Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Zamknięty przez: laisar
2014-07-17, 20:44
Jak w końcu jast z Dacią?
Autor Wiadomość
arturro_w 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dci
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Sty 2014
Posty: 42
Skąd: Oborniki
Wysłany: 2014-06-18, 06:26   Jak w końcu jast z Dacią?

Witam.
Proszę o opinie.

Mam na oku 2 samochody:
Dustera z 2010 r. Prywatny Polski salon 1,5 dci 4*2 110 KM ok 70 000 przebieg
Zafirę 2008 z Niemiec- nie bita nie malowana (cud?) 1,8 benzyna

I powstał dylemat - co wybrać.
Obydwa mi się podobają

Ale co z Dusterem? jakość blach i lakieru.

Czy jest Fap w 2010? Dwumasa? (przy jakim przebiegu zmienia się dwumasę?)


Wiem - zaraz dostanę linki z forum że tu i tu można poczytać o przypadkach korozji. - Wiem - czytałem. Dlatego mam dylemat.


Proszę o opinie.....
Ostatnio zmieniony przez arturro_w 2014-06-18, 06:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
BigT 


Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2014
Posty: 703
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-18, 06:55   

arturro_w napisał/a:
Zafirę 2008 z Niemiec- nie bita nie malowana (cud?) 1,8 benzyna
Skąd ta pewność ? Jeśli czujnik lakieru to ... ;) Ew może po zalaniu ;]
Nikt nie sprowadza niebitych sztuk zza granicy, bo się to po prostu nie opłaca.

Na odległość ciężko doradzić, ale ja wiem jedno - ŻADNEGO sprowadzanego bym nie kupił :)
 
arturro_w 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dci
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Sty 2014
Posty: 42
Skąd: Oborniki
Wysłany: 2014-06-18, 06:58   

Nie mam pewności. Jeszcze żadnego z tych aut nie widiałem. Tylko po prostu zaczęły mnie nękać wątpliwości poczytawszy forum o rdzy - bo to walka z wiatrakami...

No i nie wiem co z FAP i dwumasą... :(
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-18, 07:16   

arturro_w napisał/a:
Obydwa mi się podobają

Zależy co się potrzebuje, bo to jednak bardzo różne wózki.

arturro_w napisał/a:
cud

Mamy wolność wyznania (;

arturro_w napisał/a:
jakość blach i lakieru

W większości egzemplarzy jest w porządku, natomiast trzeba tego pilnować i w miarę szybko reagować, jeśli coś się zdarzy.

arturro_w napisał/a:
Czy jest Fap w 2010?

Nie ma tylko w dCi 85 - jest w dCi 90, który został wprowadzony we wrześniu 2010, oraz od początku w dCi 110.

arturro_w napisał/a:
Dwumasa?

Jest.

arturro_w napisał/a:
mam dylemat

Przejedź się oboma, to najważniejsze.
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2014-06-18, 07:19   

BigT napisał/a:
Nikt nie sprowadza niebitych sztuk zza granicy, bo się to po prostu nie opłaca.


W 98, a może nawet 99 proc. masz rację. Ten 1 proc. na to, że sprowadza się samochody poleasingowe. Handlarze kupują je całymi partiami (po kilka-kilkanaście sztuk). Zwykle są to samochody bezwypadkowe, a jeśli to niewiele bite i naprawione solidnie z ubezpieczenia. Ale na taki trudno tak sobie trafić. Są też znacznie droższe, niż te po wypadkach. Np. Vovlo XC60 (bezwypadkowy), rok 2008, 180 tys. km - 14 tys. euro plus opłaty w Polsce (Nie wiem, ile wynoszą).
 
BigT 


Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2014
Posty: 703
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-18, 07:38   

piku, poflotowe to też problem, 9 na 10 jest ostro dojechanych i zwykle stan ogólnie wizualny pozostawia bardzo wiele do życzenia, mechanicznie też różnie bywa.
Dlatego jeśli sobie dodasz te dwa czynniki to wychodzi na to że nie więcej jak dwa samochody na tysiąc sprowadzonych są warte zainteresowania ;)
Nie warto sobie zawracać głowy ;)
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2014-06-18, 07:42   

BigT napisał/a:
poflotowe to też problem, 9 na 10 jest ostro dojechanych i zwykle stan ogólnie wizualny pozostawia bardzo wiele do życzenia,


Pewnie masz rację. Wskazany przez mnie przykład był jednak w znakomitym stanie, ale drogi...To pewnie ten 1 na 10.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-06-18, 07:47   

w przypadku auto sprowadzanych zza granicy przez pośredników bezpiecznie jest przyjąć zasadę, że 100% z nich ma coś na rzeczy - inaczej nie opłacałoby się ich sprowadzać, bo na zachodzie auta w nienagannym stanie technicznym są po prostu droższe niż u nas. (mój brat naciął się kupując dwuletnie clio z symbolicznym przebiegiem, które - jak się potem okazało - stało w głębokiej francuskiej kałuży, a miało być nówką prawie nie śmiganą jak bił się w piersi sprzedawca w komisie. Kosztowało go to sporo nerwów zanim się go pozbył - do tegoż komisu, który auto szybko sprzedał następnemu naiwnemu) Nieliczne wyjątki od tej zasady procentowo przypominając trafność z jaką można skreślić szóstkę w totka. Jak wspomniał laisar - oba auta to zupełnie różne światy. 1,8 benzyna w Zafirze lubi sporo wypić (średnio ok 10 l/100 km i spożywa duże ilości oleju - po przekroczeniu 100 tys km, miałem w rodzinie opla z tym motorem. Należy przyjąć,że przebieg opla jest skręcony co najmniej o połowę a idzie na handel prawdopodobnie dlatego,że silnik zaczął żłopać olej. Rzetelność danych na temat DD będzie łatwiej sprawdzić, przebieg jest niewielki, o rdzy chrupiącej karoserię powstały legendy i są to właśnie (w większości) legendy. Zresztą mercedesy też rdzewieją. Oczywiście warto wydać 200 czy 300 PLN na dokładną kontrolę przed zakupem - w obu przypadkach
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2014-06-18, 07:52, w całości zmieniany 4 razy  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-06-18, 07:51   

Spójrzcie jak jeżdżą przedstawiciele handlowi w Polsce? Ostro, szybko, byle do przodu i nie oszczędzają samochodu, bo to nie jest prywatną własnością tylko firmy.
A jak się nawali to co? Firma oddaje auto do serwisu, a przedstawiciel dostaje inny samochód do dalszego zarżnięcia... A w międzyczasie po naprawie albo sprzedaje jako poflotowe albo dalej daje do dalszego następnego zarżnięcia przez innego przedstawiciela. Bardziej zarżnięty samochód już nadaje się na złom nawet po 2 latach użytkowania. Przy sprzedaży aut poflotowych nikt tego nie będzie przyznawał się do do sposobu eksploatacji, bo zależy tylko i wyłącznie na upłynnieniu starego parku aut flotowych.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
BigT 


Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2014
Posty: 703
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-18, 07:56   

route2000 napisał/a:
Spójrzcie jak jeżdżą przedstawiciele handlowi w Polsce?
Wszędzie :)
Kiedyś napisałem doświadczenia a propos fabii z floty...
A kolejna sprawa to przebiegi - samochód z floty nie robi mniej jak 60kkm rocznie, a często i po 80kkm.
 
arturro_w 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dci
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Sty 2014
Posty: 42
Skąd: Oborniki
Wysłany: 2014-06-18, 08:29   

Dar1962 napisał/a:
Rzetelność danych na temat DD będzie łatwiej sprawdzić, przebieg jest niewielki, o rdzy chrupiącej karoserię powstały legendy i są to właśnie (w większości) legendy. Zresztą mercedesy też rdzewieją. Oczywiście warto wydać 200 czy 300 PLN na dokładną kontrolę przed zakupem - w obu przypadkach


Oj nie tylko Mercedesy. Np. Mazdy mają problem z nadkolami tylnymi.....



Ech.. tak zazwyczaj jest że człowkiek cieszy się 2 razy ze swojego samochodu....

Dylemat powstał w momencie oglądania na forum rudej....

Kiedyś z czymś takim walczyłem - masakra.

Z drugiej strony dwumasa - która wzbudziła we mnie mieszane uczucia.

Dustim jechałem (co prawda model FL) na pikniku Dacii i to autko zrobiło na mnie ogromne wrażenie. Zwłaszcza zachowanie diesla 110 KM.

Poza tym koledzy - forum Dacii jest naprawdę fajne i można się od Was dużo dowiedzieć, dopytać - więc nie dziwcie mi się że podzieliłem się z Wami problemem i szukam jakiegoś rozwiązania.
 
Piotrek721015 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dci 90 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 443
Skąd: ZGY
Wysłany: 2014-06-18, 09:31   

Cytat:

arturro_w napisał/a:
Czy jest Fap w 2010?

Nie ma tylko w dCi 85 - jest w dCi 90, który został wprowadzony we wrześniu 2010,


Nie we wszystkich egzemplarzach. Moj dci 90 zz grudnia 2010r. nie ma fabtycznie dpf-a.
 
Capano 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 4WD
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 21
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-18, 09:51   

W moim Dusterze z tego rocznika na gwarancji było robione w kolejności
1. akcja przywoławcza - przewody hamulcowe
2. chłodnica klimatyzacji - wymiana
3. ostatni tłumik - wymiana
3. 2x uszczelnienie walu - simering puszczał olej
4. lakierowanie wnęki drzwi/nadkola - purchle od kamyczków
5. 2x modyfikacja oprogramowania komputera sterowania wtryskami (via Renault Francja) (FAP wypalał się po każdym uruchomieniu silnika)
6. pkt.5 spowodował zapchanie i koniec DPFa, ale to już po gwarancji - więc został wycięty z kompa i z układu

od końca gwarancji i wycięcia FAPa samochód działa jak nowy , nic tylko lać i jeździć.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

pozdrawiam.
Tomek

Ps. Dwumasa, tfu tfu się jeszcze nie zgłaszała.
Ostatnio zmieniony przez Capano 2014-06-18, 09:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
arturro_w 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dci
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Sty 2014
Posty: 42
Skąd: Oborniki
Wysłany: 2014-06-18, 10:14   

Capano napisał/a:
od końca gwarancji i wycięcia FAPa samochód działa jak nowy , nic tylko lać i jeździć.


a ile to Ciebie kosztowało? $$
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-18, 10:15   

Piotrek721015 napisał/a:
Moj dci 90 zz grudnia 2010r. nie ma fabtycznie dpf-a

Czyli "przejściówka" (; - już 90, ale jeszcze Euro4.
 
Capano 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 4WD
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 21
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-18, 10:29   

arturro_w napisał/a:
Capano napisał/a:
od końca gwarancji i wycięcia FAPa samochód działa jak nowy , nic tylko lać i jeździć.


a ile to Ciebie kosztowało? $$



800,00 DPF
plus 400 podniesienie mocy przez wgranie virusa i pomiary - przy okazji wyszło 130KM
a i spalanie spadło - auto nabrało oddechu - DPF to "zuo" :)
 
Piotrek721015 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dci 90 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 443
Skąd: ZGY
Wysłany: 2014-06-18, 10:31   

Cytat:

Piotrek721015 napisał/a:
Moj dci 90 zz grudnia 2010r. nie ma fabtycznie dpf-a

Czyli "przejściówka" (; - już 90, ale jeszcze Euro4.


Napewno jakiś "wynalazek" bo homologacji mam EURO 5, a w dokumentach dot. serwisowania informacja, że stosować materiały i terminy jak do auta bez fap. :mrgreen:
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2014-06-18, 10:48   

Zadzwoń do A. Łyki do Krakowa. Mają dustera demówkę laureat z 2013 za 53900 4x2 90 do sprzedania.
 
arturro_w 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dci
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Sty 2014
Posty: 42
Skąd: Oborniki
Wysłany: 2014-06-18, 10:59   

:( trochę poza zasięgiem $$
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2014-06-18, 11:00   

Przecież są kredyty.
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1696
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-18, 14:22   

Marek1603 napisał/a:
Zadzwoń do A. Łyki do Krakowa. Mają dustera demówkę laureat z 2013 za 53900 4x2 90 do sprzedania.
F1 czy F2? Jaki kolor?
 
kakus 


Marka: dacia
Model: Stepway II
Silnik: Tce 90
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 432
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2014-06-18, 14:29   

tak pisze szczerze że posty z ostatnich miesięcy dotyczące usterek nowych dusterów powodują że wydaje mi się że blisko jest już granica kiedy ilość problemów przeważy nad zaletami tej marki.
 
michauek22 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2017
Wersja: Off-Road
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 300
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2014-06-18, 16:58   

Marek1603 napisał/a:
Przecież są kredyty.

niby tak, ale są też przecież komornicy :)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-18, 17:41   

Piotrek721015 napisał/a:
Cytat:
już 90, ale jeszcze Euro4

Napewno jakiś "wynalazek" bo homologacji mam EURO 5

A producenci mówią, że podobno nie można osiągnąć Euro5 bez FAPa. Ciekawe, ciekawe...

Capano napisał/a:
DPF to "zuo"

Płuca twierdzą inaczej d;
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2014-06-18, 17:57   

kakus napisał/a:
tak pisze szczerze że posty z ostatnich miesięcy dotyczące usterek nowych dusterów powodują że wydaje mi się że blisko jest już granica kiedy ilość problemów przeważy nad zaletami tej marki.

jest tego sporo ale 90% ma to samo, wiec przynajmniej wiadomo czego szukac
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne