Miejsce Marka i model Ocena Śr. przebieg (tys. km)
132. Chevrolet Spark 14.6 31
131. Fiat 500 14.1 28
130. Fiat Punto 13.3 36
129. Ford Ka 13.2 31
128. Citroen C5 13.0 64
127. Dacia Logan 12.8 44
125.Kia Sportage 12.4 44
125. Chevrolet Captiva 12.4 47
124. Ford Mondeo 12.3 73
121.Volkswagen Fox 12.2 37
121. Ford S-Max 12.2 68
121. Dacia Duster 12.2 46
Zwróćcie uwagę, że lista jest dziurawa bo brak poz. 126 potem przeskok 124..121 a lista w artykule jest odwrócona. No comments.
Mój DD nie powinien wg tego już ulec apoptozie/biodegradacji/samolikwidacji*) 5,5 roku ca. 76 kkm z czego 52 kkm na LPG) a tu tylko dwie żarówki i tłumik środkowy.... A rumuński akumulator nadal oryginalny,..przepraszam że żyje
To "niemiecka precyzja" (; - ponieważ na 121 miejscu są 3 pozycje ex æquo, to kolejna jest liczona po ich sumie (czyli ...120, 121-1, 121-2, 121-3, 124...).
O samych rankingach nie ma co za wiele pisać - każdy ma po prostu swoją metodologię, którą każdy może sam ocenić pod kątem sensu.
Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1073 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2015-11-20, 21:31
piotrres napisał/a:
Najgorsze samochody w kategorii 2-3-latków
Miejsce Marka i model Ocena Śr. przebieg (tys. km)
132. Chevrolet Spark 14.6 31
131. Fiat 500 14.1 28
130. Fiat Punto 13.3 36
129. Ford Ka 13.2 31
128. Citroen C5 13.0 64
127. Dacia Logan 12.8 44
125.Kia Sportage 12.4 44
125. Chevrolet Captiva 12.4 47
124. Ford Mondeo 12.3 73
121.Volkswagen Fox 12.2 37
121. Ford S-Max 12.2 68
121. Dacia Duster 12.2 46
popatrzcie lepiej na ten nieco zabawny fakt: (prawie) same fiaty, fordy i francuskie
Ostatnio zmieniony przez Lza 2015-11-20, 21:32, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster II Techroad
Silnik: 1.6 4WD
Rocznik: 2019 Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Maj 2015 Posty: 402 Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2015-11-21, 23:33
Wyniki w raportach TÜV lub DEKRY są od wielu lat uważane za wyznaczniki jakości danej marki/modelu. A przecież metodologia oraz niemiecki rynek samochodów rządzą się swoimi prawami.
Nie wiem co wy sądzicie, ale tak z mojego punktu widzenia:
1. są to raporty z niemieckich stacji kontroli pojazdów - gdyby analizować polskie SKP wyszłoby, że 99% badanych aut jest bezawaryjnych
2. w Niemczech auta niemieckie są jednak trochę lepiej traktowane przez swoich właścicieli - przykładowo Mercedesem klasy B (który wygrał) jeżdżą przede wszystkim niemieccy emeryci, a oni bardzo dbają o swoje auta i zanim pojadą na przegląd rejestracyjny, auto jest sprawdzane, czy przejdzie przegląd
3. marki jak Fiaty, Dacie są raczej traktowane jak auta do ciężkiej pracy, poza tym kupują je ludzie, którzy oszczędzają, więc również dotyczy to serwisowania czy dbania o auto
4. nie bez znaczenia są też ASO danej marki - myślę, że Mercedes, czy Porsche liczy sobie dużo więcej za przegląd niż Fiat, Citroen, Renault czy Dacia, więc i dokładniejsze sprawdzenie samochodu jest w cenie
5. dużo zależy od właściciela samochodu - jak dba, serwisuje, to i samochód na przeglądzie lepiej wypadnie, a jak ma to gdzieś i czeka, aż mu TÜV powie co w aucie jest nie tak, to potem są takie wyniki, jakie są.
6. autkami typu Spark, 500, Punto, KA, FOX najczęściej jeżdżą panie (proszę mnie teraz nie posądzać o bycie seksistowskim), chciałem tylko powiedzieć, że panie mają troszeczkę wyższą tolerancję na usterki w samochodach, rzadziej zgłaszają usterki w serwisach, jak również rzadziej dają się przejechać swojemu mężowi/chłopakowi, żeby sprawdził czy wszystko z i ich autem jest ok
7. może dużo bardziej miarodajny jest ADAC, który raportuje którą markę auta holował i po jakiej usterce, ale ostatnio wyszło, że ADAC "sprzedawało" raporty, więc trudno teraz niemcom wierzyć w to, co piszą
Mój DD nie powinien wg tego już ulec apoptozie/biodegradacji/samolikwidacji*) 5,5 roku ca. 76 kkm z czego 52 kkm na LPG) a tu tylko dwie żarówki i tłumik środkowy.... A rumuński akumulator nadal oryginalny,..przepraszam że żyje
U mnie tłumik "zdrowy",tylko wieszak tłumika "cerowałem".
Pozostałe tak samo.
Na stronie nr 6 owego raportu jest info w jaki sposób one powstają:
"Dla Dekry punktem wyjścia są wyniki badań technicznych z prawie 40 tys. stacji przeglądów w Niemczech. ADAC bazuje na raportach z własnych mobilnych warsztatów. Jak to działa? Samochody organizacji wzywane są do unieruchomionych z powodu awarii aut w całych Niemczech. W wyniku napraw opracowywane są statystyki dotyczące najczęściej psujących się modeli. ADAC nie zestawia zatem aut niesprawnych ze sprawnymi, jak robi to Dekra, podając odsetek aut z usterkami. Podobnie do Dekry postępuje TUV. Niemieckie Stowarzyszenie Dozoru Technicznego sprawdza hamulce, oświetlenie, stan opon, zawieszenia, etc., czyli to, co wpływa na bezpieczeństwo jazdy. Ale już to, co generuje największe koszty napraw i co psuje się najczęściej - niekoniecznie.
TUV nie sprawdza kondycji silnika, skrzyni biegów, elektroniki i większości układów oraz podzespołów. -To tak, jakby stan zdrowia człowieka oceniać po stopach, dłoniach i zębach - można wykryć szkorbut, ale nie raka - pisał Artur Włodarski w "Gazecie Wyborczej", komentując metodologię badań TUV. Według raportów ADAC w samochodach najczęściej psuje się instalacja elektryczna (44 proc.). Tej diagności Niemieckiego Stowarzyszenia Dozoru Technicznego w swoich badaniach nie sprawdzają."
Raport TUV podaje więc co w samochodzie "piardło" ale jest do usunięcia w miarę niewielkim kosztem natomiast to co potrafi nieźle "trzepnąć" po kieszeni jest przykładnie olane.
Lepszym źródłem informacji na temat usterek będą więc fora internetowe poszczególnych marek bądź modeli samochodów a nie takie raporty, które traktują usterki wybiórczo.
Słyszałem kiedyś stopniowanie kłamstw: jest małe kłamstwo, duże kłamstwo i statystyka.
I coś w tym jest... Też potrafię poustawiać wyniki pomiarów w taki sposób, że wynik wyjdzie bardzo dobrze lub niekoniecznie.
Ostatnio zmieniony przez piotr. z 2015-11-23, 18:58, w całości zmieniany 1 raz
stopniowanie kłamstw: jest małe kłamstwo, duże kłamstwo i statystyka
Tyle że to dopiero jest kłamstwo - statystyka jako taka to tylko narzędzie do obróbki danych, natomiast to właśnie ich subiektywny wybór (i to nawet w dobrzej wierze, nie tylko "poustawianie wyników pomiarów") czasami zniekształca wnioski.
...Aczkolwiek daćki w tych rankingach nie dołują oczywiście za niewinność - w wybranych do rankingów polach eksploatacji faktycznie często bywają słabsze jakościowo od wielu konkurentów i jest to jakaś tam informacja. A czy przydatna, to już także kwestia subiektywna...
Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1073 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2015-11-23, 21:17
Mi się podoba ten ranking: http://www.reliabilityindex.com/ Angolce prawie nie mają własnej motoryzacji, więc być może raport w miarę rzetelny.
jest to statystyka, która powstaje na użytek wszelkiej maści 'przedłużonych gwarancji' - wtedy gdy producent daje 2 lata, a konsument chce powiedzmy 5 lat. Wtedy dostaje 2 lata od producenta, a na kolejne 3 lata wykupuje dodatkową gwarancję, która jest niczym innym jak ubezpieczeniem od zepsucia się samochodu.
Żeby wyliczyć składkę powstały statystyki usterkowości.
Po wybraniu samochodu, można zobaczyć średni koszt napraw danego modelu i podział na najczęściej naprawiane elementy.
Ciekawe też jest podsumowanie po wybraniu kilku modeli do porównania.
Edit, O jeszcze to jest fajne, choć ryzykowne zestawienie:
Marka: w planach
Model: w planach
Silnik: w planach
Dołączył: 21 Lis 2015 Posty: 369 Skąd: na polnocy
Wysłany: 2015-11-23, 21:19
Widzialem juz rankingi, gdzie w jednym dany model byl prezentowany jako jeden z mniej awaryjnych, a w drugim jako jeden z najbardziej awaryjnych. Zeby jeszcze lepiej pokazac obraz nalezaloby tez brac pod uwage ceny czesci zamiennych tych originalnych i zamiennikow. Ponadto wystarczy, ze samochod ma kilka silnikow w danym modelu i juz drastycznie zmienia sie awaryjnosc w zaleznosci od silnika. Jesli dodac do tego kilka wersji rocznikowo (np. Kia Sportage ma wersje I, II, III), ktore mocno sie od siebie roznia, a czesto nie sa w ogole uwzgledniane w takich statystykach, to tak naprawde takie porownania az za duzo nie daja.
Chyba jeden z lepszych rankingow to brytyjski reliability index wlasnie ze wzgledu na branie pod uwage rowniez cen: http://www.reliabilityindex.com/ Ale do idealu mu bardzo daleko, a dwa, ze nie wiedziec czemu w ogole nie ma Daci. Mozna co najwyzej zerknac na modele Renault, ktore calkiem niezle wypadaja (czesciowo wlasnie za rozsadne ceny czesci). Choc tu tez roznice sa spore - Clio calkiem dobry wynik, a Espace juz tragiczny.
Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1073 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2015-11-23, 21:29
ken-wawa napisał/a:
Choc tu tez roznice sa spore - Clio calkiem dobry wynik, a Espace juz tragiczny
W sumie logiczne. Na awaryjność samochodu wpływa on sam a nie nazwa producenta. Nazwa producenta coraz rzadziej może być utożsamiana z powtarzalną jakością. Coraz częściej z pozoru konkurujące ze sobą fabryki produkują samochody dla konkurencji. (fiat produkuje samochody chyba dla kilku różnych marek, innym razem te same silniki lądują w skrajnie odległych cenowo pojazdach).
Marka: w planach
Model: w planach
Silnik: w planach
Dołączył: 21 Lis 2015 Posty: 369 Skąd: na polnocy
Wysłany: 2015-11-24, 00:20
@Lza, dobrze gadasz. Dac mu piwo.
Powazniej, wydaje mi sie, ze jedna dobra rada, jesli zalezy nam na niezawodnosci to nie kupowac nowych modeli lub swiezo po duzym liftingu. Po jakis dwoch latach zaczyna byc widac, czy dany model sprawia duze problemy. Choc tak naprawde to dobrze wiadomo po 10-15 latach, a wtedy tego modelu juz nie ma na rynku badz tak mocno sie zmienil, ze i tak ta wiedza niewiele daje, jesli mowimy o zakupie nowki (chyba, ze ktos wlasnie chce kupic mocno uzywany model).
Klime popsuli jeszcze przed liftingiem w rocznikach 2013 :(
[ Komentarz dodany przez: laisar: 2015-11-25, 01:37 ] Dyskusja skręciła w stronę porównań z konkurencją, więc ciąg dalszy we właściwym temacie - http://www.daciaklub.pl/f...1683735#1683735.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum