Wysłany: 2011-10-09, 15:46 Koło zmiennych faz rozrządu w Dusterze
Witam.
Mam pytanie bo nie znalazłem informacji.
Czy w silnikach benzynowych Dastera są montowane koła zmiennych faz rozrządu.
Jeżeli tak, to jaka jest żywotność tego ustrojstwa i czym objawia się jego zużycie.
Pozdrawiam.
Wysłany: 2014-07-15, 22:14 Duster 1.6 16v 2014 z kołem zmiennych faz rozrządu????
W którymś z ostatnich Auto Światów podają że Duster ma koło zmiennych faz rozrządu w silniku 1,6 16v. Chyba coś pokręcili, bo to koło było tylko montowane w mocniejszej 115 konnej wersji tego silnika w Megane.
Ma ktoś może Dustera z 2014 i wie coś na ten temat?
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-07-15, 22:36
wedle mojej wiedzy - o ile w DD nr 2 nie wsadzili innego silnika - a nie wsadzili, bo niby skąd? to w starej, poczciwej 1,6 16V żadnego wynalazku w postaci koła zmiennych faz rozrządu nie ma
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2014-07-15, 22:37, w całości zmieniany 1 raz
Lajkonik, "złowieszczego" dlatego, że konstrukcja tego koła jest spartolona (poczytaj forum renault megane) - ludziom potrafi się rozwalić nawet po 30 tys. km - koszt naprawy to około 2-3 tysiące zł. Do pewnego czasu Renault nawet partycypował w kosztach, ale nie przyznał się nigdy, że to wada konstrukcyjna.
Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster Pomógł: 5 razy Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 651 Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2014-07-16, 11:49 Re: Duster 1.6 16v 2014 z kołem zmiennych faz rozrządu????
Szajfus napisał/a:
W którymś z ostatnich Auto Światów podają że Duster ma koło zmiennych faz rozrządu w silniku 1,6 16v. Chyba coś pokręcili, bo to koło było tylko montowane w mocniejszej 115 konnej wersji tego silnika w Megane.
1.6 16V z KZFR jest nadal montowane w wielu modelach Renaulta i ma obecnie 110KM.
W AŚ coś pokręcili, bo gdyby fabryka dodała w DD ph2 1.6 16V KZFR, to przybyłoby też trochę koników i Nm (wraz z tym podwyższyłyby sie obroty maks. mocy i momentu obr.), a niczego takiego nie widać ani w cenniku, ani w katalogu DD.
Dar1962 napisał/a:
wedle mojej wiedzy - o ile w DD nr 2 nie wsadzili innego silnika - a nie wsadzili, bo niby skąd? to w starej, poczciwej 1,6 16V żadnego wynalazku w postaci koła zmiennych faz rozrządu nie ma
Jak to skąd?? Z półki Renault. Gdyby tylko chceli wsadzic do DD ph2 K4M z KZFR, to nie byloby z tym problemu, bo K4M z KZFR (110KM) ciągle występują jako podstawowy silnik w wielu obecnie produkowanych modelach Renaulta: Megane hb, Fluence, Megane Grantour, nawet Megane Coupe, a także Scenic i Grand Scenic.
ZbujMadej napisał/a:
Lajkonik, "złowieszczego" dlatego, że konstrukcja tego koła jest spartolona (poczytaj forum renault megane) - ludziom potrafi się rozwalić nawet po 30 tys. km - koszt naprawy to około 2-3 tysiące zł. Do pewnego czasu Renault nawet partycypował w kosztach, ale nie przyznał się nigdy, że to wada konstrukcyjna.
Ale na cale szczęście w dusterowych K4M nie ma KZFR, czyli brak najbardziej zawodnego (nie licząc dawniej stosowanych, awaryjnych cewek WN Sagem) i sprawiającego najwięcej klopotów element tych K4M, ktore były/są wyposażone w to feralne "kółko".
Lajkonik, "złowieszczego" dlatego, że konstrukcja tego koła jest spartolona (poczytaj forum renault megane) - ludziom potrafi się rozwalić nawet po 30 tys. km - koszt naprawy to około 2-3 tysiące zł. Do pewnego czasu Renault nawet partycypował w kosztach, ale nie przyznał się nigdy, że to wada konstrukcyjna.
A ja zazdrościłem znajomemu, że ma to w Megance i dzięki temu kilka KM więcej mu bryka
A tu takie uświadomienie ...
Znajomy ma tą Megankę już ładne parę lat i nie narzekał na nic w tym aucie.
Bo tak samo jak z cewkami - problemem wcale nie jest wadliwy pomysł czy projekt, tylko samo wykonanie. I dopóki koszt produkcji jest niższy, niż koszt napraw gwarancyjnych, to producentowi się wydaje, że "oszczędza/zarabia"... (no bo przecież utrata zrażonych klientów albo się w ogóle nie pojawia w bilansie, albo, jak już, jest w innej rubryczce).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2014-07-16, 13:17, w całości zmieniany 1 raz
To dobrze że to tylko błąd w gazecie, bo praktycznie KZFR jest dodatkowym elementem który wymienia się przy okazji wymiany rozrządu. Tak jak pisano powyżej raczej nieudana " poprawa" silnika.
To tylko się cieszyć że nie ulepszyli tego niezawodnego i prostego silnika.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-07-16, 19:01
ZbujMadej napisał/a:
Lajkonik, "złowieszczego" dlatego, że konstrukcja tego koła jest spartolona (poczytaj forum renault megane) - ludziom potrafi się rozwalić nawet po 30 tys. km - koszt naprawy to około 2-3 tysiące zł.
Ode mnie w Megane chcieli 5,5 tys.
Było już po gwarancji, a po długich bojach najpierw chcieli dopłacić połowę, potem wymienili w końcu za friko.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum