Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Lodgy - SCe czy TCe
Autor Wiadomość
gfedorynski 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 469
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-18, 12:13   Lodgy - SCe czy TCe

Tak się zbieram do zmiany samochodu, że w międzyczasie Dacia zabrała upatrzony silnik. Przy poprzednim ideologia była jasna - może lekko mułowaty, ale za to prosty jak konstrukcja cepa, można było kupić z fabrycznym albo dilerskim gazem i oszczędzać aż miło.

Zostały silniki, których gazować za bardzo się nie da (niby TCe można, ale jedyna osoba która stała obok kogoś, kto podobno słyszał kiedyś o gazowniku, który umie dobrze to zrobić, chwilowo jest niedostępna). SCe to wciąż silnik wolnossący, ale rozumiem, że już nieco bardziej skomplikowany. Na benzynie różnica między SCe a TCe nie zwróci się nawet przez 100000 kilometrów.

Czyli co - zakładając, że jestem nieodwracalnie uprzedzony do diesla, mam brać SCe?

Alternatywą jest przekonać samego siebie, że nie musi być Lodgy i korzystać z ostatniej szansy na stary i tani silnik w nowym MCV albo Dokkerze.

Czy SCe da się już pomacać w salonach?
Ostatnio zmieniony przez gfedorynski 2015-11-18, 12:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 418 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18035
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-18, 14:05   

Opcja nr 1: 1.6 MPi rzeczywiście już nie zamówisz do produkcji w lodgy, ale jeśli zakup ma być już, to ostatnie niedobitki stoją jeszcze po salonach - a wybierać możesz nie tylko z Polski. (Np mobile.de pokazuje 19 szt. w Niemczech).

Opcja nr 2: Jeżeli nie zależy Ci na 7 miejscach, to dokker jest bardzo dobrą alternatywą - przesuwane drzwi MSZ są w takim przypadku warte tych 2 niepotrzebnych miejsc, a goła blacha nie powinna odstraszać, bo zawsze można ją zasłonić, np oklejając grubą folią.

Opcja nr 3: Brać SCe i gazować - silnik jest od dawna znany z nissanów i da się to zrobić.

Opcja nr 4: Jeśli czas nie goni, a lepsze osiągi kuszą - rozglądać się najpierw za gazownikiem do TCE.
 
Piitubski 


Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 716
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-18, 15:20   

Jeżeli ten TCE ma bezpośredni wtrysk paliwa, to montaż gazu jest bez sensu. Poczytaj na lpg forum.
Ostatnio zmieniony przez Piitubski 2015-11-18, 15:21, w całości zmieniany 2 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 418 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18035
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-18, 15:47   

Piitubski napisał/a:
bezpośredni wtrysk paliwa, to montaż gazu jest bez sensu

To jest kwestia światopoglądowa, a nie techniczna (; - sens ekonomiczny niewątpliwie jest, ale czy wystarczająco duży, to już każdy ma prawo ocenić samodzielnie wg własnych kryteriów.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2015-11-18, 19:05   Re: Lodgy - SCe czy TCe

gfedorynski napisał/a:

Alternatywą jest przekonać samego siebie, że nie musi być Lodgy i korzystać z ostatniej szansy na stary i tani silnik w nowym MCV albo Dokkerze.


przy założeniu,że: 1/instalacja LPG ma być i nie sprawiać (nierozpoznanych dotychczas) problemów, 2/autem podróżować będzie max 5 osób - wybrałbym właśnie to rozwiązanie. Fakt - Dokker jest z pozoru mniej "osobowy", ma więcej nagich blach ale plastiki i wykończenie są takie same, bo to w zasadzie cały czas ten sam pojazd. A jego niewątpliwe zalety to: wyższy prześwit, przesuwane drzwi boczne, gigantyczny bagażnik, tylne drzwi zamiast nieporęcznej klapy. A tak na koniec rzecz zupełnie subiektywna - moim zdaniem jest o wiele zgrabniejszy
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2015-11-18, 21:49, w całości zmieniany 3 razy  
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1061
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2015-11-18, 21:01   

laisar napisał/a:
sens ekonomiczny niewątpliwie jest


Wątpliwy jest to sens. Na wspomianym przez kolegę forum można poczytać o gazowaniu podobnych silników: Około 2zł/100km zysku na paliwie, instalacja zwróci się być może po 250000km.
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1600
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2015-11-18, 21:21   

Co Wy się tak tych gołych blach czepiacie? Już n-ty raz o tym tu czytam, to naprawdę jest aż tak dyskwalifikujące i szpetne i w ogóle be, że każdego tym straszycie? Dokker ma ten sam bagażnik co Lodgy - 800 l. Jak dla mnie to Lodgy wygląda jakby miała za małe koła w stosunku do całej reszty :-P
Ostatnio zmieniony przez arczi_88 2015-11-18, 21:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 418 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18035
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-18, 23:14   

arczi_88 napisał/a:
Co Wy się tak tych gołych blach czepiacie?

Bo w samochodzie używanym jako rodzinny jest to rzeczywista wada - goła blacha bardziej hałasuje i lepiej przewodzi hałas oraz ciepło, w obie strony (= mocniejsze nagrzewanie się latem i szybkie wychładzanie zimą).

Natomiast faktycznie nie ma co tragizować, bo problem jest dość prosto rozwiązywalny.
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1600
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2015-11-19, 06:40   

Natomiast kilogramy dodatkowego plastiku, które przykrywają tę (tą?) nieszczęsną gołą blachę nie hałasują wcale oraz są świetną izolacją cieplną i akustyczną :roll: jasna sprawa, można się pobawić i wygłuszać dodatkowo a Lodgy daje lepsze pole do popisu w tej kwestii ale nie dajmy sie zwariować, bo nie zauważyłem, żeby latem nagrzewał się mocniej od innych aut, czy żeby był jakikolwiek problem z dogrzaniem w zimie, porównując z innymi autami jakimi jeżdżę - różnej klasy i wieku.

Sorry za ten off top.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 418 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18035
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-19, 10:51   

arczi_88 napisał/a:
[kilogramy plastiku] nie hałasują wcale oraz są świetną izolacją cieplną i akustyczną

Owszem, same z siebie raczej nie hałasują - może i są twarde ((((: ale ich montaż w dacia nie powoduje problemów.

Izolacją są raczej średnią, jednak mimo wszystko lepszą niż żadna...

arczi_88 napisał/a:
można się pobawić i wygłuszać dodatkowo a Lodgy daje lepsze pole do popisu w tej kwestii

Lodgy względem dokkera nie wymaga dogłuszania - fabryczne wyciszenie jest wystarczająco przyzwoite.

arczi_88 napisał/a:
nie zauważyłem, [...] porównując z innymi autami jakimi jeżdżę

Bo efektywność ogrzewania i chłodzenia jest wystarczająca - ale dzięki plastikom odpowiednie agregaty miałyby mniej pracy, a poza tym opisywane zjawiska dotyczą głównie auta stojącego. Dzięki wysokiemu dachowi to latem jakoś jeszcze łatwiej wytrzymać, ale zimą temperatura spada niestety bardzo szybko... A skoro zauważyłem to już przy krótkich jazdach testowych, to tym bardziej będzie to widoczne w codziennym użytkowaniu.

Nie wiem, czy Ty jeździsz z rodziną, ale wątkotwórca szuka auta właśnie w tym celu - więc zwracam mu uwagę na ten aspekt (chociaż też uważam, że nie należy wariować i wcale nie jest to coś dyskwalifikującego).
 
gfedorynski 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 469
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-25, 15:37   

Problem jest taki, że żadne z moich kryteriów nie jest ostre:
- lodgy mi sie bardziej podoba, ale gdyby doker albo MCV były krytycznie lepsze albo tańsze, to mogę się złamać,
- chciałbym mieć 7 miejsc, ale tak naprawdę potrzebuję czterech-pięciu,
- myślałem o LPG, ale samą benzynę też przeżyję (teraz tak jeżdżę i żyję),
- lodgy jest jednak bardziej osobowy, doceniam bajery w rodzaju podgrzewanych foteli.

W lodgy chciałem mieć możliwość spania, dokker jest ciut krótszy, ale pewnie nie robiłoby to przesadnej różnicy. Skoro rozważałem MPi 86 koni, to znaczy, że nie zależy mi na mocy :-) i ta różnica między SCe aTCe nie ma dla mnie znaczenia.

Jedna rzecz która jeszcze budzi moją wątpliwość, to przesuwne drzwi. Wiadomo, że do załadunku albo ciasnego parkingu lepsze, ale czy np. nie są niewygodne w obsłudze dla w miarę małych dzieci lub delikatnych kobiet?

Ale pewnie za pół roku, jak się wezmę do zakupów sytuacja, znowu się zmieni. Myślę, że dziś zdecydowałbym się na SCe i nie gazował.

Właściwie po co się montuje S&S skoro różnica w spalaniu (a co za tym idzie w emisji) nie jest jakość szczególnie zauważalna - dostaje się za sam fakt dodatkowe punkty ekologiczne czy co?
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3705
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-11-25, 20:34   

gfedorynski napisał/a:
Właściwie po co się montuje S&S skoro różnica w spalaniu (a co za tym idzie w emisji) nie jest jakość szczególnie zauważalna - dostaje się za sam fakt dodatkowe punkty ekologiczne czy co?

Taki jest idiotyczny wymóg EURO 6. :->
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
ken-wawa 


Marka: w planach
Model: w planach
Silnik: w planach
Dołączył: 21 Lis 2015
Posty: 369
Skąd: na polnocy
Wysłany: 2015-11-25, 20:52   

Niech by i to S&S montowali, ale szkoda, ze Duster nie zapamietuje jego stanu po wyciagnieciu kluczyka ze stacyjki. Tak bys raz wylaczyl i zapomnial, a tak, za kazdym razem po uruchomieniu silnika, musisz to wylaczac (a ze przycisk nisko polozony, to srednio wygodne jest).
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1600
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2015-11-25, 21:05   

gfedorynski napisał/a:
Jedna rzecz która jeszcze budzi moją wątpliwość, to przesuwne drzwi. Wiadomo, że do załadunku albo ciasnego parkingu lepsze, ale czy np. nie są niewygodne w obsłudze dla w miarę małych dzieci lub delikatnych kobiet?



Te drzwi wymagają lekkiego przyzwyczajenia, bo siedząc z tyłu nie otwiera się ich tak jak przednich (ot poprostu ciągnąc klameczkę) tylko wcześniej trzeba odryglować zamek (chyba, że wcześniej zrobi to kierowca) i dopiero łapać za klamkę. Same drzwi chodzą lekko i żadne skargi od podróżujących z tyłu pań do uszu mych nie dotarły. W miarę małe dziecko to ile ma lat? :-P póki w foteliku jeździ to raczej ciężko, będzie mu je zamknąć a starsze troche myślę potraktuje to jak dobrą zabawę.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-25, 21:20   

Nikt z was nie zauważył że logdy ma s&s a dokker nie ma ?

dok:
http://www.dacia.pl/media...1/AM15_DOP2.pdf


log:
http://www.dacia.pl/media...66/AM15_LDG.pdf
_________________
Moje auto
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1600
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2015-11-25, 21:23   

Ja zauważyłem ale wydawało mi się to błędem na stronie. To, że nie pisze nie znaczy, że go nie ma, choć teraz to sam juz nie wiem.

Chyba, że stwierdzili, że do dostawczaka i jego gołych blach nie potrzeba takich technologii :-P
Ostatnio zmieniony przez arczi_88 2015-11-25, 21:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-25, 21:29   

w konfiguratorze jest tak samo
a dokera vana w ogóle można mieć z silnikami euro 5
_________________
Moje auto
 
pawel1313 


Marka: jedyna słuszna :) -> Ford
Model: Lodgy -> Galaxy
Silnik: 1.6 SCE -> 2.0 tdci
Rocznik: 2016 ->2012
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Lis 2015
Posty: 218
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2015-11-26, 22:08   

Cytat:
Opcja nr 3: Brać SCe i gazować - silnik jest od dawna znany z nissanów i da się to zrobić.


Jesteś pewny ze silnik 1.6 sce w lodgy można gazować?
Gdy pytałem o to w salonie to powiedzieli ze ten silnik nie nadaje się do lpg ze względu na płytkową regulacje zaworów i duży koszt z tym związany. Dlatego też nie oferują fabrycznej instalacji tak jak to mialo miejsce w przypadku 1.6 84KM
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 418 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18035
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-26, 23:42   

pawel1313 napisał/a:
silnik 1.6 sce w lodgy można gazować?

http://www.daciaklub.pl/f...1683325#1683325
 
Piitubski 


Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 716
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-27, 21:28   

W Niemczech oferują oficjalnie SCE z LPG: http://www.dacia.de/dacia...d-finanzierung/
 
malygabrys 



Marka: Dacia, Dacia
Model: Duster 4*2, MCV
Silnik: 1,6 16V + LPG BRC, 1,6 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2011 , 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 533
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 2015-11-28, 10:01   

I ceny jakby trochę niższe
 
jasiek22 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: ----
Wersja: Dokker
Dołączył: 05 Lut 2016
Posty: 4
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-02-05, 16:26   

Trochę od kopie temat , ale mam pytanie jeżeli chodzi o silnik SCe i nie chciałem zakładać nowego tematu żeby nie zaśmiecać forum . Czy ma on dużo wiecej elektroniki niż zwykły 1.6. Co właściwie oznacza skrót SCe? W jaki sposób osiągnął on już normę spalin Euro 6?
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3705
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-02-05, 17:56   

Różnica jest w tym, że SCe ma dwa wtryskiwacze benzyny na cylinder a zwykły 1,6 MPI jeden wtryskiwacz (jest już wycofany ze sprzedaży).
A czy ma więcej elektroniki to nie wiem dokładnie. Temat silnika SCe jest jeszcze bardzo młody w tym forum, ale jest to już sprawdzona jednostka stosowana w Nissanach (podobno pozytywnie chwalona). Kolega Dar1962 miał przedtem Nissana z tym silnikiem i bardzo je chwalił.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
krimar 


Marka: Dacia
Model: Sandero II ph2 Open, Duster 2 Prestige, SSIII
Silnik: 1,0 TCE LPG
Rocznik: 2020, 2021, 2023
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Kwi 2013
Posty: 332
Skąd: z ?
Wysłany: 2016-02-05, 18:10   

Piitubski napisał/a:
W Niemczech oferują oficjalnie SCE z LPG: http://www.dacia.de/dacia...d-finanzierung/


Tylko nie przeczytałeś co napisali w odnośniku na dole strony

SCe 115 LPG 4x2 (2)
(2) Derzeit noch nicht bestellbar

Czyli w cenniku jest, ale zamówić aktualnie nie można.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 418 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18035
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-05, 18:27   

krimar napisał/a:
nie przeczytałeś co napisali w odnośniku na dole strony

Wtedy jeszcze mogło nie być odnośnika.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne