Wysłany: 2014-06-01, 14:05 Dlaczego moja Lodgy pracuje tak głośno na LPG?
Szanowni !!!
Niedawno miałem przyjemność spotkać się z kolegą OMODOS. Mogliśmy porównać Nasze
wydawałoby się identyczne samochody i chwilę porozmawiać.
Obydwoje mamy instalacje LR montowaną w ASO. Okazało się, że moja Lodgy pracuje na wolnych obrotach na gazie dużo głośniej od Lodgy kolegi OMODOS. Bardziej przypomina traktor z silnikiem diesla.
Nagraliśmy filmik, który można obejrzeć poniżej. Na początku jest nagrana moja Lodgy, później kolegi OMODOS. Na nagraniu silniki pracują na gazie.
Dodam, że kolega ma wtryskiwacze cztery na jednej liście, ja mam po dwa montowane jedna para z lewej strony nad bagnetem oleju, druga para z tyłu, pod klapą osłony filtra paliwa.
Mam pytanie, skąd wynika taka różnica głośności pracy? Czy to jest kwestia innego montażu? Czy różnica w ustawieniach mapy lub innych parametrów konfiguracyjnych?
A może moje wtryski są wadliwe? Lub może wszystko jest OK i nie potrzebnie się tym waleniem stresuję.
grapess trzeba było zapytać kolegi OMODOS, gdzie zakładał gaz w Lodgy (warsztat lub inne ASO) i wtedy tam jechać po informację odnośnie głośnej pracy. Sprawdź, jak prosił OMODOS, kolory tych wtryskiwaczy. Może to jest powodem głośnej pracy.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Wtryskiwacze 12 otworowe poprawiają liniowość przepływu , są
bardziej odporne na pulsowanie dawki odmierzonego
LPG , bardziej odporne na odkładanie się zanieczyszczeń, a elementy współpracują
ce poddane obróbce chroniącej przed działaniem związków siarki .
Charakterystyka pracy nowych wtryskiwaczy jest podobna do starszych.
Niedopuszczalne jest stosowanie w jednej listwie wtryskiwaczy 4 i 12 otworowych
zważywszy na ich odmienną charakterystykę przepływu przy małych obciążeniach i niskich obrotach silnika .
grapess, rzeczywiście Twój pracuje zdecydowanie za głośno. W swoim scenicu tak nie miałem głośnej pracy, a instalacja była to BRC. Przejechałem przez 5 lat bezawaryjnie ok 100 tys.km
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Natomiast jest problem inny. Mam źle (bo poziomo) zamontowane wtryskiwacze (niezgodnie z instrukcją instalacji LR.)
Wtryskiwacze powinny być zamontowane nie na jednej listwie bo było łatwiej ale w dwóch sekcjach. Dzięki temu mogą być zainstalowane pionowo
W innym przypadku dużo wcześniej mogą pojawić się problemy z zapychaniem się wtryskiwaczy przez związki parafiny.
Ostatnio zmieniony przez OMODOS 2014-06-01, 20:51, w całości zmieniany 3 razy
Bez przesady.
Pionowy montaż powoduje tylko dokładniejsze wymierzenie dawki
Instrukcja wskazuje instalację pionową.
Instalacja powinna być zrobiona w 2 sekcjach (po obu stronach obudowy filtra powietrza) tak jak u Grapessa.
Wiadomo, że MED nie są tak czułe na kąt położenia jak np. REG'i ale są.
Parafina jest lepiej wydmuchiwana przy pionowej instalacji.
Jak mi w ASO napiszą że - "pomimo próśb Klienta upieramy się żeby były zamontowane inaczej niż wymaga producent" - będę miał to na piśmie.
Ale to jest wątek Grapessa i nie chciałbym mu zaśmiecać moimi problemami.
Ostatnio zmieniony przez OMODOS 2014-06-01, 22:38, w całości zmieniany 1 raz
Kwestia wtryskiwaczy gazowych. Te tanie są niestety głośne.
"kali" - Niestety nie masz racji.
Dwa identyczne samochody z identycznym przebiegiem i identycznymi komponentami instalacji LPG - a dźwięk inny.
Możesz sobie posłuchać tu:Różnica w pracy LPG dla identycznych komponentów.
Do tego jeden właściciel, traktowane tak samo, tankowane na tych samych stacjach i tak samo skalibrowane. BLE, BLE BLE........... Identyczne to nie znaczy takie same. Jeżeli tego nie zrozumiałeś to na nic jakiekolwiek tłumaczenie, dlaczego każdy taki sam element mimo masowej produkcji jest inny. Mnie wpada w rezonans deska przy 1500obr/min na 5 biegu jak dam w gaz. A koledze nie, a ma takie samo auto z tego samego rocznika z większym przebiegiem. No i co na to powiesz. To cykanie to uderzanie wtryskiwaczy o zderzak lub nadmierny luz zaworowy. Zdejmijcie wtyczki z zaworów gazowych, bo nawet bez gazu sterownik je załącza i sobie stukają. Jak stukanie zniknie to wtryski jak zostanie zrobić zawory. Wtryski mogą też być zamontowane troskę w lewo czy w prawo pod innym kontem, co sprawia, że mogą wpadać w rezonans dając taki efekt
Coś mi sie wydaje że OMODOS ma dobrze zamontowane wtryskiwacze .
Najpewniej Aso ignorując słabe instrukcje fabryczne zakłada inaczej poprzez swoje doświadczenie .
Proponuje opisać sprawe na tym forum
http://lpg-forum.pl
To nie znaczy że tak jak masz ty wcale nie jest lepiej albo przynajmniej ciszej .
Przecież tego nie napisałem.
Jeszcze raz bo już widać późno.
Napisałem, że instr. LG podaje precyzyjne miejsca instalacji
Tekst był jako komentarz do wypowiedzi o mało precyzyjnej instr. Instalacji LPG producenta.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum