Jakie niepożądane efekty występują w mojej fabrycznej instalacji LPG:
przy dodawaniu gazu obroty silnika spadają (sporadycznie i na tym samym zbiorniku paliwa)
13%
[ 2 ]
w momencie przełączania na LPG silnik potrafi zgasnąć (sporadycznie)
20%
[ 3 ]
podczas przełączenia się na LPG silnik potrafi "przymulić" z powodu braku wystarczającej dawki paliwa do wymaganego obciążenia
20%
[ 3 ]
w temperaturach poniżej -10 stopni instalacja nie chciała przejść w tryb zasilania na LPG pomimo odpowiedniej temperatury płynu chłodzącego oraz LPG w zbiorniku
6%
[ 1 ]
na pracy na LPG zdarza się zgaśnięcie silnika podczas delikatnego operowania gazem (np. delikatne podjechanie do przodu, manewr cofania)
Wysłany: 2014-08-12, 08:24 Ankieta na temat działania fabrycznej instalacji LPG
Witam,
postanowiłem założyć ankietę z kilkoma pytaniami dotyczącymi nieprawidłowym działaniem fabrycznych instalacji LPG w naszych Daćkach poruszanych w wątku o "Fabrycznym LPG" (czyli zakładanym w fabryce, z zablokowanym sterownikiem LPG).
Z powodu wakacji chciałbym ważność ankiety utrzymać przez 4 tygodnie aby zdecydowana większość z nas mogła oddać głos (wiem, że niektórym może nie chcieć się opisywać, ze mają taki sam problem).
To moja pierwsza ankieta na tym forum więc jeśli coś pokaszanię to nie bijcie...
Ostatnio zmieniony przez piotr. z 2014-08-12, 08:25, w całości zmieniany 1 raz
Mimo prawie takiego samego samochodu u mnie zdarza się tylko
-na pracy na LPG zdarza się zgaśnięcie silnika podczas delikatnego operowania gazem (np. delikatne podjechanie do przodu, manewr cofania)
-podczas przełączenia się na LPG silnik potrafi "przymulić" z powodu braku wystarczającej dawki paliwa do wymaganego obciążenia
I oba z winny zbyt niskiej dawki ustawionej na mapie wtrysków (pseudo ekologia ?)
Marka: dacia
Model: dacia
Silnik: 1,5 Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Lut 2015 Posty: 386 Skąd: Polska
Wysłany: 2015-05-04, 21:32
Potrafi zgasnąć, przy przełączaniu szarpnie i silnik na lpg chodzi jak diesel
Po prawie 3-ch latach z czystym sumieniem mówię nie dla instalacji fabrycznej. Powód nr 1 jak coś się zepsuje to tylko serwis , jak ktoś lubi płacić i ma dużo czasu to czemu nie. Powód 2 silnik chodzi bardzo głośno metalicznie .... słaba dynamika i elastyczność w porównaniu z dokładaną instalacją. Nigdy więcej instalacji fabrycznej, później dochodzi dodatkowy koszt w postaci wycięcia oryginalnej instalacji czyli ingerencja podwójna w okablowaniu auta nie wiem czy to zdrowe ale wykonalne
Ostatnio zmieniony przez dacia 2018-02-14, 21:36, w całości zmieniany 1 raz
witam
nie mam auta na LPG , ale moj koga posiada fiata , połasił sie na instalacje fabryczną i niestety zaczął płacić , usterki jakie wymienił to bardzo częste gaśniecie przy ruszeniu z pierwszego biegu , kłopoty z serwisem , prywatni gaziarze ganiali go od jednego do drugiego ... z powodu zwykłej wtyczki do komputera , jak się potem okazało całość instalki złożona była z przypadkowych części i raczej nie bardzo dostępnych na polskim rynku
W sprawie ankiety wypowiem się za parę tygodni (bo jeżdżę dopiero tydzień i na razie nie zauważyłem żadnych negatywnych objawów), ale przy okazji mam pytanie w sprawie fabrycznej instalacji - czy to prawda że jest ona bardzo czuła na jakość gazu? Że ponoć tylko SHELL i BP - nawet gaz ORLENA i LOTOSA zapycha instalację? Tak przynajmniej twierdził taksówkarz, który "męczy" już drugą Dacię z fabryczną instalacją i te same kłopoty miał jego teść z LPG w Lodgy.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1105 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-09-09, 06:24
13.000 km na gazie z Orlenu i nie mam żadnych objawów. Osobiście nie tankuję na BP bo mnie kilkukrotnie oszukano na ilości gazu (wchodziło do baku więcej niż powinno, raz nawet więcej niż pojemność butli).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum