Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1353 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-07-27, 20:13
Nad chlapaczami pomyślę, ale z tej drugiej propozycji raczej nie skorzystam - takie "błyskotki" przywodzą mi na myśl jeden kawałek jak dla mnie fajnej grupy Die Antwoord.
Uwaga dozwolone od 18+
https://www.youtube.com/watch?v=8bdeizHM9OU
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus Pomógł: 52 razy Dołączył: 22 Lut 2015 Posty: 1599 Skąd: Lędziny
Wysłany: 2016-07-27, 20:37
Jak błyskotka będzie jakaś fajna i prosta a nie złota i podwójna to na pewno ładniej wygląda niż kawał okopconej rury jakby mi było widać wydech spod zderzaka to już bym miał końcówkę założoną.
_________________
Ostatnio zmieniony przez arczi_88 2016-07-27, 20:38, w całości zmieniany 1 raz
Nad chlapaczami pomyślę, ale z tej drugiej propozycji raczej nie skorzystam - takie "błyskotki" przywodzą mi na myśl jeden kawałek jak dla mnie fajnej grupy Die Antwoord.
Uwaga dozwolone od 18+
https://www.youtube.com/watch?v=8bdeizHM9OU
Dlatego dobrze korzystać z oryginalnych akcesoriów do swojego autka, żeby nie robić "wioski" ..ale oczywiście o gustach się nie dyskutuje.
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1353 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-08-08, 18:31
W zeszłym roku kolega z forum podlinkował mi te produkty, ale chciałem dopytać, aby nie zostać "na lodzie" z nieodpowiednim olejem.
W instrukcji pisze, ze ma spełniać normę ACEA A3\B3.
A tutaj jest norma RN700 RN710 - ale ponoć zawiera właśnie tę normę powyżej?
Nawet na stronce Elf widnieje właśnie tej olej zalecany do Tce 90: EVOLUTION 900 SXR 5W40
Co ciekawe w instrukcji widnieje 4,1 litra natomiast na stronce 4,2 litra.
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1353 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-08-09, 08:46
To mniej więcej wszystko jasne. Zadzwoniłem do Rybnika bo tam mam najbliżej.
Przegląd na oleju Motrio to koszt 530 zł.
A na Elfie 640 zł.
Koszt samej robocizny na własnych materiałach to 325 zł.
Nikt żadnych problemów nie robił, że na własnych materiałach - obsługa miła. Przy okazji zgłosiłem kilka "usterek", które chciałbym, aby wyeliminowali na przeglądzie.
Teraz jeszcze muszę załatwić jakiś pakiet ubezpieczeń :)
_________________ enjoy the silence
Ostatnio zmieniony przez gregorisan 2016-08-09, 09:10, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus Pomógł: 52 razy Dołączył: 22 Lut 2015 Posty: 1599 Skąd: Lędziny
Wysłany: 2016-08-09, 16:34
No to teraz jeszcze czeka Cię jeden ważny wydatek związany z przeglądem - fajna gazeta albo jakaś wciągająca gierka na telefonie, bo dwie godziny wyjęte z życiorysu. Chyba, że zażyczyłeś sobie zastępcze auto to nie
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1353 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-08-18, 10:32
Pierwszy przegląd zaliczony w Pietrzak-Keller w Rybniku.
Przebieg 11.300 km.
Całość trwała 2 godzinki i kilkanaście minut.
Na fakturze widnieje kwota 320 zł - wpisane 2 roboczo godziny.
Plus moje materiały za które zapłaciłem wraz z dodatkowym flitem powietrza 243 zł wraz z kosztami przesyłki.
Gdybym to robił na ich materiach ( bez wymiany filtra powietrza) to opcja z :
1. Olejem Motrio 530 zł
2. Olejem Elf 640 zł.
Zgłosiłem też kilka rzeczy:
1. Samoczynne wyłączenie zapłonu w czasie aktywacji systemu S&S - sprawdzili i niby wszystko jest w porządku, ale gdyby się to powtarzało to auto poddadzą głębszej diagnostyce.
2. Trzeszczące fotele - tutaj stwierdzili, że skoro tak to dobrze samemu przesmarowałem to nie będą mnie poprawiać
3. Przyspieszenie działania nawiewów w czasie "hamowania silnikiem" - niby to normalne w silniku ze S&S.
4. I to haczenie przy wbijaniu trzeciego biegu - ponoć normalne zjawisko przy skrzyni "J'.
Moje uwagi zgłoszone - w razie czego będzie podstawa do reklamacji, gdyby się działo coś niepokojącego.
Auto bez żadnych usterek, wycieków, uszkodzeń zawieszenia itp.
Zużycie klocków hamulcowych na poziomie 15%.
Akumulator OK.
Żadnych błędów na komputerze. Dla mojego auta nie ma nowego oprogramowania
Samochód umyty. Kawa podana
Przy okazji ubezpieczyłem samochód na kolejny rok. Wykupiłem pakiet komfort w Warcie - wyszło 1630 zł. Gdybym chciał przedłużyć pakiet dilerski w PZU to w promocji ponad 1900 zł.
_________________ enjoy the silence
Ostatnio zmieniony przez gregorisan 2016-08-18, 11:18, w całości zmieniany 2 razy
Z tymi ubezpieczeniami to jest w tym roku jakaś padaka. U Zięby płaciłem przy rejestracji około 1600 - rozumiem promocyjna stawka ale po roku PZU zażyczyło sobie 2800 Na szczęście znalazłem ubezpieczenie w LU (miałem już tam wczesniej clio przez parę lat) za 1700.
BWT @gregorisan pytałeś o nowy soft do silnika (mapy na euro6) czy tak ogólnie? Jak się spytałem o nowy soft do navi to mi powiedzieli że "weź se sam wgraj" ;) więc pewnie skończy się to uwolnieniem navi ;)
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1353 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-08-18, 13:12
Jak ubezpieczałem autko to porozmawiałem sobie z agentką z Warty i powiedziała, że szykują się jeszcze jakieś podwyżki...
U mnie różnica za OC w stosunku do zeszłego roku to ponad 100 zł.
spoogie, tak pytałem, ale nie ma nowego oprogramowania do mojego auta. Pracownik powiedział, że aktualizacja jest przypisana do numeru VIN a nie do modelu samochodu.
A i przez ponad godzinkę "pomacałem" autka - szczególnie Captura i Clio.
W Capturze jest zdecydowanie więcej miejsca niż w Sandero - szczególnie z tyłu. Ustawiłem fotel maksymalnie do tyłu i siadając na tylnej kanapie miałem dużo miejsca na nogi. Jest wygodniej niż w DD. Fotele też fajnie wyprofilowane, ale dość miękkie. Wykończenie i jakoś platików to również przewaga w Capturze. Chociaż szczerze powiem, że mimo tego, że nie jestem specjalistą w dziedzinie "twardości plastików" to plastiki na drzwiach wcale nie są jakoś lepszej jakości niż w Dacii. Owszem deska rozdzielcza ma różną strukturę, ale w Clio lepiej się to prezentuje niż w Capturze.
No i konsola centralna, uchwyty na drzwiach trzeszczą niemiłosiernie - jak w Dacii
Wytłumienie jest o niebo lepsze - dużo uszczelek tam, gdzie w Dacii samemu trzeba się w to bawić. Tylko, że różnica w cenie dość wyraźna - silnik ten sam a ten model był wyceniony z dodatkami na ponad 60 tysięcy. Clio Grandtour za prawie 60 tysiaków :)
Oba auta miały też zamontowane bagażniki na rowery...i jak za cenę 200 zł to z jakością dość marnie to wyglądało...
_________________ enjoy the silence
Ostatnio zmieniony przez gregorisan 2016-08-18, 13:25, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1353 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-08-18, 14:41
Tak właśnie jest napisane na karcie przeglądów, ale ta norma pokrywa się z normą RN700\710.
Nawet jak umawiałem się na przegląd to pracownik z serwisu potwierdził, że leją ten własnie olej.
Zawsze można skorzystać z oferty przeglądu opartej na oleju Motrio - nawet dzisiaj przy mnie przyjechał ktoś DD i zdecydował się na ten wariant. Prawdopodobnie następnym razem też z tego skorzystam bo cenowo wyjdzie podobnie jak przy własnych materiałach :)
_________________ enjoy the silence
Ostatnio zmieniony przez gregorisan 2016-08-18, 14:44, w całości zmieniany 1 raz
gregorisan Co do jakości wykończenia to wg mnie boki drzwi i w nowym clio i capturze są mega słabe, podczas gdy w clio II z 2003 roku miałem wykończenie drzwi z materiału i miękką deskę rozdzielcza u góry ;) Cóż, takie czasy ;)
A co do wyboru modelu to sam zastanawiałem się nad własnie capturem a grandtourem.
OK IMHO bez sensu, ale każdy ma swoje zdanie.
Zapłaciłeś 320 +105+83+16= 524 PLN versus 530 PLN.
Nie wiem czy warto dla 6 PLN bawić się w takie kombinacje, moim zdaniem nie. . . .
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1353 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-08-18, 19:41
Dzida, w przypadku oleju Motrio owszem różnica jest znikoma - dlatego prawdopodobnie w przyszłym roku skorzystam z tej oferty. Natomiast różnica się robi, gdy zrobimy przegląd na Elfie - teoretycznie lepszym?
Podsłuchałem trochę rozmowę i pracownik serwisu przekonywał właściciela DD, że Motrio to podobnej klasy olej co Elf i ponoć tylko dostępny w ASO.
Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1061 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-08-18, 23:16
Astra na średniej klasy olejach (byle by spełniały klasę lepkości podaną przez producenta, przeważnie po prostu kupowany najtańszy, ale polski) zrobiła 320000 i silnik u kolejnego właściciela pewnie zrobi jeszcze następne 200 ;). Aveo ma 190000, zalewany tymi samymi olejami. (kupowałem zawsze na allegro - zależy od aktualnych promocji, to GM, to lotos, to orlen, raz się trafił shell). Wniosek: nie ma co przepłacać, najprawdopodobniej nie ma żadnej różnicy między tymi olejami poza odpowiednio spreparowaną ściemą marketingową. Byle by spełniał normy wymagane dla danego silnika.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Lza 2016-08-18, 23:18, w całości zmieniany 1 raz
Dzida, w przypadku oleju Motrio owszem różnica jest znikoma - dlatego prawdopodobnie w przyszłym roku skorzystam z tej oferty. Natomiast różnica się robi, gdy zrobimy przegląd na Elfie - teoretycznie lepszym?
Podsłuchałem trochę rozmowę i pracownik serwisu przekonywał właściciela DD, że Motrio to podobnej klasy olej co Elf i ponoć tylko dostępny w ASO.
Leje motrio do swojej DD już czwarty raz i wszystko gra i buczy-przy normalnej eksploatacji nie ma różnicy dla silnika, szczerze to nie wiem czy jest jakakolwiek poza ceną/marketingiem itp.
PS. Części Motrio bywają w sklepie -czy akurat olej jest to nie wiem.....
_________________ Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1353 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-08-19, 12:09
Pewnie macie rację z tymi olejami...wiecie jak to jest w przypadku "stanu nowości" - człowiek skupia się na tym, aby wszystko było jak należy. W motorze też do tej pory lałem "niby" najlepszy, drogi olej...a teraz planuję kupić tańszy i ponoć wcale nie gorszy
A tak z innej beczki. Kupiłem kiedyś taki preparat do czyszczenia klimatyzacji - wstrzymałem się z użyciem do czasu wymiany filtra kabinowego. Czy tego typu "wynalazki" są skuteczne? Czy to tylko zwykłe placebo?
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus Pomógł: 52 razy Dołączył: 22 Lut 2015 Posty: 1599 Skąd: Lędziny
Wysłany: 2016-08-19, 14:18
Z tą wymianą nie musiałeś czekać, bo na niektórych preparatach i tak pisze, żeby wyjąć filtr kabinowy. Ja myślałem w przyszłym roku podpiąć się pod jakaś akcję wiosna czy coś, żeby mi sprawdzili klimę. A zrobią to w cenie dobrego takiego preparatu
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1353 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-08-19, 21:05
Wykorzystałem dzisiaj ten specyfik - przynajmniej przez jakiś czas ładnie pachniało w kabinie ;)
A ten filtr powietrza to warto wymienić już teraz przy moim przebiegu 11400 km czy wstrzymać się jeszcze trochę?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum