Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1061 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-09-11, 19:37 Jak sprawdzić rezystor wentylatora
jak w temacie. W chevym mojej squo przestały działać stopnie 1-3 nadmuchu powietrza. Działa pozycja 4, która uruchamia przekaźnik i wentylator pracuje wówczas na max mocy. Stopnie 1-3 najprawdopodobniej są sterowane przez rezystor, stąd podejrzenie, że uległ uszkodzeniu. Ten rezystor mogę dosyć łatwo wymontować i wymienić na nowy. (kostka-szybkozłączka i 2 śrubki) Tylko pytanie jak sprawdzić, czy to na pewno on jest spalony? Nie chciałbym kupować nowego dopóki nie będę mieć pewności, bo kosztuje 200zł + wysyłka. (używki z rozbitków około 40zł). Mam miernik uniwersalny i mniej więcej potrafię z niego korzystać, rozróżniam też napięcie od prądu ;P. :) Tylko ten rezystor, to dosyć myląca nazwa bo to jest w zasadzie jakiś tam moduł, który ma i rezystor sam w sobie jak i zabezpieczenie termiczne i może jeszcze coś tam więcej. Z tego co guglałem to większośc samochodów na świecie ma to rozwiązane w podobny sposób, natomiast nie udało się znaleźć czy jest jakaś metoda sprawdzenia samego rezystora. Może ktoś z was ma jakieś doświadczenia w tym względzie?
_________________
Ostatnio zmieniony przez Lza 2016-09-11, 19:59, w całości zmieniany 1 raz
Ogólnie rezystor ma na sobie namalowane takie kolorowe paski i na ich podstawie można odczytać jaką ma wartość (tip: http://serwis-tv.com/opornik.html ). Jak już to znamy to tylko sprawdzić czy miernik pokaże to samo. Innego pomysłu nie mam a od takich małych elementów i cieniutkich kabelków bolą mnie oczy
Marka: Fiat
Model: 500L
Silnik: 1.6 Multijet II
Dołączył: 02 Maj 2014 Posty: 156 Skąd: Radom
Wysłany: 2016-09-11, 20:21 Re: Jak sprawdzić rezystor wentylatora
To zielone, to właściwy opornik, to małe cylindryczne, to zabezpieczenie termiczne.
Może być uszkodzone samo zabezpiecznie termiczne. Multimetr ustawiasz na omomierz, czyli pozycję Ω. I przykładasz końcówki do zabezpieczenia termicznego. Jeżeli na każdym zakresie będzie pokazywać 1. , to znaczy, że zadziałał i należy go wymienić: wylutować i wlutować nowy. Sam opornik sprawdzaj na zakresie 1, 10 lub 100 maksymalnie. Mają być wartości pojedyńczych (?) omów.
Ostatnio zmieniony przez rafal_rx 2016-09-11, 20:24, w całości zmieniany 1 raz
rafal_rx, słaby pomysł z lutowaniem zabezpieczenia termicznego bo zaraz nowe spali.
W meganie zrobiłem taki patent że miedzianą tulejkę (z kostki elektrycznej) przeciąłem na pół i przylutowałem do przewodów sterownika dmuchawy. Sam bezpiecznik wkręciłem na śruby z tych tulei. działało do sprzedania auta z 7 lat.
edit
Stary bezpiecznik trzeba zabrać do sklepu elektronicznego żeby nowy dali na właściwą temperaturę.
Ostatnio zmieniony przez Nanouser 2016-09-11, 20:44, w całości zmieniany 1 raz
Na bank to bezpiecznik termiczny poleciał... Bo miałem identyczną sytuację w Scenicu, gdzie już mi 2-3 razy przepalał. Tylko przed wymianą termistora sprawdź czy silnik wentylatora nie za ciężko kręci, bo jak ciężko kręci to po jakimś czasie znów się przepali.
Tylko nie lutuj nowego, bo padnie od wysokiej temperatury. Nawij oba końce cienkim drucikiem miedzianym dość mocno i będzie git.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1061 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-09-14, 08:10
Gracjas za podpowiedzi, problem ogarnięty omomierzem ;) Bezpiecznik termiczny cały, rezystor też. Jedno ze zgrzewanych złącz do kostki straciło styk. Zlutowałem i działa, nie wiem jak długo. (internety piszą, że ten element może uzyskać temperaturę wyższą niż temp. topniania cyny). Jak się roztopi to wymienię całość na nowy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum