Marka: dacia
Model: dacia
Silnik: 1,5 Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Lut 2015 Posty: 386 Skąd: Polska
Wysłany: 2015-02-08, 16:43 Czy dacia dokker 1,6b+lpg to dobry wybór
Witam wszystkich. Mam zamiar kupić tanie auto uniwersalne do wszystkiego. I wpadł mi w oko Dokker. I teraz mam dylemat czy to auto wytrzyma moje jazdy? Średnio rocznie kręcę z 40 tys. Nie jestem zwolennikiem aut nafaszerowanych elektroniką wolę auta proste i stąd moja fascynacja Dacią. Nie chcę aby zaraz po roku remontować nowy samochód. Czy silnik 1,6 da radę? dodam tylko,że lpg montowałbym u znajomego gazownika, który serwisuje wszystkie moje auta . Gaz planuję brc. Ktoś może coś napisać o tym aucie? mam jeszcze na oku doblo ,no ale cena wyższa a samochód ma służyć i do pracy i na wypady kempingowe z rodziną . Przekonacie mnie do Dacii? :)
Mam Lodgy 1,6 MPI i jestem narazie zadowolony. Mam instalację BRC i przejechałem już ponad 12 tys. km na gazie bez najmniejszego problemu. Mam już nalatane ponad 16 tys. od nowości i tylko miałem poprawiony soft a poza tym nic nie robiłem i nadal jedzie...
Poczytaj inne wątki o Lodgy, tam też chwalą swoje auta. Przyjemnej lektury.
Tylko jak zamontujesz gaz poza ASO to stracisz gwarancję na przerobione podzespoły, więc kup Dokkera, zagazuj w ASO, a potem będziesz tylko robił przeglądy i regulację u znajomego gazownika.
A jak kupisz używanego po gwarancji to co innego...
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Marka: dacia
Model: dacia
Silnik: 1,5 Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Lut 2015 Posty: 386 Skąd: Polska
Wysłany: 2015-02-08, 19:34
Średnio trzymam samochód do 250tys i sprzedaje i zazwyczaj auta które miałem wytrzymywały moje tempo pracy i chciałbym aby też tak było z dokerem:). Co do lpg to znajomy gazownik twierdzi,że nie ma czegoś takiego jak gaz fabryczny i czy silnik idzie pod gaz czy nie to w dalszym ciągu jest ten sam silnik...czy to prawda? I w grę wchodzi tylko nówka sztuka
Ostatnio zmieniony przez dacia 2015-02-08, 19:37, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3753 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-08, 19:41
Silniki z fabrycznym LPG mają w Dacii inne numery referencyjne zaworow i gniazd.Inna jest też wersja oprogramowania w ECU silnika. Część odczytów elektronika sekwencji pobiera z ECU. Ot cała fabryczność.
Twój znajomy gazownik jest zatem w błędzie bo gaz fabryczny jest
LPG Landi renzo jest zakładany w Fabryce i silniki są też do ów instalacji przystosowane co też widać po częstotliwości regulacji luzów zaworowych
Marka: dacia
Model: dacia
Silnik: 1,5 Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Lut 2015 Posty: 386 Skąd: Polska
Wysłany: 2015-02-08, 19:52
Ja piszę tylko to co słyszałem to po pierwsze.Po drugie byłem w salonie w okolicy i sprzedawca sam mówił,że instalki zakładają oni i wtedy ma się gwarancję. Coś jeszcze słyszałem,że jeżeli jest gaz fabryczny to tylko aso może regulować bo gazownicy nie mają sterowników czy coś takiego
Marka: dacia
Model: dacia
Silnik: 1,5 Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Lut 2015 Posty: 386 Skąd: Polska
Wysłany: 2015-02-08, 20:20
Ok dzięki za info . Skłaniałbym się raczej do fabrycznego gazu i teraz pytanie czy każdy gazownik przeprowadzi mi regulacje czy do końca musiałbym odwiedzać aso? Co do tego modelu to jest coś w nim co psuje się na ,,dzień dobry" ?
Niestety w dokkerze gołe blachy na tylnej kanapie biją po oczach .
jak kręcisz dużo kilometrów gaz lepszy fabryka gdyż ma wzmocnione zawory (lpg ma wyższą temperature spalania )
LPG jest po odparowaniu tak samo mokre jak benzyna i woda (po odparowaniu oczywiście). Różnica jest taka, ze benzyna słabiej odparowuje niż LPG. LPG ma w stosunku do benzyny mniejsza wartość kaloryczną w tej samej objętości par, a wiec mieszanka, lpg jest uboższa niż na benzynie, a to oznacza wyższa temperaturę w komorze spalania, choć w instalacji wtrysku lpg zjawisko to jest zdecydowanie mniejsze niż w starych mieszalnikowych.
Na duże przebiegi radziłbym jednak fabryczna instalację. Przeglądy wyjdą drożej ale spokój jaki zapewnie gwarancja serwisowa ma swoja cenę.
Z fabryczną instalacją w przyszłości mogą być różne niespodziewane niespodzianki, a fabrycznie zablokowany sterownik uniemożliwia jakąś poprawkę nawet w ASO.
Dużo o tym było pisane na naszym forum. Warto je poczytać te wątki o fabrycznej i niefabrycznej instalacji LPG.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Z fabryczną instalacją w przyszłości mogą być różne niespodziewane niespodzianki, a fabrycznie zablokowany sterownik uniemożliwia jakąś poprawkę nawet w ASO.
Dużo o tym było pisane na naszym forum. Warto je poczytać te wątki o fabrycznej i niefabrycznej instalacji LPG.
Mając na uwadze powyższe rozważałbym montaż instalacji w ASO. Ma to tylko jeden minus: w przypadku podróży zagranicznych gwarancja dealera nie obowiązuje poza granicami, naszego kraju tak jak to ma miejsce w sytuacji instalacji fabrycznej i gwarancji producenta, czyli w ASO Dacii za granicą mogą się wypiąć na usterki instalacji albo silnika.
Dałem radę w silniku 1,2 w Aveo, fakt szału na trasie nie było, ale pół Europy zjeździłem, to bardziej klimy brakow ało. Po przesiadce Duster wydaje się być bardzo żwawy
Marka: dacia
Model: dacia
Silnik: 1,5 Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Lut 2015 Posty: 386 Skąd: Polska
Wysłany: 2015-02-09, 18:37
cookie napisał/a:
route2000 napisał/a:
Z fabryczną instalacją w przyszłości mogą być różne niespodziewane niespodzianki, a fabrycznie zablokowany sterownik uniemożliwia jakąś poprawkę nawet w ASO.
Dużo o tym było pisane na naszym forum. Warto je poczytać te wątki o fabrycznej i niefabrycznej instalacji LPG.
Mając na uwadze powyższe rozważałbym montaż instalacji w ASO. Ma to tylko jeden minus: w przypadku podróży zagranicznych gwarancja dealera nie obowiązuje poza granicami, naszego kraju tak jak to ma miejsce w sytuacji instalacji fabrycznej i gwarancji producenta, czyli w ASO Dacii za granicą mogą się wypiąć na usterki instalacji albo silnika.
OK Panowie dzięki za podpowiedzi.... wskażcie mi gdzie mogę poczytać na temat lpg fabrycznego bo jestem tu nowy i mam jeszcze problemy :)
witam
kupując dokera spytałem pana w ASO jak to jest z instalacją gzowa fabryczną, czy są np. oryginalne przewody cieczy chłodzącej do parownika czy są cięte bo jak mi w uno wstawiali to pochlastał nożem te przewody by założyć obieg do parownika i elektryczne też są pocięte , i odniosłem wrażenie że gość nie wiedział o czym mówię, napomknął tylko że na dzień dzisiejszy to gaz zakłada w aucie jakaś firma a oni go tylko sprzedają, ale za jakiś czas to sami będą montować , więc chyba oryginalnego fabrycznego LPG nie ma
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum