Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
System Start&Stop w nowych Daciach (od EURO 6)
Autor Wiadomość
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-02-25, 08:11   

Tak.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
kiniu_tar 


Marka: Ranault
Model: Captur
Silnik: 1.2 TCe
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Maj 2017
Posty: 120
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2018-02-25, 08:13   

No to muszę sprawdzić mój kabel bo totalnie mnie ten system wkurza. Rozumiem że ścieżka do wyłączenia podobna do tej w pierwszym poście ?
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-02-25, 08:15   

Moze bys identyczna, ale nie musi. Najlepiej scan po canie i wyjdzie ci ci masz.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
kiniu_tar 


Marka: Ranault
Model: Captur
Silnik: 1.2 TCe
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Maj 2017
Posty: 120
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2018-02-25, 09:14   

Scan po canie to opcja z lupą SCAN ECUs ? (dobrze kombinuję ?)
 
Rusty Nail 


Marka: Dacia
Model: Logan , Logan MCV II
Silnik: 1.4MPI , 1.0
Rocznik: 2005 , 2018
Wersja: Ambiance
Dołączył: 06 Lut 2018
Posty: 17
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2018-02-26, 12:01   

S&s jest we wszystkich nowych Daciach, czy tylko niektórych?
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-02-26, 12:09   

Wszystkich euro6.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
kiniu_tar 


Marka: Ranault
Model: Captur
Silnik: 1.2 TCe
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Maj 2017
Posty: 120
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2018-03-07, 16:32   

A czy można to zaprogramować tak aby system S&S był wyłączony domyślnie i naciśnięcie przycisku go aktywowało ?
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 887
Skąd: EL
Wysłany: 2018-03-07, 16:59   

Rusty Nail napisał/a:
S&s jest we wszystkich nowych Daciach, czy tylko niektórych?

W moim nie było.
 
ADAM 12 



Marka: dacia
Model: było mcv , jest duster
Silnik: 1,6 sce
Rocznik: 2017/2018
Wersja: Open
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 188
Skąd: luboń k/poznania
Wysłany: 2018-03-07, 21:11   

Ja załatwiłem gada przekaźnikiem czasowym wpiętym pod przycisk s&s, zasilanie z bezpiecznika po "zapłonie".Teraz przekaźnik wyłącza za mnie przycisk, a ja zawsze mogę go włączyć - pytanie po co.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-03-07, 21:26   

ADAM 12 napisał/a:
Ja załatwiłem gada przekaźnikiem czasowym wpiętym pod przycisk s&s, zasilanie z bezpiecznika po "zapłonie".Teraz przekaźnik wyłącza za mnie przycisk, a ja zawsze mogę go włączyć - pytanie po co.


To wydaje sie najlepszym rozwiazaniem.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-08-03, 00:13   

Przeczytałem z połowę wątku i nie widzę pomysłu z przekaźnikiem czasowym. Ja bym takowy zastosował, po włączeniu auta przekaźnik ten po chwili zasymulował naciśnięcie guzika deaktywującego.
A oto i przekaźnik :
http://ase.hoste.pl/sklep...-2-czasowy-5tsx
 
migel88 


Marka: Renault
Model: Clio
Silnik: 0.9 TCe
Rocznik: 2017
Dołączył: 15 Gru 2017
Posty: 17
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2018-08-22, 14:07   

W clio 4 grandtour wyłączenie s&s przez ddt4all wyłącza go całkowicie. Przycisk jest deaktywowany i nie reaguje na włączanie.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-08-22, 14:15   

W Daci jest tak samo. Z tym, ze przecietnemu kowalskiemu lepiej zalozyc przekaznik, niz bawic sie ddt.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
Nikita_Bennet 


Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 725
Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2018-08-22, 14:24   

pytanie - jaki koszt jest zrobić tak aby S&S było wyłączone i ASO się nie czepiało, no i co trzeba mieć/umieć.
Ewentualnie o co pytać. Nie znam się ale aut na gwarancji a wkurza mnie to S&S.
 
jammo 



Marka: Hyundai, Dacia
Model: i30, Duster2
Silnik: 1.4 MPi, 1,6 SCe
Rocznik: 2015, 2018
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 682
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2018-08-22, 18:49   

Nie wiem co wy tak nalatujecie na ten system S/S . Własnie napisałem dzisiaj w innym temacie, że mi się ten system spodobał, i nie przeszkadza mi wcale jak auto na światłach się wyłącza.
 
Nikita_Bennet 


Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 725
Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2018-08-22, 19:02   

no jak masz tyle świateł itp to ok. Ja nie mam ale włącza się w złych momentach.
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-08-22, 21:28   

jammo - przejedź się z tym w warszawskich korkach, to Ci się odechce tego systemu. ;-) Do gaśnięcia na światłach, czy przed przejazdami kolejowymi ten system jest ok. Ale w korku - masakra.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
michele 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Lodgy
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Cze 2017
Posty: 413
Skąd: Wilcza
Wysłany: 2018-08-24, 08:37   

System to jest porażka z klimatyzacją. Wyłącza się silnik po to, aby po sekundzie znów zapalić, aby nabić klimę.
_________________
Moja galeria
 
Nikita_Bennet 


Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 725
Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2018-08-24, 10:45   

wczoraj zapomniałem wyłączyć, 40km jadę na długich, wjeżdżam na podwórko, ręczny, skrzynia na luz, światła+klima+radio i S&S wyłącza silnik, światłą przygasają, klima stoi. No po prostu najlepszy sposób na zarżnięcie akku, klimy i silnika.
Ja z reguły jak wracam do siebie to poza spokojną jazdą przez ostatnie 5km zostawiam włączony silnik i wyjmuję graty z auta a potem go gaszę żeby się trochę sam ostudził przez te 1-3 minuty. Tak wiem dziwny jestem ale z ciągnikami robię podobnie ;)
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-08-24, 10:52   

Wylaczyl, bo wszystkie warunki byly spelnione, bo jezeli bylby za cieply lub za zimny, aku niedoladowany to by sie nie wylaczyl.
O aku sie nie martw jest do tego przystosowany.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1696
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-08-24, 10:55   

Też nie lubię tego systemu. Jak odpalam samochód pod domem albo pod firmą, mam już nawyk i od razu wyłączam. Tylko jak po drodze coś załatwiam, to się zapominam i potem gaśnie na 2 sekundy, żeby zaraz się odpalać. Tylko to zauważę od razu wciskam guzik.
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-08-24, 11:02   

shrek napisał/a:
Wylaczyl, bo wszystkie warunki byly spelnione, bo jezeli bylby za cieply lub za zimny, aku niedoladowany to by sie nie wylaczyl.
O aku sie nie martw jest do tego przystosowany.


Dokładnie. Tak samo jak turbina jest zbyt rozpędzona, olej zbyt gorący itp. to też nie wyłączy. Tak samo jak z klimą. Jeśli jest ustawiona na tryb automatyczny, to dopóki nie w aucie nie ma temperatury zadanej na wyświetlaczu, to też nie wyłączy. A jak podczas wyłączonego silnika temperatura wzrośnie, to sam go włączy.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
Dracid 


Marka: ex-Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe Laureate 7 os.
Rocznik: 2017
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Maj 2017
Posty: 329
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-08-24, 11:18   

Cytat:
Jeśli jest ustawiona na tryb automatyczny, to dopóki nie w aucie nie ma temperatury zadanej na wyświetlaczu, to też nie wyłączy. A jak podczas wyłączonego silnika temperatura wzrośnie, to sam go włączy.


To nawet nie ma nic wspólnego z trybem automatycznym. W lodgy go nie mam, a i tak przy włączonej klimie s&s potrafi uruchomić silnik, gdy stoję zbyt długo.
 
Nikita_Bennet 


Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 725
Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2018-08-24, 16:02   

shrek napisał/a:
Wylaczyl, bo wszystkie warunki byly spelnione, bo jezeli bylby za cieply lub za zimny, aku niedoladowany to by sie nie wylaczyl.
O aku sie nie martw jest do tego przystosowany.

Ludzi którzy wplatają w gadkę "będzie pan zadowolony" wypierniczam z podwórka ;)
Akku wytrzyma tak ile lat? Obecne co mam trzymają po 6-7 lat i zimą ciągniki i drugie autko pali od pierwszego strzała.
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-08-24, 21:39   

Już od jakiegoś czasu stosowane są inne akumulatory przystosowane do częstego włączania i wyłączania silnika. Dobrze znoszą takie wahnięcia, ale bardzo źle znoszą całkowite rozładowanie.

System Start&Stop, to nie tylko coś co wyłącza silnik plus wyłącznik tego systemu. To około 20 czujników, które odpowiadają za prędkość obrotową turbiny (jeśli jest), temperaturę oleju, czujnik temperatury wnętrza auta, temperaturę cieczy chłodzącej i inne takie.
Wszystkie czujniki jednocześnie muszą dać zgodę na wyłączenie silnika. W innym przypadku to nie nastąpi.

Dlatego jeśli w silniku turbo i po zrobionej trasie system wyłączy silnik zaraz po zatrzymaniu auta, to nie jest katowanie turbiny, tylko widać nie było zagrożenia przegrzania turbiny. Nie była za bardzo rozpędzona, ani zbyt gorąca. Nie było więc potrzeby tzw. studzenia turbiny.

System jest tak zaprojektowany, żeby nie dał zrobić krzywdy silnikowi i osprzętowi. W silniku, który posiada ten system jest bardziej wydajny akumulator, mocniejszy rozrusznik z dodatkowym chłodzeniem i inne zmiany.
W silnikach Renault taki rozrusznik jest obliczony mniej więcej na 250.000 uruchomień. Po około 200.000 uruchomień system Start&Stop się wyłącza na trwałe. Po wymianie rozrusznika znowu działa. Ot i cała tajemnica tego systemu.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne