Witam wszystkich.
Od 4 miesięcy jestem posiadaczem Logana II 1.2 16V wersja Laureate + LPG zamontowany u dealera . Przejechane 12000 Km w tym dwa dalekie wyjazdy : Słowenia i Włochy. Autko sprawuje się bardzo dobrze . Przy codziennej eksploatacji (30%miasto 70%trasa max 100Km/h) robię na zbiorniku LPG (32l) około 460 Km a na autostradach (prędkości 120 Km/h - 140 Km/h) przejeżdżam 420 Km. Jak dla mnie koszty w porównaniu z poprzednim DTI rewelacyjne.
Marka: Dacia
Model: 2x Logan 2x Logan MCV, Logan II i III, Jogger
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 2x 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022, 2024
Wersja: Logan Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Kwi 2011 Posty: 329 Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2013-08-15, 21:02
BRC rulezzz!
Spalanie mam dokładnie takie samo. Od 65 tyś km.... silnik 1,4 :)
3 razy regulowałem zawory - za każdym razem 50 zł...
Wymiana filterków w serwisie BRC to 80 zł co 15 tyś km
Tyle kosztów!
100 km za 21 zł
Kolego DeepAutomatic i nie masz z gazem żadnych problemów ? Mi w bardzo dobrym serwisie montującym instalacje LPG powiedzieli, że do tego silnika nie powinno się w ogóle montować LPG bo się do tego nie nadaje.
Witam
Nie mam żadnych problemów. Autko śmiga na LPG aż miło. Dziwie się , że w serwisie ci tak powiedzieli , skoro można już zamawiać logana z fabrycznie zamontowaną instalacją LPG.
Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster Pomógł: 5 razy Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 651 Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2013-08-16, 09:30
garfield1988gse napisał/a:
Kolego DeepAutomatic i nie masz z gazem żadnych problemów ? Mi w bardzo dobrym serwisie montującym instalacje LPG powiedzieli, że do tego silnika nie powinno się w ogóle montować LPG bo się do tego nie nadaje.
Trzeba bylo ich podpytac o uzasadnienie takiego twierdzenia, a nie przyjmowac tej informacji jako prawde objawiona .
Najprościej jak podjedziesz do dealera gdzie kupowałeś auto. Tam ci serwis wszystko wyjaśni. I tak jeśli chcesz zachować gwarancje musisz zamontować LPG a autoryzowanym serwisie Renault .
A propo gazowników to miałem dawno temu BMW E36 318. Kiedy chciałem zamontować LPG to ze wszystkich sił chcieli mi wybić z głowy ten pomysł . Ja się jednak uparłem i zamontowali . Jeździłem 2,5 roku bez żadnych problemów aż do sprzedaży auta.
Jeśli kupujesz autko z instalacją montowaną fabrycznie masz gwarancję fabryczną honorowaną przez każde ASO. Troszkę inaczej wygląda sprawa w przypadku montażu instalacji do nowego pojazdu przez ASO. To oni udzielają gwarancji na instalacje, jej sprawne działanie,ewentualne problemy etc. a nie RP.
Temat przerabiałem w moim Clio z silnikiem 1.2 75KM o oznaczeniu D4F 740 czyli podejrzewam że taki sam jak w Loganie. Większość dealerów Renault którzy montowali instalacje odmawiali wykonania usługi na tym silniku. Sandero również było czy jest oferowane w wersji z tym samym silnikiem wyposażonym w LPG fabrycznie. Z informacji uzyskanych w ASO: " silnik z zamontowaną fabrycznie instalacją ma inny materiał głowicy niż ten sam silnik przeznaczony tylko do benzyny".
Ja zrezygnowałem z montażu właśnie ze względu na nieścisłości związane z gwarancją.
W mojej okolicy są dealerzy którzy montują instalacje do nowego auta, a nawet nie oni tylko zlecają to zewnętrznemu podwykonawcy.
W mojej okolicy są dealerzy którzy montują instalacje do nowego auta, a nawet nie oni tylko zlecają to zewnętrznemu podwykonawcy.
luk80 u mnie jest identycznie, a rozmawiałem z nimi (gazownikami) o potencjalnym montażu bo wiem, że oni montują na zlecenie Dacii, Renault i Skody w mojej okolicy. A tak w ogóle to serwisuję u nich drugi samochód z LPG i wiem, że to są fachowcy (ten już ma na gazie przejechane 80.000 km w 3 lata) i nie rzucają słów na wiatr i nie wciskają każdemu gazu byle założyć także liczę się jednak z ich zdaniem bo na pewno są bardziej kompetentni niż ja w te klocki
garfield1988gse tu nie chodzi o to czy montaż jest zlecony czy nie bo i tak płacisz u dealera, tylko o to że przy tym samym autku z tym samym silnikiem jeden dealer założy instalację i twierdzi, że będzie wszystko grało, a drugi (który sam montuje LPG) stwierdzi że silnik się do tego nie nadaje.
Wrócę tu ponownie do silnika D4F. Rozmawiałem w kilku ASO i np. w Clio jeden z nich stwierdził iż instalację zamontuje (mówimy tu o nowym samochodzie). Znalazłem gazownika który to wykonuje. Akurat w Clio montaż butli pod autem wiąże się z wycięciem części podłogi. Ale pan stwierdził iż wszystko będzie ok bo zagruntują i barankiem przejadą. Gwarancja na blachę 1 rok. To jak to się ma do gwarancji fabrycznej. Dla mnie takie kombinacje dealerów to jakaś porażka: "... tak w dalszym ciągu ma Pan gwarancję na autko tyle że naszą dealera..."
Cięcie blachy przez gazownika to rzeczywiście bzdura.
Ten silnik tak samo nadaje się do LPG jak każdy inny który nie wychodzi z fabryczną instalacją . Ważna jest jakość montażu , jaka instalacja , okresowa wymiana świec , kabli i w tym silniku regulacja luzów zaworowych.
poważnie zastanawiam sie nad nowym loganem, jadnakże ciekawi mnie bardzo ile pali wam Benzyny na fabrycznej instalacji. Bo rozumiem że przełącza się z benzyny na gaz dopiero po nagrzaniu i co jakis czas trzeba tej benzyny dolac? I czy średnio 7,5 gazu na trasie jest do zrobienia? pozdrawiam i dzieki za informacje
BTW. Da się wysiedzieć w tym aucie jadąc 140kmh autostrada? Czy lepiej wlaczac radio? :)
Ostatnio zmieniony przez radex99 2013-09-05, 17:35, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-09-05, 21:25
Pewnie w trasie przy 80-90 km/h wyciagniesz 7.5-8 l LPG/100. Jednak przy 140 km/h w kazdej daci jest glosno, na tyle, ze radio skutecznie pomaga "wysiedziec". Podobno nowy logan jest lepiej wyciszony, wiec tragedii nie bedzie.
Marka: Opel
Model: Astra H
Silnik: 1.6 Twinport instalka V generacji Vialle
Rocznik: 2005
Dołączył: 15 Sty 2013 Posty: 53 Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2013-09-12, 06:12
DeepAutomatic napisał/a:
Też byłem zdziwiony . Instalacja nie jest fabryczna . Została zamontowana na moje życzenie przed odbiorem z salonu.
Ja mam w moim chevrolecie fabryczną BRC i rewelacja przejechane ponad 200000km i spalanie 8-9 z klimą a mieszkam w terenie prawie górzystym. Silnik mam 1.6 16v i auto kombi dośc spore.
Ostatnio zmieniony przez maciej 2013-09-12, 06:13, w całości zmieniany 1 raz
Wiem, że temat już trochę leży, ale chciałem dopisać kilka słów, żeby ktoś się mylnie nie zasugerował. Z tego co mi się udało dowiedzieć, Dacia oferuje fabryczne LPG do tego silnika, tylko dla tego, że montowanie LPG na własną rękę jest dla tego silnika niebezpieczne. Dlatego silniki z fabryczną instalacją są zmodyfikowane - mają twardszy materiał głowicy i bodajże inny kąt wtryskiwaczy czy jakoś tak (nie znam się na mechanice :) ). W każdym bądź razie po przejrzeniu jakiegoś niemieckiego forum zrezygnowałem z montowania LPG na własną rękę, i zaryzykowałem instalację fabryczną, najwyżej dołoże 1000 pln i wymienię sam sterownik na BRC. Niemcy pisali, że każdy silnik można zniszczyć gazem, jeśli się często wciska pedał powyżej 2/3. Ale 1.2 16V jest wyjątkowo na to podatny, Więc prawdopodobieństwo że dożyje 150k km wydaje mi się mało realne. Zastanawiam się tylko czemu dealerzy decydują się montować instalacje do tego silnika, ciekawe czy uwzględnią ewentualną gwarancje, czy będą próbowali się wymigać jakoś, tłumacząc się że montowali na życzenie klienta.
Pozdrawiam
_________________ Myślmy o innych - jeżdżąc, parkując, pisząc posty. Ktoś to kiedyś będzie czytał, niech znajdzie odpowiedź na swoje pytania.
Witam
Przejechane 25000 km i wszystko OK.
Samochód ma jednak dwie wady:
1.Jest bardzo czuły na podmuchy bocznego wiatru przy jeździe powyżej 110km/h. Moim zdaniem winę za to ponoszą opony . Continental EcoContakt 5 w rozmiarze 185/65/15 nie nadają się do tego samochodu jeżeli chcesz jeździć autostradami . Bywało , że wiatr przestawiał mi auto o 0.5 m jadąc 130 km/h , poprostu strach . Po założeniu zimówek w takim samym rozmiarze ale Bridgestone Blizzak LM32 problem znikł. Czujesz napór wiatru na kierownicy ale jedziesz prosto. Na wiosnę zakładam 195/60/15 z dużą przyczepnością jeszcze nie wiem jakie.
2.Hałas powyżej 110 km/h na dłuższą mete jest nie do zniesienia. Na wiosne rozpoczynam wygłuszanie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum