Nie wiem czemu wydawac pare tysiecy na instalacje gazowa jak sa dacie diesle przeciez. Trzeba tez pamietac ze przy sekwencyjnej instalacji silnik pracuje na benzynie dopoki sie nie nagrzeje, wiec jak ktos robi krotkie odciniki szczegolnie zima, radze sie zastanowic czy to nie pozorna oszczedonsc. Jesli kupic wersje benzynowa i myslec o gazie lepiej dolozyc i kupic dci nawet w slabszej wersji. Do tego pozniej dochodzi drozszy przeglad techniczny, poza tym z gazem jest roznie, czesciej jest gorszej jakosci niz benzyna, wiec jesli ktos planuje wsadzic gaz odradzam, trzeba bylo kupic dci, poza tym przy odsprzedazy wiecej sie wezmie za diesla jak za benzyne.
_________________
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-01-06, 10:06, w całości zmieniany 1 raz
Pytanie powinno raczej brzmiec : co kto woli? benzyne, dCi, LPG.
Zagazowany benzyniak nie traci charakterystyki benzyniaka, a dCi to zupelnie inny silnik, nie koniecznie musi sie okazac tanszy w eksploatacji od benzyniaka lub benzynika z gazem.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-01-08, 15:45
Nie warto "na siłę" porównywać silników o drastycznie innych parametrach np. dci 68km i mpi 87 km tylko po to żeby wykazać szybszy zwrot inwestycji z diesla, bo ktoś równie pomysłowy mogłby porównac np najtańsze wersje beznynowe i dci a wtedy róznica w cenie wynosi 10 tys. zł na niekorzyść diesla.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
A ja jestem fanem nie tykania niczego przy nowym aucie i to jest dla mnie najważniejsze, czyli brak ingerencji żukojebców w oryginalną wiązkę elektryczną , a dCi - dlatego że sporo jeżdżę.
_________________ LOGAN 1.5 DCI (niestety troszke się poobijał i został sprzedany)
Przejechane 97000km, Only ON BP ULTIMATE.
Pozdrawia Krystian
gram w http://www.speedimspeed.pl
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-01-11, 09:12
Black Eryk napisał/a:
A ja jestem fanem nie tykania niczego przy nowym aucie i to jest dla mnie najważniejsze, czyli brak ingerencji żukojebców w oryginalną wiązkę elektryczną , a dCi - dlatego że sporo jeżdżę.
Prawda, ale przed zastowaniem paliw alternatywnych się nie ucieknie. CNG, LPG, alkohol, wodór, biopaliwa, paliwa z odpadków itp
Jesteśmy tuż przed potężnym kryzysem paliwowym. Wystarczy, że Chińczycy i Hindusi zaczną się gwałtownie motoryzować. Wtedy zrobimy z naszych loganów furmanki ciągnięte przez koniki.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
A ja jestem fanem nie tykania niczego przy nowym aucie i to jest dla mnie najważniejsze, czyli brak ingerencji żukojebców w oryginalną wiązkę elektryczną , a dCi - dlatego że sporo jeżdżę.
Prawda, ale przed zastowaniem paliw alternatywnych się nie ucieknie. CNG, LPG, alkohol, wodór, biopaliwa, paliwa z odpadków itp
Jesteśmy tuż przed potężnym kryzysem paliwowym. Wystarczy, że Chińczycy i Hindusi zaczną się gwałtownie motoryzować. Wtedy zrobimy z naszych loganów furmanki ciągnięte przez koniki.
Wtedy będą paliwa na kartki :)
_________________ LOGAN 1.5 DCI (niestety troszke się poobijał i został sprzedany)
Przejechane 97000km, Only ON BP ULTIMATE.
Pozdrawia Krystian
gram w http://www.speedimspeed.pl
Wtedy zrobimy z naszych loganów furmanki ciągnięte przez koniki.
...albo raczej wrócimy do propagowania uprawy buraków cukrowych i ziemniaków - z przeznaczeniem na wiadomy cel (; (który w Brazylii jakoś zdaje egzamin).
Marka: SKODA
Model: FELICIA
Silnik: 1,3MPI
Rocznik: 1997 Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Gru 2007 Posty: 29 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-01-11, 10:44
laisar napisał/a:
Cytat:
Wtedy zrobimy z naszych loganów furmanki ciągnięte przez koniki.
...albo raczej wrócimy do propagowania uprawy buraków cukrowych i ziemniaków - z przeznaczeniem na wiadomy cel (; (który w Brazylii jakoś zdaje egzamin).
jak ktos ma disla "starego" to poleje olejem spozywczym
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-01-11, 16:25
jan ostrzyca napisał/a:
Wtedy zrobimy z naszych loganów furmanki ciągnięte przez koniki.
Wtedy to beda inne silniki, a nie tylko benzyniaki, ktore beda dostosowywane do innego paliwa. Bo po co produkowac silniki benzynowe, jesli na rynku nie bedzie benzyny. Wydaje mi sie, ze tego problemu nie doczekamy...
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-01-11, 18:24
kas602 napisał/a:
jan ostrzyca napisał/a:
Wtedy zrobimy z naszych loganów furmanki ciągnięte przez koniki.
Wtedy to beda inne silniki, a nie tylko benzyniaki, ktore beda dostosowywane do innego paliwa. Bo po co produkowac silniki benzynowe, jesli na rynku nie bedzie benzyny. Wydaje mi sie, ze tego problemu nie doczekamy...
Tak naprawdę to pierwsze silniki spalinowe były na alkohol i chyba na naftę. A potem "przystosowano" je do benzyny.
Kryzys paliwowy, kiedy nastapi, wymusi modyfikację istniejącego taboru. Przecież nie pójdzie na złom kilkaset milionów samochodów na całym świecie...
Piszę o zapaści paliwowej z dużą dozą pewności. I nie z powodu wojen w zatoce, ale dlatego, że wkrótce Chińczycy, Hindusi, Pakistańczycy itd zapragną miec własny tani samochód. A chłonność samego chińskiego rynku oceniana jest ostrożne na kilkadziesiąt milionów aut w ciągu nast. 10 lat.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-01-11, 18:29
jan ostrzyca napisał/a:
Przecież nie pójdzie na złom kilkaset milionów samochodów na całym świecie...
Zanik paliwa (benzyny, ON, ogolnie ropy naftowej) na rynku nie nastapi z dnia na dzien... (IMHO). Stopniowo zacznie je wypierac inna technologia, pewnie dostepna juz dzis...
Zanik paliwa (benzyny, ON, ogolnie ropy naftowej) na rynku nie nastapi z dnia na dzien... (IMHO). Stopniowo zacznie je wypierac inna technologia, pewnie dostepna juz dzis...
Na przykład ogniwa wodorowe, których koncerny nie wprowadzają na razie celowo...
Bo też faktycznie, z ich punktu widzenia, na razie, celowe to nie jest...
Raczej dziwię* się innym organizacjom, że nie naciskają mocniej na zmianę technologii.
A jeszcze inna rzecz, że koncerny pewnie coraz bardziej patrzą sobie nawzajem na ręce, bo ten który pierwszy złamie status quo pewnie nieźle się obłowi - jak to właśnie świetnie pokazuje sukces Logana.
Tak czy owak, ciekawe czasy przed nami (:
---
* Tzn tak naprawdę oczywiście niestety się nie dziwię, ale nie lubię teorii spiskowych <;
Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-03-17, 09:22, w całości zmieniany 1 raz
Dlatego za 10 lat kupie sobie autko z jakąś hybrydą
_________________ LOGAN 1.5 DCI (niestety troszke się poobijał i został sprzedany)
Przejechane 97000km, Only ON BP ULTIMATE.
Pozdrawia Krystian
gram w http://www.speedimspeed.pl
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-01-22, 11:03
laisar napisał/a:
Mam nadzieję, że za 10 lat będzie już coś lepszego niż hybryda - ale wygląda na to, że nie wszyscy będą zadowoleni... d:
Na razie spalinówki mają jeszcze spore rezerwy jesli chodzi o ekonomię i ekologię. Poza tym, technologia spalinowa jest sprawdzona i dość tania w masowej produkcji i serwisowaniu.
"Wynalazki" mają szanse na zawojowanie motoryzacji jeśli będą miały porównywane ceny zakupu i serwisowania co obecne samochody.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Ta Honda to naprawdę fajne cacko , chciałbym mieć tak ciche autko
_________________ LOGAN 1.5 DCI (niestety troszke się poobijał i został sprzedany)
Przejechane 97000km, Only ON BP ULTIMATE.
Pozdrawia Krystian
gram w http://www.speedimspeed.pl
janie, tak naprawdę jedyną rozstrzygającą kwestią będą ceny ropy naftowej - bo oprócz nowych, które na pewno się pojawią, są także inne, stare i całkiem dobre technologie, tylko dyskwalifikowała je do tej pory ich cena.
Wtrącę się troszkę z informacją, że po przejechaniu ponad 90 tys. km Fordem Fusion 1,4 TDCI mam średnie zużycie 4,15 l/100 km ON (codziennie przejeżdżam ok. 100 km głównie w "cyklu pozamiejskim"). Zwykle tankuję do pełna i nigdy nie przekroczyłem zużycia 4,6 l/100 km. Nie wyjeżdżajcie na mnie, że wypisuję bajki, bo akurat po kilkunastu latach jazdy mogę powiedzieć, że dosyć dobrze znam się na ekonomicznym stylu jazdy, co nie oznacza, że jestem zawalidrogą. Wcześniej jeździłem benzyniakami (m.in. Matizem) i średnie zużycie po 120 tys. km wyniosło 4,9 l/100 km. Być może w tym tygodniu (z tygodniowym poślizgiem) przesiądę się do Logana MCV (oczywiście dCi 85 KM).
Wtrącę się troszkę z informacją, że po przejechaniu ponad 90 tys. km Fordem Fusion 1,4 TDCI mam średnie zużycie 4,15 l/100 km ON (codziennie przejeżdżam ok. 100 km głównie w "cyklu pozamiejskim"). Zwykle tankuję do pełna i nigdy nie przekroczyłem zużycia 4,6 l/100 km. Nie wyjeżdżajcie na mnie, że wypisuję bajki, bo akurat po kilkunastu latach jazdy mogę powiedzieć, że dosyć dobrze znam się na ekonomicznym stylu jazdy, co nie oznacza, że jestem zawalidrogą. Wcześniej jeździłem benzyniakami (m.in. Matizem) i średnie zużycie po 120 tys. km wyniosło 4,9 l/100 km. Być może w tym tygodniu (z tygodniowym poślizgiem) przesiądę się do Logana MCV (oczywiście dCi 85 KM).
Spoko ja Ci wierzę ja jak chcę spokojnie schodzę poniżej 4.0l/100 a nawet czasem zdarza mi się walnąć trasy na poziomie 3.6l/100 i niżej, ale jak chcę to średnie i 5.5l/100 pokaże na trasie poza miastem przy większych prędkościach, wszystko zależy od stylu jazdy
_________________ LOGAN 1.5 DCI (niestety troszke się poobijał i został sprzedany)
Przejechane 97000km, Only ON BP ULTIMATE.
Pozdrawia Krystian
gram w http://www.speedimspeed.pl
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum