Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Jakie tarcze są lepsze - nacinane/nawiercane/wiercone
Autor Wiadomość
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-01, 01:06   Jakie tarcze są lepsze - nacinane/nawiercane/wiercone

Chciałem otworzyć dyskusje o sensie zamiany tarcz na "podrasowane "
Dużo czytam na ten w internecie i na razie wychodzi że
nacinane:
lepsze przyleganie klocka ale szybsze zużycie klocka (nacięcia frezują klocek /usuwają osady )

nawiercone :
odprowadzanie gazów ale zmniejszona powierzchnia robocza

wiercone :
odprowadzanie gazów oraz ciepła kosztem wytrzymałości /powierzani roboczej

Można kupić jeszcze tarcze wiercone oraz ponacinane jednocześnie .

Z tego co wyczytałem dla mnie szarego użytkownika najlepsze będę tarcze ponacinane .
Ostatnio zmieniony przez laisar 2016-03-05, 02:12, w całości zmieniany 3 razy  
 
fotorobart 



Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 720
Skąd: kraków
Wysłany: 2015-02-01, 09:16   

a po co "szermu użytkownikowi" takie kombinacje? to że tarcze są wentylowane to mało? :-P
nie sądzę abyś używał trybu Sport :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez fotorobart 2015-02-01, 09:20, w całości zmieniany 2 razy  
 
maicejm22 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Sty 2015
Posty: 14
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-02-01, 09:47   

Najlepsze są tarcze nacinane - miękki klocek.
Zużycie klocka szybkie ale tarcze przejadą 2 razy więcej kilometrów i bardzo skuteczne hamowanie.
Jedna wada klocki brudzą felgi ale to już tylko estetyka.
Jednak na temat bezpieczeństwa się nie dyskutuje. Bardzo dobra jakość tarcz i klocków potrafi zdziałać cuda.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2015-02-01, 10:39   

Jak dla mnie nie ma sensu w seryjnych pojazdach o mocy 100 KM. a jak juz masz tarcze do wymiany to kup tarcze i klocki dobrej jakosci.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2015-02-01, 10:47   

Myślę, że w naszych autach to tylko względy estetyczne.
Ja jeżeli musiałbym wymieniać tarcze to na nawiercane i odpowiednie do tego klocki. Lepiej mi się podobają nić nacinane.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2015-02-01, 10:48   

shrek napisał/a:
jak juz masz tarcze do wymiany to kup tarcze i klocki dobrej jakosci.

otóż to - tuningowanie układu hamulcowego w przypadku tych aut do tego powinno się ograniczać ;-)
 
maicejm22 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Sty 2015
Posty: 14
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-02-01, 11:28   

Ciekawe czy ktoś z was jeździł i hamował z takimi tarczami.
Drugie pytanie co masz na myśli pod hasłem dobrej jakości tarcze i klocki hamulcowe?
 
fotorobart 



Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 720
Skąd: kraków
Wysłany: 2015-02-01, 12:22   

maicejm22 napisał/a:
Ciekawe czy ktoś z was jeździł i hamował z takimi tarczami.
Drugie pytanie co masz na myśli pod hasłem dobrej jakości tarcze i klocki hamulcowe?


żywotność (trwałość) jedne zużyja sie po 20-30 tys. inne pózniej, dużo zależy też od techinki jazdy ... ja na fabrycznych tarczach w C4 zrobiłem 105 tys km, w tym czasie zużyłem dwa komplety klocków: 0-50000 fabryka, drugi komplet to już Ferodo i teraz mam trzeci też Ferodo
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-01, 12:43   

- odpowietrzyć hamulce to primo!
- ewentualnie przy okazji wymienic plyn hamulcowy

po tym nawet moje Polskie tarcze MIKODA z klockami najtanszymi zaczely mna szarpac ,
- w piatek tez sprawdzilem je hamujac awaryjnie i abs uratowal mnie przed wjechaniem komus w tyl :roll:
 
maicejm22 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Sty 2015
Posty: 14
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-02-01, 13:39   

Należy też pamiętać o jakich markach mówimy bo różnica jest wielka.
Lepiej kupić czasami mniej markową sportową niż markową która jakością nie powala.
 
fotorobart 



Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 720
Skąd: kraków
Wysłany: 2015-02-01, 13:49   

maicejm22
tu jesteś w błędzie sportowe tarcze i klocki, pełną skuteczność osiągają przy odpowiedniej temperaturze, wieć najpierw trzeba je dogrzać, pozniej trzeba ją utrzymać odpowiednim stylem jazdy, "na zimno" mają bardzo niską skuteczność.
Ostatnio zmieniony przez fotorobart 2015-02-01, 13:54, w całości zmieniany 3 razy  
 
maicejm22 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Sty 2015
Posty: 14
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-02-01, 14:04   

Pamiętajmy jednak, że tarcze sportowe do Dacia albo innych nie sportowych aut mają większą skuteczność przy normalnej jeździe.
Swego czas testowaliśmy takie tarcze w Polonezie i auto potrafiło się zatrzymać kilka metrów wcześniej. Sportowe to były Zimermana a zwykłe ATE. Różnica była duża i sam hamulec lepiej się zachowywał.
Po przygodzie na autostradzie kiedy rozleciała mi się prawie nowa tarcza (Textar) teraz zawsze wsadzam sportowe przy wymianie.
 
GORDINI 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,5Dci
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 251
Skąd: SCI
Wysłany: 2015-02-01, 15:19   

Cytat:
tu jesteś w błędzie sportowe tarcze i klocki, pełną skuteczność osiągają przy odpowiedniej temperaturze, wieć najpierw trzeba je dogrzać, pozniej trzeba ją utrzymać odpowiednim stylem jazdy, "na zimno" mają bardzo niską skuteczność.

Zależy jakie sportowe klocki masz na myśli. Jest cała seria np. EBC (zielone, czerwone, żółte), które nie potrzebują "rozgrzewki" a tarcze nie mają nic do rzeczy w tym temacie.
Nacinanie i nawiercanie powoduje lepsze odprowadzanie gazów i pyłów z klocków, również materiał w sportowych tarczach jest lepszy niż w zwykłych.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-02, 01:18   

na razie mam 32 tyś i fabryczne klocki na 40-50 %
chciałem na lato wymieniać

Raczej jestem z tych co hamują wcześniej a na końcu tylko się dotaczam i jak na razie fabryka mi wystarcza .

Nacinane tarcze w dusterze przede wszystkim powinny lepiej odprowadzać osady z tarcze które skutecznie mogą wydłużyć drogę hamowania .


Ja na razie namierzyłem tylko kilka tarcz do dustera 1.6 16v
rednica [mm]: 269
Grubość tarczy hamulcowej [mm]: 22,5
Brembo
http://www.iparts.pl/czes...5-09b46310.html
ZIMMERMANN
http://www.iparts.pl/czes...-470243920.html

BOSH
http://www.iparts.pl/czes...0986479779.html

i chyba ten bosh wygląda najlepiej


Jest jeszcze mikoda
http://www.mikoda.pl/skle...W-107KM----ESP-


Z klocków jest
REMSA
http://www.iparts.pl/czes...153-098700.html

DELPHI (z jakiegoś dziwnego powodu o 1 cm cieńsze )
http://www.iparts.pl/czes...-89-lp1865.html

BREMBO
http://www.iparts.pl/czes...-65-p68033.html

FERODO
http://www.iparts.pl/czes...62-fdb1617.html

ATE
http://www.iparts.pl/czes...3046027092.html



ogólnie to się na tym nie znam więc jestem otwarty na propozycje
_________________
Moje auto
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2015-02-02, 10:37   

Moim skromnym zdaniem przy takim stylu hamowania to tarcze Bosh i klocki Ferodo
 
cookie 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 273
Skąd: nijer Łorsoł
Wysłany: 2015-02-02, 12:01   

Lepszym rozwiązaniem byłby imho swap zacisków i tarcz od mocniejszej wersji silnikowej o ile takie występują i zmieszczą się w standardowych felgach. Swego czasu do starego samochodu, który przy 266mm tarczach na przodzie miał pewne problemy z wyhamowywaniem z dużych prędkości założyłem tarcze od nowszej wersji z tarczami i zaciskami pod wymiar bodajże 274mm i różnica była kolosalna, a cena tarcz i kloców prawi taka sama jak seryjnych. Sportowe tarcze szybciej zjadają klocki, a klocki green stuff kosztują z reguły 2 razy więcej niż seryjne klocki ate, delphi, valeo albo jakiś inny Lucas.
Swego czasu mocno się zastanawiałem nad zakupeł nacinanych ATE power disc o ile dobrze pamiętam ale po zwiększeniu rozmiaru tarcz pomysł umarł śmiercią naturalna.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-02, 12:25   

mógł bym swapować z 269 na 280 z dustera 1.5 dci
ale trzeba zmienić zwrotnice i zacisk więc tysiąc złoty niewyjęte

ale jak już wydawać taką kasę to co najmniej na 300 -330 mm
nie wiadomo czy serwo nie będzie trzeba zmieniać
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-02-02, 12:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
cookie 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 273
Skąd: nijer Łorsoł
Wysłany: 2015-02-02, 12:45   

300mm?? Ile waży duster? 2 tony? Targasz lawety? Jestes pewien, ze trzeba wymieniać zwrotnice i piastę? Zwykle zwrotnice i piasty są w danym roczniku takie same, a różnice są w jarzmie zacisku i samym zacisku.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-02, 12:53   

tak pisał ktoś na duster klubie
w sumie na hamulcach to prawie w ogóle się nie znam
umiem tylko wymieniać tarcze i klocki a nawet nie wiem co jest czym :mrgreen:
_________________
Moje auto
 
cookie 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 273
Skąd: nijer Łorsoł
Wysłany: 2015-02-02, 12:57   

300mm tarcze sa montowane w samochodach z duża masa albo takich co to potrafią dobić do 200km/h. W dusterze to byłby raczej przerost formy, bo ani on nie jest specjalnie szybki ani ciężki. Nadmiarem mocy, tez nie grzeszy więc zanim się rozpędzi do 140 to tarcze zdążą wystygnąć;-)
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-02, 13:02   

do 200 to się potrafiło rozpędzić clio 1.6 16v a tam hamulce były mniejsze jeszcze
lubie czasem szybciej pojeździć i przydało by się większy zapas hebla
a hamulce nigdy nie mogą być za dobre



Jak ktoś się zna to niech sprawdzi co trzeba by zmienić przy przekładce z 269 na 280
albo powiedzcie co to pomierzę bo dziś/jutro będę wygłuszał nadkola więc zdejmę koła
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-02-02, 13:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2015-02-02, 13:45   

Karenzo napisał/a:
do 200 to się potrafiło rozpędzić clio 1.6 16v a tam hamulce były mniejsze jeszcze
lubie czasem szybciej pojeździć i przydało by się większy zapas hebla
a hamulce nigdy nie mogą być za dobre



Jak ktoś się zna to niech sprawdzi co trzeba by zmienić przy przekładce z 269 na 280
albo powiedzcie co to pomierzę bo dziś/jutro będę wygłuszał nadkola więc zdejmę koła

clio II 1.6 16v mialo na przodzie tarcze 280mm, kiedys sprzedawalem znajomemu ktory miale w clio tarcze 269mm tylko zaciski i jarzma z 1.6 16v, podobno to jest jedyna roznica no i same tarcze/klocki
EDIT: to bylo dawno temu ale w sumie na 90% to same zaciski byly potrzebne, tarcze 280 i klocek
Ostatnio zmieniony przez johnson 2015-02-02, 13:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
cookie 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 273
Skąd: nijer Łorsoł
Wysłany: 2015-02-02, 14:03   

Karenzo napisał/a:
do 200 to się potrafiło rozpędzić clio 1.6 16v a tam hamulce były mniejsze jeszcze
lubie czasem szybciej pojeździć i przydało by się większy zapas hebla
a hamulce nigdy nie mogą być za dobre



Jak ktoś się zna to niech sprawdzi co trzeba by zmienić przy przekładce z 269 na 280
albo powiedzcie co to pomierzę bo dziś/jutro będę wygłuszał nadkola więc zdejmę koła

W pruszkowie na Żbikowie jest facet mający bardzo dużo używanych części do francuzów. Warto tam podjechać i z nim zagadać albo zadzwonić i wypytać. często nie odbiera telefonu, bo zwozi graty z zagranicy ale może się orientować co do czego pasuje
Numer do niego to: 502 153 872.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-02, 18:01   

tarcze 269 montuje się tylko w dusterze
jeszcze są podobne do yariski na tył

a do clio to montowali 240 -260 tarcze
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-02-02, 18:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-02, 18:30   

Już sprawdziłem na tyle na ile umiałem
trzeba wymienić na pewno zaciski i piasty bo 280 mają inne mocowanie

_________________
Moje auto
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne