Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Wymiana osłony przegubu zewnętrznego Dacia Duster
Autor Wiadomość
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 2014-11-27, 15:56   Wymiana osłony przegubu zewnętrznego Dacia Duster

Wymiana osłony przegubu zewnętrznego - inaczej manszety , bez zbijania przegubu zewnętrznego - Dacia Duster 4x2

Do wymiany potrzebne :

klucze
- 30mm + rura 1m
- 18mm
- 16mm + torx 30

- płyn do naczyn ludwik albo coś tłustego śliskiego
- manszeta / osłona przegubu zewnętrznego typu Duraboot
- kombinerki
- młotek, ostry śrubokręt płaski
- nożyk do tapet
- dużo ścierek, papieru do czyszczenia rąk i części ... :-x

Zachęcony dobrymi opiniami na zagranicznych forach, niską ceną i łatwą wymianą,postanowiłem samemu wymienić dziurawą osłonę przegubu - smar był na wahaczu, sworzniu wahacza i nawet nadkolu tłuste plamy .

Zestaw tj. osłona chodzi po 30pln/ szt - jest ze smarem i zapinkami , do tego dokupiłem ten zielony "megafon" za 18pln przez który nakładamy manszetę...

OK zaczynamy...

Bierzemy klucz 30mm i metrową rurę , zapieramy auto i odkręcamy śrubę piasty 30mm



Lewarujemy auto, zrzucamy koło, odkręcamy 2 śruby amorka 18mm od zwrotnicy





Odkręcamy jeszcze końcówkę drążka - klucz 16mm i jako kontra torx30 , wybijamy ją ze zwrotnicy i mamy już luzem swobodnie półośkę wyjętą ze zwrotnicy

Śrubokrętem ostrym bijemy po osłonie aluminiowej manszety i ją zdejmujemy

piękny smar na półośce i przegubie zewnętrznym ... Teraz zaczyna się okropna robota :(

Bierzemy lejek, manszete duraboot wywracamy na lewą stronę, skrapiamy wd40 albo ludwikiem ten lejek i naciągamy manszetę na lejek, a później na półośkę....
Wywracamy spowrotem na prawą stronę manszetę , skręcamy wewnętrzną zapinkę z zestawu - u mnie jakoś kiepsko trzymała , więc użyłem swojej skręcanej ... ale można nawet trytytką i też będzie trzymać. Pakujemy smar z zestawu duraboot upewniając się że nie ma brudu w środku przegubu ...

To samo robimy spinając manszetę przy samej zwrotnicy

Czyścimy smar z miejsc obklejonych .... u mnie sworzeń wahacza, wahacz, zwrotnica , w sumie wszystko było w smarze

Wkładamy półośkę do zwrotnicy, skręcamy amorka ze zwrotnicą, końcówkę drążka ze zwrotnicą , czyścimy ze smaru tarcze hamulcową.

Zakładamy koło skręcamy, opuszczamy z lewarka i skręcamy śrubą 30mm piastę , używając momentu ok 200Nm , tj . 20kg na 1m ramieniu.

Manszeta duraboot przypomina w dotyku czepek do pływania, zobaczymy ile wytrzyma.
Jedna uwaga lepiej kupić mniejszy rozmiar, ja wybrałem jednak za duży, tj. śr zewnętrzna - 88mm:( a w orginale jest 87mm albo coś koło tego i tak troszkę luźno się nakładało,
najwyżej jak będzie przeciekać to kupię mniejszą...

28,11,2014 - Zrobiłem dzisiaj ok 50km, zdjąłem jeszcze koło zobaczyć czy się nie zsunęła manszeta, zmieniłem opaskę tą mniejszą na półosi skręcaną - na dwie trytytki , wszystko jest ok i nic nie pękło, nie zsunęło się z przegubu i półosi...
Ostatnio zmieniony przez corrado 2014-11-28, 16:51, w całości zmieniany 2 razy  
 
luckyboy 



Marka: Peugeot
Model: 308
Silnik: 1.6 8v HDI 92 FAP
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 501
Skąd: Toruń
Wysłany: 2019-09-19, 12:28   

Ile wytrzymała osłona? Jestem zainteresowany montażem, warto?
_________________

 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-09-19, 14:23   

Tak jak najbardziej. Wszystko ok.
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2019-09-21, 19:13   

Ten "lejek" do zakładania manszet to świetna sprawa. Zabraliśmy się ze szwagrem do wymiany manszety ale przy skrzyni biegów w Volvo i w sobotę już sklepy były pozamykane. Użyliśmy butelki ale jej średnica była mniejsza niż te palce na końcu półośki. Cośmy się przy tym na...bale i naklęli to nasze. Łapy dwa dni czułem bo cholery nie można było na tę butelkę nasadzić. I WD40 jako smarowidło było tu najgorsze. Sprawdził się jakiś biały smar ale zwykły ŁT też da radę. Ale na pewno do następnej roboty ten "lejek" będzie.
_________________
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne