DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
gorace felgi
Autor Wiadomość
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 583
Skąd: RZ
Wysłany: 2008-06-23, 05:42   

Przyczyny mogą byc dwie:
1. Zapieczone tłoczki w zaciskach h-ca, nie odbijają.
2.Wysiadają łozyska w piastach/mało prawdopobne żeby oba równocześnie/

Pozdr. Loganik :->
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 583
Skąd: RZ
Wysłany: 2008-06-23, 05:46   

Jak są gorące nawet po krótkiej jezdzie to na 90% h-ce :-D

Loganik
 
stempik 



Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,4mpi
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 698
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-06-23, 13:16   

loganik napisał/a:
90% h-ce
Jeśli hamulce to po wychamowaniu pojazdu przy lekkim pochyleniu drogi autko nie będzie sie toczyć (nawierzchnia powinna być gładka, asfalt). Jeśli blokują hamulce to autko więcej pali. Trzeba jednak pamietać że najprawdopodobniej w Twoim autku hamulce nie są wentylowane a pogodę mamy typowo letnią. Co zas do łożysk to mnie wymieniano na gwarancji ale żeby to miało być przyczyną nagrzewania sie felgi to naprawdę mało prawdopodobne. No i mnie wymieniono jedno, tu oba więc prawdopodobieństwo jeszcze mniejsze. Hamulce można zrobić samemu ale trzeba mięć odrobinę wiedzy (nie żeby jakiejs specjalnej) i chęć, tej znacznie więcej bo praca mało wdzięczna i bardzo brudna. Łoźyska to już większe wyzwanie.
 
stempik 



Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,4mpi
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 698
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-06-23, 13:39   

Kratylos napisał/a:
dlatego jutro pojade do mojego ukochanego aso

Na trzy dni przed końcem gwarancji jaszpol bez najmniejszego problemu wymienił mi końcówkę drążka. I zrobili to jak nigdy sprawnie.
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 583
Skąd: RZ
Wysłany: 2008-06-23, 14:34   

Stempik, dobrze radzisz, ale gdzie kupić ,,chęć" ? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Loganik :-D
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7480
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2008-06-23, 17:58   

Jeżeli koła się ciężko obracają to mogą być tłoczki. Ale jeżeli po odkręceniu odpowietrznika na zacisku hamulca jest ciśnienie tzn. chwilowy wyciek płynu pod ciśnieniem (nie wciśnięty pedał hamulca) to może być coś z pompą hamulcową np: nie spuszcza ciśnienia po puszczeniu pedału. Jak piszesz to tylko przednia oś, a jest podział przód tył. Może być też przytkany przewód hamulcowy. Jak masz jeszcze gwarancję to się nie zastanawiaj tylko ich odwiedź niech to zrobią, bo po to w końcu ona jest.
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 583
Skąd: RZ
Wysłany: 2008-06-23, 18:41   

Pragnę zauważyć ,że Logan ma h-c- nie przód i tył a X.

Loganik
 
Andrzej 



Marka: Dacia Logan
Model: MCV 7os.
Silnik: dci 85
Rocznik: 11.2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 555
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-06-24, 09:29   

Ja stawiam na hamulce. Może to być spowodowane korozją klocków/zacisków. Trzeba po prostu całość rozruszać i oczyścić. Można po oczyszczeniu delikatnie napuścić olejem maszynowym aby w przyszłości wolniej rdzewiało.

I jeszcze jedna uwaga - jeżeli hamulce mocno się grzeją to może to doprowadzić do zagotowania się płynu hamulcowego, a wtedy hamulce nie zadzialają!
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 583
Skąd: RZ
Wysłany: 2008-06-24, 12:21   

Do rozruszania tłoczka nie wolno uzywać zadnego oleju mineralnego, ponieważ wewnętrzny uszczelniacz gumowy jest bardzo wrażliwy i ,,puchnie"/płyn h-cowy jest oparty na bazie olei roślinnych/. W sklepach motoryzacyjnych są specjale pasty do tłoczków/ok.5 zł./

Loganik
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1108
Skąd: krakow
Wysłany: 2008-06-24, 21:21   

felgi moga byc gorace nawet o krotkiej jezdzie po miescie, kiedy w uzyciu jest ciagle gaz i hamulec. a moze byc wszystko ok. ozdr
 
stempik 



Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,4mpi
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 698
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-06-24, 22:59   

Andrzej napisał/a:
Może to być spowodowane korozją klocków
Ale w Dacii są drewniane. Żartowałem. Choć to akurat zardzewieć nie powinno.
Andrzej napisał/a:
Można po oczyszczeniu delikatnie napuścić olejem maszynowym aby w przyszłości wolniej rdzewiało.
To chyba zły pomysł.
Andrzej napisał/a:
a wtedy hamulce nie zadzialają
Możesz wierzyć, zadziałają, na amen. Nie wiem skąd u ateisty takie porównania. :mrgreen:
jurek napisał/a:
felgi moga byc gorace nawet o krotkiej jezdzie po miescie, kiedy w uzyciu jest ciagle gaz i hamulec. a moze byc wszystko ok. ozdr
zwłaszcza w czasie upałów.
Kiedy autko było na podnośniku trzeba było pokręcić każdym kołem. Jeśli kręci się bez oprów to pewnie jest cacy. Zawsze jest jednak możliwość że po 50000 km trzeba to rozebrać i oczyścić. Nic więcej. Szczotka druciana i wszystko wraca dokładnie na swoje miejsca (żeby nie pomylić) Pod gumowe osłony tłoczków można napuścić troszkę smaru CU 800 firmy WURTH
------------------------------------------------------------------
"ale mechanik powiedzial ze to nie powinno miec znaczenia..." wiem, wiem,.... tylko ta chęć
 
Andrzej 



Marka: Dacia Logan
Model: MCV 7os.
Silnik: dci 85
Rocznik: 11.2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 555
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-06-28, 07:48   

Loganik, ja nie mówiłem o smarowaniu tłoczków, tylko tych elementów, na których korozja powoduje zakleszczanie się klocków w zaciskach hamulcowych.

Stempik - uwierz, że nie zadziałają...
 
stempik 



Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,4mpi
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 698
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-06-28, 20:01   

Andrzej napisał/a:
Stempik - uwierz, że nie zadziałają...
nagrzanie zacisku powoduje podniesienie ciśnienia w obwodzidzie pompa zacisk do takiego stopnia że zablokują
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 583
Skąd: RZ
Wysłany: 2008-06-28, 21:47   

Andrzej ma rację, mocno rogrzane h-ce nie zadziałają prawidłowo, a jeśli dojdzie do zagotowania płynu, o co bardzo łatwo jeśli płyn nie wymieniany przynajmniej co 4 lata, powstają pęcherzyki powietrza, pedał robi się ,,gumowy" i wtedy klops :-(
Rozgrzanie h-ców nie powoduje wzrostu ciśnienia w układzie h-cowym, przepływ płynu z pompy do cylinderka jest swobodny, wystarczy oddkręcić odpowietrznik i płyn sam zleci z połowy zbiorniczka, cisnienie powoduje nacisk pompy.

Loganik
 
Andrzej 



Marka: Dacia Logan
Model: MCV 7os.
Silnik: dci 85
Rocznik: 11.2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 555
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-06-29, 01:02   

Zgadza się. Zagotowanie płynu hamulcowego kiedyś sam przećwiczyłem. I gdyby nie sprawny reczny hamulec to bym teraz u sw. Piotra siedzial, a nie przed komputerem...
 
stempik 



Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,4mpi
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 698
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-06-29, 01:47   

Andrzej napisał/a:
Zagotowanie płynu hamulcowego kiedyś sam przećwiczyłem
I moja żona, zostawiła samochód bo jechać się nim nie dało. Podgrzanie płynu zwiększa jego objętość co prowadzi do jeszcze większego blokowania, a to do jeszcze większej temperatury. Ja po autko zjawiłem się po kilku godzinach i okazało się że wszystko jest cacy, bo ostygło. Sprawnych hamulców starczyło mi jednak tylko na połowę drogi do warsztatu, Smród iskry i, przerwa. Pięć kilometrów pokonałem po około jednej godzinie. Tak więc rozgrzane hamulce mogą działać aż za dobrze. Kto pamięta fiaty 125p ten wie.
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 583
Skąd: RZ
Wysłany: 2008-06-29, 10:45   

Jeśli by tak było jazda autem np. w mieście była by niemożliwa,hamujemo ostro parę razy, h-ce się nagrzewają, wzrasta ciśnienie, zaczynają blokować, jeszcze bardziej się nagrzewają, ciśnienie jeszcze bardziej wzrasta i stop-zablokowane :-D
Blokowanie h-ców szczególnie tylnych kół to była choroba nie tylko 125p ale i pierwszych polonezów /ten sam układ h-cowy/. Powód: mimośrodowy układ h-ca ręcznego był wykonany z bardzo szybko korodującego materiału co powodowało jego blokowanie, zdarzały się przypadki,że chcąc odblokować h-c nieraz ulegały uszkodzeniu tłoczki/bardzo dobra jakość rdzy :mrgreen: /. I to by było na tyle :-D

Pozdr. Loganik
 
stempik 



Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,4mpi
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 698
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-06-29, 18:34   

stempik napisał/a:
Smród iskry i, przerwa
Sam to potem robiłem. I to by było na tyle.

Uwaga: część z tego co wcześniej napisałem może jak sądzę okazać się czystą 99,99% głupotą, przyjąłem poprostu że substancje cieplejsze mają większą objętość, i tak to sobie wytłumaczyłem, a tu zong.

Trzeba wierzyć że ktoś to jednak policzył, (i na szczęście nie ja). Jazda po mieście to normalne warunki a w normalnych warunkach w czasie eksploatacji wszystko działa.
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 583
Skąd: RZ
Wysłany: 2008-08-08, 21:14   

Współczuję, przecież to człowieka może ........trafić, ale jaka przyczyna tego? spadło zabezpieczenie z półośki i trojnik się zsunął, czy pękł mimośród.

Loganik :-(
 
stes 



Marka: Dacia
Model: Megane III 1.4 TCe , Logan Laureate 2006
Silnik: 1.4
Dołączył: 27 Paź 2007
Posty: 34
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2008-08-26, 10:18   

Pisz kolego bardziej po polsku. Ciężko się czyta twoje posty ;-)
Wiem że tylko tak piszesz, ale postaraj się.
_________________
Pozdrawiam
Stes
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne