Tak się zbieram do zmiany samochodu, że w międzyczasie Dacia zabrała upatrzony silnik. Przy poprzednim ideologia była jasna - może lekko mułowaty, ale za to prosty jak konstrukcja cepa, można było kupić z fabrycznym albo dilerskim gazem i oszczędzać aż miło.
Zostały silniki, których gazować za bardzo się nie da (niby TCe można, ale jedyna osoba która stała obok kogoś, kto podobno słyszał kiedyś o gazowniku, który umie dobrze to zrobić, chwilowo jest niedostępna). SCe to wciąż silnik wolnossący, ale rozumiem, że już nieco bardziej skomplikowany. Na benzynie różnica między SCe a TCe nie zwróci się nawet przez 100000 kilometrów.
Czyli co - zakładając, że jestem nieodwracalnie uprzedzony do diesla, mam brać SCe?
Alternatywą jest przekonać samego siebie, że nie musi być Lodgy i korzystać z ostatniej szansy na stary i tani silnik w nowym MCV albo Dokkerze.
Czy SCe da się już pomacać w salonach?
Ostatnio zmieniony przez gfedorynski 2015-11-18, 12:22, w całości zmieniany 1 raz
Opcja nr 1: 1.6 MPi rzeczywiście już nie zamówisz do produkcji w lodgy, ale jeśli zakup ma być już, to ostatnie niedobitki stoją jeszcze po salonach - a wybierać możesz nie tylko z Polski. (Np mobile.de pokazuje 19 szt. w Niemczech).
Opcja nr 2: Jeżeli nie zależy Ci na 7 miejscach, to dokker jest bardzo dobrą alternatywą - przesuwane drzwi MSZ są w takim przypadku warte tych 2 niepotrzebnych miejsc, a goła blacha nie powinna odstraszać, bo zawsze można ją zasłonić, np oklejając grubą folią.
Opcja nr 3: Brać SCe i gazować - silnik jest od dawna znany z nissanów i da się to zrobić.
Opcja nr 4: Jeśli czas nie goni, a lepsze osiągi kuszą - rozglądać się najpierw za gazownikiem do TCE.
bezpośredni wtrysk paliwa, to montaż gazu jest bez sensu
To jest kwestia światopoglądowa, a nie techniczna (; - sens ekonomiczny niewątpliwie jest, ale czy wystarczająco duży, to już każdy ma prawo ocenić samodzielnie wg własnych kryteriów.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2015-11-18, 19:05 Re: Lodgy - SCe czy TCe
gfedorynski napisał/a:
Alternatywą jest przekonać samego siebie, że nie musi być Lodgy i korzystać z ostatniej szansy na stary i tani silnik w nowym MCV albo Dokkerze.
przy założeniu,że: 1/instalacja LPG ma być i nie sprawiać (nierozpoznanych dotychczas) problemów, 2/autem podróżować będzie max 5 osób - wybrałbym właśnie to rozwiązanie. Fakt - Dokker jest z pozoru mniej "osobowy", ma więcej nagich blach ale plastiki i wykończenie są takie same, bo to w zasadzie cały czas ten sam pojazd. A jego niewątpliwe zalety to: wyższy prześwit, przesuwane drzwi boczne, gigantyczny bagażnik, tylne drzwi zamiast nieporęcznej klapy. A tak na koniec rzecz zupełnie subiektywna - moim zdaniem jest o wiele zgrabniejszy
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2015-11-18, 21:49, w całości zmieniany 3 razy
Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1073 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2015-11-18, 21:01
laisar napisał/a:
sens ekonomiczny niewątpliwie jest
Wątpliwy jest to sens. Na wspomianym przez kolegę forum można poczytać o gazowaniu podobnych silników: Około 2zł/100km zysku na paliwie, instalacja zwróci się być może po 250000km.
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus Pomógł: 55 razy Dołączył: 22 Lut 2015 Posty: 1601 Skąd: Lędziny
Wysłany: 2015-11-18, 21:21
Co Wy się tak tych gołych blach czepiacie? Już n-ty raz o tym tu czytam, to naprawdę jest aż tak dyskwalifikujące i szpetne i w ogóle be, że każdego tym straszycie? Dokker ma ten sam bagażnik co Lodgy - 800 l. Jak dla mnie to Lodgy wygląda jakby miała za małe koła w stosunku do całej reszty
Ostatnio zmieniony przez arczi_88 2015-11-18, 21:26, w całości zmieniany 1 raz
Bo w samochodzie używanym jako rodzinny jest to rzeczywista wada - goła blacha bardziej hałasuje i lepiej przewodzi hałas oraz ciepło, w obie strony (= mocniejsze nagrzewanie się latem i szybkie wychładzanie zimą).
Natomiast faktycznie nie ma co tragizować, bo problem jest dość prosto rozwiązywalny.
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus Pomógł: 55 razy Dołączył: 22 Lut 2015 Posty: 1601 Skąd: Lędziny
Wysłany: 2015-11-19, 06:40
Natomiast kilogramy dodatkowego plastiku, które przykrywają tę (tą?) nieszczęsną gołą blachę nie hałasują wcale oraz są świetną izolacją cieplną i akustyczną jasna sprawa, można się pobawić i wygłuszać dodatkowo a Lodgy daje lepsze pole do popisu w tej kwestii ale nie dajmy sie zwariować, bo nie zauważyłem, żeby latem nagrzewał się mocniej od innych aut, czy żeby był jakikolwiek problem z dogrzaniem w zimie, porównując z innymi autami jakimi jeżdżę - różnej klasy i wieku.
[kilogramy plastiku] nie hałasują wcale oraz są świetną izolacją cieplną i akustyczną
Owszem, same z siebie raczej nie hałasują - może i są twarde ((((: ale ich montaż w dacia nie powoduje problemów.
Izolacją są raczej średnią, jednak mimo wszystko lepszą niż żadna...
arczi_88 napisał/a:
można się pobawić i wygłuszać dodatkowo a Lodgy daje lepsze pole do popisu w tej kwestii
Lodgy względem dokkera nie wymaga dogłuszania - fabryczne wyciszenie jest wystarczająco przyzwoite.
arczi_88 napisał/a:
nie zauważyłem, [...] porównując z innymi autami jakimi jeżdżę
Bo efektywność ogrzewania i chłodzenia jest wystarczająca - ale dzięki plastikom odpowiednie agregaty miałyby mniej pracy, a poza tym opisywane zjawiska dotyczą głównie auta stojącego. Dzięki wysokiemu dachowi to latem jakoś jeszcze łatwiej wytrzymać, ale zimą temperatura spada niestety bardzo szybko... A skoro zauważyłem to już przy krótkich jazdach testowych, to tym bardziej będzie to widoczne w codziennym użytkowaniu.
Nie wiem, czy Ty jeździsz z rodziną, ale wątkotwórca szuka auta właśnie w tym celu - więc zwracam mu uwagę na ten aspekt (chociaż też uważam, że nie należy wariować i wcale nie jest to coś dyskwalifikującego).
Problem jest taki, że żadne z moich kryteriów nie jest ostre:
- lodgy mi sie bardziej podoba, ale gdyby doker albo MCV były krytycznie lepsze albo tańsze, to mogę się złamać,
- chciałbym mieć 7 miejsc, ale tak naprawdę potrzebuję czterech-pięciu,
- myślałem o LPG, ale samą benzynę też przeżyję (teraz tak jeżdżę i żyję),
- lodgy jest jednak bardziej osobowy, doceniam bajery w rodzaju podgrzewanych foteli.
W lodgy chciałem mieć możliwość spania, dokker jest ciut krótszy, ale pewnie nie robiłoby to przesadnej różnicy. Skoro rozważałem MPi 86 koni, to znaczy, że nie zależy mi na mocy i ta różnica między SCe aTCe nie ma dla mnie znaczenia.
Jedna rzecz która jeszcze budzi moją wątpliwość, to przesuwne drzwi. Wiadomo, że do załadunku albo ciasnego parkingu lepsze, ale czy np. nie są niewygodne w obsłudze dla w miarę małych dzieci lub delikatnych kobiet?
Ale pewnie za pół roku, jak się wezmę do zakupów sytuacja, znowu się zmieni. Myślę, że dziś zdecydowałbym się na SCe i nie gazował.
Właściwie po co się montuje S&S skoro różnica w spalaniu (a co za tym idzie w emisji) nie jest jakość szczególnie zauważalna - dostaje się za sam fakt dodatkowe punkty ekologiczne czy co?
Właściwie po co się montuje S&S skoro różnica w spalaniu (a co za tym idzie w emisji) nie jest jakość szczególnie zauważalna - dostaje się za sam fakt dodatkowe punkty ekologiczne czy co?
Taki jest idiotyczny wymóg EURO 6.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Marka: w planach
Model: w planach
Silnik: w planach
Dołączył: 21 Lis 2015 Posty: 369 Skąd: na polnocy
Wysłany: 2015-11-25, 20:52
Niech by i to S&S montowali, ale szkoda, ze Duster nie zapamietuje jego stanu po wyciagnieciu kluczyka ze stacyjki. Tak bys raz wylaczyl i zapomnial, a tak, za kazdym razem po uruchomieniu silnika, musisz to wylaczac (a ze przycisk nisko polozony, to srednio wygodne jest).
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus Pomógł: 55 razy Dołączył: 22 Lut 2015 Posty: 1601 Skąd: Lędziny
Wysłany: 2015-11-25, 21:05
gfedorynski napisał/a:
Jedna rzecz która jeszcze budzi moją wątpliwość, to przesuwne drzwi. Wiadomo, że do załadunku albo ciasnego parkingu lepsze, ale czy np. nie są niewygodne w obsłudze dla w miarę małych dzieci lub delikatnych kobiet?
Te drzwi wymagają lekkiego przyzwyczajenia, bo siedząc z tyłu nie otwiera się ich tak jak przednich (ot poprostu ciągnąc klameczkę) tylko wcześniej trzeba odryglować zamek (chyba, że wcześniej zrobi to kierowca) i dopiero łapać za klamkę. Same drzwi chodzą lekko i żadne skargi od podróżujących z tyłu pań do uszu mych nie dotarły. W miarę małe dziecko to ile ma lat? póki w foteliku jeździ to raczej ciężko, będzie mu je zamknąć a starsze troche myślę potraktuje to jak dobrą zabawę.
Opcja nr 3: Brać SCe i gazować - silnik jest od dawna znany z nissanów i da się to zrobić.
Jesteś pewny ze silnik 1.6 sce w lodgy można gazować?
Gdy pytałem o to w salonie to powiedzieli ze ten silnik nie nadaje się do lpg ze względu na płytkową regulacje zaworów i duży koszt z tym związany. Dlatego też nie oferują fabrycznej instalacji tak jak to mialo miejsce w przypadku 1.6 84KM
Trochę od kopie temat , ale mam pytanie jeżeli chodzi o silnik SCe i nie chciałem zakładać nowego tematu żeby nie zaśmiecać forum . Czy ma on dużo wiecej elektroniki niż zwykły 1.6. Co właściwie oznacza skrót SCe? W jaki sposób osiągnął on już normę spalin Euro 6?
Różnica jest w tym, że SCe ma dwa wtryskiwacze benzyny na cylinder a zwykły 1,6 MPI jeden wtryskiwacz (jest już wycofany ze sprzedaży).
A czy ma więcej elektroniki to nie wiem dokładnie. Temat silnika SCe jest jeszcze bardzo młody w tym forum, ale jest to już sprawdzona jednostka stosowana w Nissanach (podobno pozytywnie chwalona). Kolega Dar1962 miał przedtem Nissana z tym silnikiem i bardzo je chwalił.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum