Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-12-24, 09:56 Poziom płynu chłodzącego po wymianie pompy wody
Czy przy wymianie rozrządu z pompą wody może ubyć płynu chłodzącego? Czu w czasie demontażu/montażu pompy płyn może się jakoś wylać z systemu? Pytam bo bezpośrednio po wymianie wyraźnie spadł poziom w zbiorniczku.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2015-12-24, 10:03
Raczej tak - demontaż pompy wody. Zawsze jak wymieniałem rozrząd wymieniano mi przy tym płyn chłodniczy - mechanik zawsze zaznaczał że warto przy okazji.
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2015-12-24, 10:03, w całości zmieniany 1 raz
Na pewno tak, bo przed wymianą rozrządu z pompą jest spuszczany płyn chłodniczy, a potem po wymianie jest uzupełniany, ale czasem w układzie pozostaje trochę powietrza i nie zostało jeszcze dobrze odpowietrzone, dlatego po jakimś przebiegu "ubyło" płynu w zbiorniczku, więc należy je uzupełnić właściwym płynem do odpowiedniego poziomu.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-12-24, 10:15
route2000 napisał/a:
Na pewno tak, bo przed wymianą rozrządu z pompą jest spuszczany płyn chłodniczy, a potem po wymianie jest uzupełniany, ale czasem w układzie pozostaje trochę powietrza i nie zostało jeszcze dobrze odpowietrzone, dlatego po jakimś przebiegu "ubyło" płynu w zbiorniczku, więc należy je uzupełnić właściwym płynem do odpowiedniego poziomu.
Wymiana rozrządu wczoraj, ubytek płynu poniżej minimum widzę dzisiaj, wczoraj przy odbiorze nie chciało mi się zaglądać pod maskę (bo co może być nie tak?).
Rachunek ok. 1600 zł a mechanikowi nie chciało się sprawdzić poziomu płynu i dolać pół litra za kilka złotych...
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Dlatego poziom spada dopiero, jak pojeździ się autem już odebranym z warsztatu.
jan ostrzyca napisał/a:
mechanikowi nie chciało się sprawdzić poziomu płynu
Niestety to niemal norma /: - i to właściwie bez względu na to, czy ASO, czy warsztat niezależny... Miałem tak niemal za każdym razem, gdy coś było robione u mnie przy układzie chłodzenia - chociaż jednocześnie trzeba przyznać, że po zgłoszeniu "reklamacji" wszyscy bez szemrania uzupełniali poziom.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum