Wysłany: 2014-06-18, 06:26 Jak w końcu jast z Dacią?
Witam.
Proszę o opinie.
Mam na oku 2 samochody:
Dustera z 2010 r. Prywatny Polski salon 1,5 dci 4*2 110 KM ok 70 000 przebieg
Zafirę 2008 z Niemiec- nie bita nie malowana (cud?) 1,8 benzyna
I powstał dylemat - co wybrać.
Obydwa mi się podobają
Ale co z Dusterem? jakość blach i lakieru.
Czy jest Fap w 2010? Dwumasa? (przy jakim przebiegu zmienia się dwumasę?)
Wiem - zaraz dostanę linki z forum że tu i tu można poczytać o przypadkach korozji. - Wiem - czytałem. Dlatego mam dylemat.
Proszę o opinie.....
Ostatnio zmieniony przez arturro_w 2014-06-18, 06:29, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013 Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2014 Posty: 703 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-18, 06:55
arturro_w napisał/a:
Zafirę 2008 z Niemiec- nie bita nie malowana (cud?) 1,8 benzyna
Skąd ta pewność ? Jeśli czujnik lakieru to ... ;) Ew może po zalaniu ;]
Nikt nie sprowadza niebitych sztuk zza granicy, bo się to po prostu nie opłaca.
Na odległość ciężko doradzić, ale ja wiem jedno - ŻADNEGO sprowadzanego bym nie kupił :)
Nie mam pewności. Jeszcze żadnego z tych aut nie widiałem. Tylko po prostu zaczęły mnie nękać wątpliwości poczytawszy forum o rdzy - bo to walka z wiatrakami...
Nikt nie sprowadza niebitych sztuk zza granicy, bo się to po prostu nie opłaca.
W 98, a może nawet 99 proc. masz rację. Ten 1 proc. na to, że sprowadza się samochody poleasingowe. Handlarze kupują je całymi partiami (po kilka-kilkanaście sztuk). Zwykle są to samochody bezwypadkowe, a jeśli to niewiele bite i naprawione solidnie z ubezpieczenia. Ale na taki trudno tak sobie trafić. Są też znacznie droższe, niż te po wypadkach. Np. Vovlo XC60 (bezwypadkowy), rok 2008, 180 tys. km - 14 tys. euro plus opłaty w Polsce (Nie wiem, ile wynoszą).
Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013 Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2014 Posty: 703 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-18, 07:38
piku, poflotowe to też problem, 9 na 10 jest ostro dojechanych i zwykle stan ogólnie wizualny pozostawia bardzo wiele do życzenia, mechanicznie też różnie bywa.
Dlatego jeśli sobie dodasz te dwa czynniki to wychodzi na to że nie więcej jak dwa samochody na tysiąc sprowadzonych są warte zainteresowania ;)
Nie warto sobie zawracać głowy ;)
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-06-18, 07:47
w przypadku auto sprowadzanych zza granicy przez pośredników bezpiecznie jest przyjąć zasadę, że 100% z nich ma coś na rzeczy - inaczej nie opłacałoby się ich sprowadzać, bo na zachodzie auta w nienagannym stanie technicznym są po prostu droższe niż u nas. (mój brat naciął się kupując dwuletnie clio z symbolicznym przebiegiem, które - jak się potem okazało - stało w głębokiej francuskiej kałuży, a miało być nówką prawie nie śmiganą jak bił się w piersi sprzedawca w komisie. Kosztowało go to sporo nerwów zanim się go pozbył - do tegoż komisu, który auto szybko sprzedał następnemu naiwnemu) Nieliczne wyjątki od tej zasady procentowo przypominając trafność z jaką można skreślić szóstkę w totka. Jak wspomniał laisar - oba auta to zupełnie różne światy. 1,8 benzyna w Zafirze lubi sporo wypić (średnio ok 10 l/100 km i spożywa duże ilości oleju - po przekroczeniu 100 tys km, miałem w rodzinie opla z tym motorem. Należy przyjąć,że przebieg opla jest skręcony co najmniej o połowę a idzie na handel prawdopodobnie dlatego,że silnik zaczął żłopać olej. Rzetelność danych na temat DD będzie łatwiej sprawdzić, przebieg jest niewielki, o rdzy chrupiącej karoserię powstały legendy i są to właśnie (w większości) legendy. Zresztą mercedesy też rdzewieją. Oczywiście warto wydać 200 czy 300 PLN na dokładną kontrolę przed zakupem - w obu przypadkach
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2014-06-18, 07:52, w całości zmieniany 4 razy
Spójrzcie jak jeżdżą przedstawiciele handlowi w Polsce? Ostro, szybko, byle do przodu i nie oszczędzają samochodu, bo to nie jest prywatną własnością tylko firmy.
A jak się nawali to co? Firma oddaje auto do serwisu, a przedstawiciel dostaje inny samochód do dalszego zarżnięcia... A w międzyczasie po naprawie albo sprzedaje jako poflotowe albo dalej daje do dalszego następnego zarżnięcia przez innego przedstawiciela. Bardziej zarżnięty samochód już nadaje się na złom nawet po 2 latach użytkowania. Przy sprzedaży aut poflotowych nikt tego nie będzie przyznawał się do do sposobu eksploatacji, bo zależy tylko i wyłącznie na upłynnieniu starego parku aut flotowych.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013 Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2014 Posty: 703 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-18, 07:56
route2000 napisał/a:
Spójrzcie jak jeżdżą przedstawiciele handlowi w Polsce?
Wszędzie :)
Kiedyś napisałem doświadczenia a propos fabii z floty...
A kolejna sprawa to przebiegi - samochód z floty nie robi mniej jak 60kkm rocznie, a często i po 80kkm.
Rzetelność danych na temat DD będzie łatwiej sprawdzić, przebieg jest niewielki, o rdzy chrupiącej karoserię powstały legendy i są to właśnie (w większości) legendy. Zresztą mercedesy też rdzewieją. Oczywiście warto wydać 200 czy 300 PLN na dokładną kontrolę przed zakupem - w obu przypadkach
Oj nie tylko Mercedesy. Np. Mazdy mają problem z nadkolami tylnymi.....
Ech.. tak zazwyczaj jest że człowkiek cieszy się 2 razy ze swojego samochodu....
Dylemat powstał w momencie oglądania na forum rudej....
Kiedyś z czymś takim walczyłem - masakra.
Z drugiej strony dwumasa - która wzbudziła we mnie mieszane uczucia.
Dustim jechałem (co prawda model FL) na pikniku Dacii i to autko zrobiło na mnie ogromne wrażenie. Zwłaszcza zachowanie diesla 110 KM.
Poza tym koledzy - forum Dacii jest naprawdę fajne i można się od Was dużo dowiedzieć, dopytać - więc nie dziwcie mi się że podzieliłem się z Wami problemem i szukam jakiegoś rozwiązania.
W moim Dusterze z tego rocznika na gwarancji było robione w kolejności
1. akcja przywoławcza - przewody hamulcowe
2. chłodnica klimatyzacji - wymiana
3. ostatni tłumik - wymiana
3. 2x uszczelnienie walu - simering puszczał olej
4. lakierowanie wnęki drzwi/nadkola - purchle od kamyczków
5. 2x modyfikacja oprogramowania komputera sterowania wtryskami (via Renault Francja) (FAP wypalał się po każdym uruchomieniu silnika)
6. pkt.5 spowodował zapchanie i koniec DPFa, ale to już po gwarancji - więc został wycięty z kompa i z układu
od końca gwarancji i wycięcia FAPa samochód działa jak nowy , nic tylko lać i jeździć.
pozdrawiam.
Tomek
Ps. Dwumasa, tfu tfu się jeszcze nie zgłaszała.
Ostatnio zmieniony przez Capano 2014-06-18, 09:52, w całości zmieniany 1 raz
od końca gwarancji i wycięcia FAPa samochód działa jak nowy , nic tylko lać i jeździć.
a ile to Ciebie kosztowało? $$
800,00 DPF
plus 400 podniesienie mocy przez wgranie virusa i pomiary - przy okazji wyszło 130KM
a i spalanie spadło - auto nabrało oddechu - DPF to "zuo" :)
Piotrek721015 napisał/a:
Moj dci 90 zz grudnia 2010r. nie ma fabtycznie dpf-a
Czyli "przejściówka" (; - już 90, ale jeszcze Euro4.
Napewno jakiś "wynalazek" bo homologacji mam EURO 5, a w dokumentach dot. serwisowania informacja, że stosować materiały i terminy jak do auta bez fap.
tak pisze szczerze że posty z ostatnich miesięcy dotyczące usterek nowych dusterów powodują że wydaje mi się że blisko jest już granica kiedy ilość problemów przeważy nad zaletami tej marki.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 726 Skąd: Wro
Wysłany: 2014-06-18, 17:57
kakus napisał/a:
tak pisze szczerze że posty z ostatnich miesięcy dotyczące usterek nowych dusterów powodują że wydaje mi się że blisko jest już granica kiedy ilość problemów przeważy nad zaletami tej marki.
jest tego sporo ale 90% ma to samo, wiec przynajmniej wiadomo czego szukac
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum