DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Rurka przed chłodnicą duster 4x4 1.6 16v
Autor Wiadomość
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-14, 18:17   Rurka przed chłodnicą duster 4x4 1.6 16v

Pytani z serii co to jest ?
Byłem dziś w salonie i zauważyłem że duster phii ma taką rurke na dole przed chłodnicą .
Sprzedawca twierdził że to podgrzewanie powietrza przed chłodnicą .
Wydawało mi się to mocno bzdurne bo owa rurka zakrywała może 10 % powierzchni chłodnicy .
Druga sprawa po co coś taniego w benzynie .
W serwisie twierdzili że może to być przewód chłodzący olej od napędu tylnego (choldexu )
Co to jest ?>
widać te rurki na foto
Ostatnio zmieniony przez laisar 2015-07-21, 23:43, w całości zmieniany 2 razy  
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3541
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2015-07-14, 18:48   

Może trafiłeś do salonu VW? Haldex to jest w Golfach chyba :?: :idea: :arrow: :mrgreen:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-14, 19:12   

też mi się tak wydaje ale tak twierdził serwisant
_________________
Moje auto
 
MM 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway / Duster II
Silnik: 1,5 dCi / 1,3 Tce 150
Rocznik: 2012 / 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Mar 2013
Posty: 104
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-07-14, 20:00   

W polonezie była to chłodnica płynu wspomagania kierownicy.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-14, 20:03   

no dobra ale wszystkie dacie mają wspomaganie hydrauliczne ale tylko w dusterach montowali by coś takiego ?
_________________
Moje auto
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2015-07-14, 21:39   

A moze to od klimy ??
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1144
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-07-15, 06:54   

Chłodnica klimy jest podobnych rozmiarów co chłodnica silnika i jest montowana bezpośrednio przed chłodnicą silnika. To IMHO jest chłodzenie wspomagania. Może nie wszystkie modele wymagają tego chłodzenia, a może po prostu nie we wszystkich są tak wyeksponowane.
Grzałka przed chłodnicą - dobry żart :mrgreen:
_________________

 
Maximus 


Marka: Dacia, Skoda
Model: Duster Ph II 4x4, Superb II
Silnik: 1,6, LPG, 2,0 TDI
Rocznik: 2015, 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 97
Skąd: Polska
Wysłany: 2015-07-15, 13:43   

Zauważyłem to jak byłem w drodze z odbioru samochodu na postoju. Parking był nieco wyżej niż restauracja w której jadłem obiad. Na początku pomyślałem że zgubiłem gdzieś kawałek osłony chłodnicy w samochodzie :P. Nie wygląda to za ciekawie - zastanawiałem się nawet czy czymś tego nie zakryć (jakaś kratka) ale jak jest to chłodzenie to widocznie ma tak być.
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-07-15, 18:01   

a czasem w Dieslach nie jest elektrohydrauliczne ?
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-15, 21:50   

Maximus, zrób fotki z bliska gdzie idą te rurki
_________________
Moje auto
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-16, 07:13   

Ja mam hydrauliczne, i dzięki Bogu, bo jak jechałem supernowoczesnym autem z salonu to kompletnie nie czuło się przednich kół. Wspomaganie elektryczne było po prostu za mocne.
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2015-07-16, 08:34   

Tez ma hydrauliczne.
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2015-07-16, 10:04   

niech mnie ktoś poprawi ale o ile pamiętam auta 2x4 mają elektrohydrauliczne, klasyczną hydraulikę ma wersja 4x4
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-16, 10:13   

Dar1962 napisał/a:
auta 2x4 mają elektrohydrauliczne

Nie ma znaczenia - elektropompa tylko utrzymuje ciśnienie w układzie, samo wspomaganie jest normalnie hydrauliczne.

(Część nowszych modeli ma jeszcze dodatkową wariację pt "zmienna siła wspomagania", ale w dalszym ciągu jest to też klasyczny układ hydrauliczny).
 
Maximus 


Marka: Dacia, Skoda
Model: Duster Ph II 4x4, Superb II
Silnik: 1,6, LPG, 2,0 TDI
Rocznik: 2015, 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 97
Skąd: Polska
Wysłany: 2015-07-16, 11:57   

zrobiłem zdjęcie u siebie - nie sprawdzałem dokąd idą te rurki może później wieczorem sprawdzę

[img][/img]
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-07-16, 12:18   

bo jeszcze wyjdzie że do podgrzewania reduktora w instalacji LPG :-D
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-16, 12:19   

nie .
_________________
Moje auto
 
morfo 



Marka: DACIA
Model: DUSTER
Silnik: 1.6 16V-LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance 5 os.
Dołączył: 28 Gru 2013
Posty: 11
Skąd: Pol-landia
Wysłany: 2015-07-17, 07:23   

... bijjjjjj i wiejjj ale ja w moim roczniku 2014 - nie mam czegoś takiego. 1,6 LPG
 
Maximus 


Marka: Dacia, Skoda
Model: Duster Ph II 4x4, Superb II
Silnik: 1,6, LPG, 2,0 TDI
Rocznik: 2015, 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 97
Skąd: Polska
Wysłany: 2015-07-17, 07:45   

wczoraj starałem się zobaczyć dokąd idą te rurki i niestety idą pod spód czyli w dół a tam jest ta osłona silnika i nic nie widać.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-17, 08:58   

Mi się wydaje że to ma związek z klimą
Masz problem jak koledzy z autami po 2013 roku ?
_________________
Moje auto
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-17, 11:14   

Klima ma swój własny skraplacz, płaski i cienki, zakrywający całą lub prawie całą chłodnicę wody.
Rurki wyglądają na chłodzenie oleju od wspomagania kierownicy. ALBO oleju silnikowego.

Wyglądałyby na chłodzenie oleju z automatycznej skrzyni biegów ale w Europie w Dusterze takiej nie montują... :(
 
Maximus 


Marka: Dacia, Skoda
Model: Duster Ph II 4x4, Superb II
Silnik: 1,6, LPG, 2,0 TDI
Rocznik: 2015, 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 97
Skąd: Polska
Wysłany: 2015-07-17, 19:01   

Karenzo napisał/a:

Masz problem jak koledzy z autami po 2013 roku ?


jaki problem ?
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-17, 19:35   

http://www.daciaklub.pl/f...=9154&start=800
 
d3mol3k 



Marka: dacia/dacia
Model: dokker/duster
Silnik: 1.5 dci 90/1.6 SCe
Rocznik: 2012/2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 1093
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2015-07-17, 22:49   

Zostałbym chyba przy chłodnicy oleju wspomagania:


Wątpię by była to tańsza wersja chłodnicy klimatyzacji. Choć wszak cena czyni cuda. Tak wygląda chłodniczka oleju wspomagania w Nissanie Almera:
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-17, 23:07   

No to teraz trzeba odpowiedzieć po co to jest ?
i dlaczego inne dacie tego nie mają
_________________
Moje auto
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne