeraczy konkretnie tych rur :?:
Czy może serwis ma sposób na dobry zarobek :?:

W Bydgoszczu też ASO wypuszczają takie specjalnie tresowane kuny ;-) : http://www.daciaklub.pl/f...1641054#1641054
 
JaroBB 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Dokker Van
Silnik: 1.5.dCi
Rocznik: 2013
Dołączył: 02 Cze 2014
Posty: 3
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-03, 04:34   Re: Uwaga na kuny w centrum Warszawy

johnson napisał/a:

Myslisz że ktoś z ASO chodzi i wyżera, albo przy przeglądzie podgryza?


Różne rzeczy przychodzą mi do głowy zwłaszcza kiedy jestem wyjątkiem, wśród parkujących tam gdzie ja około stu samochodów, że akurat znalazła się kuna i mój dolot w Daci jej smakował. Do tego stopnia, że skorzystałem z gwarancyjnego holowania - awaria.

A co do podgryzania przez serwis bacząc na śmieszny ale prawdziwy program tvn - nie wiem czy ja za dziewięć stów, też nie podgryzałbym bo zarobek i przebicie na części ekstra jak na dzisiejsze czasy.

Po prostu chcę wiedzieć za co płacę, czy robi się ze mnie naiwniaka do płacenia za kawałek plastiku - równowartości 2 przeglądów z wymianą olejów i filtrów łącznie.
 
Transfogarski 



Marka: Była Dacia
Model: Był Duster 4x4
Silnik: 1.6
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Lut 2013
Posty: 88
Skąd: W-wa
Wysłany: 2014-06-04, 09:11   

Ja w zeszłym roku na wiosnę miałem też przygodę z kuną w centrum - tylko że Białowieży ;-) Na szczęście posmakowała jej tylko mata wygłuszająca maskę. Zrobiła w niej dziurę i nabrała sobie trochę włókien na wynos :-) W centrum Warszawy o kunach nie słyszałem. W okolicach ul. Ogrodowej parku żadnego nie ma więc to dziwne. Może to szczury :?:
 
Dominus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 1607
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-06-08, 13:36   

Jak zobaczyłem tą reklamę to nie mogłem się powstrzymać aby to tu umieścić

 
JaroBB 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Dokker Van
Silnik: 1.5.dCi
Rocznik: 2013
Dołączył: 02 Cze 2014
Posty: 3
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-18, 07:59   

Nie wydałem 1350 zł za wymianę dolotu tylko z premedytacją naprawiłem odcinek gumowy sam za pomocą taśmy w kolorze szarym zwanej dobrą na wszystko. Po zamontowaniu w czasie jazdy do 120 km/h nic się nie działo.

Natomiast przy obrotach 3000-3500 na piątym biegu taśmę w dość specyficzny sposób uszkodziło.

Podejrzewam, że odcinek gumowy kolektora nie jest przystosowany do jazdy powyżej 3000 obrotów przy podciśnieniu i temperaturze w komorze silnika. Nie jest to pewnik ale uzasadnione obawy.

A jeśli tak jest, to wina konstrukcyjna pojazdu i powinna podlegać wymianie gwarancyjnej. Miej więcej raz na tydzień mój samochód przejeżdża dwukrotnie odcinek 20 km z prędkością 160 km/h. Oczywiście w miejscu do tego przystosowanym. Awaria nastąpiła dwuetapowo. W pierwszej kolejności zapaliła się kontrolka dolotu na żółto. Następnego dnia zgasła. Za jakieś 3 tygodnie w czasie dodawania gazu zapaliła się na stałe wraz z kontrolką z symbolem silnika na żółto.

Dobrze by było, gdyby przedstawiciel producenta lub importer wypowiedział się na temat konkretnie taki.

Czy kolektor dolotu powietrza w Daci 1.5 dCi a konkretnie jego element gumowy - jest konstrukcyjnie gotowy na pracę w podciśnieniu i temperaturze przy obrotach powyżej 3000/minutę i dłuższej jeździe?



Ja twierdzę, że nie! :-(
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-18, 08:56   

JaroBB napisał/a:
Czy kolektor dolotu powietrza w Daci 1.5 dCi a konkretnie jego element gumowy - jest konstrukcyjnie gotowy na pracę w podciśnieniu i temperaturze przy obrotach powyżej 3000/minutę i dłuższej jeździe?

Tak.

Ale taśma "dobra na wszystko" - najwyraźniej nie.
 
Ben32 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1,5 dCi 90kM
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 26 Paź 2013
Posty: 77
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2014-06-21, 16:04   

Wracam do tematu "pogryzionej rury".

Z bólem ale musiałem skorzystać z ASO.
Rura z wymianą i usunięciem błędów to koszt prawie tysiąca złotych. I co się okazało ?

Dzisiaj zaglądam pod maskę a tu widok popękanej tej samej, nowej i w tym samym miejscu wspomnianej wcześniej rury.

Oczywiście poinformowałem serwis, z którym jestem umówiony na poniedziałek. Jestem również umówiony z rzeczoznawcą DEKRY.
Moim zdaniem, przyczyną jest wadliwy materiał, z którego wykonany jest element, a nie gryzonie, jak sugerował serwis.
Mało tego, w dziale technicznym pojawił się podobny temat, a co ciekawe dotyczy on modelu Dokker z silnikiem 1,5 dCi. Więc nie jestem sam, którego prześladują "kuny".

Jeszcze dzisiaj zamieszczę zdjęcie jak wygląda obecnie po przejechaniu ok 1000 km wymieniony, nie uznany w ramach gwarancji wadliwy przedmiot.

Zobaczymy w poniedziałek jakie jest stanowisko ASO, rzeczoznawcy i Renault Polska.

Gdyby ktoś pytał dlaczego nie reklamowałem /zauważyłem/ wcześniej, to odpowiadam.
Bez potrzeby nie zaglądam pod maskę a i płyn do spryskiwaczy jeszcze mam w zbiorniku i nie wymagał uzupełnienia.

Dacia Dokker to dość mało spotykany pojazd zwłaszcza z silnikiem 1,5 dCi 90 kM. W bliźniaczej Lodgy, chyba jest nieco inne rozwiązanie dolotu powietrza, ale pewności nie mam.

Ku przestrodze, zaglądajcie często pod maskę i nie dajcie sobie wmówić, że musimy walczyć z gryzoniami w centrach miast, chociaż pojedyncze przypadki mogą się zdarzyć.
_________________
Pozdrawiam Ben32
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-21, 16:55   

Szkoda że dopiero teraz na to wpadłem ;-)
coś takiego można łatwo naprawić rurką termokurczliwą .
Jeżeli element da się zdemontować to nakładasz gumę podgrzewasz ją opalarką/suszarką ostatecznie zapalniczką .
Gumą się kurczy o 50 % i powstaje mocna powłoka która na pewno oprze się podciśnieniu . A można położyć kilka warstw .
Takie koszulki można dostać w prawie każdej wielkości więc zależy tylko od tego jaką znajdziesz
http://www.trytyt.com/ind...&idd=4&site=art
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-06-21, 17:14, w całości zmieniany 2 razy  
 
BigT 


Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2014
Posty: 703
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-21, 17:00   

Karenzo, ja bym tą gumę uszczelnił odrobiną kleju na gorąco na jej końcach - wtedy nie ma bata.
Pytanie jak będzie zachowywała się w towarzystwie ciepłego silnika...
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-21, 17:07   

Można zastosować zawsze koszulki wysokotemperaturowe
przykład tutaj http://www.ep-24.pl/Koszu...2,1745,%29.aspx
mają odporność do 260 C
a są i takie co mają do 500 C
tylko trzeba gdzieś kupić 1 m bo szkoda z internetu 10 m kupować za 200 zł

Choć ja uważam że takie zwykłe dały by rade gdyż ostatnio robiłem instalacje pod nowe klaksony ( w diselku starego typu który lubi się rozgrzać ) , dość dużo używałem takich rurek termo kurczliwych .
Po kilu miesiącach okablowanie jest nietknięte, one zaczyna się deformować może po 150 C.
Po jedno krotnym rozgrzaniu staje się twarde więc warto spróbować .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-06-21, 17:12, w całości zmieniany 3 razy  
 
BigT 


Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2014
Posty: 703
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-21, 17:12   

Spróbować można, szczególnie że kosztują raczej grosze
 
Ben32 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1,5 dCi 90kM
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 26 Paź 2013
Posty: 77
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2014-06-21, 18:48   

Co Wy za bzdury piszecie.

Samochód jest na gwarancji i "metody Pana Zenka" nie wchodzą w grę.
Wada jest w materiale albo konstrukcji lub miejscu zainstalowania ze względu na warunki panujące.

Jeżeli rzeczoznawca potwierdzi wadę to Renault Polska powinno zarządzić akcję serwisową, a nie naciągać przez ASO na spore wydatki niewinnych użytkowników.

A zresztą po co mi strzępić język przecież spora grupa zawsze wie lepiej.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-21, 18:55   

Czekamy na efekty .
Ale w PL to możesz już prawnika szukać .
Zresztą temat jest o kunach i ktoś fuszerke taśmą robi więc lepiej już to zrobić porządnie .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-06-21, 18:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
BigT 


Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2014
Posty: 703
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-21, 18:58   

Ben32, jasne że tak, ale zobaczymy co powie Renault. Oby nie robiło problemów.
 
Ben32 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1,5 dCi 90kM
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 26 Paź 2013
Posty: 77
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2014-06-21, 19:54   

Tak wygląda dzisiaj wymieniony, wadliwy element.

013.jpg
Plik ściągnięto 168 raz(y) 120,54 KB

 
Ben32 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1,5 dCi 90kM
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 26 Paź 2013
Posty: 77
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2014-06-28, 20:48   

Mija kolejny tydzień.
Na liczniku trochę większy przebieg. Pod maską widać już pierwsze ubytki powłoki zewnętrznej. Jeszcze perforacja nie nastąpiła ale jest blisko.
Jutro zamieszczę zdjęcie.
Na obecną chwilę ASO kazało jeździć aż do ewidentnej dziury.
O zwrocie kosztów za nie uznaną wymianę gwarancyjną jeszcze nie było mowy.
Moim zdaniem, jeżeli nie jest to nagminna wada materiałowa - czekam na opinie użytkowników, to musi być jakaś konkretna usterka. Mam nadzieję, że zostanie znaleziona i usunięta bo jak na razie usuwana jest awaria, a nie jej przyczyna.
Gryzoni wyeliminowałem już tydzień temu.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-09-06, 14:46   

z ostatniego Motoru

kuna1.jpg
Plik ściągnięto 69 raz(y) 244,27 KB

 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne