Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
System Start&Stop w nowych Daciach (od EURO 6)
Autor Wiadomość
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1061
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2015-05-29, 09:56   

Karenzo napisał/a:

W pierwszej chwili silnik w ogóle pracuje bez oleju (olej znajduje się w misce olejowej ) , a do osiągnięcia pełnej sprawności potrzebuje nawet 2 min . ( w zimnym otoczeniu )


Nie demonizuj, zanim olej spłynie do miski to mija kilkadziesiąt minut. Po minucie czy nawet pięciu od wyłączenia to za dużo tego oleju nie spłynie, ani też silnik nie wystygnie.

Karenzo napisał/a:

Teraz pytanie czy na postoju auto będzie miało włączony obieg olejowy ? jeżeli nie to po 10 tyś km może być zużyty jak silnik bez tego systemu po 100


Samochody z start/stopem jeżdżą już od kilku lat po drogach, więc mają już 100 i 200 tyś km i jakoś nie pękają.
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-29, 09:58   

Akurat S/S działa gdy silnik jest rozgrzany a nawet ciepły olej nie spłynie w ciągu tych dwóch minut. Poza tym ciepły olej szybciej dotrze do wszystkich zakamarków niż zimny.
Obecnie większość samochodów jeździ na syntetycznych olejach, które nawet zimne sprawniej docierają do elementów smarowanych a nie tak jak kiedyś oleje mineralne.

BTW, jakby alternator/rozrusznik był jednym elementem zamocowanym do koła zamachowego to było by dużo lepiej. Brak przekładni, elektromagnesów itp. Od razu po uruchomieniu silnika można by dawać gaz a nie czekać aż zębatki się rozłączą. A taki bezszczotkowy alternator powinien być kompletnie bezobsługowy.
Tyle, że dwumasowe koło zamachowe musiałoby być jakoś wymieniane bez całego zespołu... Chociaż znając pogoń za zyskami to może się okazać, że do wymiany byłby właśnie cały zespół alternator-rozrusznik-dwumasowe koło zamachowe... :-(
Swoją drogą co złego było w tarczy sprzęgła ze sprężynkami ?!? Za tania i za łatwo wymienić ? :roll:
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3598
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-29, 10:38   

Przy większych mocach i momencie generowanym przez turbo diesle i benzyny klasyczne sprzęgło musiałoby mieć większą powierzchnię okładzin więc też większe koło zamachowe (ale to powoduje większą konsumpcję paliwa) mocniejszą skrzynię i półosie żeby nie powodować nadmiernych przeciążeń układu przeniesienia napędu. Zamiast tego wymyślono "elestyczny" dwumas , albo skrzynię dwusprzęgłową ....
 
juras01 
Zielony listek


Marka: Toyota
Model: AURIS
Silnik: D4D
Rocznik: 2007
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 8
Skąd: Pogórze
Wysłany: 2015-06-21, 18:00   

Czy w nowych Dusterkach jest możliwość wyłączenia systemu S&S ?
 
endrju 


Marka: fiat
Model: albea, panda
Silnik: 1400, 1200
Dołączył: 05 Sty 2013
Posty: 19
Skąd: Gorlice
Wysłany: 2015-09-11, 11:29   S&S czy można wyłączyć?

Proszę o informację czy system start/stop można wyłączyć w Daci Duster.
_________________
były: fiat 126p, ford capri, opel kadett, peugeot 205, fiat punto, ford mondeo, fiat seicento, multipla...
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3598
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-11, 11:52   

Według relacji właściciela Sandero Stepway odebranego kilka dni temu , w okolicach hamulca ręcznego jest guzik deaktywujący ten system - niestety trzeba to robić za kazdym uruchomieniem samochodu:
http://www.daciaklub.pl/f...94fef7d#1678569
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2015-09-11, 14:05   

Jak jest w okolicach hamulca, to podciągnąć pod kontrolkę ręcznego i zdeaktywuje się po każdym spuszczeniu hamulca przed jazdą. :mrgreen:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2015-09-11, 17:08   

Tak można fizycznie wyłączyć to w Sandero - jest guziczek z czerwoną kontrolką. Nie wiem czy podobnie jest w Dusterze.
Niestety za każdym ponownym rozruchem trzeba to robić na nowo.

Zdjęcia instrukcji obsługi:
http://zapodaj.net/images/86d5fe3c51cf3.jpg
http://zapodaj.net/images/f2d38b51137e8.jpg
http://zapodaj.net/images/be9bfc6e51e0f.jpg
Ostatnio zmieniony przez gregorisan 2015-09-11, 17:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-09-11, 18:08   

We fiacie włączenie klimatyzacji dezaktywuje SS. Wystarczy raz odpalić klimkę i SS śpi. Może tak jest w dacii?
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
DIYowiec 


Marka: Dacia/Skoda
Model: Dokker/Superb
Silnik: 1.6MPI/2.0TSi 265KM
Rocznik: 2014/2014
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 163
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-12, 10:10   

jan ostrzyca napisał/a:
We fiacie włączenie klimatyzacji dezaktywuje SS. Wystarczy raz odpalić klimkę i SS śpi. Może tak jest w dacii?
To chyba jedyny samochód z SS w którym istnieje taka integracja :)

eplus napisał/a:
Jak jest w okolicach hamulca, to podciągnąć pod kontrolkę ręcznego i zdeaktywuje się po każdym spuszczeniu hamulca przed jazdą. :mrgreen:
Nie polecam ;]
I tak serio to możemy się śmiać, ale lepiej nie dawać takich rad, nawet dla beki, na forum bo jeszcze ktoś weźmie to na serio ;]

Nie wiem czy masz pod ręką dobre ASO, ale w BMW nie było problemu by zmienili działanie przycisku tak by domyślnie SS było wyłączone, a przyciskiem dokonywało się aktywacji.
Ale tak szczerze mówiąc to po miesiącu się przyzwyczaisz do nowej procedury startu i będziesz to bezwiednie robił, nawet o tym nie myśląc :)
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2015-09-12, 11:53   

jan ostrzyca napisał/a:
We fiacie włączenie klimatyzacji dezaktywuje SS. Wystarczy raz odpalić klimkę i SS śpi. Może tak jest w dacii?


Z ciekawości sprawdziłem - nie działa ;-)
 
DIYowiec 


Marka: Dacia/Skoda
Model: Dokker/Superb
Silnik: 1.6MPI/2.0TSi 265KM
Rocznik: 2014/2014
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 163
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-14, 08:31   

Wyłączenie silnika w SS jest zależne od wielu czynników - aktualne zapotrzebowanie na prąd, temperatura oleju, czynnika chłodzącego itd, więc może się zdarzyć że włączając klimę auto nie wyłączy silnika na światłąch, ale nie jest to regułą.
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2015-09-15, 22:27   

DIYowiec napisał/a:
jan ostrzyca napisał/a:
We fiacie włączenie klimatyzacji dezaktywuje SS. Wystarczy raz odpalić klimkę i SS śpi. Może tak jest w dacii?
To chyba jedyny samochód z SS w którym istnieje taka integracja :)


Klima dział tylko przy pracującym silniku ( pomijając parę przypadków gdzie jest klima postojowa) więc nie da się go zgasić by działała. Tak ma wiekszość samochodów.
 
DIYowiec 


Marka: Dacia/Skoda
Model: Dokker/Superb
Silnik: 1.6MPI/2.0TSi 265KM
Rocznik: 2014/2014
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 163
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-15, 22:37   

Mi chłodzi nadal przy wyłączonym silniku, z tym że po pewnym czasie sprawia że silnik się włącza - po jakiś 5-10 minutach może.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2015-09-16, 05:18   

W Superbie? :?: :-D Skrzynia automatyczna? Czy ręczna - strach zostawić na postoju na pierwszym biegu...
Ostatnio zmieniony przez eplus 2015-09-16, 05:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
DIYowiec 


Marka: Dacia/Skoda
Model: Dokker/Superb
Silnik: 1.6MPI/2.0TSi 265KM
Rocznik: 2014/2014
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 163
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-16, 06:31   

eplus napisał/a:
strach zostawić na postoju na pierwszym biegu...
Czy Ty miałeś do czynienia z SS kiedyś ? ;]
Naprawdę myślisz że SS to tylko takie ustrojstwo co wyłacza silnik jak się zatrzymujesz i nie bada żadnych parametrów pracy ?
I jak sądzisz - da się w manualu włączyć SS mając wbitą 1 ? ;]
Tak właśnie powstają mity;]
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2015-09-16, 08:21   

DIYowiec napisał/a:
Czy Ty miałeś do czynienia z SS kiedyś ? ;]

Nie miałem i nie zamierzam. Już skrzynia automat mnie wnerwia, wie lepiej ode mnie, na którym biegu chcę jechać. ABS niestety dostałem gratis.
A czujnik włączenia biegu, jak każde nowoczesne urządzenie, może się zepsuć. :mrgreen: :lol: :-D :mrgreen: :lol:
Ostatnio zmieniony przez eplus 2015-09-16, 08:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
DIYowiec 


Marka: Dacia/Skoda
Model: Dokker/Superb
Silnik: 1.6MPI/2.0TSi 265KM
Rocznik: 2014/2014
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 163
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-16, 08:25   

eplus napisał/a:
Nie miałem i nie zamierzam. Już skrzynia automat mnie wnerwia, wie lepiej ode mnie, na którym biegu chcę jechać. ABS niestety dostałem gratis.
Koła też chciałeś drewniane, a dostałeś metalowe, co ? Nad ssaniem też nie masz kontroli już - dokąd zmierza ta motoryzacja ?!
Radio w samochodzie ? W samochodzie to się silnika słucha :)
Czemu jeździsz dusterem, a nie nivą? Tam były swego czasu drewniane zderzaki - idealne rozwiązanie !
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2015-09-16, 10:41   

DIYowiec napisał/a:

I jak sądzisz - da się w manualu włączyć SS mając wbitą 1 ? ;]
Tak właśnie powstają mity;]

Da się jak tylko jak nie zajdzie ci ząb na ząb w skrzyni to go włożysz. W innym wypadku trzeba wcisnąć sprzęgło a to już uruchamia silnik. Niestety zimą silnik silnik potrafił mi zgasnąc tylko na 10s po czym odpalał ponownie ( mam dodatkową nagrzewnicę elektryczną która zimą pracuje). Oczywiście auta bez nadzoru nie zostawisz bo wystarczy otworzyć drzwi i system się dezaktywuje.
 
DIYowiec 


Marka: Dacia/Skoda
Model: Dokker/Superb
Silnik: 1.6MPI/2.0TSi 265KM
Rocznik: 2014/2014
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 163
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-16, 11:35   

Z wbita 1 nie włączy się silnik...
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2015-09-16, 12:56   

Wiesz w listopadzie tamtego roku kupiłem Fiorno wiec sprawdziłem to u siebi. I wiem na co ten system reaguje w tym samochodzie. A i VAG grup ci mogę wskazać..... z którego schemacki wstawiłeś.
 
DIYowiec 


Marka: Dacia/Skoda
Model: Dokker/Superb
Silnik: 1.6MPI/2.0TSi 265KM
Rocznik: 2014/2014
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 163
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-17, 06:39   

To znaczy że mazs gówniany SS , wybacz ale inaczej nazwać się tego nie da :)
Względnie uszkodzony samochód, bo przecież są czujniki w skrzyni mówiące który bieg jest wbity.
Jeździłem też samochodami z normalnymi SS w manualu i nie ma bata żeby silnik uruchomił się z wbitym biegiem. Nawet jak zgaśnie to uruchamia dopiero w momencie wciśnięcia sprzęgła.
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2015-09-17, 07:11   

Pokaż mi te czujniki w skrzyni na każdy bieg. Bo to się liczy z predkości obrotowej silnika i samochodu. I na tej podstawie samochud wie jaki jest wbity aktualnie bieg. A jezeli go uduszę na skrzyżowaniu to po wciśnięciu sprzęgła sam odpali. Ale rozgrzany zimny nie.
Ostatnio zmieniony przez kali 2015-09-17, 07:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
DIYowiec 


Marka: Dacia/Skoda
Model: Dokker/Superb
Silnik: 1.6MPI/2.0TSi 265KM
Rocznik: 2014/2014
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 163
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-17, 07:17   

Ponawiam pytanie - udało Ci się doprowadzić do sytuacji w której SS wyłączało silnik, Ty wrzucałeś bieg, a SS włączało silnik z wbitym biegiem ?

PS jadąc w trasie, wrzuć na luz i zmieniając obroty sprawdź jak będzie działać sugestia zmiany biegu na ekranie komputera :)
Ostatnio zmieniony przez DIYowiec 2015-09-17, 07:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2015-09-17, 08:38   

DIYowiec napisał/a:
Ponawiam pytanie - udało Ci się doprowadzić do sytuacji w której SS wyłączało silnik, Ty wrzucałeś bieg, a SS włączało silnik z wbitym biegiem ?


A to nie tak działa przypadkiem, że S&S zatrzymuje silnik, kierowca wciska sprzęgło (nawet na postoju bez tego bieg nie wejdzie), wrzuca jedynkę i S&S właśnie w tym momencie odpala silnik :?: Pytam jako kompletny laik, ale gdzieś słyszałem, że to tak właśnie działa. :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne