Wysłany: 2017-01-21, 16:21 Zakup Lodgy w wersji 7-mio osobowej
Witam.
Gdzieś po głowie chodzi mi temat zmiany samochodu. Zawsze marzył mi się duży van, ponieważ teściowie są niezmotoryzowani ale samochody, które mnie interesują np.Grand Espace, Grand Voyager, Toyota Sienna są albo poza moim zasięgiem cenowym albo po prostu zbyt stare. Z drugiej strony nie potrzebuję aż tak dużego vana, ponieważ:
- autem jeździ w 95% żona, ponieważ ja mam jakąś służbówkę, a poza tym małżonka nie ogarnia za dobrze wielkich gabarytów;
- auto w główniej mierze będzie jeździło po mieście. Kilka razy do roku 4 dorosłych + 2 dzieci wybierze się w krótką trasę ok. 50-100km., a raz w roku w tym samym składzie samochód ma nas zawieźć na południe Europy.
- obawiam się dużych kosztów eksploatacji i faktu, że będę musiał sprzedać nerkę w momencie gdy coś "wyskoczy".
Bardzo bym chciał jeździć tak jak dotychczas na gazie ale pojawia się kilka pytań:
1. Czy samochód w wersji 1,6 84KM jest w stanie jechać z 6 osobami na pokładzie i bagażnikiem dachowym?
2. Jeśli nie benzyna to diesel , tylko jaki? 90 czy 107 KM? Czy różnica w dynamice jest bardzo odczuwalna?
3. Jak sprawują się w tym samochodzie wynalazki typu dwumasa i filtr cząstek stałych zwłaszcza w miejskiej eksploatacji?
4. Z tego co czytałem spalanie w mieście rzędu 6,5/100 km nie jest niczym wyjątkowym?
5. Czy problem z przekręcającymi się panewkami dotyczył tylko starych silników 1,5 dci w renówkach i czy w daczkach został już rozwiązany?
6. Dzisiaj oglądałem w salonie nową Lodgy i ilość w 3 rzędzie jest ogromna, więc włożenie dwóch fotelików raczej nie będzie stanowiło problemu. Zapomniałem tylko zapytać czy są tam isofixy?
7. Jak taki samochód sprawuje się pod pełnym obciążeniem?
8. Na co powinienem przede wszystkim zwrócić uwagę podczas zakupu?
9. Jechałem dzisiaj nowym egzemplarzem i wydawał mi się baaardzo głośny - każdy egzemplarz tak ma?
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-01-21, 23:03 Re: Zakup Lodgy w wersji 7-mio osobowej
luk006 napisał/a:
Witam.
małżonka nie ogarnia za dobrze wielkich gabarytów;
To nawet lepiej...
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Na Twoim miejscu nie zawracałbym sobie głowy autami sprowadzonymi - 90% jest skręcone lub odklepane lub jedno i drugie. Poszukaj z salonu PL z pewną historią i będzie Pan zadowolony ;)
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus Pomógł: 55 razy Dołączył: 22 Lut 2015 Posty: 1601 Skąd: Lędziny
Wysłany: 2017-01-22, 12:52
To może ja odpowiem na pytanie 1 i 7. Ogólnie w 1.6 84 KM czuć każdy dodatkowy kilogram na pace. Nie jest to mistrz spod świateł, niektórzy tutaj powiedzą, że nie jedzie czy coś ale do dla mnie wystarczy. Największe obciążenia z jakim do tej pory auto miało do czynienia to 45 sztuk 3 metrowych stempli budowlanych na przyczepie i Opel Mokka na holu i dał radę, sprzęgło całe, nic nie odpadło od auta mnie lepiej jeździ się jak jest pełno w bagażniku, na pusto to trochę jakby nie miał zawieszenia z tyłu (nie, nie mam za dużo powietrza w oponach )
W trzecim rzędzie nie ma isofix. W drugim są 3 isofixy. Co do silnika 1,6 84 km to nie wiąż z nim żadnych nadziei :) rozpędza się, ale nic poza tym. Na drogach gdzie masz po 2 pasy w każdą stronę jest jeszcze ok. Nie sprawdzałem dynamiki na mniejszych drogach, ale podejrzewam, że przy 6 osobach to nie ma już dynamiki. Co do głośności dla mnie jest ok do 115 km/h powyżej robi się głośno (mam belki i bagażnik rowerowy na dachu).
Co do wielkości to mój Chevrolet Lacetti jest dłuższy :) ale miejsca dla osób jest pełno, mnóstwo itp. Na prawdę w każdym rzędzie jest mnóstwo miejsca.
Gorzej z przestrzenią ładunkową przy 3 rzędach. Niestety w 3 rzędzie składają się tylko oparcia więc mocno ogranicza to ładowność, ale nadal nie ma tragedii.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 57 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2951 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-01-22, 14:07 Re: Zakup Lodgy w wersji 7-mio osobowej
luk006 napisał/a:
Witam.
Gdzieś po głowie chodzi mi temat zmiany samochodu. Zawsze marzył mi się duży van, ponieważ teściowie są niezmotoryzowani ale samochody, które mnie interesują np.Grand Espace, Grand Voyager, Toyota Sienna są albo poza moim zasięgiem cenowym albo po prostu zbyt stare. Z drugiej strony nie potrzebuję aż tak dużego vana, ponieważ:
- autem jeździ w 95% żona, ponieważ ja mam jakąś służbówkę, a poza tym małżonka nie ogarnia za dobrze wielkich gabarytów;
- auto w główniej mierze będzie jeździło po mieście. Kilka razy do roku 4 dorosłych + 2 dzieci wybierze się w krótką trasę ok. 50-100km., a raz w roku w tym samym składzie samochód ma nas zawieźć na południe Europy.
- obawiam się dużych kosztów eksploatacji i faktu, że będę musiał sprzedać nerkę w momencie gdy coś "wyskoczy".
Bardzo bym chciał jeździć tak jak dotychczas na gazie ale pojawia się kilka pytań:
1. Czy samochód w wersji 1,6 84KM jest w stanie jechać z 6 osobami na pokładzie i bagażnikiem dachowym?
2. Jeśli nie benzyna to diesel , tylko jaki? 90 czy 107 KM? Czy różnica w dynamice jest bardzo odczuwalna?
3. Jak sprawują się w tym samochodzie wynalazki typu dwumasa i filtr cząstek stałych zwłaszcza w miejskiej eksploatacji?
4. Z tego co czytałem spalanie w mieście rzędu 6,5/100 km nie jest niczym wyjątkowym?
5. Czy problem z przekręcającymi się panewkami dotyczył tylko starych silników 1,5 dci w renówkach i czy w daczkach został już rozwiązany?
6. Dzisiaj oglądałem w salonie nową Lodgy i ilość w 3 rzędzie jest ogromna, więc włożenie dwóch fotelików raczej nie będzie stanowiło problemu. Zapomniałem tylko zapytać czy są tam isofixy?
7. Jak taki samochód sprawuje się pod pełnym obciążeniem?
8. Na co powinienem przede wszystkim zwrócić uwagę podczas zakupu?
9. Jechałem dzisiaj nowym egzemplarzem i wydawał mi się baaardzo głośny - każdy egzemplarz tak ma?
1 Tak, ale strzala to nie bedzie. Zreszta moj dci 110 z 7-mioma osobami na pokladzie juz czuc ciezar.
2 Jechalem 90 i 110. Czuc roznice w mocy na korzysc 110.
3 Dobrze ja mam 100 tys i zero problemow.
4 Przy jezdzie bez szalenstw.
5 U mnie wymiana oleju co 20 tys i wszystko ok.(Jak dbasz tak masz) Jak kupisz zaniedbanego z przebiegiem 500+ to mozesz sie zdziwic.
6 Nie ma
7 Ja czesto robie trasy FR-PL FR-D pod pelnym obciazeniem i na autostradzie generalnie nic nie czuc. Hamulce dobre, tylko czuly na boczny wiatr
8 Tak jak przy kazdym aucie. Nie ma jakis specjalnie ukrytych wad.
9 Tak jest glosny. Po wyciszeniu drzwi, dachu, staje sie cywilizowany. Operacja kosztyje troche pracy, ale efekt jest.
Poza tym auto fajnie i przyjemne.
Ostatnio zmieniony przez shrek 2017-01-22, 14:12, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Reanult
Model: Trafic
Silnik: 2.0
Rocznik: 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Sie 2012 Posty: 384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-22, 16:00
Podejrzewam że na tym forum mam największy przebieg Lodgy (aktualnie 242 000 km)
kłopotów z silnikiem żadnych (wymieniłem niedawno turbinę - ale traktuję to jako normalną eksploatację)
wcześniej miałem 1.5 dCi w wersji 70 KM w dwóch autach: Logan MCV I i Renault Kangoo; oba też przejechały ponad 200 000 km bez żadnych przygód; pilnuję wymiany oleju co 20 000 km
auto głośne, zwłaszcza przy prędkościach autostradowych, spalanie średnio około 6,5 - 7 litrów, na autostradzie przy prędkości 140 km/h wzrasta do 8 - przy tej wysokości budy sporo zależy skąd wieje wiatr - wiejący z naprzeciwka znacząco podniesie spalanie; poza tym samochód bardzo wrażliwy na boczne podmuchy gdy jedzie się samemu
dwumasa, filtr cząstek - na razie bez problemów (patrz przebieg)
mocowania isofix są w drugim rzędzie
ogólnie auto przyjemne, o ile nie jeździ się tyle co ja - dlatego myślę o zmianie na coś niższego i choćby przez to cichszego
z tych używek podejrzanie wyglądają te z importu - kto sprzedaje auto z takim przebiegiem ?? można powiedzieć że prawie niejeżdżone ??
na marginesie: moje auto też idzie na sprzedaż, ale to nie reklama - wiem że przebieg zazwyczaj odstrasza, ale zdecydowałem że licznika "skręcać" nie będę
No i szacuneczek Marckok za nieprzekręcanie liczników. Kurczę nieco dziwię się niektórym kupującym szukających np. 10 letniego diesla z przebiegiem poniżej 200 tys. Faktem jest, że samochody np. w Niemczech są droższe niż u nas.
Może chcesz mojego Roomstera? Serwisowany tylko w ASO, bez żadnych przygód itp .
Shrek - muszę się rozejrzeć na forum - pewnie coś znajdę odnośnie wyciszenia.
Co do ofert, wiadomo że wolałbym kupić coś od pierwszego właściciela ale takich ofert po prostu nie ma .
Natomiast jeden z handlarzy przesłał mi zdjęcie samochodu zaraz po sprowadzeniu. Nie wygląda najgorzej. Z prawej strony auto nie było ruszone ale stoi na jednym zapasowym kole. Czyżby przednie lewe koło posypało się od uderzenia i handlarz założył zapas?
Oglądałem już wczoraj . Najszczęśliwsza to ona nie jest . Ale ma sporo gadżetów i jest dodatkowo wyciszona. Shrek, jaki jest przebieg obecnie i jaka cena by Cię interesowała?
Ostatnio zmieniony przez luk006 2017-01-23, 09:26, w całości zmieniany 1 raz
Jeśli masz 35 tysięcy na ten samochód, to powinieneś bardzo poważnie rozważyć skredytowanie kolejnych piętnastu i pojazd nowy. Doświadczenia z forum i spoza niego pokazują, że używki to loteria. No, chyba że kupisz zaufany pojazd np. z forum.
Ja bym polecał wolnossącą benzynę, ale tę nową, ona jest mocniejsza, niż poprzednia i - w ocenie jej użytkowników - wystarczająca.
Jeśli chodzi o wymiary i obawy związane z prowadzeniem - ja bardzo się bałem przesiadki z picanto i astry do lodgy, dlatego kupiłem czujniki parkowania oraz kamerę cofania. To był słuszny wybór i lodgy manewruje mi się obecnie bardzo dobrze, do powyższych bajerów dołóżmy dobre lusterka i naprawdę jest ok (choć oczywiście geometrii nie przeskoczymy, jeśli miejsce do parkowania jest węższe/krótsze niż samochód, to żadne wspomaganie nie pomoże).
W trzecim rzędzie nie ma isofixów, natomiast wstawiałem tam bez problemu dwa foteliki segmentu 15-36 kg. Woziłem również osoby dorosłe standardowych wymiarów.
Dziś przekręciłem pierwszych 15 tysięcy i z samochodu jestem nieustająco zadowolony, polecam.
luk006, jeszcze tylko napisz ile rocznie robisz przebiegi? Taka odpowiedź przybliży Cię do wyboru auta z konkretnym silnikiem.
Jeśli chodzi o obciążenie auta z silnikiem 84 KM, to miałem wyprawę w góry na narty, w 5 osób, pełny bagażnik i boks dachowy. Normalnie dała radę, czasami brakowało mocy (jednak rzadko była wykorzystywana pełna moc silnika), zakopianka jest często albo dwupasmowa albo zakorkowana i tak szybko nie pojedziesz, ale 100-120 km/h to pojedzie.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Ostatnio zmieniony przez route2000 2017-01-23, 09:56, w całości zmieniany 2 razy
Wiem, że przebiegi absolutnie nie predysponują do zakupu diesla. Tak jak pisałem na samej górze - w 90% auto będzie jeździło wokół komina. Kilka razy do roku w 6 osób na jakieś krótsze wypady do 100km i raz w roku wakacje w Chorwacji tym samym składem. Rocznie nazbiera się tego 15 tys.
Co do kredytu w wysokości 15 tys. - kurczę z jednej strony to niewiele, z drugiej to kolejny, cholerny kredyt. Wiem, że fajnego Opena mógłbym mieć za ok. 51 tys.
Z innej strony - jakoś cholernie się człowiek oszczędny zrobił . Mam teraz LPG i jestem w tym paliwie zakochany, z dielslem byłoby trochę drożej, ale sama benzynka to ból serca przy dystrybutorze. Poza tym w ofercie niem 1,6 SCe + LPG. A co do 1,6 84KM - boję się, że na autostradzie będą mnie wyprzedzały TIRy. Nie mam dużych wymagań ale te 130-140 chciałbym żeby samochód jechał. Przy okazji ta wersja ma hydrauliczną regulację luzu z tego co czytałem? Pozostaje więc diesel - tu z kolei dwumasy, turbiny, wtryski, DPF itp.
Przy 15 tysiącach rocznie i zakładając nowe pojazdy (wiem, że to drugie sobie dopowiadam trochę), diesel by się zwracał raczej długo. Owszem boli mnie, ile płacę tankując, ale przypominam sobie wtedy, jak tani był samochód.
A co do 1,6 84KM - boję się, że na autostradzie będą mnie wyprzedzały TIRy. Nie mam dużych wymagań ale te 130-140 chciałbym żeby samochód jechał.
No bez przesady. Bez problemu pojedzie ale musisz się liczyć ze spalaniem w okolicach 8l przy 140 no i hałsa się robi. Optymalnie jest 120.
Poniżej masz moje statystyki z dwóch lat.
http://www.daciaklub.pl/f...hlight=spalanie
luk006 napisał/a:
Przy okazji ta wersja ma hydrauliczną regulację luzu z tego co czytałem?
1,6 84KM ma regulację śrubami. na LPG co 15kkm i koszt około 50zł poza ASO.
Sam też jechałem autostradą w 4 osoby i pełny bagaż to spalanie LPG oscylowało się na poziomie 10-12 l przy prędkości 120 km/h a jak jedziesz 150 km/h to łyknie blisko 20 l LPG. Takie są realia.
Przy takich rocznych przebiegach to raczej benzyna albo ostatecznie benzyna z LPG.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Ostatnio zmieniony przez route2000 2017-01-23, 12:32, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-23, 13:17
Sam robię takie przebiegi i między innymi z tego powodu nie zdecydowałem się na montaż LPG (półlegalne parkowanie w garażu podziemnym jeszcze bym zdzierżył jak kilku sąsiadów :)
I może dzięki temu przez te cztery lata i 50kkm w zasadzie nic w samochodzie się nie działo .... w lato trasa pod Monachium non stop po ekspresówkach i autostradach i spalanie przy trzymaniu się 130 km/h (głośno się robi przy wyższych prędkościach) wyszło ok 9 litrów .....
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2017-01-23, 13:20, w całości zmieniany 1 raz
A eksploatuje toś diesla na takich krótkich dystansach? Jak z żywotnością DPF?
A skąd Ty weźmiesz diesla używanego z jakimś normalnym przebiegiem? A Ty się o DPF martwisz... he he
Mam Logana 87 PS wersja 7 osobowa. Na trasie w siódemkę daje rade. Przy 100km/h na trasie pali poniżej 7.5 l. W mieście 8 i więcej. Gazu nie zakładałem bo też mało jeżdżę i pewnie nawet instalacja by mi się nie zwróciła. A poza tym jakoś przywiązany jestem do zapasówki.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum