Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
System Start&Stop w nowych Daciach (od EURO 6)
Autor Wiadomość
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3626
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-01-23, 09:54   

masterczerwi napisał/a:
...Powinien wskazać 13-14 V.... Ekspertem nie jestem, dlatego proszę kolegów o skorygowanie ewentualnych błędów w mojej wypowiedzi.
Istotne jest nie napięcie aku a to, ile prądu rozruchowego jest w stanie wykrzesać. Też nie jestem ekspertem, ale mam tytułowy model Dacii i badam ten system ładowania od 6 lat, więc już koryguję- zapomnij o takim napięciu... Akumulator w Sandero2 pokaże ci powyżej 12,5V tylko po niedawnej jeździe. Standardowe napięcie (poranne) mamy w zakresie 12-12,4V a często sporo poniżej 12V. Tak "dba" o akumulator system inteligentnego zarządzania energią. Oczywiście - naładujesz akumulator prostownikiem, to pomiary będą znacznie lepsze, ale po zamontowaniu w samochodzie i kilku dniach użytkowania masz znowu ledwo powyżej 12V. Kupisz nowy aku- będzie super- hiper przez tydzień do dwóch i pomału napięcie zejdzie do "normy". I nie ma problemu- nawet przy 11,5V silnik TCe90 bez zająknięcia odpala nawet zimą (napięcie spada wtedy do 9,7V) a system Start&stop zaczyna normalnie działać po ok. pół godziny jazdy.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2024-01-23, 10:29, w całości zmieniany 3 razy  
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3626
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-01-23, 09:58   

r70 napisał/a:
Jeśli to pierwszy Aku, to może mieć już dość (7-8lat) - tak jak sugerują przedmówcy, mógł stracić sporo pojemności...
Wystarczy zajrzeć w historię forum i dowiemy się, że Koleżanka wymieniała już swój akumulator a było to niecałe 4 lata temu... Chociaż faktycznie to "już" 4 lata- swój fabryczny wymieniałem właśnie dokładnie po 4 latach i właśnie jego jedynym niedomaganiem była praktycznie całkowita dezaktywacja S&S i niskie poranne napięcie, pomimo braku jakichkolwiek problemów z odpalaniem. S&S miałem w nosie, bo nie używam, ale kamery pracowały mi zbyt krótko w trybie parkingowym.
Dlatego zawsze zalecam to próbne naładowanie akumulatora prostownikiem- to zawsze uzdrawiało mi S&S na dzień-dwa.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2024-01-23, 10:26, w całości zmieniany 2 razy  
 
nowy 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCe90
Rocznik: 2019
Wersja: Techroad
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lut 2020
Posty: 431
Skąd: DTR
Wysłany: 2024-01-23, 10:00   

To może pytanie, co naprawiał mechanik?

i drugi wątek,

czy taki objaw nie pojawia się przypadkiem, kiedy stoi się na światłach w bitym biegiem i wciśniętym sprzęgłem. Wtedy też pojawi się przekreślona kontrolka, że system chciałby w tryb czuwania, ale coś mu nie pozwala. Tu bym szukał przyczyny, bo może byc jeszcze jeden czujnik, który informuje komp o tym, że samochód jest na "luzie" lub ma wciśnięte sprzęgło
_________________
Paweł
Ostatnio zmieniony przez nowy 2024-01-23, 10:14, w całości zmieniany 2 razy  
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3626
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-01-23, 10:04   

nowy napisał/a:
To może pytanie, co naprawiał mechanik?
Zostało już napisane... :evil:
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3626
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-01-23, 10:12   

-
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2024-01-23, 10:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
nowy 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCe90
Rocznik: 2019
Wersja: Techroad
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lut 2020
Posty: 431
Skąd: DTR
Wysłany: 2024-01-23, 10:13   

Dymek napisał/a:
nowy napisał/a:
To może pytanie, co naprawiał mechanik?
Zostało już napisane... :evil:

Faktycznie, sorki umknęło mi
_________________
Paweł
 
Ania201225 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 0.9 tce
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączyła: 29 Lis 2019
Posty: 29
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 2024-01-23, 17:58   

Drodzy Koledzy wiem jak działa system s&s i nie pytałabym Was gdybym wciskała sprzęgło i z wbitym biegiem przeciez to logiczne,ze wtedy nawet nie pojawia się ta przekreślona kontrolka. Przynajmniej u mnie tak nigdy nie było. Tym bardziej,że napisałam przed odlaczeniem aku przez mechanika wszystko działało poprawnie, po ponownym podłączeniu nie działa mimo tego,że wszystko jest poprawnie podlaczone jak już razem z Wami sprawdzałam kiedy podawaliście swoje pomysły. Powtarzam po raz kolejny akumator jest w dobrym stanie, był sprawdzany.
_________________
Ania
Ostatnio zmieniony przez Ania201225 2024-01-23, 18:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
Ania201225 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 0.9 tce
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączyła: 29 Lis 2019
Posty: 29
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 2024-01-23, 17:59   

I miło,że Ktoś czyta moje wiadomości;) tak teraz mija 4 rok od kupna akumulatora :)
_________________
Ania
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1096
Skąd: Kępno
  Wysłany: 2024-01-23, 18:31   

Dymek napisał/a:
Wystarczy zajrzeć w historię forum i dowiemy się

Poważnie, powinienem przed przystąpieniem do rozmowy zajrzeć w historię forum ?

Wspomniałeś, że aku wymieniałeś po 4 lata. A jakim przebiegu i jakiej eksploatacji (miejskiej/mieszanej/szosowej) ? Bo zakładam że poza czasem, w trwałości aku ilość rozruchów i cykli doładowania także ma znaczenie.
_________________
pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2024-01-23, 18:34, w całości zmieniany 2 razy  
 
Ania201225 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 0.9 tce
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączyła: 29 Lis 2019
Posty: 29
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 2024-01-23, 18:39   

Czytamy ze zrozumieniem... niecałe 4 lata ma nowy akumulatora nie wymiana po 4 latach. Jeśli już to wymnialAm nie wymienialEm. Nie czepiam się ;) przebieg akumulatora Ok 40 tys przebiegu. Żadnych doladowam akumulatora nie bylo,bo jest w bardzo dobrej kondycji,nigdy nie było z nim problemu. Jazda mieszana, nawet więcej trasa niż miejska.
_________________
Ania
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1096
Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-01-23, 18:42   

Ania201225 napisał/a:
Czytamy ze zrozumieniem... niecałe 4 lata ma nowy akumulatora nie wymiana po 4 latach. Jeśli już to wymnialAm nie wymienialEm. Nie czepiam się ;) przebieg akumulatora Ok 40 tys przebiegu. Żadnych doladowam akumulatora nie bylo,bo jest w bardzo dobrej kondycji,nigdy nie było z nim problemu. Jazda mieszana, nawet więcej trasa niż miejska.


Czytam ze zrozumieniem - odniosłem się do wypowiedzi @Dymka którego zacytowałem i jemu zadałem pytanie a nie Twojej :)
edit:
Ale dziękuję za informacji o Twoim akumulatorze i trybie eksploatacji ;)
_________________
pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2024-01-23, 18:44, w całości zmieniany 2 razy  
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3626
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-01-23, 19:31   

r70 napisał/a:
Poważnie, powinienem przed przystąpieniem do rozmowy zajrzeć w historię forum ?
Nie ma obowiązku, ale faktycznie ja tak robię bardzo często, gdy angażuję się w dyskusję o jakimś problemie technicznym- można tak zdobyć wiele informacji, które mogą mieć znaczenie a bywa, że i autor pytania o nich zapomina 😉

Cytat:
Wspomniałeś, że aku wymieniałeś po 4 lata. A jakim przebiegu i jakiej eksploatacji (miejskiej/mieszanej/szosowej) ? Bo zakładam że poza czasem, w trwałości aku ilość rozruchów i cykli doładowania także ma znaczenie.
Ok. 56 tys. km przy w większości miejsko-podmiejskiej eksploatacji. Zwykle to codzienne przejazdy po 13km dwa razy dziennie plus czasami jakieś dodatkowe nieregularne. Systemu S&S właściwie nie używam... Ale tak jak wspominałem- gdybym nie używał rejestratora w trybie parkingowym i nie zawracał sobie głowy obserwacją i pomiarami napięcia, to pewnie do tej pory miałbym ten pierwszy akumulator, bo absolutnie żadnych problemów z rozruchem nigdy nie generował.
 
Ania201225 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 0.9 tce
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączyła: 29 Lis 2019
Posty: 29
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 2024-01-23, 19:48   

Ok, ale czy na mój problem ma Ktoś jeszcze jakiś pomysł?
_________________
Ania
 
masterczerwi 


Marka: Dacia
Model: była Lodgy/jest Jogger
Silnik: 1.6 Sce/1.0 Lepszy Power Gamoniu
Rocznik: 2016/2023
Wersja: Extreme 7-os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Kwi 2017
Posty: 232
Skąd: LU
Wysłany: 2024-01-23, 22:16   

Sprawdzenie błędów komputera, ewentualnie udanie się do elektryka w celu sprawdzenia poprawności połączeń, można jeszcze zdjąć klemy, przetrzeć je i złącza akumulatora papierem śiernym, odtłuścić, popsikać kontaktem.
A mi akumulator też zdechł po około 4 latach. A co ci koleżanko droga tak zależy na S&S (jeśli oczywiście można wiedzieć, ciekawy jestem bo zdania o S&S są co najmniej podzielone)?
Mój Logan z 18 roku, ma około 60k przebiegu (używany głównie na trasach podmiejskich) i jeszcze akumulator fabryczny, ale S&S wyłączyłem niedługo po zakupie.
 
Ania201225 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 0.9 tce
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączyła: 29 Lis 2019
Posty: 29
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 2024-01-23, 22:48   

Jesli wczesniej działał, a teraz nie działa z przyczyn ode mnie niezależnych to chyba jest powód do zmartwien?
_________________
Ania
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3626
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-01-23, 23:45   

Ania201225 napisał/a:
Żadnych doladowam akumulatora nie bylo,bo jest w bardzo dobrej kondycji,nigdy nie było z nim problemu.
Na jakiej podstawie ta pewność? Bo zawsze odpala? Nawet zbadanie akumulatora testerem nie daje tu pewności. Winę akumulatora jestem w stanie wykluczyć tylko, gdy po dobrym doładowaniu aku problem z S&S nie ustąpi.
Innych pomysłów tu już chyba nie będzie...
 
nowy 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCe90
Rocznik: 2019
Wersja: Techroad
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lut 2020
Posty: 431
Skąd: DTR
Wysłany: 2024-01-24, 00:16   

Ania201225 napisał/a:
Drodzy Koledzy wiem jak działa system s&s i nie pytałabym Was gdybym wciskała sprzęgło i z wbitym biegiem przeciez to logiczne,ze wtedy nawet nie pojawia się ta przekreślona kontrolka.


A u mnie się pojawia. Akurat po przeczytaniu tego postu, musiałem jechać na Wrocław i w drodze powrotnej zatrzymałem się na poboczu. Wciśnięte sprzęgło, samochód na luzie i za kilka sekund przekreślona ikona SS zaczęła mrugać, ale to chyba nie to, bo u Cb ikona świeci w trybie stałym
_________________
Paweł
Ostatnio zmieniony przez nowy 2024-01-24, 00:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
masterczerwi 


Marka: Dacia
Model: była Lodgy/jest Jogger
Silnik: 1.6 Sce/1.0 Lepszy Power Gamoniu
Rocznik: 2016/2023
Wersja: Extreme 7-os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Kwi 2017
Posty: 232
Skąd: LU
Wysłany: 2024-01-24, 05:49   

Ania201225 napisał/a:
Jesli wczesniej działał, a teraz nie działa z przyczyn ode mnie niezależnych to chyba jest powód do zmartwien?

Jeśli auto nie sprawia problemów (poza S&S), nie ma czym się przejmować. A jeśli S&S nie działa to i trzeba się z tego cieszyć. Ten system jest zły, pozbawiony sensu, przynosi więcej szkody niż pożytku.
Co do S&S:
koledzy bardzo chętnie biorą udział w dyskusjach technicznych; ale dyskusja nie polega na upiera niu się przy swoim zdaniu, tylko na sprawdzaniu poszczególnych pomysłów. Od tych najłątwiejszych i najmniej kłopotliwych aż po te wymagające większego wysiłku i zaangażowania.
Ostatnio zmieniony przez masterczerwi 2024-01-24, 06:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2024-01-24, 07:43   

masterczerwi napisał/a:
Ania201225 napisał/a:
Jesli wczesniej działał, a teraz nie działa z przyczyn ode mnie niezależnych to chyba jest powód do zmartwien?

Jeśli auto nie sprawia problemów (poza S&S), nie ma czym się przejmować. A jeśli S&S nie działa to i trzeba się z tego cieszyć. Ten system jest zły, pozbawiony sensu, przynosi więcej szkody niż pożytku.
Co do S&S:
koledzy bardzo chętnie biorą udział w dyskusjach technicznych; ale dyskusja nie polega na upiera niu się przy swoim zdaniu, tylko na sprawdzaniu poszczególnych pomysłów. Od tych najłątwiejszych i najmniej kłopotliwych aż po te wymagające większego wysiłku i zaangażowania.


Ja sobie ten system chwalę i nigdy nie miałem z nim kłopotu. Są auta, w których ten system mnie wkurzał, ale w Daci działa bardzo dobrze i bardziej denerwują mnie wibracje tego silnika, na postoju, niz sam system. Jak cos padnie, to sie naprawi.

A silnik w Daci jest do tego systemu dostosowany, całkiem sensownie i nie widze jakiejś szkodliwości dla samego silnika, czy jego podzespołów.
 
masterczerwi 


Marka: Dacia
Model: była Lodgy/jest Jogger
Silnik: 1.6 Sce/1.0 Lepszy Power Gamoniu
Rocznik: 2016/2023
Wersja: Extreme 7-os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Kwi 2017
Posty: 232
Skąd: LU
Wysłany: 2024-01-24, 09:26   

Chodzi mi oto że koledzy nie widzą usterki i bez wykonania choćby podstawowych czynności nawet najlepszy specjalista nie wykryje usterki.

Taki mały chichot losu:
Wczoraj wieczorem normalnie odebrałem dzieci z zajęć.
Dziś rano mój akumulator okazał się głęboko rozładowany (7,5V). Pierwszy raz w życiu mi się to zdarzyło.
 
gfedorynski 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 469
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-01-24, 15:57   

Cytat:
Dziś rano mój akumulator okazał się głęboko rozładowany (7,5V). Pierwszy raz w życiu mi się to zdarzyło.


Oryginalny akumulator z 2016? Bo mam podobny staż i trochę się boję, ale na razie żadnych objawów (wiem, współczesne akumulatory padają od razu).
 
Ania201225 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 0.9 tce
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączyła: 29 Lis 2019
Posty: 29
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 2024-01-24, 16:14   

Drodzy Koledzy nastąpiło cudowne ozdrowienie mojego auta i system star&stop sam z siebie zaczął działać :)
_________________
Ania
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 839
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2024-01-24, 16:23   

Ania201225 napisał/a:
Drodzy Koledzy nastąpiło cudowne ozdrowienie mojego auta i system star&stop sam z siebie zaczął działać :)


Czyli jednak temperatura: dziś przyszła odwilż, jest cieplej (co i tak nie wyklucza sprawdzenia akumulatora).
 
masterczerwi 


Marka: Dacia
Model: była Lodgy/jest Jogger
Silnik: 1.6 Sce/1.0 Lepszy Power Gamoniu
Rocznik: 2016/2023
Wersja: Extreme 7-os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Kwi 2017
Posty: 232
Skąd: LU
Wysłany: 2024-01-24, 16:58   

To mój drugi, ma półtora roku. Zgłosiłem reklamację. Dostałem akumulator zastępczy. Ale raczej na pozytywne rozpatrzenie nie liczę.
 
Ania201225 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 0.9 tce
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączyła: 29 Lis 2019
Posty: 29
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 2024-01-24, 18:02   

Przed odłączeniem akumulatora wspominałam,że działał też system przy minusowych temperaturach.
_________________
Ania
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne