Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
[Tutorial] Wyliczanie APV (PIN) przy pomocy DDT2000
Autor Wiadomość
tosiek 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 K7J 714 LPG
Rocznik: 2010
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 431
Skąd: wlkp
Wysłany: 2016-08-16, 19:39   [Tutorial] Wyliczanie APV (PIN) przy pomocy DDT2000

Pragnę się podzielić prostym sposobem wyliczania kodu APV (potrzebny do przypisania kluczyka - http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=13628 ).

Robicie na własną odpowiedzialność!! Nie grzebcie w DDT bezmyślnie bo niektóre opcje START w sterownikach potrafią sporo rzeczy wyczyścić!!!


Dla samochodów z UCH bez komunikacji CAN. Działa z DDT2000 i standardowym kablem VAG KKL (linia 7).

Potrzebne rzeczy:
-Renault Pin Extractor
-DDT 2.3.0.1 na WinXP (lub innym 32 bitowym z Internet Explorer < 10)
-kabel VAG KKL
Podziękowania dla autora tematu: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3279


Na przykładzie Sandero z UCH Siemens.

  1. Uruchom DDT, w Vehicles wybierz pojazd
  2. Kliknij na lornetkę z napisem ALL

    Zobaczysz z jakimi modułami łączy się kabel. Na liście musi być UCH.
  3. Zaznacz UCH i kliknij lornetkę z napisem SELECT
  4. W głównym menu kliknij Left toolbar, potem na ikonkę młotka i śurbokręta "All Tools"

  5. W sekcji SPECIAL kliknij Manual Req. (Manual Request)
  6. Po lewej wybierz UCBIC/BFR. Wpisz 10A0, kliknij Send to ECU. W odpowiedzi otrzymasz 50.

    Jeśli nie wybrałeś UCH za pomocą SELECT lub kabel nie komunikuje się z UCH to otrzymasz komunikat:
    Cytat:
    Requested action requires diagnostic to be active


  7. Wpisz 21D8 i kliknij Send to ECU. W odpowiedzi otrzymasz ciąg zaczynający się od 61D8
    np.:
    61D802B75B00323C82513800000000000000003299FEE730E08BDE74869E1B000000000000
  8. Odczytujemy bajty 20 do 25 (znaki od 39 do 50), to jest nasz kod ISK: 3299FEE730E0
  9. Kopiujemy ISK do kalkulatora, klikamy ISK to PIN i otrzymujemy APV: 34 1B 6B 93 55 25 (przy czym potem w DDT posługujemy się APV bez spacji!!! tj. 341B6B935525)

  10. Koniec.


Drugi sposób to odczyt kości pamięci z UCH za pomocą programatora. Taki dump wczytujemy do RPE i otrzymamy ISK, VIN i APV.



Zapytania dla innych aut:
Wszystko jest podawane w zapisie szesnastkowym.
1 byte = 2 znaki w HEX
czyli np. 20byte to znaki 39-ąty i 40-sty z ciągu
czyli dla Sandero 1 bytes from 20-25 to znaki od 39 do 50 włącznie.

  • Siemens 9366 - (Clio, Dacia Logan, Dacia Sandero (do 2010) , Symbol): manual requests 10A0 and 21D8 ( Isk Code is bytes from 20-25)
  • Johnson Controls 9366 (Logan, Duster, Sandero) 2010+
    requests 10A0 and 21D8 ( Isk Code is bytes 20-26)
  • Laguna , manual requests are 10A0 and 21DC ( Isk Code is bytes from 20-25)
  • Clio2 with Sagem 9366, manual requests are 230200002020 ( Isk Code is bytes from 26-31)
  • Sagem 9366 (Kangoo, Master, Traffic, Opel Vivaro, Movano), manual requests are 10A0 and 21FF ( Isk Code is bytes from 20-25)


Dla Sandero 2012 ISK ma nie 12 znaków z ciągu ale 14:
zapytania 10A0, 21D8
wynik: 61D83AAEBFC517ED3162290000000000000000897D81B010DE6762B0145482B71F5F6A07CD
ISK: 897D81B010DE67
APV: 85B4EDE13423

Dla pewnych UCH może być potrzeba kalkulacja ISK to Real ISK w Renault Pin Extractor 2:
Johnson Controls 9366 ( Logan, Duster, Sandero) - 2010+
Continental 95040 (Symbol, Logan, Duster, Sandero) - 2010+

Źródło: http://www.autodiag.ro/vi...&t=287&start=10
(wejście przez cache google)

Gdzie szukać zapytań dla innych UCH? W plikach XML DDT:
C:\DDT2000data\ecus
np. UCH_transv_6_1.xml

Kod:
<ManuelSend/>
<Sent>
<SentBytes>21D8</SentBytes>
</Sent>
<Received MinBytes="37">
<ReplyBytes>61D8</ReplyBytes>
</Received>
</Request>
<Request Name="mode BE">

<ManuelSend/>
<Sent>
<SentBytes>10A0</SentBytes>
</Sent>
<Received MinBytes="1">
<ReplyBytes>50</ReplyBytes>
</Received>
</Request>
<Request Name="mode APV">
 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2016-08-28, 21:36   Re: [Tutorial] Wyliczanie APV (PIN) przy pomocy DDT2000

tosiek napisał/a:


Dla pewnych UCH może być potrzeba kalkulacja ISK to Real ISK w Renault Pin Extractor 2:


rpe3 read and calculation automatically
Ostatnio zmieniony przez eastcowboy 2017-01-29, 06:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
tosiek 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 K7J 714 LPG
Rocznik: 2010
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 431
Skąd: wlkp
Wysłany: 2016-08-29, 20:54   

eastcowboy, there is no renault pin extractor 3. It does not exist. Maybe you have renault clip with connect option?

The last version is Renault Pin Extractor 2 II, it is just calculator without any connect option and automatic recognition (only dump can by recognized):




Po połączeniu DDT2000 z UCH da się odczytać identyfikator UCH, wtedy rozpoznanie uch w kalkulatorze powinno pójść łatwiej:
S118522007
Ostatnio zmieniony przez tosiek 2016-08-29, 20:59, w całości zmieniany 3 razy  
 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2016-08-30, 20:11   

https://www.google.pl/?gws_rd=ssl#q=DDT2000++RPE3

reno_m10.png
Plik ściągnięto 77 raz(y) 68,13 KB

 
tosiek 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 K7J 714 LPG
Rocznik: 2010
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 431
Skąd: wlkp
Wysłany: 2016-08-30, 20:25   

eastcowboy, vag kkl is much cheaper and do not know where can I find Renolink.
 
WooojaS 



Marka: Dacia
Model: Logan Pick-Up
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Logan
Dołączył: 18 Lut 2013
Posty: 188
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-09-13, 10:17   

Mały problem....
to samo na Continentalu jak i Johnsonie mam.
Real isk nie pomaga.

ddt3.png
Plik ściągnięto 136 raz(y) 13,03 KB

ddt2.png
Plik ściągnięto 264 raz(y) 39,69 KB

ddt1.png
Plik ściągnięto 190 raz(y) 37,94 KB

Ostatnio zmieniony przez WooojaS 2016-09-13, 10:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
tosiek 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 K7J 714 LPG
Rocznik: 2010
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 431
Skąd: wlkp
Wysłany: 2016-09-13, 13:06   

Korzystaj z wersji 2.3 i wersji w przeglądarce IE. Wersja lite nie chce utrzymywać potem połączenia przy przypisywaniu. Upewnij się że prze wpisaniem zapyta wcisnąłeś play i zieloną kropkę żeby utrzymać połączenie z UCH:

I zobacz czy ci wyjdzie tkai sam wynik zapytań Manual Req.

Odczytaj w zakładce: "Identification calculator": Reference Renault to Cię nakieruje jakie UCH masz (wpisz ten numer w google):

8201013757 - to Siemens 9366


Dla nowszych UCH odczytujesz o jeden bajt więcej: Isk Code is bytes 20-26
Twój ISK dla nowszych UCH: EA03A69E7ABCF1
APV dla Johnson Controls 9366: 9DB874291AE2
APV dla Continental - taki sam
Ostatnio zmieniony przez tosiek 2016-09-13, 16:43, w całości zmieniany 2 razy  
 
WooojaS 



Marka: Dacia
Model: Logan Pick-Up
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Logan
Dołączył: 18 Lut 2013
Posty: 188
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-09-13, 13:54   

Niestety, chwilowo wersja 2.3 na xp mi nie chce współdziałać, ale to do czasu, az przyjdzie kluczyk. Mi na 10 pro stabilinie trzyma łąacze jakby nie było..
Poki co to tak, apv faktycznie sie zgadza.
Moj uch to

ddt4.png
Plik ściągnięto 257 raz(y) 65,69 KB

Ostatnio zmieniony przez WooojaS 2016-09-13, 13:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
tosiek 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 K7J 714 LPG
Rocznik: 2010
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 431
Skąd: wlkp
Wysłany: 2016-09-13, 16:36   

WooojaS, wg zdjęć twój BSI to Johnson Controls 9366 8201279201 BCM X90 V7 235511801:



Możesz się upewnić czy APV działa przypisując obecny kluczyk :)
Ostatnio zmieniony przez tosiek 2016-09-13, 16:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
tosiek 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 K7J 714 LPG
Rocznik: 2010
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 431
Skąd: wlkp
Wysłany: 2016-09-13, 17:29   

Przy okazji wygląd i numery innych uch w Dacia:

Siemens 9366 8201013757 118522007 (nie zawsze jest napis Siemens):



Dacia Continental 95040 UCH BSI - brakuje innych numerów

możliwe oznaczenie: a2c53362899

Trzeba pamiętać, że 9366 i 95040 to oznaczenie pamięci znajdującej się na płycie.

W linku pdf z typami pamięci w UCH ze stajni Renault - http://www.daciaklub.pl/u...RENAULT_UCH.pdf
Ostatnio zmieniony przez laisar 2016-09-13, 20:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne