Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2016-09-11, 20:20
Jak sprawdzić rezystor wentylatora
Autor Wiadomość
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1061
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-09-11, 19:37   Jak sprawdzić rezystor wentylatora

jak w temacie. W chevym mojej squo przestały działać stopnie 1-3 nadmuchu powietrza. Działa pozycja 4, która uruchamia przekaźnik i wentylator pracuje wówczas na max mocy. Stopnie 1-3 najprawdopodobniej są sterowane przez rezystor, stąd podejrzenie, że uległ uszkodzeniu. Ten rezystor mogę dosyć łatwo wymontować i wymienić na nowy. (kostka-szybkozłączka i 2 śrubki) Tylko pytanie jak sprawdzić, czy to na pewno on jest spalony? Nie chciałbym kupować nowego dopóki nie będę mieć pewności, bo kosztuje 200zł + wysyłka. (używki z rozbitków około 40zł). Mam miernik uniwersalny i mniej więcej potrafię z niego korzystać, rozróżniam też napięcie od prądu ;P. :) Tylko ten rezystor, to dosyć myląca nazwa bo to jest w zasadzie jakiś tam moduł, który ma i rezystor sam w sobie jak i zabezpieczenie termiczne i może jeszcze coś tam więcej. Z tego co guglałem to większośc samochodów na świecie ma to rozwiązane w podobny sposób, natomiast nie udało się znaleźć czy jest jakaś metoda sprawdzenia samego rezystora. Może ktoś z was ma jakieś doświadczenia w tym względzie?
_________________
Ostatnio zmieniony przez Lza 2016-09-11, 19:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1599
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2016-09-11, 20:15   

Ogólnie rezystor ma na sobie namalowane takie kolorowe paski i na ich podstawie można odczytać jaką ma wartość (tip: http://serwis-tv.com/opornik.html ). Jak już to znamy to tylko sprawdzić czy miernik pokaże to samo. Innego pomysłu nie mam a od takich małych elementów i cieniutkich kabelków bolą mnie oczy :-D
_________________

 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1061
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-09-11, 20:18   

Ten samochodowy rezystor to nie taki jak na płytkach drukowanych. Ten tu ma radiator, zabezpieczenie termiczne i papież wie co jeszcze.

https://www.google.pl/sea...Vu1BssQ_AUIBigB

W daci też pewnie taki macie.
_________________
 
rafal_rx 


Marka: Fiat
Model: 500L
Silnik: 1.6 Multijet II
Dołączył: 02 Maj 2014
Posty: 156
Skąd: Radom
Wysłany: 2016-09-11, 20:21   Re: Jak sprawdzić rezystor wentylatora

To zielone, to właściwy opornik, to małe cylindryczne, to zabezpieczenie termiczne.

Może być uszkodzone samo zabezpiecznie termiczne. Multimetr ustawiasz na omomierz, czyli pozycję Ω. I przykładasz końcówki do zabezpieczenia termicznego. Jeżeli na każdym zakresie będzie pokazywać 1. , to znaczy, że zadziałał i należy go wymienić: wylutować i wlutować nowy. Sam opornik sprawdzaj na zakresie 1, 10 lub 100 maksymalnie. Mają być wartości pojedyńczych (?) omów.
Ostatnio zmieniony przez rafal_rx 2016-09-11, 20:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1599
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2016-09-11, 20:29   

Tak przeglądając na szybko fora Chevroleta to jak ktoś pisze o wentylatorze działającym tylko na 4 biegu to diagnoza jest tylko jedna.
_________________

 
Nanouser 


Marka: Renault / Dacia
Model: Clio Grandtour / Sandero
Silnik: 0,9 / 1,2
Rocznik: 2016 / 2013
Dołączył: 16 Lis 2014
Posty: 102
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-09-11, 20:41   

rafal_rx, słaby pomysł z lutowaniem zabezpieczenia termicznego bo zaraz nowe spali.
W meganie zrobiłem taki patent że miedzianą tulejkę (z kostki elektrycznej) przeciąłem na pół i przylutowałem do przewodów sterownika dmuchawy. Sam bezpiecznik wkręciłem na śruby z tych tulei. działało do sprzedania auta z 7 lat.

edit
Stary bezpiecznik trzeba zabrać do sklepu elektronicznego żeby nowy dali na właściwą temperaturę.
Ostatnio zmieniony przez Nanouser 2016-09-11, 20:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-09-11, 21:32   

Na bank to bezpiecznik termiczny poleciał... Bo miałem identyczną sytuację w Scenicu, gdzie już mi 2-3 razy przepalał. Tylko przed wymianą termistora sprawdź czy silnik wentylatora nie za ciężko kręci, bo jak ciężko kręci to po jakimś czasie znów się przepali.
Tylko nie lutuj nowego, bo padnie od wysokiej temperatury. Nawij oba końce cienkim drucikiem miedzianym dość mocno i będzie git.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1061
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-09-14, 08:10   

Gracjas za podpowiedzi, problem ogarnięty omomierzem ;) Bezpiecznik termiczny cały, rezystor też. Jedno ze zgrzewanych złącz do kostki straciło styk. Zlutowałem i działa, nie wiem jak długo. (internety piszą, że ten element może uzyskać temperaturę wyższą niż temp. topniania cyny). Jak się roztopi to wymienię całość na nowy.
_________________
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-09-14, 10:39   

A nie dałeś może dodatkowo drucikiem miedzianym dla wzmocnienia połączenia (jakby coś owinąć takie połączenia) jak cyna się stopi?
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1061
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-09-14, 11:45   

Nie dało się za bardzo - fabryczny zgrzew się wykruszył:-( Trudno - jak się lut nie utrzyma to wymienię cały moduł.
_________________
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1061
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-09-16, 08:04   

Już się lut roztopił. Moje druciarstwo wytrzymało 300 km ;) Możecie mi przyznać tytuł "Janusza rezystorów" ;) Trza zakupić nowy.
_________________
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-16, 09:27   

Lza napisał/a:
Już się lut roztopił

Istnieją luty o wyższej odporności na temperaturę, można też zgrzać ponownie w fabrycznym miejscu albo zrobić połączenie mechaniczne.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-16, 10:15   

http://konektory.pl/category.php?id_category=166
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne