Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Konwersja bagażnika Dustera 4x2 do 4x4
Autor Wiadomość
Daster 



Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 366
Skąd: Białystok
Wysłany: 2011-05-01, 21:06   Konwersja bagażnika Dustera 4x2 do 4x4

Witam
Zastanawiam się nad konwersję bagażnika w moim Dusterze 4x2 do takiego jak w 4x4 czyli podłoga podniesiona do linii progu załadunku. Być może wykorzystam to pod instalację gazową ale ogólnie to będzie mi to bardzo ułatwiać przeładunek gratów jakie często wożę na wyprawy nurkowe.
Laisar to pytanie do Ciebie
Posiadasz katalog części i masz wgląd w schematy.
Czy jesteś w stanie przedstawić i oszacować wykaz części jakie trzeba będzie nabyć aby zrealizować ten kaprys.
_________________

Ostatnio zmieniony przez Daster 2011-05-01, 21:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-05-01, 21:10   

Daster napisał/a:
w moim Dusterze 4x2 do takiego jak w 4x4 czyli podłoga podniesiona do linii progu załadunku

czy w wersji 4x2 podłoga nie jest na poziomie linii progu załadunku?
 
firefox 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Sty 2011
Posty: 93
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-05-01, 21:26   

w wersji 4x2 podłoga jest poniżej poziomu załadunku. Jest tak jakbyś wywalił koło zapasowe i przegródki z wersji 4x4.
_________________
firefox
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-05-01, 21:29   

a gdzie jest koło zapasowe? (czy jest ?)
 
Daster 



Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 366
Skąd: Białystok
Wysłany: 2011-05-01, 21:34   

W koszu pod podwoziem
_________________

 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-05-01, 21:45   

dzięki... :lol: nigdy tego nie sprawdzałem i wydawało mi się, że koło zapasowe jest umieszczone w koszu pod spodem samochodu ale mniej więcej w miejscu-odpowiedniku koła zapasowego wersji 4x4 tyle, że pod samochodem a jak widać jest trochę inaczej - pewnie z uwagi na tylny napęd... :lol: , chyba lepiej byłoby gdyby koło było jednak wewnątrz bagażnika, może dostęp trochę utrudniony (przy pełnym bagażniku) ale koło mniej "zasyfione"... :lol:
 
WhiteDragon 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dci 85 kM
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 310
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2011-05-02, 00:00   

TD Pedro napisał/a:
chyba lepiej byłoby gdyby koło było jednak wewnątrz bagażnika, może dostęp trochę utrudniony (przy pełnym bagażniku) ale koło mniej "zasyfione"...


Ja też tak myślałem, ale to błąd - zapas może być fabrycznie czyściutki - cóż jednak z tego skoro koło w którym złapiesz (nie życzę) kapcia zasyfione będzie na bank? I tak się wybrudzisz, a cały bagażnik wyjmować i wkładać z powrotem brudnymi łapami (trzeba wozić rękawiczki) to jest bez sensu.
_________________
WhiteDragon
 
WhiteDragon 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dci 85 kM
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 310
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2011-05-02, 00:03   

A co więcej - jeśli jedziesz w błocku to tak zasyfionego kapcia do bagażnika pełnego bagażu jak włożysz to zasyfisz wszystko. Lepszy kosz po spodem!
_________________
WhiteDragon
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-05-02, 08:21   

WhiteDragon napisał/a:
A co więcej - jeśli jedziesz w błocku to tak zasyfionego kapcia do bagażnika pełnego bagażu jak włożysz to zasyfisz wszystko. Lepszy kosz po spodem!

argumenty słuszne ale - można np. wozić zapas w pokrowcu... :-P (zapewne są różne poglądy podobnie jak w dyskusji o wyższości Świąt Wielkanocnych na Świętami Bożego Narodzenia...) w zasadzie to sam nie wiem które rozwiązanie jest lepsze :-( miałem w swoich samochodach obydwa ale na szczęście nie byłem zmuszony zmieniać koła... :lol:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18100
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-02, 10:28   Re: Konwersja bagażnika Dustera 4x2 do 4x4

Daster napisał/a:
Zastanawiam się nad konwersję bagażnika w moim Dusterze 4x2 do takiego jak w 4x4 czyli podłoga podniesiona do linii progu załadunku.
[...]
Laisar
Czy jesteś w stanie przedstawić i oszacować wykaz części jakie trzeba będzie nabyć aby zrealizować ten kaprys.

Gdybyś chciał to zrobić tak, żeby było konstrukcyjnie identycznie jak w 4x4, to w Twoim 4x2 należałoby wyciąć fragment karoserii, który jest podłogą bagażnika i wspawać w to miejsce element z wersji 4x4 - kosztuje on ok. 1200 zł brutto, a wymiana zajmuje 8,2 roboczogodzin (co np w warszawskich ASO kosztuje prawie dokładnie tyle samo co część).

Aczkolwiek nie jest dla mnie jasne, czy jest to całkowity koszt wymiany, czyli uwzględniający np przygotowanie miejsca do pracy w postaci wymontowania okładzin wewnętrznych - nie zawsze jest to bowiem dokładnie opisane /:


Do tego należałoby albo przerobić starą wykładzinę materiałową bagażnika, żeby była sztywna (np podkleić ją jakimś pleksi czy sklejką), albo wymienić ja na oryginalną z 4x4 - 640 zł brutto.


Ostatnim elementem są pojemniki z tworzywa sztucznego, otaczające koło zapasowe i podpierające wspomnianą powyżej wykładzinę - 2 szt. po 430 zł brutto.


Do tego dojdzie jeszcze na pewno trochę drobiazgów (śrubki, spinki itp), więc uwzględniając jeszcze zastrzeżenie z drugiego akapitu należy traktować powyższe koszty raczej jako minimalnie minimalne oszacowanie i nastawić się na dodanie do niego w kosztorysie serwisu ładnych kilkudziesięciu procent (10? 20? Więcej niż 30 to już chyba nie, ale dokładnie to już trzeba sprawdzać u źródeł, w ASO).


Jeżeli chodzi głównie o wyrównanie podłogi z progiem, to w sumie wydaje mi się to wszystko dość drogim, a przede wszystkim: niezbyt praktycznym pomysłem - lepszym byłaby chyba po prostu jakaś zabudowa (przykład).

Natomiast patrząc pod kątem montażu zbiornika gazu przeróbka wydaje się już zupełnie bez sensu - przecież w 4x2 umieszczany jest standardowo i bezproblemowo zamiast koła zapasowego i jego kosza właśnie pod oryginalną podłogą bagażnika. Tak więc także w tym przypadku dodatkowo zabudowa wyrównująca ma chyba więcej zalet niż kapryszenie (; a la 4x4...
 
Daster 



Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 366
Skąd: Białystok
Wysłany: 2011-05-02, 11:54   

laisar dziękuję za tę dawkę wiadomości.
Nie robiłem pomiarów i zastanawiałem się czy koło zapasowe wrzucone do bagażnika wer. 4x2 nie będzie wystawało poza obrys krawędzi załadunku. No i trzeba by było wykonać w podłodze bagażnika gniazdo do mocowania centralną śrubą koła aby nie skakało na wybojach.
Najbardziej interesował mnie koszt tego plastikowego stelażu do utrzymania płyty pokrywającej "zawartość" pod wykładziną bagażnika.
_________________

 
mrówa 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Pomogła: 2 razy
Dołączyła: 08 Lut 2011
Posty: 710
Skąd: RP
Wysłany: 2011-05-02, 11:58   

WhiteDragon napisał/a:
A co więcej - jeśli jedziesz w błocku to tak zasyfionego kapcia do bagażnika pełnego bagażu jak włożysz to zasyfisz wszystko. Lepszy kosz po spodem!

I to jest argument, który mnie przekonuje! Bo tak po cichu ubolewałam nad tym kołem pod autem...
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2011-05-02, 12:02   

mrówa napisał/a:
Bo tak po cichu ubolewałam nad tym kołem pod autem

Wcale nie ma ono gorzej niż pozostałe ;-)
_________________
48piotr
 
mrówa 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Pomogła: 2 razy
Dołączyła: 08 Lut 2011
Posty: 710
Skąd: RP
Wysłany: 2011-05-02, 12:06   

48piotr napisał/a:
mrówa napisał/a:
Bo tak po cichu ubolewałam nad tym kołem pod autem

Wcale nie ma ono gorzej niż pozostałe ;-)


O to właśnie chodzi. Dopiero to do mnie dotarło :-P
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18100
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-02, 12:26   

Daster napisał/a:
zastanawiałem się czy koło zapasowe wrzucone do bagażnika wer. 4x2 nie będzie wystawało poza obrys krawędzi załadunku

No więc będzie - ale ile, to już by właśnie trzeba zmierzyć, bo jeżeli głębokość bagażnika 4x2 wynosi więcej niż 10 cm (a najlepiej 15), to te 5-10 cm ponad progiem chyba by aż tak bardzo znowu nie przeszkadzało? Aczkolwiek znacząco zmniejsza oczywiście objętość bagażnika, co dla niektórych osób może być decydujące.

Z trzeciej strony, można sobie po prostu strzelić dojazdówkę, węższą niż oryginalne 215 mm Dastiego.


Cytat:
trzeba by było wykonać w podłodze bagażnika gniazdo do mocowania centralną śrubą koła aby nie skakało na wybojach

To akurat nie powinno być zbyt trudne, tylko trzeba by porządnie zabezpieczyć nowy otwór.

Ale można też spróbować zrobić jakieś zamykanie podłogi bagażnika, przykrywającej koło jako pokrywa - z wypełnieniami po bokach powinno wystarczyć, żeby utrzymać zapas na miejscu.
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-05-02, 12:32   

mrówa napisał/a:
WhiteDragon napisał/a:
A co więcej - jeśli jedziesz w błocku to tak zasyfionego kapcia do bagażnika pełnego bagażu jak włożysz to zasyfisz wszystko. Lepszy kosz po spodem!

I to jest argument, który mnie przekonuje! Bo tak po cichu ubolewałam nad tym kołem pod autem...

Jakoś niedawno miałem nieprzyjemność wymieniać koło na drodze. Bagażnik załadowany sprzętem, że trójkąt ostrzegawczy namierzałem z 10 minut. Szczęście w nieszczęściu, że nie musiałem tego wszystkiego wywalać na pobocze bo trochę już byłem spóźniony. :-/
Swoją drogą coś często łapię kapcia Daćką - już trzeci raz w 2,5 roku (Astrą jeździłem OIDP 8 lat i ani razu...). :roll:
_________________
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2011-05-02, 13:07   

A może tak zamontować dojazdówkę z boku pionowo w przestrzeni bagażowej (z ładnym przykryciem w kolorze wnętrza) a kosz pod spodem auta zostawić na ewentualna wymianę uszkodzonej opony/koła. Wtedy nie trzeba żadnych dużych przeróbek i chyba taniej.
Przy tej ilości punktów usługowych dojazd na dojazdówce nie powinien być trudny. Po co wozić pełnowymiarowe koło zapasowe.
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-05-02, 14:29   

chriskb napisał/a:
kosz pod spodem auta zostawić na ewentualna wymianę uszkodzonej opony/koła

gratuluję pomysłu... chociaż u mnie niemożliwy do realizacji :-( ale sam w sobie bardzo dobry...

laisar napisał/a:

pojemniki z tworzywa sztucznego, otaczające koło zapasowe i podpierające wspomnianą powyżej wykładzinę - 2 szt. po 430 zł brutto.


no to nieźle sobie cenią... wytłoczka/wypraska/odlew(?) ze styroduru produkowany masowo i taka cena... :-(
 
koniu 


Marka: Lancia
Model: Ypsilon
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 516
Skąd: Wrocław / Rybnik
Wysłany: 2011-05-02, 16:36   

Dzięki również za oświecenie ;-) nie wiedziałem, że są takie różnice. Biorę 4x2 - wolę koszyk ;-) = większy zbiornik LPG.
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-05-02, 16:39   

koniu napisał/a:
= większy zbiornik LPG


chyba nie ma to znaczenia... ja mam 4x4 i zbiornik o poj. 73 l... :lol: potrzebny większy?
 
koniu 


Marka: Lancia
Model: Ypsilon
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 516
Skąd: Wrocław / Rybnik
Wysłany: 2011-05-02, 16:57   

Zapomniałem że Duster ma duże koła :-P ale jak wejdzie większy, to czemu nie :lol:
Ostatnio zmieniony przez koniu 2011-05-02, 16:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18100
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-02, 22:34   

TD Pedro napisał/a:
no to nieźle sobie cenią

Nie wiem, jak "oni" kalkulują ceny takich części zamiennych, ale raczej nie mają one nic wspólnego z jakimikolwiek kosztami produkcji...
 
opos 



Marka: Dacia
Model: SANDERO/Logan MCV
Silnik: 1.4 + LPG/1,5 Dci
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Cze 2010
Posty: 396
Skąd: S-E
Wysłany: 2011-05-03, 09:52   

Nie mają - spinki do adapterów do swiateł przeciwmgielnych kosztowały 15 zł za sztukę a teraz są po 5 zł . Czyli cena zależy od tego co się komuś na klawiaturze przyciśnie.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-10-02, 15:39   Re: Konwersja bagażnika Dustera 4x2 do 4x4

laisar napisał/a:
Daster napisał/a:
Zastanawiam się nad konwersję bagażnika w moim Dusterze 4x2 do takiego jak w 4x4 czyli podłoga podniesiona do linii progu załadunku.
[...]
Laisar
Czy jesteś w stanie przedstawić i oszacować wykaz części jakie trzeba będzie nabyć aby zrealizować ten kaprys.

Gdybyś chciał to zrobić tak, żeby było konstrukcyjnie identycznie jak w 4x4, to w Twoim 4x2 należałoby wyciąć fragment karoserii, który jest podłogą bagażnika i wspawać w to miejsce element z wersji 4x4 - kosztuje on ok. 1200 zł brutto, a wymiana zajmuje 8,2 roboczogodzin (co np w warszawskich ASO kosztuje prawie dokładnie tyle samo co część).

Aczkolwiek nie jest dla mnie jasne, czy jest to całkowity koszt wymiany, czyli uwzględniający np przygotowanie miejsca do pracy w postaci wymontowania okładzin wewnętrznych - nie zawsze jest to bowiem dokładnie opisane /:


Do tego należałoby albo przerobić starą wykładzinę materiałową bagażnika, żeby była sztywna (np podkleić ją jakimś pleksi czy sklejką), albo wymienić ja na oryginalną z 4x4 - 640 zł brutto.


Ostatnim elementem są pojemniki z tworzywa sztucznego, otaczające koło zapasowe i podpierające wspomnianą powyżej wykładzinę - 2 szt. po 430 zł brutto.


Do tego dojdzie jeszcze na pewno trochę drobiazgów (śrubki, spinki itp), więc uwzględniając jeszcze zastrzeżenie z drugiego akapitu należy traktować powyższe koszty raczej jako minimalnie minimalne oszacowanie i nastawić się na dodanie do niego w kosztorysie serwisu ładnych kilkudziesięciu procent (10? 20? Więcej niż 30 to już chyba nie, ale dokładnie to już trzeba sprawdzać u źródeł, w ASO).


Jeżeli chodzi głównie o wyrównanie podłogi z progiem, to w sumie wydaje mi się to wszystko dość drogim, a przede wszystkim: niezbyt praktycznym pomysłem - lepszym byłaby chyba po prostu jakaś zabudowa (przykład).

Natomiast patrząc pod kątem montażu zbiornika gazu przeróbka wydaje się już zupełnie bez sensu - przecież w 4x2 umieszczany jest standardowo i bezproblemowo zamiast koła zapasowego i jego kosza właśnie pod oryginalną podłogą bagażnika. Tak więc także w tym przypadku dodatkowo zabudowa wyrównująca ma chyba więcej zalet niż kapryszenie (; a la 4x4...


A ja z pytaniem odwrotnym.
Czy wobec występowania wersji bez koła zapasowego, czy Duster 4WD posiada w takim przypadku niższą zabudowę wnęki koła, która powiększa bagażnik?
Jeśli tak, to ile kosztowałyby takie elementy, wiesz może laisar?
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7484
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2016-10-02, 17:13   

Nie ma potrzeby nic dokupować. Wystarczy zaglądnąć do bagażnika.
Wyciągasz koło, demontujesz dwie wytłoczki styropianowe i obniżasz płytę z filcem w dół.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne