Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Test Dacia Duster 1,5 dci 110 4×4 Prestige
Autor Wiadomość
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
  Wysłany: 2014-12-03, 20:26   Test Dacia Duster 1,5 dci 110 4×4 Prestige

[TEST] Dacia Duster 1,5 dci 110 4×4 Prestige
BY MACIEJ KUKIEŁKA · GRUDZIEŃ 8, 2014




Kiedy w 2010 roku Duster trafił do sprzedaży chyba nikt nie spodziewał się tego, że będzie najczęściej wybieranym SUVem w Polsce, praktycznie powtarzając w ten sposób sukces Nissana Qashqai-a. W 2014 przeprowadzony został facelifing poprawiający niedoskonałości pierwszej wersji rumuńskiej terenówki.

Czym jest Duster?

Jest to budżetowy SUV segmentu C. Miałem napisać Crossover, lecz po jazdach testowych, z pełną odpowiedzialnością mogę go nazwać terenówką. Zresztą wygląda jak terenówka z napompowanymi nadkolami z prześwitem 21 cm. Robi dobre pierwsze wrażenie.



Czy jest naprawdę budżetowy?

Tak. Ceny zaczynają się już od 39 900 zł za najprostszą wersję Duster i kończą na 80 000 zł za tę najbogatszą z silnikiem diesla, napędem 4×4 i ze wszystkimi akcesoriami dodatkowymi. Swoją „budżetowość” samochód pokazuje po jakości plastików, z których wykonane są m.in. deska rozdzielcza i obudowa kluczyka. Może są ładne, ale są też podatne na zarysowania. Jeśli miałbym kupić Dustera dla siebie nie wybrałbym oryginalnych dywaników, a szukałbym jakichś nieoryginalnych lub wybrał welurowe. Zaoszczędzono również na możliwościach ustawienia kierownicy. Można regulować tylko jej wysokość, co może przeszkadzać niektórym kierowcom. Ponadto Dacia we wszystkich swoich modelach oferuje trochę archaiczny sposób regulacji wysokości świateł poprzez linkę. W dziwnym miejscu umieszczono też joystik do regulacji lusterek bocznych – pod dźwignią hamulca ręcznego. Nieciekawie wygląda też wygłuszenie samochodu. Jazda z prędkościami autostradowymi będzie uciążliwa dla uszu.

Duster (15)

Były wady a może jakieś plusy?

Największym plusem Dustera jest nowe, przyzwoicie wyglądające wnętrze. Sterowanie szybami nareszcie jest na drzwiach bocznych zamiast w konsoli centralnej. Pojawiły się także nowe schowki oraz eleganckie zestawy zegarów. Mojemu pasażerowi bardzo pasował wygodny fotel. Miejsca z tyłu jest dostatecznie dużo. Myślę, że kolejnym plusem jest system multimedialny MediaNav. Kosztuje 1990 zł, a oferuje 7-calowy ekran, nawigację, radio, USB, AUX, BT. Brak w nim odtwarzacza CD, co jednak nie stanowiło dla mnie problemu. System audio gra poprawnie. Zaskoczyła mnie szybko i sprawnie działająca klimatyzacja, której regulacja jest niestety jedynie manualna. Kolejnym plusem są duże lusterka boczne pomagające w manewrowaniu. Dodatkowym luksusem Dustera są dwa wyjścia 12V i maska podnoszona na teleskopach.



Wyjedziesz nim w teren?

Zdecydowanie tak, a emocje, które dostarczy ci Duster będą tylko pozytywne (oczywiście jak nie przesadzisz i nie rozbijesz się o drzewa w lesie albo nie spadniesz z hałdy ). Duster ma kilka zalet, które są przydatne w terenie, mianowicie prześwit wynoszący około 210 mm, krótkie zwisy (822/820 mm), bardzo przyzwoite kąty najazdu (30 stopni) i zjazdu (36 stopni). Przejechałem nim ponad 100 km po polnych ścieżkach i grząskim piachu i jedynym czego nie udało mi się dokonać był wjazd pod piaskową górę, z którą bez problemu poradziłyby sobie dobrze przystosowane terenówki. Silnik diesla w połączniu z krótką skrzynią zastępującą reduktor doskonale radzi sobie w tym samochodzie. Spalania w terenie nie liczyłem, ale trzeba wziąć pod uwagę, że będzie na poziomie 10 l/100 km i więcej.



A co z jazdą poza terenem zabudowanym?

Silnik 1,5 dCi 110 KM z napędem 4×4 posiada krótsze przełożenia biegów niż wersja 4×2, przez co jazda z prędkością autostradową może okazać się trochę za głośną. Wpływ na to ma duży współczynnik Cx równy 0,42 oraz szum opon. Najprzyjemniej prowadziło mi się go z prędkością około 90 km/h. Jeśli miałbym wybierać podróż autostradą lub ekspresówką ustawiłbym tempomat na prędkość 110 km/h. Dalsze zwiększanie prędkości spowoduje znacznie większe spalanie oraz hałas w samochodzie. Do szybkiej jazdy nie zachęca również mało precyzyjny układ kierowniczy oraz przechylające się nadwozie. W czasie dłuższej jazdy może przeszkadzać brak miejsca na prawe kolano. Zawieszenie sprawdza się na wszelkiego rodzaju dziurach i nierównościach, których nie brakuje na polskich drogach. Spalanie w trasie zanotowałem na poziomie 5,8 l/100 km.

Duster (23)

Duster w mieście?

Dzięki temu, że przednia szyba jest praktycznie postawiona pionowo, a w samochodzie siedzimy wysoko więc widoczność jest bardzo dobra. Z kolei patrzenie w tył jest ograniczone. Przydałaby się kamera cofania, której niestety nie ma nawet w opcji do systemu MediaNav. Duże lusterka boczne w pewnym stopniu starają się nadrobić braki. Duży prześwit i dobre kąty natarcia pozwalają na podjeżdżanie pod wysokie krawężniki. W ruchu miejskim Duster spalał 7 l/100 km.

Duster (3)

Co z bagażnikiem?

W wersji 4×2 bagażnik zmieści do 475 l a w wersji 4×4 do 408 litrów, co jest spowodowane tym że zawieszenie i przełożenie napędu zabrało 67 l miejsca bagażowego. Po rozłożeniu tylnych siedzeń będziemy mieli do dyspozycji już 1570-1636 litrów. Co ciekawe w wersji 4×4 podłoga po rozłożeniu jest płaska. Tylna kanapa jest dzielona 1/3 – 2/3. W wersji ph II nie znajdziemy już rolety, na która bardzo narzekali właściciele Dusterów. Teraz mamy do dyspozycji pokrywę dzieloną na dwa, która zasłania nam bagaże.



Czy kupiłbym testowanego Dustera?

Jeśli byłbym rolnikiem, wędkarzem, leśniczym, budowlańcem, mieszkał w lesie lub przy drogach ostatniej kategorii odśnieżania to tak. Ceny Dustera zachęcają do odwiedzenia salonu, ale po chwili może okazać się, że twoja wersja będzie kosztować co najmniej 51 900 zl i więcej. Podstawowa wersja niczego ciekawego sobą nie oferuje. Wybór zaczyna się co najmniej od wersji Ambiance. Jeśli miałbym wybierać zastanawiałbym się nad wersją Laureate lub Prestige. Warto wybrać system Media Nav z mapami Polski lub Europy oraz tempomat. Miłym dodatkiem są również podgrzewane siedzenia i skórzane fotele. Wybierając Dustera z napędem 4×4 zaoszczędzimy co najmniej 20 tys. zł w stosunku do konkurencji.

Testowana wersja: Prestige 1,5 dCi 110 4WD z pakietem Adventure (osłona rurowa zderzaka przedniego, dodatkowe progi, dywaniki gumowe)

Cena: 79 000zł.

Fot: Maciej Kukiełka, Rafał Lipiński

Test i Galerie znajdziecie:
http://www.test.auto.pl/t...0-4x4-prestige/
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

Ostatnio zmieniony przez maciek 2015-02-16, 14:17, w całości zmieniany 4 razy  
 
andzrej02 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.2 TCE
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Lis 2014
Posty: 20
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2014-12-04, 09:02   

Dobry test,szczególny plus za zdjęcia, i dodatkowo ładny samochód :-D
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-12-04, 16:52   

Dzięki za odnalezienie błędów.
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
fotorobart 



Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 720
Skąd: kraków
Wysłany: 2014-12-04, 21:54   Re: Test Dacia Duster 1,5 dci 110 4×4 Prestige

maciek napisał/a:
Test Dacia Duster 1,5 dci 110 4×4 Prestige
Obrazek
http://www.test.auto.pl/t...0-4x4-prestige/


jeśli coś pominąłem dopisze :)


http://moto.wp.pl/kat,511...,wiadomosc.html


sądząc po zdjeciach mowa o tym samy aucie :D
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-12-04, 22:20   

^^ TAK ;-)
Dacia od Renault Polska
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

Ostatnio zmieniony przez maciek 2014-12-04, 22:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
fotorobart 



Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 720
Skąd: kraków
Wysłany: 2014-12-05, 08:54   

cyt." Testowana wersja: Prestige 1,5 dCi 110 4WD z pakietem Adcenture (osłona rurowa zderzaka przedniego, dodatkowe progi, dywaniki gumowe)

Cena: 76 250zł."


za tyle to ja chętnie kupię takie auto :-P
skąd taka cena?
wg katalogu:
77 550 ZŁ Z VAT bez podgrzewanych foteli ....+3 613 zł za Pakiet Adveture.
największy maksymalny rabat 4% .... :-P
Ostatnio zmieniony przez fotorobart 2014-12-05, 08:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-12-05, 22:36   

poprawiłem ;-)
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3497
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2014-12-06, 07:14   

A czytałeś drobnym drukiem na dole po lewej, że to cena z opcjami bez akcesoriów? :mrgreen: :?:
OFF - co do tego Macana Porsche - ekstra widoczna navi w tablicy. Ciekawe, czy ma ekran dotykowy i czy trzeba go dotykać przez dziurę w kółku kierownicy? Mam nadzieję, że tylko powiela obraz z centralnego ekranu na konsoli. :-D :-D :-D
Ostatnio zmieniony przez eplus 2014-12-06, 07:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
fotorobart 



Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 720
Skąd: kraków
Wysłany: 2014-12-06, 08:53   

no tak, pakiet bardzo tanii... :mrgreen:
w sumie to od wczoraj bez znaczenia, zamówienie poszło
Ostatnio zmieniony przez fotorobart 2014-12-06, 08:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dominus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 1607
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-12-08, 21:48   

maciek, jak oceniasz obecność zamontowanych progów ze stali nierdzewnej w tym testowanym modelu? Wygodniej się wsiada/wysiada?
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-12-09, 21:19   

Oczywiście że przeszkadza w codziennym używaniu samochodu.
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
fotorobart 



Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 720
Skąd: kraków
Wysłany: 2014-12-10, 07:51   

maciek napisał/a:
Oczywiście że przeszkadza w codziennym używaniu samochodu.

w jakim sensie przeszkadza?
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-10, 10:49   

Generalnie progi w Dusterze bardzo przeszkadzają przy wsiadaniu bo trzeba duży krok do środka zrobić i ciężko nie pobrudzić sobie nogawki o progi fabryczne. Dlatego np. BARDZO mi się podoba nowy Forester bo ma takie "progi" otwierane razem z drzwiami i nie brudzi się spodni o nic.

A te dodatkowe jeszcze bardziej poszerzają próg i komplikują wsiadanie. I nie wyglądają na wystarczająco solidne aby można było na nich stanąć. IMHO tylko "ozdoba".
 
fotorobart 



Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 720
Skąd: kraków
Wysłany: 2014-12-10, 11:06   

wojtek_pl napisał/a:
Generalnie progi w Dusterze bardzo przeszkadzają przy wsiadaniu bo trzeba duży krok do środka zrobić i ciężko nie pobrudzić sobie nogawki o progi fabryczne. Dlatego np. BARDZO mi się podoba nowy Forester bo ma takie "progi" otwierane razem z drzwiami i nie brudzi się spodni o nic.

A te dodatkowe jeszcze bardziej poszerzają próg i komplikują wsiadanie. I nie wyglądają na wystarczająco solidne aby można było na nich stanąć. IMHO tylko "ozdoba".

Wytrzymują nacisk 110kg, więc dlaczego nie można na nich stanąć? za blisko samochodu i stopa nie mieści się tam?
 
Dominus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 1607
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-12-10, 11:10   

Nie 110kg.
Po 95 kg na stronę (czyt. na wspornik) a całość 180kg
Informacja z instrukcji montażu, a nie z katalogu z dacia.pl
Ostatnio zmieniony przez Dominus 2014-12-10, 11:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
fotorobart 



Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 720
Skąd: kraków
Wysłany: 2014-12-10, 11:11   

95kg to i tak powinno wystarczyć na "dużego chłopa" :mrgreen:
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-10, 11:59   

Tyle to na małego chłopa...
Dla mnie nie wystarczy. A jak jeszcze ubranie założę... :lol:

Innymi słowy "ozdoba"...
 
Dominus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 1607
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-12-10, 15:17   



Na postawienie nogi miejsce chyba jest. Tylko jak z wygodą wsiadania/wysiadania.
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-12-10, 15:34   

fotorobart napisał/a:
maciek napisał/a:
Oczywiście że przeszkadza w codziennym używaniu samochodu.

w jakim sensie przeszkadza?


wojtek_pl napisał/a:
Generalnie progi w Dusterze bardzo przeszkadzają przy wsiadaniu bo trzeba duży krok do środka zrobić i ciężko nie pobrudzić sobie nogawki o progi fabryczne. Dlatego np. BARDZO mi się podoba nowy Forester bo ma takie "progi" otwierane razem z drzwiami i nie brudzi się spodni o nic.

A te dodatkowe jeszcze bardziej poszerzają próg i komplikują wsiadanie. I nie wyglądają na wystarczająco solidne aby można było na nich stanąć. IMHO tylko "ozdoba".


potwierdzam, tym samochodem też jeździła osoba niepełnosprawna i było trochę problemy przy wsiadaniu i wysiadaniu

Dominus napisał/a:
Nie 110kg.
Po 95 kg na stronę (czyt. na wspornik) a całość 180kg
Informacja z instrukcji montażu, a nie z katalogu z dacia.pl


przetestowane, wytrzyma ;-) podczas postoju tak i podczas jazdy, relingi też wytrzymują ;-) dla fanu i młodym osobom polecam, Kangurka nie polecam jest kiepskiej jakości ;) i zmiesza kąty z przodu
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

Ostatnio zmieniony przez maciek 2014-12-10, 16:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dominus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 1607
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-12-10, 15:46   

maciek napisał/a:

Dominus napisał/a:
Nie 110kg.
Po 95 kg na stronę (czyt. na wspornik) a całość 180kg
Informacja z instrukcji montażu, a nie z katalogu z dacia.pl


przetestowane, wytrzyma ;-) podczas postoju tak i podczas jazdy, relingi wytrzymują ;-) dla fanu i młodym osobom polecam, Kangurka nie polecam jest kiepskiej jakości ;) i zmiesza kąty z przodu


Chyba progi miałeś na myśli nie że relingi wytrzymują.

Kąt się zmniejsza zgadza się. Ja osobiście mam to orurowanie tylko wersja dla ELIA (czyli z kołami, a nie napisem Duster -> jak w sygnaturce)
Co do jakości to tak nie uważam, kawał rury jak chyba każdej, dobrze że jest przymocowane stabilnie a nie odbija się górna cześć o zderzak
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-12-10, 16:26   

relingi ;) za coś trzeba się złapać podczas jazdy ;-)
jakość montażu Kangurka dla mnie kiepski, widać rdze na elementach montażowych. Również było to trochę porysowane .
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

Ostatnio zmieniony przez maciek 2014-12-10, 16:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dominus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 1607
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-12-10, 16:35   

Aaaaa nie zrozumiałem. Teraz już wiem w jaki sposób były one testowane... nieźle :mrgreen:

U Mnie jak na razie z elementami montażowymi (te co wchodzą w grill) jest ok, a rysy na chromie, cóż na takim elemencie tego chyba nie da się uniknąć, ale nie są one widoczne , tylko jak obejrzymy taki element bliżej (przynajmniej u Mnie)
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-12-10, 16:47   

Duster ma ciężkie życie z dziennikarzami ;) stąd pewnie te rysy
zresztą wystarczy się wpatrzyć w te zdjęcie :

okolice światła przeciwmgielnego porysowane plastiki i lakier. Może jak wejdę na stary komputer znajdę jakieś zdjęcia.
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
DD 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 651
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2014-12-15, 20:43   

"Ceny zaczynają się już od od 39 990 zł za najprostszą wersję Duster" - 2 razy "od" i podrożyłeś golasa o 90zł ;-) .
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-12-17, 21:54   

jak mi ktoś powie że Captur jest konkurentem Dustera wyśmieje w twarz. Duster jest 10000000 razy lepszy do Captura.
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne