Wysłany: 2017-11-08, 14:27 silnik 0.9 tce, przebiegi, usterki, osiągi - czy warto?
Witam, mam zamiar kupić Dacie Sandero z silnikiem 0.9 TCe. Niestety nigdzie nie mogę znaleźć konkretnych informacji o eksploatacji auta z tyt silnikiem. Jest kilka testów nowych aut, ale poza tym nic. Dlatego chciałem zapytać osoby, które używają Daci z tym silnikiem na co dzień jak to wygląda. Ciekawe jakie są największe przebiegi i jak z awaryjnością. Z góry dzięki za wszystkie informacje.
Użytkuję Sandero Stepway z tym silnikiem od prawie 3 lat. Jak dotąd żadnych problemów z silnikiem - przebieg 44500 km. O jednostce napędowej mogę tylko napisać, że dla mnie jest praktycznie idealna. Optymalny stosunek mocy do masy pojazdu i całkiem niezła dzielność w terenie. Ze spalaniem jednak nie jest tak jak podaje producent w specyfikacjach (nawet uwzględniając fakt, że takie dane zazwyczaj kłamią). Miał się wyróżniać oszczędnością, a jest tylko w normie - porównywalny z innymi małymi silnikami (np. 1.2 16V). Warto mieć na uwadze, że oszczędność silnika z turbobenzynowego będzie bardzo zależna od techniki jazdy. Można ostro przydusić i wtedy zejdzie sporo paliwa. Oczywiście jeśli chodzi o spalanie to warto przeszukać forum - jest już o tym mnóstwo napisane. Na gwarancji usunąłem drobne problemy z klimatyzacją / wentylacją i poważniejsze problemy ze skrzynią (wg. serwisu prawdopodobnie jakaś wada fabryczna). Poza tym wymieniam części i płyny eksploatacyjne zgodnie z harmonogramem i jeżdżę. Silnik nie bierze oleju w ogóle - nigdy nic nie musiałem dolewać. Wg. mnie solidny samochód.
sobol1976, co to był za problem ze skrzynią?
Ja mam dopiero 9k km, ale silnik jest w porządku. Z niewielką masą daje sobie nieźle radę. Na spalanie nie narzekam, bo spalić swoje musi, a porównując do 1.2 16v to chociaż jedzie a nie się toczy .
Sobol1976, dziękuję, za rzeczowe i konkretne informacje. Zanim zacząłem temat korzystałem z opcji szukaj, ale większość tematów dotyczyła co kupić z uwzględnieniem jak się jeździ, osiągów i komfortu, ewentualnie pierwszych wrażeń z jazdy. Nikt nie pisał, że przyjechał powiedzmy 100.000 km bez awarii, albo zmieniał olej i żarówki ;). Gdyby ktoś chciał się podzielić doświadczeniami to zapraszam.
Ostatnio zmieniony przez mlody333 2017-11-08, 18:32, w całości zmieniany 1 raz
@mlody333: TCe 90 należy do rodziny silników typu Nissan HR / Renault H - https://fr.wikipedia.org/wiki/Moteur_H_Renault-Nissan - można więc poczytać jak się sprawuje nie tylko w daciach, ale także w innych markach.
Na rynku jest już od dawna i oprócz pojedynczych awarii, jakie zawsze mogą się wydarzyć przy produkcji masowej, nie odnotowano żadnych wad konstrukcyjnych.
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1353 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2017-11-08, 21:42
Tak jak koledzy powyżej. Silnik uważam za duży atut w tym przeciętnym aucie.
Przez ponad dwa lata mam dopiero coś około 24 tysięcy, ale jak na razie bezproblemowo. Wadą jest niska kultura pracy na niskich obrotach, szczególnie na zimnym silniku. Do tego wolno nagrzewające się wnętrze w czasie zimy.
Ponoć tylko "mój" egzemplarz potrafi mało palić na trasie
Jak dla mnie, dosc szybko się nagrzewa, dużo szybciej niż 1.5DCi. Pali litr więcej niż pisze Gregorsan, ale ja przelatałem 18tysięcy w 8 miesięcy.
Nie znalazłem na żadnym forum, jakichś spektakularych narzekań na ten silnik. Z tego co wiem, ten silnik Renia wkłada już od 2012 roku.
Według mnie ten silnik nie jest w stanie spalić więcej jak 8litrów na setkę, podczas gdy 1.2TCE schlał mi kiedyś 16 litrów... Nissan QQ, był ciśniety mocno, ale nie do dechy. 160przelotowa, gdy Dacia 0.9TCe 150km/h wyszło 7.5/100. Trasa ta sama, ale Sandero nie pojedzie 160 na dłuższą metę... 150 tak.
Przejechałem 36 tyś - żadnych problemów oprócz jednego - na obrotach koło 1000 coś mi stuka pod maską - wygląda na to że jakieś przewody/rurki się obijają. Zbliża się przegląd więc to zgłoszę.
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1353 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2017-11-09, 08:06
Michał B24, jak jestem gdzieś na autostradzie lub ekspresówce to cisnę swojego bolida ile fabryka daje. Prawdopodobnie na odcinku S1 z Cieszyna w stronę Ustronia nawigacja zanotowała u mnie maksymalną prędkość 210 km\h - ale z górki i zapewne z wiatrem
Gercio napisał/a:
Przejechałem 36 tyś - żadnych problemów oprócz jednego - na obrotach koło 1000 coś mi stuka pod maską - wygląda na to że jakieś przewody/rurki się obijają.
U mnie też na początku były podobne objawy, ale z czasem samo ustało. Bylem z tym nawet w dwóch ASO i diagnoza: TTTM.
_________________ enjoy the silence
Ostatnio zmieniony przez gregorisan 2017-11-09, 08:09, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2017-11-09, 08:08 Re: silnik 0.9 tce, przebiegi, usterki, osiągi - czy warto?
mlody333 napisał/a:
0.9 TCe. Niestety nigdzie nie mogę znaleźć konkretnych informacji o eksploatacji auta z tyt silnikiem
Energy TCE 90 przed zamontowaniem w modelach Dacii w IV generacji Clio jeździł już od dobrych kilku lat, więc wbrew obiegowej opinii to nie jest wcale taka nowa konstrukcja. W necie jest sporo różnych testów i ocen (przykładowa: http://autoblog24.pl/2016/01/silnik-09-tce-opinie/ ) i nic alarmującego się z nim nie dzieje. Więc można w niego spokojnie zainwestować. Warto dodać, że ta jednostka napędowa ma nadal stary, dobry wtrysk pośredni, co umożliwia w razie potrzeby montaż LPG
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2017-11-09, 08:09, w całości zmieniany 2 razy
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2017-11-09, 09:22
Marek1603 napisał/a:
Ostatnio słyszałem opinię, że 1,2 75km to jest silnik dacii.
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway / Duster II
Silnik: 1,5 dCi / 1,3 Tce 150
Rocznik: 2012 / 2019
Wersja: Prestige Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Mar 2013 Posty: 104 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-11-09, 20:56 Re: silnik 0.9 tce, przebiegi, usterki, osiągi - czy warto?
Informacje wymagające sprostowania :
Dar1962 napisał/a:
Energy TCE 90 przed zamontowaniem w modelach Dacii w IV generacji Clio jeździł już od dobrych kilku lat, ...
Debiut Clio VI i Sendero II / Logan II i silnika 0,9 to jesień 2012 - TCE90 jest na rynku od 5 lat - tak samo długo zarówno w Clio IV, jak i w Sandero II / Loganie II
Michał B24 napisał/a:
Jak dla mnie, dosc szybko się nagrzewa, dużo szybciej niż 1.5DCi. ... w odpowiedzi na:
gregorisan napisał/a:
... Do tego wolno nagrzewające się wnętrze w czasie zimy...
Może silnik dci nagrzewa się dłużej, ale wnętrze dużo szybciej - ciepłe powietrze leci z nawiewów właściwie natychmiast (jest elektryczna nagrzewnica) - zimą komfort cieplny w sandero z dci jest osiągany zdecydowanie szybciej.
Marka: Renault
Model: Thalia
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2005 Pomógł: 7 razy Dołączył: 26 Sty 2013 Posty: 326 Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-11-09, 23:34
laisar napisał/a:
@mlody333: TCe 90 należy do rodziny silników typu Nissan HR / Renault H - https://fr.wikipedia.org/wiki/Moteur_H_Renault-Nissan - można więc poczytać jak się sprawuje nie tylko w daciach, ale także w innych markach.
Na rynku jest już od dawna i oprócz pojedynczych awarii, jakie zawsze mogą się wydarzyć przy produkcji masowej, nie odnotowano żadnych wad konstrukcyjnych.
Zgadza się. Znajomy ma firmowe Clio IV z takim silnikiem (auto służy głównie do rozwożenia pizzy). Przejechali nim już 300 tys. km i nadal jest OK.
Robiło się małe OT o dci, ale widzę, że temat wrócił do normy. Panowie i Panewki poczytałem, trochę w necie, ale szczerze mówiąc Wasze opinie, jako użytkowników, bardziej mnie przekonują. 300.000 km to niebagatelna cyfra, przemawia do wyobraźni. Przy moich rocznych przebiegach 10.000 km to daje jakieś 30 lat jeżdżenia ;). Nie takie TCe straszne jak o nich niektórzy mówią.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2017-11-10, 11:19 Re: silnik 0.9 tce, przebiegi, usterki, osiągi - czy warto?
MM napisał/a:
Debiut Clio VI i Sendero II / Logan II i silnika 0,9 to jesień 2012 - TCE90 jest na rynku od 5 lat - tak samo długo zarówno w Clio IV, jak i w Sandero II / Loganie II
5 lat to okres na tyle długi, że błędy konstrukcyjne już by się ujawniły, więc skoro nie słychać skarg na ten silnik, można spokojnie go wybierać.
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2017-11-10, 11:21, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1353 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2017-11-10, 12:48
Kiedyś już podlinkowałem ten filmik - TCe po 200 tysiącach.
https://www.youtube.com/watch?v=IK4hbAZnp4s
Problem się zacznie jak "Janusze" zaczną kręcić liczniki i z 300 tysięcy nagle zrobi się 110 tysięcy - wtedy będzie lament, ze TCe to bubel bo po 150 tysiącach padają turbiny
"Dupa" to bardzo popularne słowo w Rumunii. Ma dużo znaczeń, min.: po, za, przez itp. Dla nas bardzo śmieszne szczególnie kiedy ogląda się rumuńskie wiadomości, a spiker używa go wielokrotnie z kamienną miną :)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum