DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Uszkodzenie silnika przez zerwany pasek akcesoriów
Autor Wiadomość
molza 


Marka: dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 04 Lis 2014
Posty: 17
Skąd: wawa
  Wysłany: 2014-11-04, 11:15   Uszkodzenie silnika przez zerwany pasek akcesoriów

Hej,
czy ktoś z Was miał przypadek "wczesnego" zerwania się paska rozrządu w dusterze?
Przejechalem nim łacznie ~35tyś. km i prawdopodobnie pękł pasek rozrządu...
Jeszcze nie zajrzeli do środka, ale mechanik po oględzinach i probie odpalenia bez rozkręcania pokrywy wywróżył:
"Panie, lepiej rozglądaj się za nowym silnikiem...- pewnie poszedł pasek rozrządu i reszta..."
Wisi czy leży ponoć jakiś pasek akcesoriów - tak wypatrzył przy mnie, zaglądając pod maskę.

Podczas jazdy slyszalem jakby furgotanie czy chrobotanie, narastające jak dodałem troszkę gazu - i bach! cos strzelilo glosno, jakby z sykiem i auto zgasło. Próba uruchomienia daje tylko elektryczny jakby gwizd.

Naturalnie dam znac co dokladnie sie stalo jak go za pare dni "ruszą". Ale pytam, bo może jest tu ktoś z podobną sytuacją...

Niestety auto po gwarancji (marzec 2014). Przeglady zalecane w gwarancji nie byly robione co prawda jak zalecali bo ja zajety czlowiek jestem i malo nim jezdzilem...Planuje mimo wszytko napisac do Renault jakies pisemko-prosbe o rozpatrzenie sprawy...

Co prawda silniki na allegro nie sa drogie...ale to jest kupno kota w worku. :(
Jeszcze nie slyszalem aby po tak krotkim przebiegu wysypal sie caly silnik z powodu paska...
Ostatnio zmieniony przez laisar 2014-12-11, 22:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2014-11-04, 11:33   Re: 35 tyś przebiegu i wymiana silnika - DUSTER 2011

molza napisał/a:
Hej,
czy ktoś z Was miał przypadek "wczesnego" zerwania się paska rozrządu w dusterze?
Przejechalem nim łacznie ~35tyś. km i prawdopodobnie pękł pasek rozrządu...
Jeszcze nie zajrzeli do środka, ale mechanik po oględzinach i probie odpalenia bez rozkręcania pokrywy wywróżył:
"Panie, lepiej rozglądaj się za nowym silnikiem...- pewnie poszedł pasek rozrządu i reszta..."
Wisi czy leży ponoć jakiś pasek akcesoriów - tak wypatrzył przy mnie, zaglądając pod maskę.

Podczas jazdy slyszalem jakby furgotanie czy chrobotanie, narastające jak dodałem troszkę gazu - i bach! cos strzelilo glosno, jakby z sykiem i auto zgasło. Próba uruchomienia daje tylko elektryczny jakby gwizd.

Naturalnie dam znac co dokladnie sie stalo jak go za pare dni "ruszą". Ale pytam, bo może jest tu ktoś z podobną sytuacją...

Niestety auto po gwarancji (marzec 2014). Przeglady zalecane w gwarancji nie byly robione co prawda jak zalecali bo ja zajety czlowiek jestem i malo nim jezdzilem...Planuje mimo wszytko napisac do Renault jakies pisemko-prosbe o rozpatrzenie sprawy...

Co prawda silniki na allegro nie sa drogie...ale to jest kupno kota w worku. :(
Jeszcze nie slyszalem aby po tak krotkim przebiegu wysypal sie caly silnik z powodu paska...


Jak juz to sie caly sinik nie wysypal :)
Tylko góra silnika :)
Czasami taki remont kosztuje tyle co silnik :) ale bez zdjecia glowicy to nikt tego nie oceni :)

PS a co ci to pismo ma pomoc ??? nie robileś przegladow nikt tam nie patrzyl wiec nic z tego nie bedzie :(
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3746
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-04, 11:42   

Zdecydowanie lepiej naprawić w tej sytuacji obecny silnik (o ile tłoki są całe). Jeśli głowica nie popękała to po prostu wymiana zaworów, prowadnic i popychaczy najlepiej w zakładzie który zajmuje się regeneracją głowic.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7476
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2014-11-04, 12:02   

Przykro to czytać ale jest to pierwszy przypadek na forum i to w ogóle w silniku 1,6 16v, a nie tylko w dusterze.
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2014-11-04, 12:03   

pewnie zerwal sie pasek akcesoriow i wkrecil sie w pasek rozrzadu, to jest chyba znane w silnikach k4m, trzeba zrzucic glowice i zajrzec
 
molza 


Marka: dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 04 Lis 2014
Posty: 17
Skąd: wawa
Wysłany: 2014-11-04, 12:06   

no właśnie zerkną w przyszła środę...
narazie sprawdzili ciśnienie w tłokach i jest zerowe na każdym.
Zdejmą glowice i zbadają co tam naprawde sie stalo
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 814
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-11-04, 12:25   

Ja też bym remontował ten silnik. Na pewno nie będą to straszne koszty. Pewnie wyjdzie taniej niż wymiana silnika. Rozrząd/oleje itd. i tak trzeba w nowym zrobić, a tak przynajmniej przebieg pewny.
Mechanik pewnie Cię będzie namawiał na wymianę silnika, bo to mniej roboty jest.

W Corsie 12V był to koszt 800zł po awarii rozrządu.
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7476
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2014-11-04, 16:06   

johnson napisał/a:
pewnie zerwal sie pasek akcesoriow i wkrecil sie w pasek rozrzadu, `


Ciekaw jestem jakim cudem to możliwe skoro pasek akcesoriów jest na wierzchu, a rozrządu pod osłoną.

johnson napisał/a:
to jest chyba znane w silnikach k4m


Nie jest to chyba znane z tych silników.
 
molza 


Marka: dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 04 Lis 2014
Posty: 17
Skąd: wawa
Wysłany: 2014-11-04, 16:07   

nie mam pojecia, moze uzyl zlych slow, ja sie niestety nie znam kompletnie.
w kazdym razie chce byc przy tym jak rozkreca mi glowice czy co tam jest aby sprawdzic jakie sniszczenia
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 814
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-11-04, 16:14   

Marek1603 napisał/a:
johnson napisał/a:
pewnie zerwal sie pasek akcesoriow i wkrecil sie w pasek rozrzadu, `


Ciekaw jestem jakim cudem to możliwe skoro pasek akcesoriów jest na wierzchu, a rozrządu pod osłoną.

johnson napisał/a:
to jest chyba znane w silnikach k4m


Nie jest to chyba znane z tych silników.


Pewnie skrót myślowy ;-)
Pasek wielorowkowy się wkręcił w koło pasowe, silnik się nagle zatrzymał, w wyniku czego zerwał się pasek rozrządu.
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
Ostatnio zmieniony przez matucha 2014-11-04, 16:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7476
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2014-11-04, 19:48   

Taki tok myślenia jest akceptowalny z jednym ale. Które koło pasowe miało by wchodzić w rozpatrywaną kwestię?
Jedyne, które wystaje z "rozrządu" i miałoby znaczenie jest na wale korbowym. Zatrzymanie go przez pasek akcesoriów jest bardzo, bardzo mało prawdopodobne, a wręcz pokuszę się stwierdzić niemożliwe.

1. Do zerwania paska rozrządu może dojść w wyniku zatrzymania koła zębatego na pompie wody (zatarte łożysko) lub zatrzymania wałka/ów rozrządu (zatarcie na panewkach lub problem na zaworach)
2. Najbardziej prawdopodobne i najczęściej występującą przyczyną jest "przeskoczenie" paska. Rozbiega się wtedy wał w stosunku do wałków co może spowodować spustoszenie właśnie w głowicy (ogólnie). Spustoszenie jest też tutaj mało prawdopodobne, bo z tego co wiem to są w 1,6 16V hydrauliczne popychacze.

Obstawiam uszkodzoną pompę
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2014-11-04, 19:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-04, 19:58   

ja bym nie naprawal tylko kupil od razu 1.2 tce lub 1.5 dci i to bez fapu :mrgreen:
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7476
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2014-11-04, 20:01   

I do ceny silnika dodaj koszt wiązki kablowej, komputera i pozostałego osprzętu = nieopłacalne.
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 814
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-11-04, 20:09   

Marek1603 napisał/a:
Taki tok myślenia jest akceptowalny z jednym ale. Które koło pasowe miało by wchodzić w rozpatrywaną kwestię?
Jedyne, które wystaje z "rozrządu" i miałoby znaczenie jest na wale korbowym. Zatrzymanie go przez pasek akcesoriów jest bardzo, bardzo mało prawdopodobne, a wręcz pokuszę się stwierdzić niemożliwe.

Mało widziałeś jeszcze ;-)
Renault:
http://www.grupy.v10.pl/p...25,2013_03.html
VW:
http://forum.vw-passat.pl...ek-wieloklinowy
Peugeot:
http://www.peugeot405club.pl/viewtopic.php?t=15293
I znowu Renault:
http://www.espacepl.org/f...php?f=26&t=7306

Zazwyczaj przeskoczy o kilka ząbków, ale to czy przeskoczy czy się zerwie to już loteria.

Marek1603 napisał/a:
Spustoszenie jest też tutaj mało prawdopodobne, bo z tego co wiem to są w 1,6 16V hydrauliczne popychacze.


To akurat ma mało do rzeczy wg mnie.
Gdyby silnik był bezkolizyjny to owszem, ale nie tutaj.
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
 
Piotrula 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.6
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 75
Skąd: prawie W-wa ;-)
Wysłany: 2014-11-04, 20:35   

Silnik prosty w konstrukcji więc naprawa niedroga.
Gdyby Renault wpadło na pomysł zastosowania klinów przy kołach, byłoby dużo mniej takich tragedii jak u kolegi wyżej;)
_________________
Pomogę w naprawach każdej marki -->pw
722322527
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-04, 20:46   

Marek1603 napisał/a:
I do ceny silnika dodaj koszt wiązki kablowej, komputera i pozostałego osprzętu = nieopłacalne.


Jak dla kogo, wbrew pozorom bardziej opłacalne niż przy kupnie w salonie dci lub tce = kupujesz na giełdzie cały zestaw utargując b.dużo. Sam kupowałem nie raz tak i zawsze sprzedający dokładał "gratisy".
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7476
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2014-11-04, 20:54   

Matucha wszystko ok ale my rozmawiamy o przebiegu 35000km i 3,5 roku, a nie po przekroczeniu terminu/czasookresu wymiany.

Bezkolizyjny pomijam, bo to jest oczywista oczywistość. ;-) Podobno hydraulika łagodzi skutki.

Corrado robiłeś sam czy ktoś ci to robił? To też są koszty. Myślę, że różnica w cenie naprawy, a swap-u będzie znacząca.

Po prostu chcę tylko powiedzieć, że trzeba mieć świadomość z jakimi kosztami trzeba się liczyć.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2014-11-04, 21:02, w całości zmieniany 2 razy  
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2014-11-04, 22:02   

Marek1603 napisał/a:
johnson napisał/a:
pewnie zerwal sie pasek akcesoriow i wkrecil sie w pasek rozrzadu, `


Ciekaw jestem jakim cudem to możliwe skoro pasek akcesoriów jest na wierzchu, a rozrządu pod osłoną.

johnson napisał/a:
to jest chyba znane w silnikach k4m


Nie jest to chyba znane z tych silników.

jest znane, w tych silnikach pasek osprzetu wkreca sie w kolo pasowe walu, rozrzad moze byc ok, pasek osprzetu moze sie postrzepic i zablokowac rozrzad, to jest wada k4m znana kazdemu mechanikowi ktory robil rozrzad w tym modelu, dlatego jak tylko pasek osprzetu wykazuje zuzycie trzeba go na cito zmieniac, nie trzeba pogrubiac tylko sie doksztalcic......
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-04, 22:20   

A może autor wstawi jakieś zdjęcia silnika i miejsca zdarzenia .
_________________
Moje auto
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7476
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2014-11-05, 06:14   

Rozmawiamy o przebiegu 35000km i 3,5 roku.

Johnson po raz kolejny mówię, że pasek akcesoriów jak i pasek rozrządu nie ma prawa się zużyć przez pierwsze np: 90000km i maksymalnie 5 lat od nowości do wymiany. Jeżeli ktoś wtedy oszczędza 50 - 100zł na pasek akcesoriów i rolkę napinającą to sorry ale sam się prosi o kłopoty.
Wtedy, jak wyżej koledzy pisali, jego rozwarstwienie powoduje właśnie takie skutki.

Ojciec w Cordobie przez 8 lat nie robił nic z rozrządem i dopiero jak go uświadomiłem o co się prosi, to powymieniał. Miał przejechane tylko 15000km i cały czas w ogrzewanym garażu zimą. Ale rozmowa była taka "No przecież jeździ".
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2014-11-05, 09:53   

Marek1603 napisał/a:
Rozmawiamy o przebiegu 35000km i 3,5 roku.

Johnson po raz kolejny mówię, że pasek akcesoriów jak i pasek rozrządu nie ma prawa się zużyć przez pierwsze np: 90000km i maksymalnie 5 lat od nowości do wymiany. Jeżeli ktoś wtedy oszczędza 50 - 100zł na pasek akcesoriów i rolkę napinającą to sorry ale sam się prosi o kłopoty.
Wtedy, jak wyżej koledzy pisali, jego rozwarstwienie powoduje właśnie takie skutki.

Ojciec w Cordobie przez 8 lat nie robił nic z rozrządem i dopiero jak go uświadomiłem o co się prosi, to powymieniał. Miał przejechane tylko 15000km i cały czas w ogrzewanym garażu zimą. Ale rozmowa była taka "No przecież jeździ".

to sa Twoje zyczenia, w tych silnikach dzieje sie tak jak napisalem. Wszystko moze byc wadliwe. Rolka, pasek, napinacz.
Jak widac nie powinno ale sie stalo. W golfie 4 po 7 tys km mialem nowy silnik bo pasek napedzajacy walki rozrzadu pekl. Slownie : siedem tysiecy kilometrow.
W nowym silniku po 30 tys km ten pasek mial polowe swojej szerokosci bo napinacz stracil osiowosc. Gdybym czekal do 90tys km to mialbym 3ci silnik.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3746
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-05, 10:15   

Poczytałem wątek o benzynowych 2.0 i 2.0T z Espace i włos mi się zjeżył na głowie. Ktoś tu kiedyś pożądał tego padła do Dustera - to by miał ubaw po pachy :roll:
 
molza 


Marka: dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 04 Lis 2014
Posty: 17
Skąd: wawa
Wysłany: 2014-11-05, 20:15   

dodzwonie sie do warsztatu i zobacze co oni na to zebym byl przy rozkrecaniu glowicy (czy czego tam).
To moze porobie pare fotek...sadze ze miedzy 12-15.XI cos bede mial...
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 814
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-11-05, 20:23   

Marek1603 napisał/a:
Rozmawiamy o przebiegu 35000km i 3,5 roku.


I przez te 3,5 roku autor nie zrobił przeglądu. U mnie napinacz padł przy 40tys. i 1,5 roku.
O ile autor nie zauważył czegokolwiek, może by to wychwycili na przeglądzie. Zresztą jak już nawet chrobotało to jechał dalej aż nie strzeliło.
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
 
molza 


Marka: dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 04 Lis 2014
Posty: 17
Skąd: wawa
Wysłany: 2014-11-05, 20:39   

przeglad robilem jeden a nie zero. nic niewykazalo.(wiem ze to za malo wg.instrukcji)
"z chrobotem" jechalem moze 5s a potem juz sie nie dalo.
wiec nie mowmy tu o jakims katowaniu.
trudno teraz dowiesc co zawiodlo i nie ma co spekulowac na ten temat czy user error czy zlosliwosc rzeczy martwych.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne