Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2016-03-20, 11:14
Problem z pompa paliwa
Autor Wiadomość
Ademator21 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: 1300
Silnik: 1300
Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 3
Skąd: Brzeszcze
Wysłany: 2016-01-19, 22:56   Problem z pompa paliwa

Witam. Mam dosyć duży problem z pompa paliwa w mojej Daci 1300 z 1973r. auto stało nie odpalane około roku. po roku próbowałem Ją odpalić. wszystko było by ok gdyby nie pompa paliwa która nie podaje paliwa. Wymontowałem pompę. Zdemontowałem membrany, wyczyściłem pompkę i zamontowałem. Po kilku krotnym kręceniu silnikiem pompa zaskoczyła i samochód odpalił. Dzisiaj próbowałem ponownie odpalić samochód i ponownie ten sam problem POMPA NIE PODAJE PALIWA. chce zaznaczyć że membrany są ok. po zdemontowaniu z samochodu jak przykładam i próbuje manualnie pompować to pompka dmucha powietrzem. Jeżeli ktoś spotkał się z podobnym problemem to chętnie wysłucham jak to naprawić.
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-01-20, 09:17   

To że jest całą to nie znaczy że dobra. Może być za sztywną że starości. Zaworki w jakim stanie? Szczelność korpusu, jak dźwignia, nie wytarta.
 
Ademator21 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: 1300
Silnik: 1300
Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 3
Skąd: Brzeszcze
Wysłany: 2016-01-20, 16:28   

Membrany są ok. Zaworki też wyglądają dobrze. Dziwi mnie to że dzień wcześniej mi odpalila i jezdzilem nią ok 10 kilometrów bez zastrzezen.

Jak wykrece pompke i próbuje pompowac na dźwigni to słychać że pompuje. Ale po zamontowaniu do auta nie podaje paliwa i do tego dźwignia jest taka luźna.
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-01-20, 19:37   

Jak dźwignia luźną to zakręć silnikiem tak by wałek ustawił się w innej pozycji. Na zasilaniu nie masz sparciałego przewodu?
O wygląd zaworów nie pisałem bo zawsze wyglądają dobrze pytanie czy szczelne.
 
Ademator21 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: 1300
Silnik: 1300
Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 3
Skąd: Brzeszcze
Wysłany: 2016-01-20, 20:27   

Zobacze jeszcze jutro na ten przewód zasilajacy, możliwe że sparcialy. Dzięki. Jutro napisze co i jak.
 
katamanio 
Zielony listek



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,5
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 25 Sty 2016
Posty: 3
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-01-28, 12:03   

i jak?? co w końcu z tym zrobiłeś, co było do wymiany?
 
GORDINI 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,5Dci
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 251
Skąd: SCI
Wysłany: 2016-03-23, 19:43   

A nie prościej kupić elektryczną dedykowaną do gaźnikowców za ok. 80zł.
To jest chwila przeróbki instalacji elektrycznej i jazda bez problemów jak w mechanicznej pompie gdzie wszystko może paść.
 
daciowy 



Marka: Dacia
Model: 1310 TX
Silnik: 1300+LPG
Rocznik: 1990
Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 44
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-06-15, 17:03   

Przy pompie mechanicznej może być kilka problemów membrana i zaworki w końcu przewody. Jeśli membrana jakoś działa to jeden z zaworków może się zawiesić (np.skleić) po dłuższym postoju. A dalej już w gaźniku może także zawiesić się zawór iglicowy na wejściu do gaźnika.
U mnie wystąpiły oba przypadki jednocześnie ale benzyna miała własności klejące.

Tak elektryczna pompa to jest super rozwiązanie przynajmniej teoretycznie bo jeszcze nie miałem możliwości jeździć na takiej. Podaj jakieś namiary gdzie taką jak wspomniałeś dedykowaną dla gaźnika wytargać? Ja jeżdżę swoją staruszką na LP-gu i pompa mechaniczna zabiera jak mi się zdaje część mocy silnika a wiadomo że na gazie silnik jest osłabiony.
A tak pompa elektr. chodzi tylko wtedy kiedy uruchamiam silnik a potem luzik. Pozdro!
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2016-06-15, 18:16   

Pompa mechaniczna praktycznie nie obciąża silnika. To że się skleja lub membrana pada to niestety normalka. Elektryka można dać i napędzać pompkę przez przekaźnik gdy auto jest na benzynie. Tylko musi być powrót z gaźnika bo pompa ma spory wydatek i nie przestaje tłoczyć po osiągnięciu ciśnienia.
 
GORDINI 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,5Dci
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 251
Skąd: SCI
Wysłany: 2016-07-03, 19:52   

Cytat:
Tylko musi być powrót z gaźnika bo pompa ma spory wydatek i nie przestaje tłoczyć po osiągnięciu ciśnienia.

W gaźniku jest zaworek od pływaka, powrotu nie musi być.
Chyba coś pomyliłeś kolego.
Tu jest np. :
http://allegro.pl/pompa-p...6188764373.html
Ostatnio zmieniony przez GORDINI 2016-07-03, 19:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
Mateusz 
Zielony listek


Marka: dacia
Model: 1300
Silnik: 1300
Rocznik: 1981
Dołączył: 24 Paź 2016
Posty: 2
Skąd: Kujawy
Wysłany: 2016-10-29, 05:19   

Witaj,
Moja chodziła tylko na wolnych po wyjechaniu z garażu po 200m odmawiała posłuszeństwa i odpalała po podaniu paliwa bezpośrednio do gaźnika
problemem okazał się przewód paliwowy gumowy pomiędzy zbiornikiem a przewodem metalowym.
zdiagnozowałem po użyciu sprężarki i podniesieniu ciśnienia w zbiorniku.
;-)
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2016-10-29, 09:35   

GORDINI napisał/a:
Cytat:
Tylko musi być powrót z gaźnika bo pompa ma spory wydatek i nie przestaje tłoczyć po osiągnięciu ciśnienia.

W gaźniku jest zaworek od pływaka, powrotu nie musi być.
Chyba coś pomyliłeś kolego.
Tu jest np. :
http://allegro.pl/pompa-p...6188764373.html


Może przegwałcić ten zaworek i wtedy masz fontannę.
 
daciowy 



Marka: Dacia
Model: 1310 TX
Silnik: 1300+LPG
Rocznik: 1990
Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 44
Skąd: Wrocław
  Wysłany: 2016-12-15, 12:29   

I stało się nabyłem drogą kupna elektryczną pompę dedykowaną do gaźnika zamontowałem i nawet działa. Wyrzuciłem pompę mechaniczną zaślepiając otwór. Między pompą elektryczną a gaźnikiem wpiąłem trójnik do przelewu o średnicach przepływu 8 mm przepływ 4 mm bo trochę bałem się żeby pompa nie uszkodziła się kiedy zaworek w gaźniku zamknie przepływ np. na małych obrotach silnika bo pompa ma wydatek jak piszą około 90 l na minutę przynajmniej w teorii i może mogłoby jej zaszkodzić? Kończąc jestem zadowolony z tego rozwiązania. Gdybyście robili coś takiego to trzeba wiedzieć że pompa nie może chodzić na sucho to oznacza że w zbiorniku musi być pewien zapas benzyny. Pozdrawiam. :lol:
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-12-15, 15:39   

Pompa wirnika odpływ nie potrzebny. Ciśnienie ją dławi.
Chociaż powyżej gaźnika nie zaszkodzi dać.
Ostatnio zmieniony przez kali 2016-12-15, 15:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne