Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
DD gaśnie na wolnych obrotach
Autor Wiadomość
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 403
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2016-06-27, 09:41   DD gaśnie na wolnych obrotach

Witam !!!
Dzisiaj wsiadam odpalam i daję gazu Na wolnych obrotach na PB DD gaśnie. Po przy gazowaniu silnik dobrze pracuje I znowu na wolnych obrotach gaśnie, NA LPG działa dobrze - trzyma niskie obroty
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2016-06-27, 10:02   

Ja sprawdziłbym ciśnienia paliwa.
 
Allekko 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: SCe 115 S&S
Rocznik: 2016
Dołączył: 31 Gru 2015
Posty: 85
Skąd: Katowice
Wysłany: 2016-06-27, 10:08   

Trzeba sprawdzić na wolnych obrotach jakie są korekty mapy wtrysków PB długoterminowe jeżeli są duże może to świadczyć o nieprawidłowo ustawionym LPG. Wówczas samochód przestaje poprawnie pracować na PB a pracuje prawidłowo na LPG. Korekty wynikają z ciągłego "uczenia się" i adaptowania sterownika PB do wadliwych parametrów LPG.
Sprawdź też czy nie leje któryś z wtryskiwaczy LPG wówczas może być podobny efekt.
Ostatnio zmieniony przez Allekko 2016-06-27, 10:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 403
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2016-06-27, 10:08   

Na LPG tak samo jak na PB Bez dodawania gazu obroty spadają poniżej 800 za chwilę sterownik podniesie do ponad 1000. Nie zawsze zdąży bo wcześniej zgaśnie
Ostatnio zmieniony przez robo1973 2016-06-27, 10:57, w całości zmieniany 2 razy  
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2016-06-27, 10:58   

To wymaga sprzętu, ale warsztat powinien to opanować.
Co do korekt, albo zalania przez nieszczelny wtryskiwacz to jest bardzo dobry trop.
 
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 403
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2016-06-29, 19:41   

Od dwóch dni samo się uspokoiło Co to jest ??
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7484
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2016-06-29, 20:24   

Nie tankowałeś nowego paliwa czasami?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-06-30, 00:18   

robo1973 napisał/a:
Co to jest??

To jest konieczność wizyty u mechanika, bo przez internety nic na poważnie nie zdiagnozujesz - możesz dostać lepsze i gorsze tropy, ale wszystko i tak trzeba sprawdzić warsztatowo.
 
gamera 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 04 Sie 2011
Posty: 54
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2016-06-30, 06:03   

Miałem kilka razy podobnie, przegazuj, poprzeciągaj go na wyższych obrotach podczas jazdy. Nie jeździsz może na niższych obrotach? Prawdopodobnie benzyna do dupy albo delikatnie zawalony jakiś wtrysk. Jak Ci ustało to to prawdopodobnie przepaliłeś i wszystko jest ok. Rada, zapomnij o stacji benzynowej na której tankowałeś.
_________________
Gamera
 
vampiria200 



Marka: Citroen
Model: C4 Cactus
Silnik: 1.2 PureTech 82KM
Rocznik: 2016
Dołączył: 01 Cze 2016
Posty: 82
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-06-30, 06:46   

A może silnik wolnych obrotów albo przepustnica do czyszczenia.
Mialem identyczną sytuację w renault megane II ostatnio (silnik 1.6 16V z KZFR).
Auto gasło na PB na LPG ok. Przeciściłem dokładnie elementy jak powyżej i miałem dwa tygodnie spokoju.
Potem pojechałem jeszcze na regulację gazu, poprawili mi mapy i dwa miesiące spokoju.
Poza tym, że auto czasem gasło na "luzie" potem doszło do tego, że obroty jeszcze falowały jak stałem czasem na światłach. Wyobraźcie sobie jak stoje Megane II obroty same skaczą między 2000 a 3000 a obok stoi audi a6 3.0 tdi i gość się na mnie patrzy jak na debila;)
 
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 403
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2016-07-06, 09:35   

Z tą rozszerzoną gwarancja to ściema. Pytałem w ASO i wymiany ani naprawy /czyszczenia/ przepustnicy nie obowiązuje. Szkoda było 500 zł.
Na fotce, gdzie jest dokładnie ta przepustnica i jak się ją demontuje i czym czyścić

cccccc.jpg
Plik ściągnięto 103 raz(y) 255,36 KB

 
vampiria200 



Marka: Citroen
Model: C4 Cactus
Silnik: 1.2 PureTech 82KM
Rocznik: 2016
Dołączył: 01 Cze 2016
Posty: 82
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-07-06, 09:46   

Ja na Twoim mjejscu pojechałbym do dobrego gazownika i zainwestował 100zł w wymianę filtrów i regulacje map.

Pewnie masz złe mapy na lpg i komp z benzyny zaczął je korygować, niestety nie ma on wglądu do korekcji sterownika LPG i koryguje dla PB. No i WYDAJE Ci się, że działa dobrze na lpg bo nie gaśnie (bo np. sterownik silnika wydłużył czas wtrysku bo masz za ubogą mieszankę LPG - ja tak miałem).

I te skorygowane mapy na LPG jako tako działają a na PB już nie. Przy ubogiej mieszance LPG gaz spala się w wyższych temperaturach i może to powodować w dłuższym czasie wypalanie gniazd zaworowych (pomimo, że ten silnik bardzo dobrze znosi zgazowanie, a regulacja zaworów jest hydrauliczna)

Mi ostatnio delikatnie w dusterze falowały obroty to zdemontowałem jedynie silnik krokowy (było DUŻO nagaru) i go wyczyściłem (10 minut roboty, stopień trudności: łatwy). Jest już ok, ale jak było tam tyle syfu to coś mi się zdaje, że przepustnica też nie jest czysta.

Może to co napisze skończy się linczem;) ale np. w mitsubishi lancer 1.5 benzyna mi pomogło.

Demontujesz filtr powietrza (łatwiejsze niż demontaż przepustnicy), kupujesz oczywiście wcześniej środek w sprayu do czyszczenia przepustnic i egr, odpalasz silnik (ktoś musi delikatnie gazować bo jak pryśniesz to auto zgaśnie na wolnych), no i pryskasz tym stopniowo w dolot przepustnicy. Przy małym zabrudzeniu to pomaga, przy dużym nagarze szkoda silnika.

No ale ja i tak obstawiam mapy LPG.
Ostatnio zmieniony przez vampiria200 2016-07-06, 09:51, w całości zmieniany 2 razy  
 
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 403
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2016-12-06, 21:04   

Witam !!
Świece wymieniłem - jakby trochę lepiej ale nie jest tak jak powinno być. Nie pali od strzału. Bez gazu nie zapali. Trzeba chwile pokręcić o pogazować to złapie. Wyłączam samochód na benzynie bo myślałem, że gaz coś zamarza we wtryskach
Ma ktoś pomysł co może być ? Po zapaleniu jedzie dobrze
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne