Może jestem przewrażliwiony !
Orientowaliście się ile kosztują części zamienne - nie eksploatacyjne do naszych pojazdów ?
Ja mam dzisiaj serdecznie dosyć jak się dowiedziałem, że rura intercoolera /jakiś gryzoń mi ją uszkodził/ kosztuje 900 zł !!!!!! + wymiana i nie podlega, z oczywistych względów, gwarancji.
Miałem już kilka samochodów różnych marek i tak absurdalnej, proporcjonalnie do klasy samochodu, ceny do chwili obecnej nie spotkałem.
A może się mylę ? Piszcie o swoich doświadczeniach cenowych z Daciami.
Tak się składa że ta z Poznania to niestety nie jest to co w opisie.
Rozmawiałem z człowiekiem i niestety ...............
Na Allegro często mylone są części z opisem i numerem fabrycznym.
Przedmiot o którym mowa wygląda tak :
20140602_141910.jpg
Plik ściągnięto 275 raz(y) 140,32 KB
Ostatnio zmieniony przez Ben32 2014-06-02, 21:37, w całości zmieniany 1 raz
Tutaj w ciut wyższej cenie, a tutaj to dopiero "dobra" cena... natomiast tutaj znacznie niższa. Ale i tak kupa kasy jak za kawałek gumowego węża zbrojonego.
Temat nie dotyczy dorabiania, przerabiania czy usprawniania tylko relacji cena Dacia - cena inna marka, podobnego elementu w podobnej klasie samochodu czyli niższej.
Ale na tym przykładzie części, Dacia mocno aspiruje do klasy wyższej i to chyba jest ich błąd.
Ciekawi mnie jak się mają podobne relacje innych części bo jeszcze trochę i trzeba zacząć myśleć o kupnie czegoś bardziej normalnego.
Dla wyjaśnienia - nie kupowałem Dokkera z myślą że będzie tani w zakupie i eksploatacji.
Liczyłem, że marka Dacia, będzie ogólnie traktowała klienta poważnie pod każdym względem tzn. przystępna cena na wejściu, w miarę jakość całości a w przypadku małej naprawy uczciwa relacja cenowa. Jak na razie bardzo się pomyliłem. Będę raczej myślał o wycofaniu się z tej marki i chyba globalnie od francuzów. Samochód miał służyć przez 4-5 lat i do 150 tyś. ale to chyba przesada jak się podsumuje, ile tak naprawdę kosztował nie licząc oczywiście paliwa.
Poprzednio miałem Mondeo przez 9 lat. Koszty napraw zmieściły się w 3 tyś.
Wymieniłem amortyzatory tył i a jakże podobną rurę intercoolera oraz tłumik końcowy.
A bym zapomniał łączniki przód też wymieniłem. Jeden raz tarcze i dwa razy klocki, napinacz i pasek wielorowkowy.
Poza tym olej, płyny ustrojowe i filtry przy przeglądach okresowych.
Ostatnio zmieniony przez Ben32 2014-06-02, 22:25, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster Pomógł: 5 razy Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 651 Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2014-06-03, 01:32
Ben32 napisał/a:
Tak się składa że ta z Poznania to niestety nie jest to co w opisie.
Rozmawiałem z człowiekiem i niestety ...............
Na Allegro często mylone są części z opisem i numerem fabrycznym.
Przedmiot o którym mowa wygląda tak :
No akurat na tej aukcji z Poznania jest zarówno odpowiedni nr katalogowy (taki jak podałes wcześniej - 144609034R), jak i na fotce-składance odnaleźć można (w trzech miejscach) interesującą Cię rurę, zgodną z Twoim zdjęciem.
ceny rur intercoolera to jakaś zmowa cenowa producentów. w focusie walnęła mi dolna rura i w serwisie zażądali około 900 bo za całość. na allegro było tego dużo ale dobrać to już był problem. w rezultacie załatwiłem uzywaną z aso, gość mi po prostu wyniósł wymienioną komuś część która była uszkodzona ale u mnie dała się po docięciu zamontować. nic miłego.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4272 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-03, 17:51
Ben32, na pocieszenie kuna zjadła gumową/elastyczną cześć, więc dobranie innej w specjalizowanym warsztacie nie będzie problemem. W Warszawie jest też sklep z art gumowymi i mają czasem takie gumowe rury - byle znać średnicę i już. Oczywiście z odp. materiału. Kiedyś w citroenie padła mi rurka od ukł. chłodzenia, od strony chłodnicy inna średnica , zaś od strony silnika inna. Trzeba było łączyć dwie. Co do ceny za te rurkę, ASO pewnie podało za całość z tymi plastikami 900 zł, czy za sam nadgryziony element ?
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 726 Skąd: Wro
Wysłany: 2014-06-03, 17:58
wg mnie normalna cena (sama w sobie z kosmosu za kawalek plastiku), pamietaj ze ten silnik jest nie tylko w Dacii ale autach za 100 tys tez, stad taka cena. Wszyscy tyle wolaja, czemu Francuzi maja byc gorsi.
Jak tak Cie boli to moze dorob z nierdzewki i zlaczek silikonowych, tak jak sie dorabia przy zmianie intercoolera. Powinno byc troche taniej.
Ostatnio zmieniony przez johnson 2014-06-03, 18:04, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4272 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-03, 23:33
Myślisz, ze ten element w daci jest taki drogi tylko ? Pech z pogryzieniem osprzętu silnika może się zdarzyć każdemu, z samochodem każdej marki. Więc narzekanie na francuza wydaje sie nieuzasadnione. Ciesz się, że zjadła jakiś wiązek elektrycznych, było by drożej.
Jeśli produkcja dobrej klasy opony kosztuje w Niemczech 70 zł (potem opona jest sprzedawana w detalu za 350-400 zł), to produkcja takiej rury musi kosztować 10-20 zł. Kilkaset procent między kosztem produkcji a ceną detaliczną to standard (w tych kilkuset procentach są podatki, zysk producenta, zysk właściciela marki, transport, zyski pośredników - conajmniej dwóch, zwykle trzech).
Ostatnio zmieniony przez piku 2014-06-04, 06:54, w całości zmieniany 1 raz
jak by to napisali na forum toyoty
"900 zł to jakaś promocja musi być "
Gratuluję dobrego humoru.
Dacia to nie Toyota chyba, że nie widzisz różnicy.
A dla zamknięcia tematu przypomnę abyście czytali posty ze zrozumieniem.
Cały czas chodzi o relację klasy samochodu do kosztów części zamiennych.
Jeżeli ktoś zna ze swojego doświadczenia podobny absurd to napiszcie ale konkretnie, a nie domysły. I nie mówimy o częściach z odzysku tylko oficjalnych cennikach.
W moim przypadku, nie jest dostępny uszkodzony element w zamienniku.
Podobna rura /nie piszę o kształcie tylko funkcji/ nawet we Fiacie, który słynie z podobnych relacji cenowych nie przekracza 500 zł. Mówimy o klasie samochodu czyli mogę Dokkera porównywać z Partnerem, Doblo, Caddy, Citan itp.
Oczywiście wspomniane samochody są znacznie droższe na wejściu - to też dla przypomnienia.
_________________ Pozdrawiam Ben32
Ostatnio zmieniony przez laisar 2014-06-04, 17:41, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4272 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-04, 17:38
Ben, cena 900 zł za całą rurę czy tylko zjedzony kawałek ?
Myślę, że np. renault clio z tym silnikiem nie jest jakoś kilka klas wyżej pozycjonowany a rura będzie kosztować podobnie. Jeśli ktoś chce maksymalnie taniej w serwisowaniu daci to kupuje "prehistoryczny" silnik wolnossacy benzynowy 1.6 MPI, zamiast współczesnego 1.5 dci 90 KM EURO5.
Prosiłem do jasnej ch....y o sprawdzone informacje a nie domysły !!!
Trochę mnie co niektórzy zdenerwowali więc poświęciłem dzisiaj czas i obdzwoniłem najpopularniejsze serwisy tzn VW - Audi , Fiat, Ford , Opel.
Wniosek, rury są różne i występują w kilkunastu wersjach w zależności od rocznika.
Gdy zawęzimy krąg zainteresowań do modeli po 2010 roku i mocy do 140 kM oryginały kupujemy od 180 do 650 zł. Jest ogromna ilość zamienników w cenach 80 do 300 zł.
Więc przestańcie co niektórzy chrzanić i usprawiedliwiać francuzów za swoją politykę cenową zwłaszcza w tak niszowej marce jaką jest Dacia.
@Ben32: Ale na co ta gorączka? Większość z nas już od dawna wie o kosmicznych cenach części zamiennych (wielu: jeszcze przed zakupem auta) i przyjmujemy je po prostu z dobrodziejstwem inwentarza, a nie usprawiedliwiamy ich. Stosunkowo niska jest cena nabycia auta oraz zwykłych części eksploatacyjnych, a ASO zazwyczaj nie robią też większych problemów z naprawami gwarancyjnymi. Ból pojawia się więc tylko w takich przypadkach jak Twój - i tu już każdy sam musi ocenić, czy to ryzyko jest warte kupna czegokolwiek ze stajni Renault.
(Aczkolwiek pewnym wskaźnikiem co do ryzyka może być właśnie ów brak zamienników - chyba nie ma jednak na nie aż takiego popytu...).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum