Porównanie dość skąpe bo dotyczy (na razie) tylko ceny przeglądu po 30 tys.
Nazaruk-Lublin: olej semisyntetyk, filtr, podkładka filtra, świece, robocizna - 600 zł,
Euro-Car-Zamość: olej syntetyk, filtr, podkładka filtra, świece, filtr powietrza, robocizna: 441 zł
Jaszpol-Uć- olej, semisynt, filtr, podkładka filtra, świece, robocizna- 450 zł
Różnica ponad 200 zł (wliczając lepszy olej i dotatkowo filtr powietrza) skłoniła mnie do skoku do Zamościa (85 kmx2). Doliczając koszt paliwa i wycieczki do ZOO z dzieckiem, jestem ponad stówę do przodu.
Wnioski:
1) Nazaruk bezczelnie rżnie klientów,
2) w Łodzi i Zamoyu przestrzegają (w przybliżeniu) cenowej polityki firmy reno wobec dacii, w Lublinie total olewka.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Ceny cenami, bo te tematy o różnych kwotach przewijają się bezprzerwy. Ale lanie półsyntetyka, do tak małego przebiegu, przez firmowy serwis, to już jest szczyt szczytów.
Ja ich olewam, wymiana, oleju to nie jest żadna ingerencja w gwarancję. Olej kupiłem w promocji, Elf syntetyk, bańka 4L+1L gratis, do tego filterek i podjadę do chłopaków obok mnie do warsztatu i wymienią za 30zł. Nie będę płacił serwisowi 200zł za wymianę z olejem i filtrem. Może w cenie nie jest to żadna wielka różnica, ale tu wiem jaki mam olej, po drugie jestem cały czas na warsztacie i patrzę im na ręce i nikomu to nie przeszkadza. W serwisie, na serwis nie wpuszczą i wtedy nie wiem co mi leją, pozatym nie ufam tym olejom z beczki.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-09-03, 12:21
W kilku serwisach powiedzieli mi, że do dacii fabrycznie leje się półsyntetyk a nie syntetyk.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Przebieg 30tyś i leje się półsyntetyk, bardzo śmieszne. Po co syntetyk, najlepiej to niech mineralny leją, a najlepiej to taki do smażenia i to z pierwszego tłoczenia .
I pomysleć że takie miernoty pracują w firmowych serwisach. Aż ciarki po ciele przechodzą. Teraz możemy się tylko domyslać czemu sobie porobili, tak że nie można wchodzić na serwis, bo tam bez naszej wiedzy dzieją się nie raz horrory, z naszymi autami .
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-09-05, 07:28
Planuję "od teraz" przejść na wymianę oleju i filtra co 15 tys. km. "Instrukcyjne" wymiany co 30 tys. wydają mi się zbyt optymistyczne w połączeniu z olejem semisyntetyk.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1105 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-09-05, 20:07
jan ostrzyca napisał/a:
Planuję "od teraz" przejść na wymianę oleju i filtra co 15 tys. km. "Instrukcyjne" wymiany co 30 tys. wydają mi się zbyt optymistyczne w połączeniu z olejem semisyntetyk.
Ale czy to się opłaca ? Semisyntetic z normą do tego silnika nie jest wiele tańszy od syntetyka. Ostatnio była promocja na Elf Excelium LDX 5W40 w Selgrosie i kosztował 138 PLN za 4+1 Litr. Poza tym ja w "DROGIM" serwisie u Zdunka zapłaciłem za wymianę LDX-a 5W40 z filtrem i uszczelką korka 236 PLN.
A tak poza tym wszystkim, dlaczego Renault wymiania świece po 30.000 jak Fiat po 40.000 ? Dzisiejsze świece są liczone na 40.000 do 60.000 a platynowe aż na 100.000.
Dziwne, mało który warsztat przy wymianie oleju odkręca ten korek.Przy wymianie olej zasysany jest od góry. Pewnie coś było nie tak z tą uszczelką, albo mieli uszkodzone urządzenie do wymiany oleju .
Tak czyniono kiedyś, teraz warsztaty dysponują ssawami które w sposób ekologiczny wysysają olej z silnika do pojemników które idą do firm zajmujących się recyclingiem oleju. Czysto i ekologicznie ,operacja trwa ok 10 min łącznie z udaniem się mechanika na magazyn po odpowiedni filtr oleju. Jak się chcesz się przekonać to jedź do warsztatu specjalizującego się wymianą olejów tam możesz bez problemu patrzeć mechanikowi na łapy.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1105 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-09-06, 21:47
W korku znajduje się magnes, który powinno się wyczyścić z opiłków które zostały do niego przyciągnięte. Wymiana oleju metodą "od góry" może jest zaawansowana technicznie i medialnie lepiej wygląda za to pozostawia szlam na dnie miski olejowej.
Masz rację ale trwa o wiele dłużej co znaczy że jest droższe. Po za tym może nastąpić wyciek na podłogę pod podnośnik lub do kanału i nie sądzę żeby serwisy posiadające ściemę - certyfikat iso 14001 kożystały z tradycyjnej metody wymiany oleju.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1105 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-09-06, 22:29
Normy ISO, po pierwsze żadna szanująca się firma w Japonii nie ma żadnych norm ISO.
Po drugie np. norma ISO 9000, można stworzyć procedurę produkcji odkurzacza który ma pchać a nie ciągnąć, do tego ma się zepsuć w przeciągu dnia i jeżeli taki odkurzacz się wyprodukuje to SPEŁNIA JAKOŚCIOWO NORMĘ ISO !!!
Przekładając to na nasze, jeżeli Dacia ma procedurę że samochód ma zgnić w przeciągu 6 lat to wszystko jest w porządku wg. NORM ISO.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1105 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-09-06, 23:23
laisar napisał/a:
Z drugiej strony - jak już jest ssawa (tsd przez otwór bagnetu się dostają?) to dlaczego miałaby nie wyssać i szlamu?
Nie odessie wszystkiego bo ma za mały otwór ssawny, poza tym w wielu autach szlam jest osłonięty blachą z takim niby filtrem przed ssawą obiegu oleju w silniku, więc ciężko dostać się tam inaczej niż od dołu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum