DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
bardzo duży luz na wybieraku biegów
Autor Wiadomość
wesoly1234 


Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1.6
Rocznik: 2005
Dołączył: 17 Gru 2015
Posty: 12
Skąd: gdansk
Wysłany: 2015-12-18, 16:52   bardzo duży luz na wybieraku biegów

Mam bardzo duży luz na wybieraku biegów...drazek lata od lewej do prawej. Jest jakas regulacja czy tylko wymiana? Wybierak mam z drazkiem...bo sa jeszcze na linkach. Co zrobić ze by nie bylo luzu?
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3715
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-12-18, 19:32   

Najprościej wymienić na nowy drążek niż regulacja (jak już nie pomoże sama regulacja). Jak masz auto z 2005 to już można poszukać na allegro lub na olx sprawny drążek. ;-)
A jak masz smykałkę do majsterkowania i możesz to sam we własnym zakresie wyeliminować luz poprzez naprawę uszkodzonego elementu lub wymiany na nowy.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
wesoly1234 


Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1.6
Rocznik: 2005
Dołączył: 17 Gru 2015
Posty: 12
Skąd: gdansk
Wysłany: 2015-12-18, 20:49   

Jeszcze 1 pytanie jak mam 1.6 benz. To musi byc od tego samego modelu? Czy może być od innego...
A wracając do naprawy mojego to szczerze nie wiem co jest przyczyna takiego luzu może jak będę mial oba na stole to zobacze w czym problem
 
Józef 


Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 mpi
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 367
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2015-12-18, 21:39   

Myślę że w logance jest jak w sandero przesyłam instrukcje w pdf. Może się przyda.

Demontaż drążka sterującego wybierakiem.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 483 raz(y) 81,27 KB

Wymiana tulejek dzwigni zmiany biegów.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 470 raz(y) 72,74 KB

 
wesoly1234 


Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1.6
Rocznik: 2005
Dołączył: 17 Gru 2015
Posty: 12
Skąd: gdansk
Wysłany: 2016-01-14, 16:07   

Józef napisał/a:
Myślę że w logance jest jak w sandero przesyłam instrukcje w pdf. Może się przyda.


kolego wielkie dzieki za pomoc :)
zrobilem tak jak z twojego rysunku przesłanego

rozebralem, tam byla tylejka, w sumie to gumowa zecz ktora sie wyrobiła juz do konca...
kolega mial podobna tulejke z rury pcv do wody, odcioł 2,7cm przewiercił wiertłem 12mm ze by wszedł czpień i jest jak nowe....
koszt zrobienia tego = 0zł no tyle ze z kolegą wypilem flaszke i przy okazji zrobiłem tez swoje auto
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3715
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-01-14, 22:50   

wesoly1234, a po tej flaszce pogubiły się "ogonki", "kropki" i inne znaki w polskiej pisowni w tym poście.... :-D :mrgreen: :lol:
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-14, 23:04   

Gdyby ktoś chciał naprawić to nieco bardziej fachowo (; to oryginalne tulejki zamienne kosztują 28 zł/szt, a potrzebne są 2 - nr 7700732903.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3715
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-01-14, 23:18   

Ceny w ASO?
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-14, 23:20   

Tak.
 
wesoly1234 


Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1.6
Rocznik: 2005
Dołączył: 17 Gru 2015
Posty: 12
Skąd: gdansk
Wysłany: 2016-01-15, 07:09   

laisar napisał/a:
Tak.

kolego zgadza sie
tyle ze te tulejki były wlasnie załozone, i po 40 tys regularnie wypadaja :)
a z pcv ktora jest dosc twarda w porownaniu do ty ori.... masz wiekszy spokoj ..
a w razie co mam zrobiona 1 szt na zapas. tak jak pisalem koszt zrobienia 0zł
10 min roboty z kanału ( 10 min demontarz i montarz razem z czasem uciecia rurki i rozwierceniem jej )
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1144
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-01-15, 07:12   

Ja od początku mam spory luz na drążku. Dlatego nie potrafię zdiagnozować, czy się pogorszyło, czy utrzymuje na stałym poziomie. Przy jakim przebiegu padają te tulejki? Może też powinienem wymienić? Kiedyś widziałem (był na forum) rumuński filmik, na którym była instrukcja eliminacji luzu na samym przegubie dźwigni zmiany biegów w środku auta. Myślę, że skoro mam od początku luz, to raczej to ten przegub nadaje się do poprawienia.
_________________

 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3715
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-01-15, 08:38   

wesoly1234, szkoda, że nie cyknąłeś fotki jak to zrobiłeś i jak to wyglądało....
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-15, 10:50   

wesoly1234 napisał/a:
a z pcv ktora jest dosc twarda w porownaniu do ty ori.... masz wiekszy spokoj

Być może - ale inżynier, które zaprojektował oryginalne, na pewno nie był głupszy od nas i jakiś powód techniczny (a nie tylko finansowy) też miał ku takiemu, a nie innemu wyborowi materiału. Np komfort? A tego już nie da się łatwo porównać, bo dla jednych osób codzienny ociupinkę mniejszy hałas dzięki nawet minimalnemu tłumieniu drgań gumowymi tulejami będzie lepszy, niż prosta i tania wymiana co parę lat i x-dziesiąt kilometrów - a dla innych osób na odwrót.

Ponieważ na pewno najlepiej jest, jak się ma wybór, to oprócz Twojego sprytnego, garażowego sposobu naprawy, podałem też oryginalny. Każdy może wybrać to, co woli [:
 
wesoly1234 


Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1.6
Rocznik: 2005
Dołączył: 17 Gru 2015
Posty: 12
Skąd: gdansk
Wysłany: 2016-01-15, 14:52   

laisar napisał/a:
wesoly1234 napisał/a:
a z pcv ktora jest dosc twarda w porownaniu do ty ori.... masz wiekszy spokoj

Być może - ale inżynier, które zaprojektował oryginalne, na pewno nie był głupszy od nas i jakiś powód techniczny (a nie tylko finansowy) też miał ku takiemu, a nie innemu wyborowi materiału. Np komfort? A tego już nie da się łatwo porównać, bo dla jednych osób codzienny ociupinkę mniejszy hałas dzięki nawet minimalnemu tłumieniu drgań gumowymi tulejami będzie lepszy, niż prosta i tania wymiana co parę lat i x-dziesiąt kilometrów - a dla innych osób na odwrót.

Ponieważ na pewno najlepiej jest, jak się ma wybór, to oprócz Twojego sprytnego, garażowego sposobu naprawy, podałem też oryginalny. Każdy może wybrać to, co woli [:



kolego zgodze sie z toba ze różni ludzie beda to robic i różnymi patentami....
twierdze tylko ze te tulejki ori z czegos jak guma koloru cos jak pomaranczowy sa zrobione z lipnego materiału. Niestety Dacia jako nowa w 2005 roku byla najtanszym autem kompaktowym kosztowała w podstawie 28000zł
ta cena nie wzieła sie z niczego.Dacia jest zrobiona z słabej jakosci materiałow! a moja tulejka jest z twardego pcv odpornego na zmiany temperatur ,i mechaniczne uszkodzenia.drgań zadnych nie ma,gdyz suwmiarka zmierzyłem trzpień ma dokładnie 12mm. weszło idealnie.Drążek ma znikomy luz jak fabrycznie nowe
a po drugie zobacz w dowodzie mase własna daci u mojego ojca masa wlasna 985kg a innego pojazdy podobnej kategori, bedzie cieższy o ok 150 -200kg,morał z tego taki ze dacia ma blach dużo cieńsze niz kade inne auto tak zwana blacha z puszki po groszku :)
jestem lakiernikiem dacie kupiłem dla ojca od pierwszego własciela bezwypadkowa a mimo to prawie na kazdym elemencie sa wykwity rdzy...to nastepna oszczednosc na konserwacji...ale to maja tylko auta z polskiego salonu z niemiec czy z holadi auta sa inaczej zrobione...
 
Józef 


Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 mpi
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 367
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2016-01-15, 16:18   

To Logan jest lżejszy od Sandero ? Ja mam w dowodzie wpisane 1111 kg.
 
wesoly1234 


Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1.6
Rocznik: 2005
Dołączył: 17 Gru 2015
Posty: 12
Skąd: gdansk
Wysłany: 2016-01-16, 18:23   

Józef napisał/a:
To Logan jest lżejszy od Sandero ? Ja mam w dowodzie wpisane 1111 kg.


u mnie masa wlasna nie pamietam dokładnie cos ok 985kg
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3746
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-16, 20:40   

wesoly1234 napisał/a:
to maja tylko auta z polskiego salonu z niemiec czy z holadi auta sa inaczej zrobione...

ta jasne w Mioveni mają oddzielną linię na te 1000 rocznie Loganów do Polski ....
 
wesoly1234 


Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1.6
Rocznik: 2005
Dołączył: 17 Gru 2015
Posty: 12
Skąd: gdansk
Wysłany: 2016-01-17, 09:31   

DrOzda napisał/a:
wesoly1234 napisał/a:
to maja tylko auta z polskiego salonu z niemiec czy z holadi auta sa inaczej zrobione...

ta jasne w Mioveni mają oddzielną linię na te 1000 rocznie Loganów do Polski ....


kolego linia jest ta sama,blacha tez ta sama, tylko konserwacja inna i inne komponenty..
a ajak u nas w fso robili exportowki to linia ta sama a pozatym auta zupelnie inne..
kolega ma poloneza borewicza i 125p w kombi byl w TVN Turo w legendy prl...
i auta wygladaja tak samo ale produkty z ktorych sa zrobione poszczegolne elementy sa zupełnie innej jakosci....

teraz moze troche głupie porównanie...
dla czego ten sam proszek z polski a proszek z niemiec lub angli jest duzo lepszy?
dla czego coca cola jest z zachodu lepsza?
co maja inna fabryke?
nie maja innej poprostu sa etapy produkcji gdzie zmienia sie charakterystyka wykonania i zmienia sie produkty....
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-17, 10:00   

jeże chodzi o coca cole
to na magazyn przejeżdża koncentrat który potrafi wyżreć 20 cm wylewki betonowej ale wszędzie koncentrat jest taki sam .
To od wody zależy smak napoju jedni mają lepszą inni gorszą .
Woda też w różnych okresach ma różne składniki które różnie reagują
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-01-17, 10:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne