Wysłany: 2016-02-25, 09:50 Bezyna 1,6 105KM, czy 1,5dci?
Koledzy,
Mój aktualny diesel nie ma DPF, EGR itp. Ma już na liczniku 600tyś.
Myślę, że już nadszedł czas na zmianę, bo ostatnio nie mogłem auta podnieść lewarkiem :).
Myślę o nowej benzynie 1,6 105 KM + LPG lub o dieslu 1,5dci (90KM albo 110KM).
Benzyniaków w tej wersji w polskich salonach pozostało nie wiele (o ile w ogóle pozostało).
Wersja 115 SCe nie interesuje mnie, bo nie można jej zagazować.
Samochód pokonuje dziennie 30 km w jedną stronę drogami "wioskowymi". Na tej trasie też są "proste'' na których spokojnie się leci 120km/h. Więc może nie ma co się bać tego 1,5 dci?
Zależy mi na tym, aby bez problemu można było wyprzedzić autobus, czy ciężarówkę.
Jaką wersję polecacie - 90, czy 110 KM?
Czy taki 110KM, będzie zachowywał się w "trasie" przyzwoicie? Skoda mimo, że leciwa, ale pędzi, przyspiesza przy 90km/h przyzwoicie.
Jak czytałem posty, to po dwóch, trzech wypowiedziach zaczyna się kłótnia i rozważanie nad wyższością Świąt BN nad Wielkanocą.
Ostatnio zmieniony przez tqlis 2016-02-25, 09:53, w całości zmieniany 1 raz
Jeśli nie robisz więcej niż 10 000 km/rok to nie diesel tylko LPG.Chyba że jesteś rolnikiem
Ale jaki samochód Ci odpowiada DD czy Sandero/Logan.
Jeśli wystarczy Ci SF to Sandero/Logan są też w wersji 1.2 dobre do zgazowania a wręcz z fabrycznym LPG. Demon predkości z takim silnikiem to nie jest ale osiągi wg mnie porównywalne z SF ( SF używałem dość krótko - bo raptem 2 tygodnie z wypożyczalni)
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-02-25, 10:35
jas_pik napisał/a:
Ale jaki samochód Ci odpowiada?
i od tego należało zacząć Dustera z silnikiem K4M od Renaulta nowego już nie kupisz. Wszystkie dostają jednostkę nissanowską - właściciele Nisanów eksperymentowali z gazem - trzeba by poczytać na ich forach o efektach tych eksperymentów, ale ogólna sytuacja jest jasna: droga i pracochłonna regulacja luzu zaworowego, nieutwardzone gniazda zaworowe, podwójne wtryskiwacze benzynowe komplikujące konstrukcję. Jeśli myślisz o innym modelu Dacii, wszystkie francuskie silniki nadają się do montażu LPG
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2016-02-25, 10:37, w całości zmieniany 2 razy
Oszczędność to 1,6 16V +LPG - jeździ ale trzeba albo umieć nim jeździć (kręcić wysoko przy wyprzedzaniu), albo uzbroić się w cierpliwość i wyczekać miejsca na manewr. Może trochę wyolbrzymiam ale lepiej żebyś miał świadomość. Za to idealny do LPG i oszczędności.
Osiągi to 1,2Tce albo 1,5dci - kosztami nie zabiją ale rekompensują je właśnie osiągami.
1.6 SCe z wyprzedzaniem nie ma problemu, po warunkiem że jedziemy do 90 km/h. Ale w porównaniu do 100 KM w tdi, to chyba będzie jeździł trochę gorzej.
Ja wybrałem SCe mimo że jeżdżę tylko w trasie (nie wsiadam do auta jak mam mniej niż 100 km do pokonania ;)), pewnie LPG też zamontuję na wiosnę.
Argumenty są dwa, pierwszy to wolę auto bez turbiny, dpfów i klekotu z rana ;)
Drugi to cena zakupu. Diesel zwraca się dopiero po ponad 100 tys. km. (ok. 10 tys. zł różnicy w cenie zakupu).
Jeżeli chodzi o Sce, to owszem diler zamontuje mi gaz, ale gwarancja będzie tylko u niego.
Instalacja gazowa musi być wyposażona w lubryfikator. Ale nie tu pies pogrzebany - dziwne, że diler nie wie nic o regulacji zaworów :). Dowiadywałem się u gazownika i koszt szklanki, to 150PLN (nie w serwisie) x 16 szt. Dodać trzeba jeszcze koszt robocizny ASO, więc całość spokojnie między 2 - 3 tyś. Gdzieś na forum podawali czaso-okresy.
Rocznie pokonywane tym samochodem ma być do 15k km, z czego 80%, to dojazdy do pracy (między wioskami), około 30km w jedną stronę.
Aktualnie na ropę (dojazdy tylko do pracy) wydaję około 250 zł miesięcznie.
Taki 115 Sce spali pewnie 7-8/100km, czyli 370 zł.
Ciekawi mnie, czy 1,5dci (110KM) zmieści się w 300PLN?
Ostatnio zmieniony przez tqlis 2016-02-25, 14:14, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3750 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-25, 15:16
Bierz w takim razie słabszego diesla - nie masz tam dwumasy a turbo nie ma zmiennej geometrii więc w razie czego można je tanio zregenerować. Spalanie będziesz miał przy takiej eksploatacji około 6 litrów maksymalnie .... przy lżejszej nodze bliżej 5 .....
Ciekawi mnie, czy 1,5dci (110KM) zmieści się w 300PLN?
Ja mam wersję 110 KM i przy obecnych cenach ON mieszczę się w kosztach paliwa poniżej 30zł/100km (średnia z ostatnich 10 kkm).
Wybrałem tą wersję ze względu na przyśpieszenie oraz możliwość ciągnięcia przyczepy oraz to że robię rocznie 30 kkm i jestem rolnikiem
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-02-25, 16:34
w takiej sytuacji najrozsądniejszy wydaje się 90 konny dCi z przyczyn wyżej opisanych - szczególnie, jeśli nie planujesz dopłacać za 4x4. Auto w takiej konfiguracji jest bardzo oszczędne. Przy pilnowaniu wymian oleju 100 tys przejedzie raczej bez bólu portfela. A po tym dystansie ewentualnie można pomyśleć o profilaktycznej wymianie panewek, co i tak wyjdzie sporo taniej niż wymiana szklanek. I można toczyć się kolejną setkę
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2016-02-25, 16:34, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-02-25, 17:42
laisar napisał/a:
Dar1962 napisał/a:
profilaktycznej wymianie panewek
Znasz jakikolwiek przypadek obróconych w dacii?
idąc tym tokiem rozumowania można by uznać, że wymiana paska i reszty rozrządu też jest w zasadzie zbędna, bo jakoś nie słychać na forum o zniszczeniu silników -
profilaktycznie - bowiem zapobieganie jest mimo wszystko tańsze od leczenia
a przymusu oczywiście nie ma - podobnie jak z wymianą oleju po 3 tys przebiegu
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2016-02-25, 17:48, w całości zmieniany 6 razy
Primo, w przeciwieństwie do panewek, paski z założenia są elementem eksploatacyjnym, zaplanowanym do wymiany - co wiąże się ze znaczną różnicą pracochłonności, a zatem i cen. (To samo z olejem, tylko jeszcze bardziej).
Secundo, pytałem serio, bo może po prostu nie pamiętam, a były w daciach jakieś przypadki z panewkami.
Tertio, nigdy nie było plagi zerwanych pasków, w przeciwieństwie do obróconych panewek - chociaż to ostanie właśnie nie w daciach.
Quarto, w daciach, co prawda benzynowych, były natomiast niedawno pojedyncze zerwane paski - chociaż ostatecznie chyba nie poznaliśmy przyczyn.
Summa summarum, profilaktyczna wymiana panewek wydaje mi się znaczną nadgorliwością...
Przy pilnowaniu wymian oleju 100 tys przejedzie raczej bez bólu portfela. A po tym dystansie ewentualnie można pomyśleć o profilaktycznej wymianie panewek, co i tak wyjdzie sporo taniej niż wymiana szklanek. I można toczyć się kolejną setkę
Przecież gwarancja jest na 100 kkm.
A można ją rozszerzyć na następne 100 kkm i łącznie 5 lat.
Po co się bawić z wymianą panewek w takim przebiegu skoro
tqlis napisał/a:
Rocznie pokonywane tym samochodem ma być do 15k km, z czego 80%, to dojazdy do pracy (między wioskami), około 30km w jedną stronę.
Tertio, nigdy nie było plagi zerwanych pasków, w przeciwieństwie do obróconych panewek - chociaż to ostanie właśnie nie w daciach.
Summa summarum, profilaktyczna wymiana panewek wydaje mi się znaczną nadgorliwością...
Nie było plagi obróconych panewek. Być może zdarzyło się kilka sztuk na początku produkcji tego silnika lub gdy ktoś uwierzył w wymianę oleju co 30 tys km. Ale pseudo opinia została i prześladuje.
http://www.poznajemysamoc...ilnika-1-5-dci/
w takiej sytuacji najrozsądniejszy wydaje się 90 konny dCi z przyczyn wyżej opisanych - szczególnie, jeśli nie planujesz dopłacać za 4x4. Auto w takiej konfiguracji jest bardzo oszczędne. Przy pilnowaniu wymian oleju 100 tys przejedzie raczej bez bólu portfela. A po tym dystansie ewentualnie można pomyśleć o profilaktycznej wymianie panewek, co i tak wyjdzie sporo taniej niż wymiana szklanek. I można toczyć się kolejną setkę
Po wielu przemyśleniach dochodzę dokładnie do takich samych wniosków.
Muszę poszukać, czy gdzieś jest taka do jazdy testowej w okolicach Słupska.
Kiedyś miałem ośmioletniego Berlingo 2.0 Hdi 90KM i jeździł całkiem całkiem. Czy nowa 90KM Dacia, będzie "zbierała" się podobnie?
Nie polecam 1.6 benzyna 105ps jeżeli lubisz wyprzedzać bez stresu, jeżeli będzie przed tobą jechał tir 90kmh, a ty będiesz jechał przez chwilę za nim z wyjściową też 90km/h to wyprzedzanie będzie mega nieprzyjemnym przeżyciem i raczej jedynie na długiej pustej prostej. Nie polecam, nie polecam, nie polecam, 1.6 benzyna w Dusterze to był mój najgorszy silnik EVER jeśli chodzi o elastyczność i vmax. Trauma.
Jeśli ci jeszcze chodzi chociaż minimalnie po głowie, to go sobie odpuść. Każdy inny silnik w dusterze będzie lepszy..
_________________ Moje Dustery (sprzedane..)
Mini Clubman F54 2.0d
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-02-26, 12:18
tqlis napisał/a:
Czy nowa 90KM Dacia, będzie "zbierała" się podobnie?
jeździłem nieco taką właśnie wersją użyczoną przez znajomą I muszę uczciwie przyznać,że zachowywała się o wiele przyjemniej od mojej. Przede wszystkim spora elastyczność, co sprawia,że ładnie przyspiesza od samego dołu. Silnik pracuje bardzo kulturalnie i cichutko mimo niedoróbek w wygłuszeniu kabiny przedliftingowej wersji. Auto miało skrzynię 5_tkę, która też jest przyjemniejsza w codziennym użytkowaniu, bo nie wymaga ciągłego mieszania biegami. Proponuję przejechać się benzynowym 1,6 4x4 ze skrzynią 6_tką a potem tym właśnie 90 konnym dCi 2x4 z 5_tką i będziesz miał pełną jasność co do różnic między nimi
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2016-02-26, 12:22, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster Pomógł: 5 razy Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 651 Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2016-03-07, 12:41
->Tqlis: 1.6 16V 105KM juz nowego nie kupisz, a z obecnych radziłbym 1.6SCe (ale bez lpg), albo 1.5dCi.
laisar napisał/a:
Znasz jakikolwiek przypadek obróconych w dacii?
W Dacii nie przypominam sobie żadnego, ale w na forum Nissana bylo parę przypadków w QQ 1.5dCi i to po przebiegach wyraźnie poniżej 100kkm. Np. jeśli dobrze pamiętam ok. 75kkm oraz ok. 90kkm (chociaż czy to można być pewnym, czy licznik nie cofany, jak silnik traktowany, czy "pałowany", czy serwisowany na czas, czy serwis dobrze zrobił robotę, czy nie wlał jakiegos kiepskiego oleju itp. itd.??). Niektórzy tam na forum Nissana wymieniali profilaktycznie panewki, niektórzy nie. Tak się składa, że mamy w rodzinie QQ 1.5dCi 106KM, z którym mam bardzo często styczność i nawet czasami robię przy nim jakieś małe robótki, np. wymiana oleju i filtrów (jak sam zrobię to mam pewność co robiłem i co wlałem ). I póki co (odpukać w niemalowane ) np. panewki, turbo i wtryskiwacze są w nim fabryczne, a ma już ponad 240kkm nawinięte na kola .
laisar napisał/a:
Summa summarum, profilaktyczna wymiana panewek wydaje mi się znaczną nadgorliwością...
Na podstawie osobistego doswiadczenia podobnie mi się "wydaje" .
kilazz napisał/a:
Nie polecam 1.6 benzyna 105ps
Nie ma tego problemu, bo z tym silnikiem i tak już nowego nie kupi.
DrOzda napisał/a:
Sądziłem że do tego celu służy skrzynia biegów ,
Do tego służy biologiczny lącznik między kierownicą a dzwignią zmiany biegów .
->Tqlis: 1.6 16V 105KM juz nowego nie kupisz, a z obecnych radziłbym 1.6SCe (ale bez lpg), albo 1.5dCi.
No i zamówiłem 1,5dci 90PS wersja OPEN. Dodatkowo dokupiłem chlapacze, czujniki cofania.
Dzięki wszystkim za rady. Jak coś się będzie psuło, to przynajmniej będzie kogo obwiniać.
Czy te silniki mają rozrząd na pasku, czy łańcuchu?
Ostatnio zmieniony przez tqlis 2016-03-18, 13:59, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum