DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Szarpanie podczas wrzucania trzeciego biegu
Autor Wiadomość
vampiria200 



Marka: Citroen
Model: C4 Cactus
Silnik: 1.2 PureTech 82KM
Rocznik: 2016
Dołączył: 01 Cze 2016
Posty: 82
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-07-04, 11:12   Szarpanie podczas wrzucania trzeciego biegu

Witam.

Wczoraj zauważyłem, że przy rozgrzanym silniku mam problem z wrzuceniem trzeciego biegu. Występuje co 4 - 5 raz.

Wbijam sprzęgło do końca wrzucam 3 bieg, wejdzie ale zachrobocze, tak jakbym sprzęgłam do końca nie wcisnął. Jak wcisnę sprzęgło dwa razy to nie ma problemu.
Płyn hamulcowy wymieniałem 3 tygodnie temu.

Dziś w drodze do pracy miałem podobny problem.

Ma ktoś z forumowiczów rozeznanie jakie mogą być przyczyny?
Ostatnio zmieniony przez vampiria200 2016-07-04, 11:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-07-04, 13:53   

Może synchronizatory III biegu nawalają?
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
vampiria200 



Marka: Citroen
Model: C4 Cactus
Silnik: 1.2 PureTech 82KM
Rocznik: 2016
Dołączył: 01 Cze 2016
Posty: 82
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-07-04, 14:42   

Narazie będę sprawdzał olej w skrzyni. Była zdejmowana miesiąc temu i może jest go za mało.
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-07-04, 17:30   

Jaki masz olej? Albo jest nieodpowiedniej lepkości albo synchronizatator wysiada. Mogą być jeszcze luzy na mechanizmie zewnętrznym zmiany biegów.
 
vampiria200 



Marka: Citroen
Model: C4 Cactus
Silnik: 1.2 PureTech 82KM
Rocznik: 2016
Dołączył: 01 Cze 2016
Posty: 82
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-07-04, 19:26   

Prawda jest taka, że z auta dwa miesiace temu wyjęto silnik i skrzynie.
Po trzech tygodniach to poskładano i mechanik wlał chyba ten sam olej do skrzyni. Olej silnikowy wymieniałem. W skrzyni jeszcze nie i jeździłem tak miesiąc bez problemu.

Mechanik z pracy zaproponował mi olej marki elf. Orientujecie się ile wejdzie do skrzyni?
Ostatnio zmieniony przez vampiria200 2016-07-04, 19:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-07-04, 19:37   

wlał ten sam olej a chociaż go przefiltrował ?
_________________
Moje auto
 
vampiria200 



Marka: Citroen
Model: C4 Cactus
Silnik: 1.2 PureTech 82KM
Rocznik: 2016
Dołączył: 01 Cze 2016
Posty: 82
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-07-04, 19:40   

Nie wiem, to jeszcze nie było moje auto 😞 olej w silniku był w złej kondycji. Jak wymieniałem poprosiłem żeby sprawdzić w skrzyni. To gość wsadził trytytke i nic nie powiedział.
 
vampiria200 



Marka: Citroen
Model: C4 Cactus
Silnik: 1.2 PureTech 82KM
Rocznik: 2016
Dołączył: 01 Cze 2016
Posty: 82
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-07-08, 14:34   

Olej w skrzyni wymieniony;)

A co zlał z niej mechanik? Ano jedynie 1,5L oleju (!?) .... silnikowego..... przepracowanego!

Tak oto przygotowuje się w komisach auta na handel! Nawet nie wspominam, że właściciel komisu to znajomy!

Dzisiaj testy jak wchodzą biegi.
Ostatnio zmieniony przez vampiria200 2016-07-08, 14:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-07-08, 20:47   

skąd wiesz że silnikowy ?
_________________
Moje auto
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-07-08, 20:52   

może jest czarny? :-P
 
vampiria200 



Marka: Citroen
Model: C4 Cactus
Silnik: 1.2 PureTech 82KM
Rocznik: 2016
Dołączył: 01 Cze 2016
Posty: 82
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-07-11, 08:11   

No powiem tyle, po przejechaniu 80km od wymiany oleju wszystkie symptomy szarpania ustały, skrzynia ma możliwość delikatnego podregulowania biegów (cokolwiek to znaczy hehe). Ogólnie nie jest źle.

A olej no cóż, ja nie mam doświadczenia ale znajomy mechanik, który mi to wymieniał, mówi że olej wyglądał bardziej na taki, który jest spuszczany z silnika diesela gdzie długo zwlekano z wymianą niż na spuszczany ze skrzyni auta z przebiegiem 80k km
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-07-11, 18:41   

regulacja biegów
hehe
_________________
Moje auto
 
vampiria200 



Marka: Citroen
Model: C4 Cactus
Silnik: 1.2 PureTech 82KM
Rocznik: 2016
Dołączył: 01 Cze 2016
Posty: 82
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-08-02, 08:28   

No podobno można regulować na cięgnach elastycznych.
Wymiana oleju poskutkowała na chwilę, problem z wrzuceniem 3 i 4 występuje od czasu do czasu. Już nie trzeszczy ale czasem nie mogę poprostu wrzucić biegu. To tego wyje łożysko w skrzyni w momęcie kiedy np. zjeżdzam na biegu z górki (jak wrzuce luz albo rozsprzęgle to jest ok). Był na forum temat z moim problemem i w aso wymienili to łożysko i było ok. Jednak mój mechanik ciągle radzi wywalić skrzynię i wstawić drugą.

Link do podobnego problemu:
Problem skrzyni Duster 1.5 dci
Ostatnio zmieniony przez vampiria200 2016-08-02, 08:34, w całości zmieniany 2 razy  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7476
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2016-08-02, 10:24   

vampiria200 napisał/a:
Jednak mój mechanik ciągle radzi wywalić skrzynię i wstawić drugą.


Jeżeli bierze na siebie koszty skrzyni i robocizny w momencie gdy jej wymiana nie pomoże to co ci szkodzi.
Tak łapać się wszystkiego, to mogę się bawić w domu, gdy mam czas, umiem to zrobić i ponoszę koszty części.

Tak dla pewności. Poduszki pod skrzynią i silnikiem są dobre?
W przypadku gdy jedna (zwłaszcza pod silnikiem od strony rozrządu jest wytłuczona) całość opada w dół, a tym samym zmienia się położenie w stosunku do lewarka zamocowanego w nadwoziu.
 
vampiria200 



Marka: Citroen
Model: C4 Cactus
Silnik: 1.2 PureTech 82KM
Rocznik: 2016
Dołączył: 01 Cze 2016
Posty: 82
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-08-02, 10:32   

Jak wymieniał mi olej w skrzyni to niby było wszystko ok.
Proble jest taki, że na moje oko łożysko powinno wyć w całym zakresie obrotów. A u mnie wyje przy 1800-2300 i 2800-3100 na każdym begu - zakres podałem +/-
Odstawie auto chyba komu innemu i zobaczymy co powie. Bez zdjęcia i oględzin to dalej wróżenie z fusów.

Obiawy są proste: wycie jak wyżej i CZASAMI oprnie wchodząca 3 i 4 - trzeba dwa razy wysprzęglić.
Ogółnie jest dużo lepiej niż przd wymianą oleju ale widać, że skrzynia przez okres jak jeździłem z 1 litrzem dostała po tyłku.
 
vampiria200 



Marka: Citroen
Model: C4 Cactus
Silnik: 1.2 PureTech 82KM
Rocznik: 2016
Dołączył: 01 Cze 2016
Posty: 82
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-08-22, 08:28   

Dobra, może ma ktoś jakiś pomysł. co jakiś czas trójka i czwórka nie wchodzą, objaw taki jakbym nie wcisnął sprzęgła i nie zeszła blokada zabezpieczająca przed zgrzytem. Wysprzęgle drugi raz i wszystko wchodzi. Skrzynia już nie zgrzyta.
Byłem u trzech mechaników, jeden podpowiada żeby wymienić skrzynię, drugi mówi o wysprzęgliku a trzeci stwierdził, żeby wymienić wybierak skrzyni.
Ja szczerze mówiąc mam już trochę dość bo usterka nie jest jakaś z kosmosu wzięta, a każdy mówi coś innego.
Na razie nie mam jakiegoś problemu uniemożliwiającego jazdę, ale trochę niekomfortowo się czuję kiedy muszę zmienić na czwórkę a tu zonk i macham sprzęgłem jak wariat.
 
trybik 


Marka: dacia
Model: dokker
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2013
Posty: 362
Skąd: Bialystok
Wysłany: 2016-08-22, 09:41   

może to głupie ale swego czasu w uno miałem podobnie , posmarowałem wodziki w kabinie przy lewarku , tylko mi 2 bieg nie wchodził
 
vampiria200 



Marka: Citroen
Model: C4 Cactus
Silnik: 1.2 PureTech 82KM
Rocznik: 2016
Dołączył: 01 Cze 2016
Posty: 82
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-08-22, 10:09   

Nie wiem już, zgrzytało jak było mało oleju. Wymiana oleju, regulacja cięgien i 3 tygodnie spokoju.
Potem już nie zgrzytało ale problem z wrzuceniem się pojawił. Może te cięgna są rozregulowane znów lub tak jak mówisz przesmarować coś trzeba. Rozbiorę to pod koniec tygodnia.
 
vampiria200 



Marka: Citroen
Model: C4 Cactus
Silnik: 1.2 PureTech 82KM
Rocznik: 2016
Dołączył: 01 Cze 2016
Posty: 82
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-09-01, 07:04   

No to mam diagnozę;) Cięgna, wysprzęglik, sprzęgło - idealne, nie ma co ruszać.
A przez brak oleju w skrzyni przytarte łożysko na wale, uszkodzone synchronizatory 3 i 4 biegu (podobno nie ma tragedii ale na ciepłym oleju może być problem - i faktycznie jak auto jest zimne skrzynia działa bardzo bobrze) oraz spalony 5 bieg (cokolwiek to znaczy).

I teraz moje pytanie, skrzynia z allegro (15tyś przebiegu) to koszt ok 900zł z wysyłką, wymiana skrzyni wraz z olejem to koszt 350zł.

Natomiast regeneracja mojej skrzyni (83tyś przebiegu) to kosz 1100zł - 1400zł - zależnie od wymienionych części.

Co radzicie?? i Jaki dokładnie jest model skrzyni w dusterze 1.6 16V 4x2 ph1? 2010
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3715
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-09-01, 07:40   

Miałem podobny przypadek, że w poprzednim aucie Scenic wyleciał mi wsteczny bieg. Po demontażu skrzyni okazało się, że jedna z kulek od krzyżaka przy przegubie wpadł do środka i połamał zębatkę.
Nowa oryginalna kosztowała bagatela ponad 2000 zł. :shock: :shock:
Więc kupiłem używaną i sprawną kompletną skrzynię biegów za 350 zł i je zamontowałem. Śmigała dalej aż do sprzedaży.

Zakup skrzyni wiąże się z niewiadomym jakim stanie (może ma jakieś wady, ale nie koniecznie albo z rozbita), natomiast regenerowana to masz pełną gwarancję, że będzie solidnie zrobiona i na długo (nowe elementy i pełne uszczelnienie).
Różnica w cenie nie jest powalająca więc zleciłbym je regenerację. Takie jest moje zdanie. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
vampiria200 



Marka: Citroen
Model: C4 Cactus
Silnik: 1.2 PureTech 82KM
Rocznik: 2016
Dołączył: 01 Cze 2016
Posty: 82
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-09-01, 08:27   

A możesz powiedzieć co to znaczy "spalony" bieg?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-01, 08:28   

vampiria200 napisał/a:
Co radzicie?

Ja organicznie nie lubię czegokolwiek wyrzucać, więc zawsze najpierw rozważam naprawdę. Tym bardziej, że stan używek to loteria, a jak naprawi się swoją, to niby wiadomo, co się ma. Pozostaje jednak kwestia jakości tej naprawy - dobrych mechaników jest mało...

Akurat Twoja skrzynia wydaje się w gorszym stanie niż średnia używek, więc chyba prościej byłoby wymienić, niż rozbierać. Sprzedaż swojej, nawet jako uszkodzonej, także pozwoliłaby zmniejszyć sumaryczny koszt.


W skrócie jest to zatem wybór między kompetencjami mechanika a jakością części używanej.


vampiria200 napisał/a:
Jaki dokładnie jest model skrzyni w dusterze 1.6 16V 4x2 ph1? 2010

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=6024 + http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3445 = JR5-187 = http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3445


vampiria200 napisał/a:
co to znaczy "spalony" bieg?

Trzeba pytać mechanika co miał na myśli.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-01, 11:40   

wymieniaj ,
w skrzyniach się nie dłubie . chyba że są bardzo drogie
_________________
Moje auto
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 929
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2016-09-01, 16:46   

Jak kupiłem skrzynię od Clio pod większą zębatkę V biegu, to miała być ze znikomym przebiegiem i chociaż od zewnątrz była już trochę zapaskudzona, to rozebrałem ją na części i wyglądała w środku idealnie (przynajmniej okiem profana). Kosztowała mnie 450zł. Zębatka jak dotąd nie odpadła :-D
Ja bym chyba ryzykował sprzedawcę z sensownymi opiniami, jakoś trudno mi sobie wyobrazić, żeby rynek był zalany zniszczonymi skrzyniami, bo akurat to nie jest element, który się często psuje...
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-01, 21:07   

ja za swoją skrzynie od clio 1.5 dci dałem coś ok 300 zł + 100 wysyłka i też w środku nówka .
_________________
Moje auto
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne