Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Koło zmiennych faz rozrządu w Dusterze
Autor Wiadomość
marek 12 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 06 Sie 2011
Posty: 16
Skąd: małopolskie
Wysłany: 2011-10-09, 15:46   Koło zmiennych faz rozrządu w Dusterze

Witam.
Mam pytanie bo nie znalazłem informacji.
Czy w silnikach benzynowych Dastera są montowane koła zmiennych faz rozrządu.
Jeżeli tak, to jaka jest żywotność tego ustrojstwa i czym objawia się jego zużycie.
Pozdrawiam.
_________________
$112233
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2011-10-09, 15:55   

Podobno nigdy się nie psuje.
Bo go nie ma.
Przynajmniej w Dusterach.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
marek 12 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 06 Sie 2011
Posty: 16
Skąd: małopolskie
Wysłany: 2011-10-09, 16:07   

No i to jest pełna i optymistyczna informacja
Dzięki.
_________________
$112233
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-09, 16:12   

Jak inne systemy i udogodnienia w Daci - czego nie ma nie popsuje sie ;-)
 
Szajfus 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 16v Hi Flex
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate BlackLine 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Sty 2013
Posty: 54
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-07-15, 22:14   Duster 1.6 16v 2014 z kołem zmiennych faz rozrządu????

W którymś z ostatnich Auto Światów podają że Duster ma koło zmiennych faz rozrządu w silniku 1,6 16v. Chyba coś pokręcili, bo to koło było tylko montowane w mocniejszej 115 konnej wersji tego silnika w Megane.
Ma ktoś może Dustera z 2014 i wie coś na ten temat?
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-07-15, 22:36   

wedle mojej wiedzy - o ile w DD nr 2 nie wsadzili innego silnika - a nie wsadzili, bo niby skąd? to w starej, poczciwej 1,6 16V żadnego wynalazku w postaci koła zmiennych faz rozrządu nie ma
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2014-07-15, 22:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-15, 22:36   

Ja nie mam dustera AD 2014, ale mam serwisówkę - żaden duster 1.6 nie ma złowieszczego KZFR.
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1134
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-07-16, 08:23   

Dlaczego "złowieszczego"? Wydawało mi się, że to raczej coś dobrego.
_________________

 
Przemek77 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 +LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 314
Skąd: LUBLIN / GŁUSK / ABRAMOWICE
Wysłany: 2014-07-16, 08:39   

Lajkonik napisał/a:
Dlaczego "złowieszczego"? Wydawało mi się, że to raczej coś dobrego.

...dopóki się nie popsuje ;)
 
ZbujMadej 


Marka: Duster II
Model: 4x2
Silnik: 1.6 benzyna
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2013
Posty: 261
Skąd: Warm-Maz
Wysłany: 2014-07-16, 09:19   

Lajkonik, "złowieszczego" dlatego, że konstrukcja tego koła jest spartolona (poczytaj forum renault megane) - ludziom potrafi się rozwalić nawet po 30 tys. km - koszt naprawy to około 2-3 tysiące zł. Do pewnego czasu Renault nawet partycypował w kosztach, ale nie przyznał się nigdy, że to wada konstrukcyjna.
 
DD 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 651
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2014-07-16, 11:49   Re: Duster 1.6 16v 2014 z kołem zmiennych faz rozrządu????

Szajfus napisał/a:
W którymś z ostatnich Auto Światów podają że Duster ma koło zmiennych faz rozrządu w silniku 1,6 16v. Chyba coś pokręcili, bo to koło było tylko montowane w mocniejszej 115 konnej wersji tego silnika w Megane.

1.6 16V z KZFR jest nadal montowane w wielu modelach Renaulta i ma obecnie 110KM.
W AŚ coś pokręcili, bo gdyby fabryka dodała w DD ph2 1.6 16V KZFR, to przybyłoby też trochę koników i Nm (wraz z tym podwyższyłyby sie obroty maks. mocy i momentu obr.), a niczego takiego nie widać ani w cenniku, ani w katalogu DD.

Dar1962 napisał/a:
wedle mojej wiedzy - o ile w DD nr 2 nie wsadzili innego silnika - a nie wsadzili, bo niby skąd? to w starej, poczciwej 1,6 16V żadnego wynalazku w postaci koła zmiennych faz rozrządu nie ma

Jak to skąd?? Z półki Renault. Gdyby tylko chceli wsadzic do DD ph2 K4M z KZFR, to nie byloby z tym problemu, bo K4M z KZFR (110KM) ciągle występują jako podstawowy silnik w wielu obecnie produkowanych modelach Renaulta: Megane hb, Fluence, Megane Grantour, nawet Megane Coupe, a także Scenic i Grand Scenic.

ZbujMadej napisał/a:
Lajkonik, "złowieszczego" dlatego, że konstrukcja tego koła jest spartolona (poczytaj forum renault megane) - ludziom potrafi się rozwalić nawet po 30 tys. km - koszt naprawy to około 2-3 tysiące zł. Do pewnego czasu Renault nawet partycypował w kosztach, ale nie przyznał się nigdy, że to wada konstrukcyjna.

Ale na cale szczęście w dusterowych K4M nie ma KZFR, czyli brak najbardziej zawodnego (nie licząc dawniej stosowanych, awaryjnych cewek WN Sagem) i sprawiającego najwięcej klopotów element tych K4M, ktore były/są wyposażone w to feralne "kółko".
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1134
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-07-16, 12:46   

ZbujMadej napisał/a:
Lajkonik, "złowieszczego" dlatego, że konstrukcja tego koła jest spartolona (poczytaj forum renault megane) - ludziom potrafi się rozwalić nawet po 30 tys. km - koszt naprawy to około 2-3 tysiące zł. Do pewnego czasu Renault nawet partycypował w kosztach, ale nie przyznał się nigdy, że to wada konstrukcyjna.

A ja zazdrościłem znajomemu, że ma to w Megance i dzięki temu kilka KM więcej mu bryka :oops:
A tu takie uświadomienie ... :-/
Znajomy ma tą Megankę już ładne parę lat i nie narzekał na nic w tym aucie.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-16, 13:15   

Bo tak samo jak z cewkami - problemem wcale nie jest wadliwy pomysł czy projekt, tylko samo wykonanie. I dopóki koszt produkcji jest niższy, niż koszt napraw gwarancyjnych, to producentowi się wydaje, że "oszczędza/zarabia"... (no bo przecież utrata zrażonych klientów albo się w ogóle nie pojawia w bilansie, albo, jak już, jest w innej rubryczce).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2014-07-16, 13:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
Szajfus 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 16v Hi Flex
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate BlackLine 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Sty 2013
Posty: 54
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-07-16, 18:41   

To dobrze że to tylko błąd w gazecie, bo praktycznie KZFR jest dodatkowym elementem który wymienia się przy okazji wymiany rozrządu. Tak jak pisano powyżej raczej nieudana " poprawa" silnika.
To tylko się cieszyć że nie ulepszyli tego niezawodnego i prostego silnika.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-07-16, 19:01   

ZbujMadej napisał/a:
Lajkonik, "złowieszczego" dlatego, że konstrukcja tego koła jest spartolona (poczytaj forum renault megane) - ludziom potrafi się rozwalić nawet po 30 tys. km - koszt naprawy to około 2-3 tysiące zł.


Ode mnie w Megane chcieli 5,5 tys.
Było już po gwarancji, a po długich bojach najpierw chcieli dopłacić połowę, potem wymienili w końcu za friko.
 
ZbujMadej 


Marka: Duster II
Model: 4x2
Silnik: 1.6 benzyna
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2013
Posty: 261
Skąd: Warm-Maz
Wysłany: 2014-07-16, 19:57   

Polecam lekturę o KZFR :
http://megane.com.pl/topi...z-rozrzadu-apel
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne