Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2014-06-04, 16:15
Logan II 1.2 16V + LPG - Wrażenia użytkownika
Autor Wiadomość
DeepAutomatic 


Marka: DACIA
Model: LOGAN II
Silnik: 1.2 + LPG
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Lip 2013
Posty: 29
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2013-07-15, 19:15   Logan II 1.2 16V + LPG - Wrażenia użytkownika

Witam wszystkich.
Od 4 miesięcy jestem posiadaczem Logana II 1.2 16V wersja Laureate + LPG zamontowany u dealera . Przejechane 12000 Km w tym dwa dalekie wyjazdy : Słowenia i Włochy. Autko sprawuje się bardzo dobrze . Przy codziennej eksploatacji (30%miasto 70%trasa max 100Km/h) robię na zbiorniku LPG (32l) około 460 Km a na autostradach (prędkości 120 Km/h - 140 Km/h) przejeżdżam 420 Km. Jak dla mnie koszty w porównaniu z poprzednim DTI rewelacyjne.
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 912
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-07-15, 19:26   

zadziwiająco niskie spalanie
ale może to zasługa fabrycznej instalki
 
DeepAutomatic 


Marka: DACIA
Model: LOGAN II
Silnik: 1.2 + LPG
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Lip 2013
Posty: 29
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2013-07-15, 19:31   

Też byłem zdziwiony . Instalacja nie jest fabryczna . Została zamontowana na moje życzenie przed odbiorem z salonu.
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 912
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-07-15, 19:34   

ale LR, czy coś innego ?
 
DeepAutomatic 


Marka: DACIA
Model: LOGAN II
Silnik: 1.2 + LPG
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Lip 2013
Posty: 29
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2013-07-15, 19:36   

BRC
 
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan, 2x Logan MCV, Logan II, Logan III
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022
Wersja: Logan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 307
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2013-08-15, 21:02   

BRC rulezzz!
Spalanie mam dokładnie takie samo. Od 65 tyś km.... :mrgreen: silnik 1,4 :)
3 razy regulowałem zawory - za każdym razem 50 zł...
Wymiana filterków w serwisie BRC to 80 zł co 15 tyś km
Tyle kosztów!
100 km za 21 zł

Nigdy DTI!!!!
_________________

 
garfield1988gse 



Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 01 Lip 2013
Posty: 68
Skąd: Woj. łódzkie
Wysłany: 2013-08-16, 07:02   

Kolego DeepAutomatic i nie masz z gazem żadnych problemów ? Mi w bardzo dobrym serwisie montującym instalacje LPG powiedzieli, że do tego silnika nie powinno się w ogóle montować LPG bo się do tego nie nadaje.
 
DeepAutomatic 


Marka: DACIA
Model: LOGAN II
Silnik: 1.2 + LPG
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Lip 2013
Posty: 29
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2013-08-16, 07:36   

Witam
Nie mam żadnych problemów. Autko śmiga na LPG aż miło. Dziwie się , że w serwisie ci tak powiedzieli , skoro można już zamawiać logana z fabrycznie zamontowaną instalacją LPG.
 
DD 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 651
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2013-08-16, 09:30   

garfield1988gse napisał/a:
Kolego DeepAutomatic i nie masz z gazem żadnych problemów ? Mi w bardzo dobrym serwisie montującym instalacje LPG powiedzieli, że do tego silnika nie powinno się w ogóle montować LPG bo się do tego nie nadaje.

Trzeba bylo ich podpytac o uzasadnienie takiego twierdzenia, a nie przyjmowac tej informacji jako prawde objawiona ;-) .
 
garfield1988gse 



Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 01 Lip 2013
Posty: 68
Skąd: Woj. łódzkie
Wysłany: 2013-08-16, 19:55   

DD mówili, że jest za miękka głowica - założyć można ale nie polecają bo szkoda silnika, tak mówili
 
DeepAutomatic 


Marka: DACIA
Model: LOGAN II
Silnik: 1.2 + LPG
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Lip 2013
Posty: 29
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2013-08-16, 20:47   

Najprościej jak podjedziesz do dealera gdzie kupowałeś auto. Tam ci serwis wszystko wyjaśni. I tak jeśli chcesz zachować gwarancje musisz zamontować LPG a autoryzowanym serwisie Renault .
A propo gazowników to miałem dawno temu BMW E36 318. Kiedy chciałem zamontować LPG to ze wszystkich sił chcieli mi wybić z głowy ten pomysł . Ja się jednak uparłem i zamontowali . Jeździłem 2,5 roku bez żadnych problemów aż do sprzedaży auta.
 
luk80 


Marka: Dacia
Model: Lodgy, Duster Blackshadow
Silnik: 1.2TCe, 1,6 SCe
Rocznik: 2012,, 2017
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 126
Skąd: okolice Zabrza
Wysłany: 2013-08-17, 07:37   

Jeśli kupujesz autko z instalacją montowaną fabrycznie masz gwarancję fabryczną honorowaną przez każde ASO. Troszkę inaczej wygląda sprawa w przypadku montażu instalacji do nowego pojazdu przez ASO. To oni udzielają gwarancji na instalacje, jej sprawne działanie,ewentualne problemy etc. a nie RP.
Temat przerabiałem w moim Clio z silnikiem 1.2 75KM o oznaczeniu D4F 740 czyli podejrzewam że taki sam jak w Loganie. Większość dealerów Renault którzy montowali instalacje odmawiali wykonania usługi na tym silniku. Sandero również było czy jest oferowane w wersji z tym samym silnikiem wyposażonym w LPG fabrycznie. Z informacji uzyskanych w ASO: " silnik z zamontowaną fabrycznie instalacją ma inny materiał głowicy niż ten sam silnik przeznaczony tylko do benzyny".
Ja zrezygnowałem z montażu właśnie ze względu na nieścisłości związane z gwarancją.
W mojej okolicy są dealerzy którzy montują instalacje do nowego auta, a nawet nie oni tylko zlecają to zewnętrznemu podwykonawcy.
 
garfield1988gse 



Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 01 Lip 2013
Posty: 68
Skąd: Woj. łódzkie
Wysłany: 2013-08-17, 12:03   

Cytat:
W mojej okolicy są dealerzy którzy montują instalacje do nowego auta, a nawet nie oni tylko zlecają to zewnętrznemu podwykonawcy.


luk80 u mnie jest identycznie, a rozmawiałem z nimi (gazownikami) o potencjalnym montażu bo wiem, że oni montują na zlecenie Dacii, Renault i Skody w mojej okolicy. A tak w ogóle to serwisuję u nich drugi samochód z LPG i wiem, że to są fachowcy (ten już ma na gazie przejechane 80.000 km w 3 lata) i nie rzucają słów na wiatr i nie wciskają każdemu gazu byle założyć ;-) także liczę się jednak z ich zdaniem bo na pewno są bardziej kompetentni niż ja w te klocki ;-)
 
luk80 


Marka: Dacia
Model: Lodgy, Duster Blackshadow
Silnik: 1.2TCe, 1,6 SCe
Rocznik: 2012,, 2017
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 126
Skąd: okolice Zabrza
Wysłany: 2013-08-18, 06:38   

garfield1988gse tu nie chodzi o to czy montaż jest zlecony czy nie bo i tak płacisz u dealera, tylko o to że przy tym samym autku z tym samym silnikiem jeden dealer założy instalację i twierdzi, że będzie wszystko grało, a drugi (który sam montuje LPG) stwierdzi że silnik się do tego nie nadaje.
Wrócę tu ponownie do silnika D4F. Rozmawiałem w kilku ASO i np. w Clio jeden z nich stwierdził iż instalację zamontuje (mówimy tu o nowym samochodzie). Znalazłem gazownika który to wykonuje. Akurat w Clio montaż butli pod autem wiąże się z wycięciem części podłogi. Ale pan stwierdził iż wszystko będzie ok bo zagruntują i barankiem przejadą. Gwarancja na blachę 1 rok. To jak to się ma do gwarancji fabrycznej. Dla mnie takie kombinacje dealerów to jakaś porażka: "... tak w dalszym ciągu ma Pan gwarancję na autko tyle że naszą dealera..." :roll:
 
DeepAutomatic 


Marka: DACIA
Model: LOGAN II
Silnik: 1.2 + LPG
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Lip 2013
Posty: 29
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2013-08-21, 06:42   

Cięcie blachy przez gazownika to rzeczywiście bzdura.
Ten silnik tak samo nadaje się do LPG jak każdy inny który nie wychodzi z fabryczną instalacją . Ważna jest jakość montażu , jaka instalacja , okresowa wymiana świec , kabli i w tym silniku regulacja luzów zaworowych.
 
radex99 
Zielony listek


Marka: Daewoo
Model: Matiz
Silnik: 796ccm
Dołączył: 05 Wrz 2013
Posty: 1
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-09-05, 17:34   

Witam,

poważnie zastanawiam sie nad nowym loganem, jadnakże ciekawi mnie bardzo ile pali wam Benzyny na fabrycznej instalacji. Bo rozumiem że przełącza się z benzyny na gaz dopiero po nagrzaniu i co jakis czas trzeba tej benzyny dolac? I czy średnio 7,5 gazu na trasie jest do zrobienia? pozdrawiam i dzieki za informacje

BTW. Da się wysiedzieć w tym aucie jadąc 140kmh autostrada? Czy lepiej wlaczac radio? :)
Ostatnio zmieniony przez radex99 2013-09-05, 17:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-09-05, 21:25   

Pewnie w trasie przy 80-90 km/h wyciagniesz 7.5-8 l LPG/100. Jednak przy 140 km/h w kazdej daci jest glosno, na tyle, ze radio skutecznie pomaga "wysiedziec". Podobno nowy logan jest lepiej wyciszony, wiec tragedii nie bedzie.
 
Kratylos
[Usunięty]

Wysłany: 2013-09-07, 06:26   

 
maciej 


Marka: Opel
Model: Astra H
Silnik: 1.6 Twinport instalka V generacji Vialle
Rocznik: 2005
Dołączył: 15 Sty 2013
Posty: 53
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2013-09-12, 06:12   

DeepAutomatic napisał/a:
Też byłem zdziwiony . Instalacja nie jest fabryczna . Została zamontowana na moje życzenie przed odbiorem z salonu.

Ja mam w moim chevrolecie fabryczną BRC i rewelacja przejechane ponad 200000km i spalanie 8-9 z klimą a mieszkam w terenie prawie górzystym. Silnik mam 1.6 16v i auto kombi dośc spore.
Ostatnio zmieniony przez maciej 2013-09-12, 06:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
tofol 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2 LPG
Rocznik: ---
Wersja: Laureate
Dołączył: 23 Wrz 2013
Posty: 10
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 2013-11-11, 09:22   

Wiem, że temat już trochę leży, ale chciałem dopisać kilka słów, żeby ktoś się mylnie nie zasugerował. Z tego co mi się udało dowiedzieć, Dacia oferuje fabryczne LPG do tego silnika, tylko dla tego, że montowanie LPG na własną rękę jest dla tego silnika niebezpieczne. Dlatego silniki z fabryczną instalacją są zmodyfikowane - mają twardszy materiał głowicy i bodajże inny kąt wtryskiwaczy czy jakoś tak (nie znam się na mechanice :) ). W każdym bądź razie po przejrzeniu jakiegoś niemieckiego forum zrezygnowałem z montowania LPG na własną rękę, i zaryzykowałem instalację fabryczną, najwyżej dołoże 1000 pln i wymienię sam sterownik na BRC. Niemcy pisali, że każdy silnik można zniszczyć gazem, jeśli się często wciska pedał powyżej 2/3. Ale 1.2 16V jest wyjątkowo na to podatny, Więc prawdopodobieństwo że dożyje 150k km wydaje mi się mało realne. Zastanawiam się tylko czemu dealerzy decydują się montować instalacje do tego silnika, ciekawe czy uwzględnią ewentualną gwarancje, czy będą próbowali się wymigać jakoś, tłumacząc się że montowali na życzenie klienta.
Pozdrawiam
_________________
Myślmy o innych - jeżdżąc, parkując, pisząc posty. Ktoś to kiedyś będzie czytał, niech znajdzie odpowiedź na swoje pytania.
 
Raphael 



Marka: Renault (była: Dacia)
Model: Megane (był: Logan MCV)
Silnik: 1.5 dCi (był: 1.6 LPG)
Rocznik: 2016 (był: 2012)
Dołączył: 01 Mar 2013
Posty: 55
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2013-11-12, 20:15   

Kratylos napisał/a:
stary logan na autostradzie przy 140km\h palil okolo 8 litrow benzyny

A u mnie 12 litrów LPG przy 140-150 km/h. Natomiast normalnie 8-9 l/100 km. Czasem, przy idealnych warunkach i pustej drodze da się zejść poniżej 8 l.
_________________
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2013-11-13, 06:19   

Raphael napisał/a:
Natomiast normalnie 8-9 l/100 km. Czasem, przy idealnych warunkach i pustej drodze da się zejść poniżej 8 l.


Naprawdę przy normalnej jeździe można zejść do 6,5l w trasie drogami krajowymi.
Na autostradzie faktycznie 8l przy 120-140.
 
maciej 


Marka: Opel
Model: Astra H
Silnik: 1.6 Twinport instalka V generacji Vialle
Rocznik: 2005
Dołączył: 15 Sty 2013
Posty: 53
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2013-11-23, 14:32   

DeepAutomatic napisał/a:
BRC

Ja mam BRC fabryczną w chevrolecie nubira 1.6 16V 109KM Auto Pali mi 8-9 L.Bardzo dobra instalacja
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-11-24, 23:30   

tofol napisał/a:
montowanie LPG na własną rękę jest dla tego silnika niebezpieczne

Tylko w przypadku nieprawidłowego wyregulowania instalacji - w czasie normalnego użytkowania nie ma żadnego niebezpieczeństwa.
 
DeepAutomatic 


Marka: DACIA
Model: LOGAN II
Silnik: 1.2 + LPG
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Lip 2013
Posty: 29
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2013-12-15, 09:14   

Witam
Przejechane 25000 km i wszystko OK.
Samochód ma jednak dwie wady:

1.Jest bardzo czuły na podmuchy bocznego wiatru przy jeździe powyżej 110km/h. Moim zdaniem winę za to ponoszą opony . Continental EcoContakt 5 w rozmiarze 185/65/15 nie nadają się do tego samochodu jeżeli chcesz jeździć autostradami . Bywało , że wiatr przestawiał mi auto o 0.5 m jadąc 130 km/h , poprostu strach . Po założeniu zimówek w takim samym rozmiarze ale Bridgestone Blizzak LM32 problem znikł. Czujesz napór wiatru na kierownicy ale jedziesz prosto. Na wiosnę zakładam 195/60/15 z dużą przyczepnością jeszcze nie wiem jakie.

2.Hałas powyżej 110 km/h na dłuższą mete jest nie do zniesienia. Na wiosne rozpoczynam wygłuszanie
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne