DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Zmniejszenie wibracji karoserii w 1.5dci
Autor Wiadomość
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-01, 14:14   Zmniejszenie wibracji karoserii w 1.5dci

Podobno za wibracje na karoserii z pracującego silnika w 1.5dci mocno przenosi się przez tłukący element z poduszki silnika uderzający w podstawę i przenoszący uderzenia na karoserię.
Wycina się kątówką kawałek.
Ciekawe czy faktycznie dużo to daje .


http://www.tutorialelogan...-reducerea.html
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 811
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-03-01, 14:40   

Metoda trochę rzeźnicka ale w sumie ciekawe. :mrgreen: Zastanawiam się tylko czy ten odcinany kawałek nie ma żadnego znaczenia w sensie wytrzymałości materiału i konstrukcji elementu.
Trudno uwierzyć, że projektant umieścił go tam dla żartu lub jako niepotrzebny naddatek materiału.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-01, 14:50   

Nom, ale chyba nic autu nie będzie, można ewentualnie trochę spiłować tego aluminium szlifierką - jak się dojdzie do niego pod kątem
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-01, 17:04   

To nie jest czasem odbój który reguluje maksymalne ugięcie zawieszenia silnika ?
_________________
Moje auto
 
krakry1 


Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2016-03-01, 18:46   

Wiele razy korzystałem z tych rumuńskich tutorial'i, ale nad taką modyfikacją to bym się grubo zastanowił. Przecież wycięcie tego kawałka na pewno osłabi cały element. No ale jak ktoś lubi?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-01, 22:07   

sobol1976 napisał/a:
czy ten odcinany kawałek nie ma żadnego znaczenia w sensie wytrzymałości materiału i konstrukcji elementu

Oczywiście, że ma - a tym bardziej przy takim rżnięciu w kant, zwłaszcza elementu narażonego na nieustanne drgania :shock:
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-01, 23:44   

nie sądze, to guma najpierw się wyrabia w poduszce od drgań , następuje zmęczenie "materiału" i dlatego wymienia się poduszki .
Poduszka zbudowana jest na ogół stopu aluminium - guma - aluminium .

Jak pęka ten stop aluminium, to znaczy, że auto miało wypadek ( na ogół oczywiście ), ale raczej nie pęknie na tym elemencie mocowania do silnika czy skrzyni tylko na elemencie zewnętrznym mocującym do "fartucha" z powodu naprężeń na nadwoziu.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne