Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Dokker 1.5 dci 90KM wersja osobow - JAZDA TESTOWA - wrażenia
Autor Wiadomość
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 787
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-25, 14:14   Dokker 1.5 dci 90KM wersja osobow - JAZDA TESTOWA - wrażenia

Udało mi się przejechać Dokkerem 1.5 dci 90KM wersja osobowa , BlueLine o ile pamiętam, najbogatsze wyposażenie.
Dzięki uprzejmości http://www.renaultwarszawa.pl/ salon Al. Jerozolimskie 156.

Wrażenia poniżej po jeździe bo to jednak nie to samo co wsadzenie tyłka do auta stojącego

Wrażenia:
plusy
-auto przestronne, pasażer obok nie siedzi nam „na kolanach” tylko jest pewien dystans, z osobami z tyłu było by podobnie, czuć przestrzeń
-widoczność bardzo dobra
-siedzi się wyżej niż w standardowej osobówce co dla mnie daje pewien komfort
-układ kierowniczy działa zupełnie poprawnie i auto wykonuje poprawnie wszystkie polecenia
-pomimo dużej przestrzeni nie jest zbyt długie i można się spokojnie zmieścić przejeżdżając z pasa na pas w dużym ruchu
-żadnych nadmiernych odgłosów do ok 120-130 nie słyszałem, dla mnie wyciszenie zadowalające, silnika także nie słychać
-silnik nie ma turbodziury wg mnie i przyspiesza liniowo
-zawieszenie pracuje bardzo poprawnie i choć bardziej miękkie niż w Combo to jednak lepiej trzyma się drogi niż np. w Partnerze 1-szej generacji
minusy
-za słaba dynamika silnika, pomimo redukcji biegów nie da się poczuć choć lekkiego wgniatania pleców w fotel co na polskich, jedno pasmowych drogach mogłoby przy wyprzedzaniu przynieść trochę stresów
-brak wskaźnika temperatury silnika co w przypadku diesla jest wg mnie istotne bo te silnik pokazują swoje możliwości po pełnym nagrzaniu a nagrzewają się długo

Auto, którym miałem możliwość się przejechać miało ok 30 km przebiegu, miało cały czas włączoną klimatyzację, nie miałem możliwości ocenić czy w pełni się nagrzało przez ok 10 km jazdy testowej.

Podsumowanie:
Gdyby nie silnik i strach przed słabą dynamiką to bym brał od razu. Muszę się przespać z tematem aby nie żałować.

Miałem takie wrażenie, że jazdę fajnym sporym acz nie za dużym samochodem pewnie trzymającym się drogi i stabilnym ale z za słabym do niego silnikiem.
Ostatnio zmieniony przez mojo 2015-04-25, 14:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
d3mol3k 



Marka: dacia/dacia
Model: dokker/duster
Silnik: 1.5 dci 90/1.6 SCe
Rocznik: 2012/2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 1093
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2015-04-25, 14:22   

Trzeba było wyłączyć klimę - wtedy dałoby się odczuć lepszą dynamikę. Jednak z włączona klimatyzacją jak pisałem jest dużo gorzej i jak piszesz wyprzedzanie na jednopasmówce jest hmmm nie sympatyczne.
A poza tym brawo - osobiście załatwiłeś szybciej jazdę niż mailowo. (ale to w innym temacie więc za mały off-top przepraszam) wracam do tematu.

Co do ogrzewania - zimą jest nieciekawie - auto nagrzewa się dość wolno. Jednak robi to na drugim biegu prędkości wentylatora. Przy biegu 3 i wyższym po około 15 minutach (cirka Twoje 10 km po trasie) w aucie robi się dość ciepło. Odczucie indywidualne.
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 787
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-25, 14:40   

d3mol3k napisał/a:
Co do ogrzewania - zimą jest nieciekawie - auto nagrzewa się dość wolno. Jednak robi to na drugim biegu prędkości wentylatora. Przy biegu 3 i wyższym po około 15 minutach (cirka Twoje 10 km po trasie) w aucie robi się dość ciepło. Odczucie indywidualne.

W każdym dieslu tak jest bo ma większą sprawność niż benzyna i dzieki temu mniej pali. Żeby to zniwelować trzeba by mieć ogrzewanie nie działające w oparciu o temperaturę silnika.
W dieslu to nawet na postoju, na wolnych obrotach jak się w zimie włączy nadmuch ogrzewania to temperatura potrafi spaść drastycznie. Taki urok, coś za coś.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-25, 14:57   

a tryb eco wyłączyłeś ?
_________________
Moje auto
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 787
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-25, 15:40   

Karenzo napisał/a:
a tryb eco wyłączyłeś ?


A co takiego w tym modelu?
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-25, 15:46   

http://www.dacia.pl/samoc...stko-o/komfort/
_________________
Moje auto
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1599
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2015-04-25, 17:00   

Eco to taki kaganiec, niby ma mniej palić (choć w moim przypadku to było max. 0,3 l/100 km) ale jakby było włączone to byś wiedział, bo pali się kontrolka przy zegarach :-)

A kontrolka temperatury silnika jest, tylko jak się zapali to wypada się zatrzymać a mogli dołożyć taki zwykły wskazówkowy, bo miejsca sporo.
Ostatnio zmieniony przez arczi_88 2015-04-25, 17:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
GORDINI 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,5Dci
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 251
Skąd: SCI
Wysłany: 2015-04-25, 17:23   

mojo napisał/a:
Gdyby nie silnik i strach przed słabą dynamiką to bym brał od razu. Muszę się przespać z tematem aby nie żałować.

Napęd musi się "rozchodzić" - najlepiej przejedź się autem po przebiegu ponad 10 000km. Zawsze można podnieść moc o te 15-20kM - w Lodgy 107kM w zupełności wystarcza co całkiem dynamicznej jazdy.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-26, 00:48   

mojo napisał/a:
pomimo redukcji biegów nie da się poczuć choć lekkiego wgniatania pleców w fotel

Przy jakiej prędkości?
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 787
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-26, 05:05   

laisar napisał/a:
mojo napisał/a:
pomimo redukcji biegów nie da się poczuć choć lekkiego wgniatania pleców w fotel

Przy jakiej prędkości?


50-60 km/h, trójka, decha i wg mnie zaledwie przyspiesza.
Nic się nie paliło na desce więc raczej eco nie było włączone.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-28, 10:11   

mojo napisał/a:
50-60 km/h, trójka, decha i wg mnie zaledwie przyspiesza

Jak rozumiem - porównujesz do swojego opla, a on ma jednak większy moment, większą moc, 16-zaworową głowicę, a w dodatku krótszą skrzynię biegów niż dokker.

Jednak i tak to wrażenie wydaje mi się nieco dziwne - 50-60 km/h to na czwórce 1500-1800 obr/min, więc po zrzuceniu na III bieg jest to 2000-2400, czyli szczyt momentu i wciąż daleko do mocy maksymalnej. Oczywiście, nie ma co liczyć na rakietowy start, ale mimo wszystko dokker powinien przyśpieszać całkiem przyzwoicie.

Ja mam leciwego benzyniaka 1.6 8V i w identycznej sytuacji wyraźnie czuć przyśpieszenie - oczywiście, nie wgniata w fotel, ale 8 sek. w teście 60-100 km/h to nie jest żadna tragedia: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=7327 (uwaga na odmienną metodologię - IV bieg, ale w końcu liczy się wynik, a nie sztuczne ograniczenia).

Rzecz jasna najfajniej jest mieć auto idealne pod każdym względem, ale jeśli dCi 90 jest dla Ciebie za słabe, to może powinieneś przyjrzeć się TCE 115 albo 125 [:
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 787
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-28, 15:13   

Jechałem tylko ok 10km więc trudno dobrze to auto sprawdzić. Nie wiem nawet czy się nagrzał silnik jak już pisałem bo nie ma wskaźnika. Każdy diesel jak się nie nagrzeje to gorzej ciągnie a w małych pojemnościach to jest szczególnie zauważalne.
Z ciekawości sprawdziłem masy wersji osobowych i wychodzi:
Dokker 1206 kg
Combo C 1365 kg
Partner 1420 kg
Doblo 1480 kg
więc Dokker powinien iść niby ładnie bo jest lekki a miałem wrażenie jakby był właśnie przyciężkawy to tego motorku.

Wersje benzynowe mają moment tez ok 200Nm więc raczej jakiegoś szału przy przyspieszaniu "z marszu" też nie będzie.
 
d3mol3k 



Marka: dacia/dacia
Model: dokker/duster
Silnik: 1.5 dci 90/1.6 SCe
Rocznik: 2012/2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 1093
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2015-04-28, 16:35   

laisar, w sumie przy pracującej klimatyzacji przy tym silniku nie wgniata wcale. Naprawdę jest taki jakiś dziwnie słaby. Ale ten sam manewr przy wyłączonej klimie daje już pewne odczucie mocy tego silnika. Ale spoko spoko - to nie jest rajdówka.



Ale ogólnie żartując mojo poczekaj na wersję RS ;-)
_________________
Autko do jeżdżenia - zużycie poglądowe dla zainteresowanych: 1.6 SCe 115 KM
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-28, 17:32   

Zaprzyj się lewą nogą o lewe nadkole i pchaj plecami na oparcie siedziska fotela. Inaczej nici w daci z ściskania w fotel ☺
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2015-04-28, 18:40   

mojo napisał/a:
Gdyby nie silnik i strach przed słabą dynamiką to bym brał od razu. Muszę się przespać z tematem aby nie żałować.


hmm jezdzilem taki Dokerem i nie uważam ze zle jeździ w tej mocy.
miałem MCV z 86konnym a później 100 konnym lodgy 112 i 134konne.
Kazde ma innna dynamikę , ale ps kupujesz dokera żeby nim zapierdzielac ;) ps 90 koni w zupelnosci wystarcza, a jak co to sobie zoloz chipa ;)i będziesz miał kolo 110 koni ;) i to rozwiaze twój problem :)
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-04-28, 18:46   

laisar napisał/a:
mojo napisał/a:
50-60 km/h, trójka, decha i wg mnie zaledwie przyspiesza

Jak rozumiem - porównujesz do swojego opla, a on ma jednak większy moment, większą moc, 16-zaworową głowicę, a w dodatku krótszą skrzynię biegów niż dokker.

Jednak i tak to wrażenie wydaje mi się nieco dziwne -


Ja mam dokładnie takie same obserwacje - już nieraz pisałem, że lepsze wrażenia tego typu niż 110 konny Duster, dawał 68 konny Peugeot, o 115 konnym Ceedzie nie wspominając.
Brakuje mi tego pociągnięcia jak diabli.
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 787
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-28, 21:13   

A czy ktoś wie jakim cudem MCV II 1.5 dci 90KM ma 220Nm a Dokker tylko 200Nm? Jakie są różnice w tych silnikach?
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-04-29, 08:26   

Chyba zwykłe niedopatrzenie producentów.... chochlik drukarski. Ale mogę się mylić.... :->
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
kp77 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 05 Lut 2014
Posty: 29
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-05-01, 20:30   

Kilka uwag jako użytkownika ode mnie, zrobione 19.500km. Jak dla mnie silnik jest dynamiczny, 90KM w zupełności wystarczy- nie ma problemu z wyprzedzaniem, ładnie ciągnie, gorzej jak się włączy tryb ECO, wtedy spadek mocy jest bardzo odczuwalny, przy włączonej klimie również (ale nie tak bardzo jak przy ECO). Spalanie na mieście 6,1L, przy jeździe do 2000obr., na trasie jest już dużo przyjemniej, mój rekord to 4,5L. W jeździe miejskiej przy włączonym trybie ECO, zaobserwowałem spalanie mniejsze o ok. 1L. Poprzednio jeździłem Partnerem II 1.6 benz. przez 6 lat, do Dokkera przyzwyczaiłem się po 2 tygodniach jazdy, i od początku nie żałuję zakupu. Jako 4-osobowa rodzina pakujemy się ile chcemy, jedziemy wygodnie, szybko + bagażnik na hak z 3 rowerami, i wo na wakacje, tak w zeszłym roku bez stresu śmignęliśmy nad nasze morze, a później na Węgry.
Z minusów zaobserwowałem skrzypienie (od czasu do czasu) fotela kierowcy i pedału hamulca, oraz coraz bardziej denerwujące stuki w karoserii, coś jakby w obydwu drzwiach przesuwnych od środka pukało podczas jazdy po nierównym terenie, jestem przed pierwszym przeglądem więc od razu to zgłoszę. Za dobrą cenę dostajesz bardzo dobry samochód- ja osobiście polecam ! Pomyśl o wersji Stepway, wygląda super.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne