Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Logan 2

Czy polecisz Logan 2?
Tak
78%
 78%  [ 18 ]
Nie
4%
 4%  [ 1 ]
Szukaj czegoś innego w tych pieniądzach
17%
 17%  [ 4 ]
Głosowań: 23
Wszystkich Głosów: 23

Autor Wiadomość
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-21, 15:42   

z autopsji i forum
Przez pierwsze 3 miesiące byłem 3-4 razy w ASO na gwarancji z fabrycznym gazem , potem wymienili mi tylko wtryski przy 30 tyś (3 rok użytkownika ) bo zapaliła mi się kontrolka "check engine "


Nie czaruje rzeczywistość , dużo osób na forum miało taką sytuacje że były drobne niedoróbki które potem ASO poprawiało . Nie rzutuje to mocno na ocenę ogólną gdyż usterki były mało dokuczliwe i można było z nimi jeździć .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-02-21, 15:44, w całości zmieniany 2 razy  
 
Michał93 



Marka: Dacia / BMW
Model: Logan 2 / e39
Silnik: 1.2 16v 75 lpg / M54B30
Rocznik: 2014 / 2001
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 288
Skąd: Białystok/Kielce
Wysłany: 2015-02-22, 22:51   

No i dzisiaj E39 powiedziało "ja już dziękuję". Pewnie usłyszała, że chcę ją sprzedać :-P
Podczas jazdy, nic szczególnego, dobiłem do 160 tylko, zaświeciła się czerwona lampka alladyna. Silnik od razu zgaszony, siłą rozpędu się dotoczyłem do najbliższego miejsca gdzie można się zatrzymać. Na bagnecie oleju minimum. OK, wyciągam z bagażnika litrówkę, która zawsze jeździła na dolewki. Dolałem, odpalam i.... dalej lampka alladyna, a po silniku słychać, że nie ma smarowania.... :evil:
Niestety, ale rozwinięcie skrótu BMW-będziesz miał wydatki w większości przypadków czeka właścicieli tej marki, szkoda, ale niestety jest kur****o droga w utrzymaniu :evil:
 
Dyziek 



Marka: Cytryna i Helmut
Model: inny
Silnik: benzyna i ropniak
Rocznik: inny
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 437
Skąd: Wawa
Wysłany: 2015-02-24, 19:36   

Chłopie, to rocznik 93, czego oczekujesz po 22 letnim samochodzie?
To nie Volvo 940...

Jaki miałeś przebieg?

P.S. w opisie masz e36
Ostatnio zmieniony przez Dyziek 2015-02-24, 19:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
Michał93 



Marka: Dacia / BMW
Model: Logan 2 / e39
Silnik: 1.2 16v 75 lpg / M54B30
Rocznik: 2014 / 2001
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 288
Skąd: Białystok/Kielce
Wysłany: 2015-02-24, 22:09   

E39 po lifcie. M54B30. 275083 km. Co do oryginalności przebiegu mam pewność bo sam ją sprowadzilem. Na szczęście koszt jak na bmw niewielki, 100 za uszczelkę pod misą, 100 za robotę i 200 za olej i filtr. Winowajca była śrubka mocująca koło zębate do pompy oleju :-)
 
k0zz 
Zielony listek


Marka: Honda
Model: Civic
Silnik: 1.4
Rocznik: 1997
Dołączył: 22 Cze 2015
Posty: 2
Skąd: Pułtusk
Wysłany: 2015-06-24, 13:02   

Witam,

Od kilku miesięcy noszę się z zamiarem kupna nowej Daci.
W związku z tym mam chciałbym was prosić o wszelkie sugestie, rady i ostrzeżenia.
Póki co, jedyne co wiem o tej marce to że przy 120 km/h w środku Logana 2 jest dosyć głośno :)

Samochód będzie służył żonie do dojazdów do pracy. Dziennie pokonywać będzie 90 km z czego 80 km w trasie.
W sumie rocznie wyjdzie około 18 tys. km.

1. Logan czy Sandero ?

Według mnie Logan jest ładniejszy i skłaniam sie ku niemu.
Jednak Sandero to Hatchback i w związku z tym podejrzewam, że łatwiej go zapakować.
Czy orientujecie sie jak to wygląda w praktyce ?
Warto w tym wypadku poświęcić wygląd nad praktyczność ?

2. Silnik 1.2 czy TCe 0.9

Wydaje mi się że TCe 0.9 będzie lepszym wyborem.
Z tego co czytalem, ten silnik sprawia że Dacia jest odczuwalnie żwawsza niż przy silniku 1.2.
Tyle, że z kolei 1.2 można zagazować.
Pytanie jak wychodzi spalanie TCe w praktyce i jak wychodzi spalanie gazu w 1.2 ?
Jeśli oszczędność na gazie nie przekroczyłaby 100 PLN miesięcznie ( licząc 2000 km miesięcznie ) to TCe chyba jest lepszym rozwiązaniem.
Czy wiadomo już jak z żywotnością silników TCe 09 ?

3. Wersja

Zamierzam kupić LAUREATE.
Czy DACIA PLUG&RADIO to jest to radio dotykowe 2 Din z wyświetlaczem ?
Jest do dokupienia Media Nav ale nie wiem czy to jest to samo co DACIA PLUG&RADIO + dodatkowe opcje ?
Czy to są dwa kompletnie inne urządzenia ?

4. Ubezpieczenie

Czy orientujecie sie może ile kosztuje AC na Dacie ?
Czy jakieś pakiety AC + OC + coś jeszcze są dodawane przy zakupie nowego samochodu ?

5. Wytrzymalość

Samochodem zamierzam pojezdzić min 10 lat.
Wyobrażam sobie, że przez pierwsze 5 lat nie będę do niego nic dokładał ( oprócz przeglądów ).
Jeśli wykupie przedłużenie gwarancji na 5 lat ASO będzie mi naprawiało wszelkie usterki ?


Bardzo będę wdzięczny za wasze podpowiedzi i opinie.

Pzdr.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-06-24, 13:31   

Ad.1 Moim zdaniem Sandero jest ładniejsze niż Logan, ale to kwestia gustu.
Ad.2 Silnik 1,2 jest większy oraz trwalszy niż 0.9TCe, ale tego już więcej nie wypowiem.
Tylko wiadomo, że TCe ma turbinę i stąd lepiej się zbiera, ale nie wiadomo jak z trwałością, natomiast 1,2 jest bez turbiny i prosty w obsłudze. Decyzja należy do Ciebie.
Co do spalania to nie wypowiem, bo mam inny silnik w Lodgy.
Ad.3 DACIA PLUG&RADIO to jest zwykłe radio (ekran nie dotykowy), ma wejście AUX, USB (odtwarza pliki mp3 z pendriva) i wbudowanym zestawem głośnomówiącym.
Natomiast jest inne radio z dotykowym ekranem czyli MEDIANAVIGACJA (posiada nawigację , ale słabo działa-było opisane na tutejszym forum).
Ad.4 Nowe auta w pierwszym roku mają bardzo korzystne pakiety ubezpieczeń, a po roku to różnie bywa, ale średnio pakiet ubezpieczeń kosztuje ok. 1200 - 1500 zł.
Ad.5 Jak Dacia to Dacia... z trwałością i wytrzymałością to różnie bywa..... ale z korzystną przewagą w stosunku do innych używanych aut z Zachodu...

Najlepiej jakbyś się sam wybrał do salonu Dacia, organoleptycznie oceniłbyś walory i porównania tych aut tak jak Logan i Sandero, to wtedy będziesz wiedział pod kątem praktyczności. Weź jazdy próbne obu aut i sam wyciągnij z tego wnioski.
Czy wygodnie, jak Ci jeździ itd. itp. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
skylar 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.5 dCi 90km
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 09 Lut 2015
Posty: 163
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-06-24, 17:41   

k0zz napisał/a:
Póki co, jedyne co wiem o tej marce to że przy 120 km/h w środku Logana 2 jest dosyć głośno :)

To źle wiesz o tej marce :-P . To nie jest kwestia marki tylko konkretnego silnika i modelu. Np. przy dieslu jest nawet lepiej niż przyzwoicie z hałasem - wyróżnia się pozytywnie w stosunku do innych diesli jakimi jeździłem. Zresztą Logan w dieslu ma inne wyciszenia.

Ad.1 Jak dla mnie Sandero bardziej na miasto a Logan na trasę. Różnica w długości między tymi modelami to prawie 30cm :!: Różnica pojemności bagażnika to 190l na korzyść Logana.
Ad.2 Ja się cieszę, że wybrałem diesla ale mam MCV, które waży 200kg więcej w stosunku do Sandero/Logan, więc może by silnik "kosiarkowy" 1,2 wystarczył ;-) . Generalnie to każdy ma inne oczekiwania co do silnika. Wsadź żonę i niech potestuje 1,2 i 0,9.
Ad.3 Ogólnie oba te radia mają przód 2dni a już bebechy 1din. Osobiście 950zł dopłaty do Media NAV to trochę za dużo szczególnie, że "zabierają" w rozliczeniu Plug&Play, więc sumarycznie daje to ok. 1300zł. W tej cenie można coś już zacząć kombinować na androidzie. A za 500 kupisz już markowe radio 2din, a za 900zł będzie nawet bez problemu odtwarzało filmy.
Ad.4 Tak jak kolega wyżej w zależności od pakietu ok. 1500zł. Samo OC 400zł. Reszta tej kwoty wynika z wysokiej wartości samochodu w pierwszym roku użytkowania.
Ad.5
k0zz napisał/a:
Jeśli wykupie przedłużenie gwarancji na 5 lat ASO będzie mi naprawiało wszelkie usterki ?
Wszelkie usterki, które obejmuje gwarancja ;-) . Ogólnie prosta konstrukcja i niskie ceny części.
Ostatnio zmieniony przez skylar 2015-06-24, 18:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-24, 18:08   

o,9 tce to MPI
więc jak najbardziej da się zagazować

ale 0,9 tce nie ma dobrej prasy
http://lpg-forum.pl/gaz-w...tce-t28625.html

Raczej ludzie podchodzą sceptycznie

Z drugiej strony 1.2 to straszny muł . Ma niby te 75 kucy ale to dzięki 16 zaworom które powyżej 3,5 tyś obr robią różnice .

Ponieważ 0,9 tce ma system start and stop a 1.2 16v to raczej powolna kareta ja odradzam wybór daci .
Jeżeli chodzi o te modele .
Możesz poczekać do końca roku na nową gamę silnikową . Niestety po nowym roku wszystkie auta będę już miały S&S .

Najlepiej sam przejdź się silnikiem 1.2 16v jeżeli ci odpowiada to będzie długo i bezawaryjnie służył ( z tym silnikiem tylko sandero bo jest mniejsze )

Za 10 tyś więcej masz dustera 4x2 z 1.6 16v
Ten silnik robił w taksówkach po 500 tyś na lpg .
Odpowiednia ilość mocy przy normalnym silniku . żadnych eko bajerów

Po pułtusku kręci się dużo dusterów w tym mój .Twoja żona doceni na pewno wysokie miejsce za kierownicą co daje poczucie bezpieczeństwa
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-06-24, 18:41, w całości zmieniany 4 razy  
 
k0zz 
Zielony listek


Marka: Honda
Model: Civic
Silnik: 1.4
Rocznik: 1997
Dołączył: 22 Cze 2015
Posty: 2
Skąd: Pułtusk
Wysłany: 2015-06-25, 07:22   

Karenzo napisał/a:


Ponieważ 0,9 tce ma system start and stop a 1.2 16v to raczej powolna kareta ja odradzam wybór daci .

Możesz poczekać do końca roku na nową gamę silnikową . Niestety po nowym roku wszystkie auta będę już miały S&S .



Rozumiem, że całkowicie odradzasz Dacie z silnikami 1.2 i 0.9 ?

I czemu ten S&S jest niestety ? Sporo firm się tych chwali, że to taka innowacja...
Źle to działa ? Psuje się ?
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-06-25, 09:37   

Kod:
I czemu ten S&S jest niestety ? Sporo firm się tych chwali, że to taka innowacja...
Źle to działa ? Psuje się ?

To już jest wymóg EURO6, a taki system S&S to już krótsza droga do usterki rozrusznika, silnika itp. Można wyłącznikiem zdezaktywować taki system.
Poczytaj na innych forach o takim systemie. ;-)
 
skylar 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.5 dCi 90km
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 09 Lut 2015
Posty: 163
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-06-25, 12:14   

Karenzo napisał/a:
Ponieważ 0,9 tce ma system start and stop

W cenniku Sandero są jeszcze tce bez S&S więc pewnie można jeszcze takie dostać (spełniające niższą normę).
Karenzo napisał/a:
Ponieważ 0,9 tce ma system start and stop a 1.2 16v to raczej powolna kareta ja odradzam wybór daci .
Jeżeli chodzi o te modele .

Nie tylko u Daci tak. Tak jak piszesz niedługo nie będzie żadnego wyboru bo niedługo ze względu na ekopajaców i ich euronormy wszystkie silniki benzynowe będą uturbione i z S&S. Zresztą Renault ostatnio robiło wyprzedaż modeli z "normalnymi" silnikami bo nowe normy idą i juz więcej ich nie będzie.

Niestety czasy gdy w Loganach I/Sandero I były fajne silnik benzynowe ze sporą mocą i łatwe do zagazowania minął bezpowrotnie :-/ . Jeszcze pół biedy jakby montowali czterocylindrowe tce 1,2.

Co zabawniejsze w cenniku Logana nie ma nawet żadnego diesla :-? . Sandero tylko w wersji Stepway ma diesla. W MCV jest jeszcze 75km i 90km. Przy czym 75km można już dostać w Ambiance za 45tys. czego wcześniej nie było.
Cytat:
Od kilku miesięcy noszę się z zamiarem kupna nowej Daci.

Może weź się rozglądnij za podemonstracyjnymi egzemplarzami. U dobrego dealera masz dużo niższą cenę niż za nówkę, samochód z pewnego źródła i często w idealnym stanie z niewielkim przebiegiem. Wtedy można bez problemu w cenie benzyny mieć najmocniejszego diesla.

k0zz napisał/a:
1. Logan czy Sandero ?

Patrząc na obecne cenniki Logana/Sandero i po przemyśleniu to albo Logan MCV na dieslu lub tak jak pisze Karenzo Duster 1.6 16v lub 1.5 dci 90km. Lub poczekać na nowe silniki.

Karenzo napisał/a:
Najlepiej sam przejdź się silnikiem 1.2 16v jeżeli ci odpowiada to będzie długo i bezawaryjnie służył ( z tym silnikiem tylko sandero bo jest mniejsze )

Ale różnica wagowa między Sandero i Logan to tylko ok 30kg, więc jak dla mnie nie ma znaczenia, że Sandero mniejsze. W obu samochodach będzie się tak samo ten silnik sprawował.
Ostatnio zmieniony przez skylar 2015-06-25, 12:19, w całości zmieniany 4 razy  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-25, 14:55   

na pewno saden czyli logan będzie ciszej i lepiej jeździł po autostradach ze względu na bryłe.

Oferta daci jest bezkonkurencyjna jeżeli chodzi o dustery i trochę lodgy/dokkery

sedany i hatchbacki są bardzo popularne na rynku , wybór jest spory a oferta daci dość słaba .

Zastanów się nad dusterem bo to bardzo dobre auto w okolice pułtuska , wiem bo mam tam działkę .
I nie ma co się zrażać głośnością auta , z tym można tanio i łatwo walczyć .
http://www.daciaklub.pl/f...1652136#1652136
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-06-25, 14:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
cookie 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 273
Skąd: nijer Łorsoł
Wysłany: 2015-06-29, 14:53   

To ją od siebie dodam na temat spalania 0.9. Na pojazdach do pracy latem wychodzi mi 6l. Zimą 7l. Na trasie jeśli nie będziesz więcej niż 120 spalanie jest w granicach 6. Na autostradach z pr3dkosciami powyżej 130 spalanie zsprzed miesiąca wyszło mi 6,4. Średnią prędkość z trasy z wawy do szklarskiej poręby i z powrotem mialem powyżej 90 km/h więc raczej nie wloklem się w ogonie. Chalas w 0,9tce do prędkości 120 jest niewielki. Powyżej jest już gorzej ale znosnie. W 1,2 już powyżej 100km/h robi się nieprzyjemne głośno. Moim zdaniem 1,2 że względu na totalną mulowatosc i hałas odpada. Spalanie w 0.9 jest na tyle małe że imho nie ma sensu tego gazowac. Przejechał em na razie 12 tys. Km i nic się nie wydarzyło. Mam wersje laureate.
 
cookie 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 273
Skąd: nijer Łorsoł
Wysłany: 2015-06-30, 19:45   

Karenzo napisał/a:
o,9 tce to MPI
więc jak najbardziej da się zagazować

ale 0,9 tce nie ma dobrej prasy
http://lpg-forum.pl/gaz-w...tce-t28625.html

Raczej ludzie podchodzą sceptycznie

Z drugiej strony 1.2 to straszny muł . Ma niby te 75 kucy ale to dzięki 16 zaworom które powyżej 3,5 tyś obr robią różnice .

Ponieważ 0,9 tce ma system start and stop a 1.2 16v to raczej powolna kareta ja odradzam wybór daci .
Jeżeli chodzi o te modele .
Możesz poczekać do końca roku na nową gamę silnikową . Niestety po nowym roku wszystkie auta będę już miały S&S .

Najlepiej sam przejdź się silnikiem 1.2 16v jeżeli ci odpowiada to będzie długo i bezawaryjnie służył ( z tym silnikiem tylko sandero bo jest mniejsze )

Za 10 tyś więcej masz dustera 4x2 z 1.6 16v
Ten silnik robił w taksówkach po 500 tyś na lpg .
Odpowiednia ilość mocy przy normalnym silniku . żadnych eko bajerów

Po pułtusku kręci się dużo dusterów w tym mój .Twoja żona doceni na pewno wysokie miejsce za kierownicą co daje poczucie bezpieczeństwa
s&s da się dezaktywować w większości samochodów. W Dacii zapewne też. Pokaz mi jeden post o awarii 0.9tce. Dobra prasę to mavw i co z tego. Ten silnik w Clio jest od 2012r więc są już zapewne takie z nalotem 200tys, a jakoś nikt nie pisz, że mu się łańcuch rozciągnął albo turbina wysyłała. Pewnie się pojawia narzekania znawcow
za 2 lata jak do polski dojada pierwsze roczniki Clio z przebiegiem"120 tys", a w pamięci 400.
 
skylar 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.5 dCi 90km
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 09 Lut 2015
Posty: 163
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-07-03, 05:57   

cookie napisał/a:
s&s da się dezaktywować w większości samochodów

Tak, ale bez "grzebania" w samochodzie najczęściej ta dezaktywacja działa tylko do pierwszego wyłączenia samochodu z kluczyka. Tak, że przy każdej jeździe trzeba dezaktywować co jest męczące. Zresztą na jednym forum czytałem o Passacie b7, któremu na autostradzie przy załączonym tempomacie i prędkości 140km/h załączył sie s&s :shock: . Według serwisu była to wina błędnie działającego czujnika (przekazujące informacje do s&s przy pedale gazu).

A jak już słyszę o s&s w dieslach to mi się płakać chce ;-) .

cookie napisał/a:
Pokaz mi jeden post o awarii 0.9tce.

Ja osobiście nie mam aż takich obaw jeśli chodzi o trwałość bo Renault nie wyżyłowało tych silnik do tego stopnia co Ford w ecoboost. Ja do 0.9tce to mam głównie zarzuty co do kultury pracy. Dlatego wolałbym w Daci 1.2tce, który ma 4 cylindry. Znacznie lepsza kultura pracy i nie trzeba kombinować z silnikiem aby ograniczać drgania wynikające z 3 cylindrów co powinno przełożyć się na większa trwałość niż w 0.9tce.

cookie napisał/a:
Ten silnik w Clio jest od 2012r

I dlatego jak dla mnie silnik ten powinien być wsadzany tylko do czegoś wielkości Clio a nie MCV. Zresztą jakoś Dusterowi udało się załapać na TCE 125.
Ostatnio zmieniony przez skylar 2015-07-03, 06:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-03, 06:15   

Nawet jeżeli dezaktywujesz s&s to dalej pozostają jego elementy w aucie .
np akumulator czy rozrusznik
Wiec przy ewentualnych naprawach i tak poczujesz to na kieszeni 4 razy mocniej niż w normalnym aucie

Co do 0,9 tce to jest to dobry silnik jak ktoś chce jeździć samochodem 5 lat , sprzedać i zapomnieć .
Ale jeżeli chce użytkować auto "do zajechania " to nie polecam
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-07-03, 06:18, w całości zmieniany 2 razy  
 
skylar 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.5 dCi 90km
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 09 Lut 2015
Posty: 163
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-07-03, 06:26   

Karenzo napisał/a:
Ale jeżeli chce użytkować auto "do zajechania " to nie polecam

Ostatni silnik w Daci nie do zajechania to masz akurat Ty ;-) . Żeby tylko buda jeszcze tyle wytrzymała co ten silnik, ale takich samochód już nie robią.

A przepraszam zapomniałbym jeszcze o Lodzi i jej 1.6 84km 8v, tylko że 20 kucy mniej. I znowu nie rozumiem czemu Duster mógł dostać 1.6 16v a Lodzia nie.
Ostatnio zmieniony przez skylar 2015-07-03, 06:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-07-03, 07:34   

Bo Duster ma czasami jeździć po bezdrożach to potrzebuje więcej mocy i momentu obrotowego, a Lodzia jest typowo autem do przemieszczenia od punktu A do punktu B z bagażami na normalnej drodze to zupełnie wystarczy.
Miałem Scenica z 1,6 16V (K4M) i mam Lodzię z 1,6 8V więc takie różnice nie są tak bardzo odczuwalne. Czasem troszkę brakuje mocy ale tylko na długiej trasie, lecz kto tak często jeździ na długich trasach? (nie mówiąc o przedstawicielach handlowych). Ci którzy jeżdżą 2-3 razy w roku to takie auto w zupełności wystarczy. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
skylar 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.5 dCi 90km
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 09 Lut 2015
Posty: 163
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-07-03, 08:38   

route2000 napisał/a:
Bo Duster ma czasami jeździć po bezdrożach to potrzebuje więcej mocy i momentu obrotowego

A Lodzia ma czasami wozić 7 osób plus bagaże i też potrzebuje czasami mocy i momentu. Zresztą jest w niej dostępny 110 konny diesel a już mocniejszej benzyny nie ma. Teraz popatrzyłem na cennik Lodgy i Dokkera i są dla 90 konnego diesla praktycznie w tej samej cenie (ok. 2000zł różnicy) co MCV :shock: :evil: . Chyba chcą zarżnąć kompletnie sprzedaż MCV.

route2000 napisał/a:
Miałem Scenica z 1,6 16V (K4M) i mam Lodzię z 1,6 8V więc takie różnice nie są tak bardzo odczuwalne.

Niby tak, ale zawsze warto mieć te 20 kucy więcej szczególnie, że cenowo różnica między tymi dwoma silnikami nie powinna być duża. Niech dadzą też do wyboru 16v.

route2000 napisał/a:
Ci którzy jeżdżą 2-3 razy w roku to takie auto w zupełności wystarczy. ;-)

Zgadzam się. Ale MCV I robili ze 1,6 16v 105km a nie był to samochód do jazdy w terenie.
Ostatnio zmieniony przez skylar 2015-07-03, 08:49, w całości zmieniany 5 razy  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-07-03, 10:09   

Taka jest polityka koncernu Renault, by nie spadła sprzedaż renówek na rzecz Dacii.
Dacia wg nich ma być "słabszym" i "gorszym" autem od armii renaultek.
Ponadto te silniki mają normę EURO4 a już od przyszłego roku już wchodzi norma EURO6.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
yuyelamu 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster FL
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 11 Cze 2015
Posty: 7
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-03, 12:16   

Moim zdaniem jeżeli wspominamy o Dusterze z K4M, to najpierw dobrze się tym autem przejechać i ocenić, czy ta konfiguracja jest dla kupującego odpowiednia. Poza tym gdzieś mi już mignęło, że w tej chwili przy zamawianiu Dustera jest już dostępny odpowiednik Nissana zamiast K4M Renault.

Wydaje mi się również, że jeśli ktoś nie zjeżdża z asfaltu, to nie ma sensu jeździć na szerszych kapciach, z większym prześwitem, bo to się odbija na spalaniu. Ponadto sam K4M z elektronicznie sterowaną przepustnicą ma swoją specyfikę:) I zdarza się falowanie obrotów na biegu jałowym (Euro 5b?).

Jeżeli auto ma jeździć w trasie, to raczej odrzuciłbym wolnossący silnik 1.2, a dla 0.9 sprawdziłbym jakie są prędkości przy jakich obrotach na ostatnim biegu. Jeśli silnik przy 100km/h będzie miał 3000 obrotów, auto jest budżetowe, to jakby nie kombinował, będzie w nim głośno. A może są na rynku takie samochody w tej cenie, które oferują 6 stopniową skrzynię? No i przy sporych dziennych trasach nie przekreślałbym diesli...

Niestety coraz więcej samochodów ma turbo i nawet w mieście się czuje, że ludzie jeżdżą dynamicznie. Mają moment i z niego korzystając, więc ja bym odpuścił wolnossące, bo trochę z tym nowym autem trzeba będzie męczyć do czasu zmiany na kolejne.
 
yuyelamu 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster FL
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 11 Cze 2015
Posty: 7
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-03, 12:35   

A może Kia Rio albo Citroen C-Elysse, chociaż mnie bardziej podoba się Logan i Sandero:) Natomiast nie siedziałem w tych samochodach, więc może tam jest jakaś wartość dodana. Citroen 1.6 jest od 44k..
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3598
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-03, 14:13   

Nie ma już w ofercie K4M i K7M oprócz demówek w salonach i zamówień na stok. Dokkery, Lodgy i Dustery zamawiane obecnie są już z silnikami H4M pod nazwą SCE 100 i SCE 110 (stary Nissanowski HR16DE).
Jedyny silnik bez startstop w ofercie Dacii to 1.2 16V (D4F).
 
skylar 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.5 dCi 90km
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 09 Lut 2015
Posty: 163
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-07-03, 16:11   

yuyelamu napisał/a:
więc ja bym odpuścił wolnossące



Z tych dwóch jakbym miał do wyboru bez zastanowienia wybrałbym wolnossącą jednostkę i nawet chętnie bym się z nią "męczył" bo silnik mniej wyżyłowany i w naprawach tańszy/prostszy.

DrOzda napisał/a:
Nie ma już w ofercie K4M i K7M oprócz demówek w salonach i zamówień na stok. Dokkery, Lodgy i Dustery zamawiane obecnie są już z silnikami H4M

Ale w cennikach na stronie Daci nie ma jeszcze nowych silników. Zresztą na tej zmianie zyskują modele, które już mają "dobre/w miarę mocne" benzynowe silniki.

Lodgy/Dokker 82KM->102KM, Duster 105KM->115KM

A Sandero/Logan/MCV w bonusie dostają o 2KM (75KM->73KM) słabszy już słaby silnik 1,2 16v :-? .
Ostatnio zmieniony przez skylar 2015-07-03, 16:17, w całości zmieniany 3 razy  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-03, 16:27   

nie wszystko na te konie przeliczajcie
Bo teraz rozlokowują silnik na wyższe obroty i wuala jest 75 kucy z 1.2 , realnie użytkownik ma jakieś 40
_________________
Moje auto
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne